Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI chiptuning – Kivallattuk, mértük, teszteltük a 2020-as új modellt és beugrott egy PPro chiptuning – garancia?

Szerző: jan 30, 20210 hozzászólás

3.0 V6 TDI chiptuning a 2020-as új Touareg 3.0 TDI motoron – garancia!

 

3.0 V6 TDI chiptuning gyakori feladat, persze nem mindig a legújabb motoron, mint épp ma. Az autó a legújabb MD1 tuningvédett Bosch elektronikával érkezett teljesítménymérésre és Prémium Pro chiptuningra. A tulajdonosnak konkrét elképzelése volt, kért +100NM-t, és 40-50 lovat. Emellett fontos volt a garancia megtartása, amely nem egyszerű eset és garantálni sem lehet viszont amit lehet megtettünk az ügy érdekében. – a cikk jelen Volkswagen tuningon túl sok infót tartalmaz új autók esetén a garanciamegtartás lehetőségéről, problémáiról.

volkswagen-30-v6-tdi-chiptuning-touareg-teljesitmenymeres

VW, Audi PPro motoroptimalizálásunk folyamata, haszna: 3.0 V6 TDI chiptuning 

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a kérés szerinti (ajánlottnál kicsit erősebb) PPro chiptuningot erre a 231 lovas 3.0CR V6 TDI VW motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő MD1 Bosch motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, és csak a belső csatlakozóján keresztül lehetett elérni / írni a beállítási területet. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van, ilyen rendszerű Audik, VW-ek kezelésére.

Nade! Cél volt a garanciamegtartás így nem írhatjuk az autót OBD-n, mert később kérdéseket vethet fel, hogy miért váltott feljebb a programozásszámláló amikor a márkaszervizben nincs nyoma a szoftverfrissítésnek. Másrészt, a teljes visszaállíthatóság érdekében ún. bench módban (asztalon kiszerelve, de nem megbontva – 5 vezeték csatlakoztatásával ahogy a képen látod) kezeltük a vezérlőt, így az összes adat mentésre került akár későbbi visszaállításhoz. Ilyen kezelés esetén a programozásszámláló a korábbi értéket mutatja számtalan írás után is.

vw-touareg-chiptuning-motor-tdi-v6-tuningbox
vw-30-tdi-cr-chiptuning-touareg-motorvezerlo-bosch-dynopro-bench

Sok új autót csinálunk –  garanciális kérdés chiptuning esetén

 

További alapfeltétel a garanciamegtartás esélyének fokozásához a szoftverazonosító un. CVN szám megtartása gyári értéken, így mélyebb vizsgálat nélkül nem megállapítható hogy módosított kalibráción megy az autó. Ezt az olcsóbb chiptuning eszközök nem tudják lekezelni, így akár egy olajcsere alkalmával ahogy gépre teszik az autót automatikus protokoll szerint regisztrálásra kerül az “elugrott” CVN, és a garancia korlátozásra kerül. – a korrekt CVN szám kijelzése TÜV / egyéb műszakin is központi kérdés, bukik az autó, ha érvénytelen.

Mindezek (bench progtamozás, CVN megtartás, stb. ) nem garantálják a garancia megtartását, de jelentősen csökkentik a vesztés esélyét. Ügyfeleink figyelmét minden hasonlóan új autó chiptuningjánál felhívjuk hogy a garanciavesztés kockázata bármilyen beavatkozás alkalmával fennáll. Javaslom akit ez zavar, várja meg a garanciális idő leteltét, vagy az után is használja az autót gyári beállításon.  Ezeknél a modern rendszereknél a csúcsnyomaték naplózása miatt, hiába van az autó gyárira visszaállítva, a tuningnak nyoma marad. Ez alól nem kivétel ha külső tuningbox volt benne, és annak hatására volt az elvártnál nagyobb nyomaték. Ezek a tények a vezérlőegységben feljegyzésre kerülnek, és egy húzósabb javítás esetén volt már példa, éltek az adatokkal. (Egyébkén megfelelő tudás és adatok birtokában a napló is alaphelyzetbe állítható, de ez már elég haladó technika.)

A VAG csoport: VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, stb. és BMW, Mini esetenként a Mercedes kifejezetten kényes garanciális szempontból. Amikor ez a cikk iródik, 2021-ben már évek óta rutin eljárásuk van a szoftver eredetiségének ellenőrzésére, – automatikusan zajlik a háttérben, a szervizesnek nincs ráhatása! – és ha a gyáritól eltérést találnak, a azonnal un. szürekelistára kerül az alvázszám. Ezt nem (feltétlenül) közlik, viszont ha később garanciális helytállás kellene, az első lesz amit felmutatnak!

Tapasztalatunk szerint a többi márka Ford, Opel, Suzuki, Mazda, Honda, (szóval az összes többi) új autó esetén is nagyon chiptuning barát, mert nem rendelkezik automatikus technikákkal a módositás detektálására. 

További jó hir az új autók chiptuningja területén: ma már a márkaképviselet megbecsüli az ügyfelet aki 5-20 millióért új autót vett nála. Ha ki is derül a chiptuning, a legtöbbször pozitivan állnak hozzá, ha az minőségi kivitelezés és jó hirű cég terméke, pl. a miénk. Már ők is rájöttek, hogy nem kifizetődő az értékes ügyfélbe azért ‘belerúgni’ mert ő a saját költségén kezelte a autója hiányosságait. 

VW Touareg régi 3.0 V6 TDI 225le chiptuning referencia videó

 

Jelen új Touareg-ről sajnos nincs referenciavideónk, pedig nagyon odavágósan ment a tesztkörön. Ügyfelünk a garanciamegtartás miatt kérte, hogy tekintsünk el a felvételtől. Helyette a régebbi Touranról találtam egy korábbi videónkat. 

PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 3.0 V6 TDI VW CR motor 231LE 500NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 238LE 482NM (+7LE -18NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1 – ajánlott): 261LE 570NM (+30LE +70NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): 302LE 585NM (+64LE +103NM) 
  • Mérési módszer: DynoPro teljesítménymérés úton, valós körülmények közt
volkswagen-touran-v6-tdi-chiptuning-teljesitmenymeres-dyno

VW Audi 3.0 TDI chiptuning tanulságok, összegzés

 

Brutális és hátba rúgós eredményt értünk el jelen projektben. Általában azért visszafogottabb javulást ajánlunk ezekre a 231 lovas 3.0 CR TDI motorokra, Bosch MD1 motorvezérlővel. Legyen az akár Volkswagen, Audi gyártmányban. A Touareg DSG váltója 700NM-ig biztonságosan használható, igy ezt túlzottan nem terheltük a kérés szerint beállitott +103NM-rel.

Más chiptuning cégek biztonságosként hirdetek ennél jóval húzottabb setup-okat is, pl. 320 lóval 720NM-rel, amely agressziv használat mellett szinte garantáltan károsodást, élettartam csökkenést jelez előre, emiatt javaslom ezeket kerüld el. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken – persze nem az ilyen brutális többletnél, főleg ha azt ki is autózzák – , a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. 

 

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 320LE és 700-750NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a DPF kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos” – mert nem az!  Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követheti. 

Ez egy 2 éves új rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-100 ezres ajánlatokra gondolok, méréssel vagy teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… 

További  Vw referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Köszönjük a tulajdonos bizalmát, hogy szinte új Volkswagene minőségi chiptuningját nálunk rendelte meg. Üdv.: Richárd

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!