Land Rover tuning
Land Rover tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!Chiptuning » Land Rover tuning
Land Rover tuning, chiptuning
Erős Land Rover tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.
Land Rover tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Land Rover chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani. Kezdd itt, kattints a lejátszásra!
Land Rover tuning, tuningbox és motoroptimalizálás
A listázott Land Rover modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Land Rover tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Land Rover chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

Land Rover tuning és kapcsolódó szakcikkeink
Land Rover cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Land Rover - Jaguar, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.
Épp most mértük: legutóbbi Land Rover chip tuning méréseink
- Land Rover Defender 2.2 D 122 LE Rigotech Prémium Pro chippelés adatok és dyno
- Land Rover Defender 2.2 TDCI 122 LE 2013 Rigotech Prémium Pro tuning adatok és dyno
Land Rover tuning esettanulmányok (legutóbbi néhány...)
- Land Rover Freelander chiptuning 2.0 TD 112 lóerő 2000 Prémium Pro csiptuning
- Land Rover Discovery chiptuning 2.5 TD 137 Ps 2002 Prémium Pro csiptuning
- Land Rover Discovery chiptuning 2.5 TD5 137 lóerő 2004 Prémium Pro csippelés
- Land Rover Freelander chiptuning 2.0 TD4 112 lóerő 2002 Prémium Pro finomhangolás
- Jaguar XE chiptuning 2.0 dízel 180 lóerő 2017 Prémium Pro Stage1
- Jaguar XJ chiptuning 2.7 TD 207 Ps 2007 Prémium Pro csiptuning
- Land Rover Defender 2.2 TDCI 122 lóerő chiptuning, Prémium Pro csippelés
- Land Rover Freelander 2.2 TD4 157 Ps tuning, Prémium Pro csippelés
- Land Rover Range 2.2 TD4 150 lóerő tuning, Prémium Pro beállítás
- Land Rover Range 2.2 TD4 150 Ps tuning, Prémium Pro finomhangolás
- Land Rover Discovery 2.5 TD5 138 Ps tuning, Prémium Pro Stage1
- Land Rover Freelander 2.2 TD4 157 Ps tuning, Prémium Pro Stage1
- Land Rover Discovery 2.7 TD 190 lóerő chiptuning, Prémium Pro beállítás
- Land Rover Discovery 2.5 TD5 138 Ps chiptuning, Prémium Pro motoroptimalizálás
- Land Rover Range 3.6 TD 272 LE tuning, Prémium Pro csiptuning
- Land Rover Freelander TUNING 2.2 TD4 chiptuning 160 LE 2007 Prémium Pro motoroptimalizálás
További Land Rover tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
További Land Rover dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.
- OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
- VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
- Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
- Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
- Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
- Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
- Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Gyártmány | Típus | Motor | LE | Nm | Módszer |
---|---|---|---|---|---|
Land Rover | Defender | 2.2 TDCI | 122 | OBD | |
Land Rover | Defender | 2.4 TDCI | 122 | OBD | |
Land Rover | Defender | 2.5 TD5 | 122 | OBD | |
Land Rover | Discovery | 2.5 TD5 | 137 | OBD | |
Land Rover | Discovery | 2.7 TDV6 | 190 | OBD |
A Land Rover története
A Land Rover egy brit autógyártó céghez, a Roverhez köthető, 1948-ban startolt a Wilks testvérek tervezésében. A testvérek egy nagy pusztíthatóságú prémium autó gyártását tűzték ki célul.
A II. világháború után jócskán megroppant Nagy-Britannia gazdasága, és ez az autóipart is érintette, de olyannyira, hogy az amerikai katonák által otthagyott Jeepeket használták a földjeiken traktor gyanánt. A háború végén az amerikai csapatok a legolcsóbb megoldásként a közúti járműveket itt hagyták Európában, így Angliában is tömegével hagytak Jeep-eket. Az angol gazdák hamar rákaptak az olcsó, igénytelen katonai járműre, mert alkalmas volt szántani épp úgy mint a családot piacra vinni, vagy nagypótkocsival terményt szállítani.
1946-ban, Maurice Wilks a Rover vezető konstruktőre is épp ezt tette a földjén, amikor az kimúlt alatta, hála a nem túl hosszú élettartamnak, amit terveztek neki, és a rossz alkatrész-ellátottságnak. Ez viszont meghozta az ihletet. Spencer Wilks vett egy vidéki birtokára egy háborús Jeep-et, a gazdaságban munkára, illetve a gyerekeit a pótkocsira ültetve sétakocsikázásra használta. Innen az ötlet, hogy egy ilyen járművet kellene gyártani. Spencer Wilks igazgató és bátyja Maurice Wilks főmérnök 1947-ben tervezte az első terepjáró Rovert, Jeep alvázra, az eladhatatlan P6 személygépkocsi motorjával, sebességváltójával, hátsó hídjával. Hogy az állami exporttámogatást megkapják „centre steering” azaz középkormányos autó volt a prototípus, a vezető lába között volt a sebváltó, így a tervezők szerint ugyanaz a konstrukció adható el bal- és jobbkormányos piacokra. A karosszéria kívülről szinte teljesen Jeep volt, de részleteiben már a ma is ismert Defenderekre hasonlított: zárt doboz első sárhányó, elválasztó fal a vezető mögött, és nyitható hátsó plató. Az igazgatóság annyira beleszeretett a kis terepjáróba, hogy eltörölte a mini-Rover gyártására készült terveket. 1947-48-ban elkészült a 16 darabos preszéria, de a középkormányos megoldást elhagyták, a túl bonyolult Jeep-dizájn helyett pedig a lehető legprimitívebb, vaskeretre húzott aluminium lemez karosszériát készítettek. Ez a megoldás nem csak egyszerűen gyártható, de a vashiány ellenére folyamatosan ellátható alapanyaggal, ugyanis a háborús repülőgyártásból még hatalmas aluminium lemez készletek maradtak.
1947-re Wilks-ék már elkészítettek egy prototípust, amit (ellentétben sok jó ötlettel, amivel korábban rendelkeztek) végül sikerült tömegtermelésig vinni.
Megszületett a Land Rover, ami a brit autógyártás ikonjává nőtte ki magát, olyannyira, ami nem is csoda, hiszen olyan prominens személyiségek szerették az autót, mint Churchill vagy VI. György.
1948 óta a gyár méreteiben is nőtt, és több típust is gyártanak: a Range Rover-t, Discovery-t, Defender-t és a Freelander-t, valamint a Defender alapjaira épülő számtalan katonai könnyű szállító járművet (SAS). A legtöbb Land Rover motor helyben, Lodge Lane-en, a North Works-ben készül. Majdnem minden off-road próbavezetés is helyben történik, ill. a Rover Gaydon-i próba pályáján Warwikshire-ben.
A Land Rover nagyon sikeres konstrukciónak bizonyult. Az angol belföldi piacon kívül meghódította a volt angol gyarmatokat, a nyugat-európai országokat, Dél- és Közép-Amerikát, sőt, a Jeep hazájában az USA-ban is jelentős mennyiséget adtak el.
A Land Rover hosszú utat tett meg a háború utáni egy fajta modell gyártásától napjainkig. Ez bizonyítja, hogy az évek során a Land Rover milyen népszerű lett az új modellek megjelenésével, folyamatos fejlesztésével és kényelmével. Érdekes tény, hogy a létező Land Rover-ek 75%-a még ma is használatban van!