Sportlégszűrő
Sportlégszűrő vételkor ezekre figyelj, 3 tipp a választáshoz!Sportlégszűrő
Sponrtlégszűrővel ilyen lesz az autód
A sportlégszűrő jó dolog, főleg ha az autóddal 1-2 ezer kilométerenként aktívan szeretsz foglalkozni. Nem mondom, hogy olyan ez mint egy háziállat, de az biztos, hogy törődést igényel. A sportlégszűrő ezt, vagány hanggal, és jó esetben magas fordulatszámon néhány lóerővel jutalmazza.
Ezek a szűrőbetétek általában túl vannak marketingezve, mérés nálunk még nem igazolt 5-10% javulást sem nyomatékban, sem teljesítményben. Az viszont igaz, hogy a mérgesebb szívóhang már pszichésen is hozza a várt javulást, persze nem az úton és nem erőben.
A sportlégszűrő a minimális többlet levegő szállításánál fogva, jó kiegészítője a szoftveres hangolásnak, chiptuningnak. A kettő fokozhatja egymás eredményét akár szívó benzinesed, turbóbenzinesed, vagy turbódízeled van, és az SDI sem kivétel.
Ár érték arányban nálunk egy Prémium Pro chiptuning bőven veri a 20-25 ezer forintos sportlégszűrő betéteket, tekintve, még egy kis szívó motornál is többszörös a kapott élmény, erő, nyomaték, és árban csak kb. egy kétszeres szorzó van. Erről bővebben: szívó benzines tuning.
Sportlégszűrő vétel előtt, mindenképp kérj ajánlatot, kb. 2 perc. Add meg az autód adatait MOST, és 1 munkanapon belül megküldöm, hogy mennyit lehet hozni rajta sportlégszűrővel, vagy akár gyári szűrőbetétnél maradva, és mennyiért.

Sportlégszűrő vagy direktszűrő? – választás előtt!


Sportlégszűrő betét, vagy direktszűrő? Előnyök, hátrányok
Alap tuning extra a gyári légszűrő lecserélése. Tehetsz a meglevő légszűrő házba gyári papírszűrővel azonos kialakítású, de nagyobb légáteresztő képességű sport légszűrőbetétet, vagy kidobhatod a gyári airboxot, és belógathatsz a motortérbe egy un. direktszűrőt. Utcai autóknál utóbbit nagyon nem javaslom, íme az előnyök, hátrányok:
Sportlégszűrő betét a gyári airboxban
A sportlégszűrő felületi kialakítása miatt kisebb áramlási ellenállást jelent a levegőre nézve, így kisebb munkával lehet mozgatni a beszívott levegőt (több jut a kerékre), vagy azonos munkával több levegőt kap a motor (így erősebb, szintén több jut a kerékre). Ez az elmélet. A gyakorlatban, a mai jobb papírszűrők sem fojtanak akkorát, hogy az döntően befolyásolná a teljesítményt a használati fordulatszám tartományban. A fordulatszámskála utolsó negyedében hozhat némi többletet a sport légszűrő, de ritkán jár a családi kombi üveghangon. A normál tartományban is hozzáadott hangon túl sok értelmét nem látom, de ha nem is használ sokat, legalább nem árt, ami fontos előnye a direktszűrővel szemben!
Direktszűrő az airbox helyén
A gyári légszűrőház (airbox) kidobása, és a beömlő csonkra egy direktszűrő ‘fellógatása’ szakmai szemmel elég nagy butaság, mégis gyakran látni ilyet. A fő hátrányok:
- A megváltozott szívó oldali rezonancia (légoszlop mozgása a szívócsőben, összhangban a méretezett kipufogórendszerrel) elhangolódik a pontosan méretezett doboz nélkül, így szinte kivétel nélkül az ilyen módón beledobott direktszűrő ront a nyomatékon. – persze a hangja kompenzálja ezt…
- Gyakran, a szűrő közvetlenül a légtömegmérőre kerül, amelynél olyan áramlások keletkeznek, hogy nem tud pontos értéket adni. Ekkor a motorműködést befolyásoló számítások egyik alapadata torzul, ki tudod találni az eredményét.
- Az airbox bemenete amennyire lehet szabad légtérben van, esetleg menetszél / torlónyomás is segíti a töltését, a motor friss, hideg(ebb) levegővel van töltve. Direkt szűrő esetén, a motortér meleg levegőjét nyeli a motor, amely oxigéntartalma kevesebb, ez tovább rontja a hatásfokot.
- A szűrő jobban koszolódik.
Direktszűrő saját airboxban
A fenti mellékhatások egy részét kezeli, ha a szűrő a hozzá való dobozba kerül beépítésre, viszont pontosan számolt, méretezett szívó- és kipufogóodali átalakítás nélkül csak félmegoldás. Ilyenkor is inkább csak a felső tartományban jön némi eredmény, tapasztalataim szerint alacsonyabb fordulatszámokon nyomaték / teljesítményvesztés figyelhető meg. (akkor is, ha a forgalmazó pont az ellenkezőjét ígéri)
Sportlégszűrő és a chiptuning
Az autód szívóhangján nem tudunk chiptuninggal változtatni, viszont azt a minimális erőtöbbletet amelyet a sportlégszűrő ad, tovább fokozhatod az autód szakszerű és biztonságos hangolásával. Pont erre ad megoldást Prémium Pro chiptuning beállításunk.
A folyamat során mérjük az autód teljesítményét, akár Bosch teljesítménymérő padunkon, akár az úton valós körülmények között. Kérésedre külön lemérjük, hogy mennyi teljesítményt, nyomatékot ad hozzá a frissen vett sportlégszűrőd.
Pár kattintással kérj árajánlatot az autód finomhangolására, és szeretettel várunk akár a szekszárdi műhelyünkbe, akár siófoki, debreceni kiemelt partnerünkhöz, vagy további partnereinkhez. Add meg az autód adatait MOST, és 1 munkanapon belül küldöm az infót.
Sport levegőszűrő gyártók
Sport levegőszűrő gyártók a teljesség igénye nélkül, ahol megtalálod a légszűrők fotóját, méretezését, és kompatibilitási listákat, hogy az autódba berakható-e az adott sportlégszűrő.
Green filter, K&N, Ramair, Pipecross, Simota, Jom