Sportlégszűrő

Sportlégszűrő vételkor ezekre figyelj, 3 tipp a választáshoz!

Chiptuning » Sportlégszűrő

Sportlégszűrő

 

Sponrtlégszűrővel ilyen lesz az autód

A sportlégszűrő jó dolog, főleg ha az autóddal 1-2 ezer kilométerenként aktívan szeretsz foglalkozni. Nem mondom, hogy olyan ez mint egy háziállat, de az biztos, hogy törődést igényel. A sportlégszűrő ezt, vagány hanggal, és jó esetben magas fordulatszámon néhány lóerővel jutalmazza. 

Ezek a szűrőbetétek általában túl vannak marketingezve, mérés nálunk még nem igazolt 5-10% javulást sem nyomatékban, sem teljesítményben. Az viszont igaz, hogy a mérgesebb szívóhang már pszichésen is hozza a várt javulást, persze nem az úton és nem erőben.

A sportlégszűrő a minimális többlet levegő szállításánál fogva, jó kiegészítője a szoftveres hangolásnak, chiptuningnak. A kettő fokozhatja egymás eredményét akár szívó benzinesed, turbóbenzinesed, vagy turbódízeled van, és az SDI sem kivétel. 

Ár érték arányban nálunk egy Prémium Pro chiptuning bőven veri a 20-25 ezer forintos sportlégszűrő betéteket, tekintve, még egy kis szívó motornál is többszörös a kapott élmény, erő, nyomaték, és árban csak kb. egy kétszeres szorzó van. Erről bővebben: szívó benzines tuning.

Sportlégszűrő vétel előtt, mindenképp kérj ajánlatot, kb. 2 perc. Add meg az autód adatait MOST, és 1 munkanapon belül megküldöm, hogy mennyit lehet hozni rajta sportlégszűrővel, vagy akár gyári szűrőbetétnél maradva, és mennyiért. 

sportlegszuro
chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio

Sportlégszűrő vagy direktszűrő? –  választás előtt!

 

sportlegszuro betet
direktszuro

Sportlégszűrő betét, vagy direktszűrő? Előnyök, hátrányok

 

Alap tuning extra a gyári légszűrő lecserélése. Tehetsz a meglevő légszűrő házba gyári papírszűrővel azonos kialakítású, de nagyobb légáteresztő képességű sport légszűrőbetétet, vagy kidobhatod a gyári airboxot, és belógathatsz a motortérbe egy un. direktszűrőt. Utcai autóknál utóbbit nagyon nem javaslom, íme az előnyök, hátrányok:

 

Sportlégszűrő betét a gyári airboxban

A sportlégszűrő felületi kialakítása miatt kisebb áramlási ellenállást jelent a levegőre nézve, így kisebb munkával lehet mozgatni a beszívott levegőt (több jut a kerékre), vagy azonos munkával több levegőt kap a motor (így erősebb, szintén több jut a kerékre). Ez az elmélet. A gyakorlatban, a mai jobb papírszűrők sem fojtanak akkorát, hogy az döntően befolyásolná a teljesítményt a használati fordulatszám tartományban. A fordulatszámskála utolsó negyedében hozhat némi többletet a sport légszűrő, de ritkán jár a családi kombi üveghangon.  A normál tartományban is hozzáadott hangon túl sok értelmét nem látom, de ha nem is használ sokat, legalább nem árt, ami fontos előnye a direktszűrővel szemben!

 

Direktszűrő az airbox helyén

A gyári légszűrőház (airbox) kidobása, és a beömlő csonkra egy direktszűrő ‘fellógatása’ szakmai szemmel elég nagy butaság, mégis gyakran látni ilyet. A fő hátrányok:

  • A megváltozott szívó oldali rezonancia (légoszlop mozgása a szívócsőben, összhangban a  méretezett kipufogórendszerrel) elhangolódik a pontosan méretezett doboz nélkül, így szinte kivétel nélkül az ilyen módón beledobott direktszűrő ront a nyomatékon. – persze a hangja kompenzálja ezt…
  • Gyakran, a szűrő közvetlenül a légtömegmérőre kerül, amelynél olyan áramlások keletkeznek, hogy nem tud pontos értéket adni. Ekkor a motorműködést befolyásoló számítások egyik alapadata torzul, ki tudod találni az eredményét.
  • Az airbox bemenete amennyire lehet szabad légtérben van, esetleg menetszél / torlónyomás is segíti a töltését, a motor friss, hideg(ebb) levegővel van töltve. Direkt szűrő esetén, a motortér meleg levegőjét nyeli a motor, amely oxigéntartalma kevesebb, ez tovább rontja a hatásfokot.
  • A szűrő jobban koszolódik.

 

Direktszűrő saját airboxban

A fenti mellékhatások egy részét kezeli, ha a szűrő a hozzá való dobozba kerül beépítésre, viszont pontosan számolt, méretezett szívó- és kipufogóodali átalakítás nélkül csak félmegoldás. Ilyenkor is inkább csak a felső tartományban jön némi eredmény, tapasztalataim szerint alacsonyabb fordulatszámokon nyomaték / teljesítményvesztés figyelhető meg. (akkor is, ha a forgalmazó pont az ellenkezőjét ígéri)

Sportlégszűrő és a chiptuning

 

Az autód szívóhangján nem tudunk chiptuninggal változtatni, viszont azt a minimális erőtöbbletet amelyet a sportlégszűrő ad, tovább fokozhatod az autód szakszerű és biztonságos hangolásával. Pont erre ad megoldást Prémium Pro chiptuning beállításunk.

A folyamat során mérjük az autód teljesítményét, akár Bosch teljesítménymérő padunkon, akár az úton valós körülmények között. Kérésedre külön lemérjük, hogy mennyi teljesítményt, nyomatékot ad hozzá a frissen vett sportlégszűrőd. 

Pár kattintással kérj árajánlatot az autód finomhangolására, és szeretettel várunk akár a szekszárdi műhelyünkbe, akár siófoki, debreceni kiemelt partnerünkhöz, vagy további partnereinkhez.  Add meg az autód adatait MOST, és 1 munkanapon belül küldöm az infót.

 

 

 

chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio


Sport levegőszűrő gyártók

Sport levegőszűrő gyártók a teljesség igénye nélkül, ahol megtalálod a légszűrők fotóját, méretezését, és kompatibilitási listákat, hogy az autódba berakható-e az adott sportlégszűrő. 
Green filter, K&N, Ramair, Pipecross, Simota, Jom