Alufelni

Alufelni, széles gumi és máris gyengébb az autód! Megoldás?

Alufelni és amit vásárlása előtt nem mondanak el!

 

Alufelnivel ilyen lesz az autód

Az alufelni nagyon sokat dobhat az autód megjelenésén, egyediségén de amennyit a kinézetben hoz, lehet hogy annál többet veszítesz az autód menettulajdonságain.  Néhány tény és hatás, amivel az alufelni felrakásakor számolnod kell:  

  • menetellenállás szempontjából minél szélesebb alufelnit választasz, annál gyengébb lesz az autód 
  • átmérőben szintén minél nagyobb a felni / kerék, az autód dinamikája, nyomatéka annál jobban sérül
  • nagyobb gumiátmérő nagyobb végsebességet jelent, ha van a motorban elég erőtartalék
  • nagyobb alufelnivel, kerékátmérővel a fogyasztásod nőni fog, ez 5-15% közt mozog
  • nagyobb alufelnivel nagyobb a futómű terhelése, magasabb a fenntartási költséged
  • Méretben nagyobb alufelnire a gumi árak is jóval magasabbak
alufelni 2

Még az alufelni vétel ELŐTT kérj ajánlatot az erő kiegyenlítésére!

 

Ha nem akarsz egy csigával közlekedni a szép nagy kerékkel, add meg MOST az autód adatait, és megküldöm milyen mértékben szabad az erejét, dinamikáját javítani. Kérj ajánlatot az autód Prémium Pro chiptuningjára, ez kb. 2 percet vesz igénybe, az ajánlatot megküldöm 1 munkanapon belül. Biztonságos PPro chiptuningunk ára, versenyképes lesz az alufelni árával. Sőt! Beállításunkkal bőven a teljes kerék szett ára alatt fogsz átülni egy sokkal dinamikusabb, erősebb, jobb fogyasztású autóba. (A finomhangolás remélhetően kompenzálja majd a nagy kerék miatti fogyasztás növekedésedet is). Add meg az autód adatait!

chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio

Alufelni választás előtt!

Az alufelni forgalmazók nem feltétlenül közölnek bizonyos dolgokat. Az egyik ilyen: ha eltér a gyári gumiméreted, kerékátmérőd, szélességed, nagyobb a kereked, érezhetően gyengébb lesz az autód az új alufelnivel. Annyira gyenge is lehet, pl. egy kisebb szívó benzines motor esetén, hogy félve fogsz belekezdeni egy előzésbe. Annyival gyengébbnek fogod az autót érezni, mint ha mindig bent ülne még 1-2 száz kilós haverod a hátsó ülésen! Tehát a szép alufelni, nagy kerék csúnyán visszafog!

A jelenség kevésbé érezhető, de megvan akkor is, ha turbódízel / turbóbenzines autód van. Senki nem szeret gyengébb autóba ülni, még akkor sem, ha az új felnivel szebb az autó.

A tuning területén töltött 20+ év alatt sok olyan esetben kerestek minket, hogy a felnicsere utáni gyengülést kezeljük. Erre tökéletesen alkalmas Prémium Pro egyedi chiptuning beállításunk, amellyel az autód ereje, dinamikája jól érezhetően (akár brutálisan) javul, mégis (ha elfogadod az ajánlott értékeinket) teljes biztonságban tudhatod az autód, semmilyen jelentős túlterhelés nem lép fel. 

Alufelni és a futómű terhelése

Felni választáskor, fontos szempont az alufelni és gumi együttes szélessége, átmérője, mérete, valamint az un. ET száma Az ET szám, azaz besajtolási mélység, vagy középsík eltolás, a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti (milliméterben mért) távolság. Ez utóbbi alapvetően határozza meg a kerékagyra, így a futóműre jutó terhelést, mivel ha a kerék pozíciója az eltérő ET szám miatt kijjebb kerül, akkor a kereket érő erőhatások hosszabb karon nagyobb nyomatékot (igénybevételt) jelentenek a futómű alkatrészeire.

Nyomtávszélesítő alufelnivel és a terhelés

A futómű túlterhelése akkor is fennáll, ha nyomtávszélesítőt használsz alufelnivel vagy anélkül. Vagány, ha a nyomtáv szélesebb, de ekkor számolnod kell, a futómű alkatrészek (lengőkarok, szilentek, kerékcsapágy) fokozottabb elhasználódásával, nagyobb szervizköltségekkel.

 

Kerékátmérő és a fékrendszer

Ha a kerékátmérő (gumival) nagyobb, a fékrendszer terhelése is nagyobb. Javasolt a fék megerősítése. Agresszív használat esetén a gyári fékrendszer elmelegedhet, a fékhatás csökken, a féktárcsa és betétek kopása fokozottabb, szervizigény magasabb. Persze ezért kárpótolhat ha villantós az alufelni és vonzza az irigy tekinteteket. 😉 

 

Alufelni, kerékméret és úttartás

Hiába szép az autód az új alufelnivel, ha e mellett szembesülsz a frissen beszerzett  felni / nagy kerék okozta problémákkal. Ha a kereked szélesebb mint a korábbi acélfelni volt, a hazai rossz, kátyús utakon érezni fogod, hogy az autód úttartása rosszabb. Az új alufelnivel, széles gumival ‘sétálni’ fog az úton, amely nagyobb figyelmet igényel vezetés közben. Cserében nagyobb tempónál a kanyarokban javul az autód úttartása.

 

Alufelni és a km óra pontossága

Eltérő méretű alufelni és gyáritól eltérő gumiátmérő esetén a sebességmérő és km számláló csalni fog, mivel ezek a gyári kerék kerülethez vannak kalibrálva. Ha nagyobb a kerékátmérő, a kijelzett sebesség kisebb a valósnál, és a megtett távolság kevesebb a ténylegesnél.

 

alufelni

Alufelni és a chiptuning

 

Az összes jelenségen nem tudunk chiptuninggal javítani, viszont az autód régi menetdinamikáját, erejét, (sőt akár sokkal többet) Prémium Pro tuning beállításunkkal visszakaphatod. Az ára is nagyon barátságos, és sok esetben a fogyasztásmegtakarítás miatt egy megtérülő befektetés.

A folyamat során mérjük az autód teljesítményét, akár Bosch teljesítménymérő padunkon, akár az úton valós körülmények között. Mindkét módszerrel lemérhető, hogy mennyi a gördülés ellenállás és egyebek miatt fellépő extra veszteség a lemezfelnis gyári méret és a nagyobb alufelni / kerékméret között.

Pár kattintással kérj árajánlatot az autód finomhangolására, és szeretettel várunk akár a szekszárdi műhelyünkbe, akár siófoki, debreceni kiemelt partnerünkhöz, vagy további partnereinkhez.  Add meg az autód adatait MOST, és 1 munkanapon belül küldöm az infót.

 

 

 

chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio
chiptuning-ar-arajanlat-akcio


Alufelni gyártók

Alufelni gyártók a teljesség igénye nélkül, ahol megtalálod a felnik fotóját, méretezését, és kompatibilitási listákat, hogy az autódra ferakható-e az adott alufelni. 
ANZIO, ATS, NIU, AEZ, Dezent, Dotz, Enzo, GMP Italy, Silverline, AVUS, Eta Beta, MAK, Momo, Ruff