Részecskeszűrő kiiktatás helyett megmentettük!
Ezért lenne fontos, hogy a szervizek értsék a részecskeszűrő- és más modern rendszerek működésétHogyan lehet 2 óra alatt 150 ezret bukni, vagy egy milliót spórolni?
János majdnem megszívta. Másodszor is!
“Nem érdekel, mit csináltok az autóval, oldjátok meg, mert a szervizben nem jutnak előrébb, 150 ezerért vettem bele gyári légtömegmérőt mert arra panaszkodott, de nem javult, alig értem ide. Iktassátok ki a részecskeszűrőt, kapcsoljátok le az EGR-t és szeretnék egy erős chiptuningot, mert ha itt sem oldódik meg, felgyújtom!” (Néha ilyen is elhangzik: „kapcsoljátok ki az Adblue-t!” – amire a válaszunk szintén: nem.)
Ez a Mercedes C200 136 lovas CDI (Blue) egy fiatal, 2012-es autó 183e kilométerrel. A műszerfal világít mint a karácsonyfa, Szerbiából a közel 200 km-t vészprogramban vánszorogva tette meg a szekszárdi műhelyünkig, tulajdonosa ismét javulást és megoldást remélve tőlünk.
Kb. egy éve János pont ugyanígy érkezett az akkori Renault Laguna 20dci 175 lovas autójával, amelynél szintén fennálló vészüzem (csökkentett teljesítményű mód), hibalámpák, és egy elhúzódó történet volt az előzmény.
János műszaki ember, jó autói vannak, megadja nekik amit kell, legjobb tudása szerint szervizelteti őket, mégis teljes tanácstalanságban érkezett több autószervizt is megjárva.


“Ha ti sem tudjátok megcsinálni, FELGYÚJTOM!”
Már a korábbi esetnél az interneten kutatva arra jutott a tulajdonos, hogy szabály ide vagy oda, de nem fog a Laguna részecskeszűrő rendszer cserére több mint félmilliót költeni, inkább kiiktatja azt, és akkor ‘le van a gond’.
A munkát a szokásos motordiagnosztika indította, majd a chiptuning során is alapvető lépés: az érkező motorbeállítás elemzése következett. Az autó gyári beállításon volt, így a rossz tuning okozta többlet kormolást kizártuk.
A diagnosztika során láttuk, hogy a szűrő regenerálás utolsó időpontja kb. 5 ezer kilométerrel ezelőtt volt, így nem csoda, hogy teljesen eltömődött. Az autó tele volt ide vágó regenerálás gyakoriságra, részecskeszűrő telítettségre vonatkozó hibakódokkal, ahogy tegnap a Mercedes esetében is. Az átlag szerviz kb. eddig jut. Mélyebbre ásva a több mint 200 motorparaméter járó motor melletti vizsgálatával kizártuk az injektor és egyéb létfontosságú elem hibáját, viszont a szűrőfelügyelet egyik legfontosabb eleme a differenciál nyomás jeladó normálistól eltérő értéket mutatott. Ha valaki tudja mit keres, akkor 2 perc alatt lehet megtalálni, más esetben könnyű elsiklani fölötte, mivel a hibatárba hibabejegyzés nem készül.
A differenciál-nyomásérték eltérésének – amely az egész szűrő ügyet generálta – egyszerű oka volt: egy rávezető gumicső ki volt repedve. Ezt cseréltük, az autón a gyári diagnosztikai műszerrel indítottunk egy kényszer regenerálást, az autó rövid időn belül tökéletes lett, minden érték a normál tartományba állt, visszatért az erő.
Természetesen ha már itt volt, megfejeltük egy Rigotech Prémium Pro részecskeszűrő kímélő egyedi chiptuninggal, így zárult a több hónapja húzódó, 3 szervizt, részecskeszűrő tisztítást megjárt történet.
Megoldás a Mercinél
A korábbi sztori kapcsán “kisebb” bizalom ébredt a munkánkkal kapcsolatban. Amikor csak lehet (sőt azontúl is) a gyári környezetvédelmi rendszerek megtartását, javítását javasoljuk, nem preferáljuk a részecskeszűrő vagy EGR, Adblue végleges lekapcsolását.
Megértettük János kérését, problémáját, de nem egyből a fúróval kell nekiállni ha részecskeszűrő hibát tapasztalunk és az EGR kiiktatás sem standard megoldás a kormolás csökkentésére. Szokásos diagnosztika, érkező motorbeállítás elemzése… fennálló részecskeszűrő hiba és légtömegmérő hiba. Utóbbi az izgalmas, mivel ha nincs korrekt légtömeg jel, akkor a környezetvédelmi rendszer is korlátozottan működik. Ennek első jele a kormos kipufogóvég ami látszik a képen is. A szűrő feltelik korommal, részben átjut rajta.
Ellenőriztük a kábelköteget, csatlakozót, kipróbáltuk a korábbi “rossz” légtömegmérővel is, a kép szerinti “Faulty signal” hiba nem törölhető. A hiba törlési (és megelőző) eljárásokat nem ismertetem, viszont a lényeg: a Mercedes ‘furcsán’ oldotta meg az időszakos szervizek naplózását és szerviz visszaállítási követelményeket.
Már nem úgy van, mint a Ladás időkben, hogy otthon kicseréljük a légszűrőt… Sőt, még kevéssé felszerelt szakszerviz se cseréljen légszűrőt, gyári tudású motordiagnosztikai műszer (+képzett szakember) nélkül! – ide jutottunk… Más esetben a büntetés a környezetvédelmi rendszer leállása, vészfutás, akár a szűrőrendszer cseréje amely kb. 1 milliós nagyságrend!


Kiiktatás helyett a szűrő rendbetétele
Miután a kiváltó okot kezeltük (légtömegmérő valószínűtlen jel hiba, ami nem azonos a hibás légtömegmérővel, így teljesen felesleges volt újat venni bele) következett a szűrő a regenerálása. Ez ilyen fokú eltömődés esetén már magától nem megy végbe, un. kényszerített regenerálást (forced regeneration) kell alkalmazni, amely gyári szintű diagnosztikai géppel indítható. Ilyenkor a részecskeszűrő tisztítás, kimosás elkerülhető, azt nem kell kiszerelni.
A regenerálás során menni kell az autóval és a szokásos regeneráláshoz hasonlóan többlet gázolaj bejuttatásával a betét felfűtésre kerül, a felhalmozódott korom elég benne, a szűrő szerencsés esetben kitisztul, visszanyeri majdnem a korábbi kapacitását, amely azért minden egyes regenerálás alkalmával esik, ezért van, hogy ez is egy ‘fogyó eszköz’, a tervezett élettartam lejárta után cserére szorul.
Jánost lebeszéltük a szűrő és EGR lekapcsolásáról, javítani tudtuk a gyári rendszert. Természetesen egy Rigotech PPro chiptuningot készítettünk, amellyel kis terhelések mellett óvhatja a szűrőt, padlón viszont brutálisan húz az ülésbe még ez az egy turbós gyárilag ‘lebutított’ motor is.
Ha hasonló problémád van mindenképp keressétek meg a kiváltó okot és javíttasd a szűrőrendszert! Ebben nem tudunk segíteni, viszont ha szeretnél ‘átülni’ egy jó erős, megbízható autóba kérj ajánlatot Prémium Pro beálításunkra IDE kattintva.
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Üdvözlöm érdeklődnék mijen típusú részecske szuros dízelt ajal városi forgalomban amely jóban bírja
Kedves Ricsi!
Két éve vásároltam egy Opel Insigniát a motorkódja „A20DTH” 245ezer km volt benne.Ezidáig kiválóan működött,igaz,hogy csak kb.10 ezer km-ert tettem bele a két év alatt és egyébként mindent megkapott ami kell neki.Valószínű a rövidebb távú használat miatt az idén a részecskeszűrő
eltömődött és emiatt letiltott a computer,azaz 2000-es fordulatnál magasabb fordulaton nem ment a motor.Elvittem szerelőhöz olajcserére és az általa javasolt „kényszer kiégetésre”.A szerelő lecserélte az olajat ,GM 5W-30 dexos2 és az olajszűrő betétet majd pedig a kényszer égetést az udvaron.Számítógépes vezérléssel kb.20 percig brutál fordulaton pörgette a motort és a végén kiírta ,hogy minden rendben.Valóban jól működött az autó,ami nem tettszett,hogy a motorolaj a nívópálca maximum jelzése felett volt 2,5 cm-rel.Felhívtam a szerelőt jelezve a problémát,azt mondta,hogy sok olajtól az autó nem megy tönkre..Kétszer-háromszor tekeregtem vele a városban, alkalmanként kb 25km-ert,megállásokkal kombinálva ,tehát nem huzamosabb ideig járt a motor.Kaposvárról Sopronba szerettem volna menni,amikor úgy 70 km megtétele után nem húzott a motor és kapkodott.Amint megálltam kigyulladt az olajnyomás kijelző és többé el sem aludt.Meghalt a motor , de totálisan,a turbó besült,a főtengely ,nyugvó és hajtókarcsapágyak megégtek illetve kiolvadtak.A szerelő,akihez vissza lett víve tréleren ,azt mondta, hogy tipushiba.A szervizben,ahol javíttattam nem találtak tipushíbára utaló rossz alkatrészt/gumitömítés az olajszivattyúnál ,stb./viszont a motor olajnak gázolajszaga volt és tapintásra is lehetett érezni a gázolajat a motorolajban.. Közel egy millióba került a javítás.Most jól működik az autó,remélem így is marad sokáig.
Tisztelt Ricsi,érdekelne a szakmai véleménye,hogy valóban típushibával állunk szemben,vagy más a probléma,mondjuk a felhigult olaj nem biztosított megfelelő kenést a motornak és a turbónak?
Köszönettel Baranyai László
Rendben, de ha kormos volt a kipuffogó akkor a részecskeszűrő fizikailag sérült nem? Kvázi nem képes megszűrni a kormot, mert a DPF-el ellátott dízelnek fémtiszta kipuffogóval kell rendelkeznie. Amennyiben ez az állapot megszűnik, a korom átjut a részecskeszűrőn(mert az fizikailag megsérült), és már nem euro5 az euro5dízel. (Ha egyáltalán eu5ről van itt szó, az most mindegy). Tehát elhárult a probléma, mert a DPF nem dob hibát ezentúl, és a nyomásérzékelő sem érzékeli, hogy jelentősen kisebb a kimeneti nyomás(a sérült DPF miatt), de valójában ezzel majdnemhogy DPF nélküli az autó, hiszen a korom egy része kijut a szabadba. Most azt, hogy ez környezetvédelmileg jó-e vagy rossz, hagyjuk… A kérdésem, hogy hogyan lehet megfelelő a DPF, ha kormos a kipuffogó, tehát átengedi a DPF a kormot?
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni! Egy ideje van problémám a kocsimmal és nem sikerült még megjavíttatni.
2008-as Meriva , 1.7 CDTI motorral (74 KW)
Az alapjárat ingadozik, és rövid időn belül lefullad. Azt vettem észre, hogy ez a probléma télen hatványozódik. Magasabb fordulaton ez a probléma nem jelentkezett még. Előfordult már az is, hogy leesett a fordulatszám 500ra és ott beakadt. (Se előre,se hátra, gázpedált nyomva nem törzénik semmi.)
Másik probléma, hogy menet közben egyszercsak felvillan a szervíz lámpa, és teljesen elmegy a nyomaték. A kocsi megy tovább de gyorsulni nem gyorsul. Ez általában egy újraindítással megoldódik.
Lett cserélve már EGR, üzemenyag szabályzó szelep.
A legutóbbi leolvasás már részecskeszűrőt és turbónyomás hibát dobott ki.
Van esély, hogy ezeket a részecske szűrő eltömődése okozza,vagy valami más lesz szerintetek? Köszönöm!
Sziasztok, én is segítséget kérnék egy 2009 Toyota Avensis D4D 2.0 autóval kapcsolatban.
Hiba hogy füstöl mint az őrült néha főképp télen mintha régeneralna de kb 10 percenként nagyjából 5 percen keresztül. Nyáron ez kb 30 percenként szokott előjönni.
Nézte anno egy szerelo és állítólag a nyomás érzékelő asszem a DPF előtti és utáni nyomás különbség érzékelő okozza illetve szoftveren azt érzékeli hogy különbség van de valójában nincs. Emiatt szinte állandóan regeneral. Így az anno (kb 8 évvel ezelőtti 4,9l-es fogyasztás mára 6,5l). Az autóban 360ekm van ebből én 240e km raktam bele. Lehet valahogy szoftveresen megoldani hogy jó értéket érzékeljen a nyomás különbség szenzor ?
Tegnap egy buzgó rendőr adott egy 10 ezres bírságot miszerint füstöl az autó. Eléggé idegesítő a dolog es már húzódik egy ideje.
Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Én is szeretnék segítséget kérni. Van egy 2011 es Fiat Ducato 2,0 jtd motorral. A részecskeszűrő állandóan eltömődött és letìltott. Többszöri regenerálás után sem javult ezért elkezdték keresni a hiba okát. Végül kicseréltették velem az egr szelepet felujittatták a túrbót majd kicserértek két porlasztó is. Ezt követte se javult az autó. Ekkor jött az említett ne tedd verzió. Ki lett ütve az egr és a részecskeszürő a rendszerből és ki lett fúrva. Az autót osztrák papiros, itt így nem megy át a műszakin ezért haza hoztam hogy honosítom, de itt se ment át a műszakin mert füstöl. Most van az hogy tényleg felgyújom mert már nem akarok többet költeni rá. Csak egy kérdés, hogyan tovább?
Köszönöm
Zoli
Elnézést DPF és nem pdf, az automata szótár kijavitotta, és nem vettem észre.
Sziasztok, szeretnék kérdezni, csodát nem várok, csak egy kis reményt, hátha tud nekem segíteni valaki. Röviden, ez már lassan két hónapja zajlik szervizről szervize. Van egy ford mondeo mk4 2.0 tdci 140cv 2008-as autóm, nem túl rég vásároltam, ez a hiba az első naptól kezdve létezik. Pár száz kilométer után lényegesen megnő az olajszint. A víz nem fogy belőle, soha nem füstölt, nem rángat a motor, és erő is van benne. Világít a sárga lámpa a műszerfalon, és járó motornál sem alszik el. Természetes azonnal elvittem a markaszervizbe, ahol megmutatták hogy a dpf üres, ki van belezve. 3 hónap múlva kaptam időpontot, addig nem tudják vállalni. Nekem az autó a munkámhoz kell, napi rendszeresen járok vele 200 kmt. Így kerestem másik szervizt, akik rendeltek nekem egy új részecskeszürőt, hőmérséklet szenzort, nyomás szenzort, és kicserélték. A lámpa már elalszik, mikor beindul a motor. De ugyanúgy 3-4 száz km-es táv után kiirja hogy cserèljem le az olajat, ezt minden alkalommal meg is tettem, persze mindig más szervizben. Azóta már új izzitògyertya csere, vagy 4 szer olaj csere, rengeteg diagnosztika után is úgy az a jelenség.. Az autó jól megy „semmi gond vele” ….. Csak éppen járni nem tudok vele, mert két nap alatt újra gázolaj van a motorolajban, kb 1 centit emelkedik a szint. Szóval erről van szó. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon meg köszönnèm. Elnézést kérek, még egyszer elküldtem ezt a levelet, mert eltűnt az oldalról.
Miért kerül törlésre a kérdésem?????
Kedves Ricsi!
Renault 1.5 dci 110 le(2014) problémával kapcsolatban szeretném a véleményedet kérni.. Az autó folyamatosan vészüzembe rakja magát dpf telítettség miatt. Kényszer regenerálás után, ideig óráig működik, aztán betilt. Mindeközben elkezdte zabálni az olajat. Új turbo van rajta, valamint most cseréltek szelepeket és szelepszár szimeringet is. EGR kipucolva.
A kérdés: A DPF eltömődése miatt megnőhet -e az olajfogyasztás vagy fordítva, a gyűrűk mellett feljutó olaj eltömi a szűrőt? Olaj hígulásra 10% mutatott. Nem szeretném feleslegesen szétszedni a motort.
Köszönöm a választ!
Érdeklödni szeretnék van egy 2007-es Mazda6 disel autóm a részecskeszüröt leszeriz állapotban hivatalos szervizben ki tisztitották egy két alkatrészt kicseréltek de a Dpf hiba sajnos mindig visszatért javasolták hogy vegyek egy olcsó benzinest városi használatra ez meg is történt igy a Mazdét csak hosszútávra használom de sajnos ugyan úgy visszatér a hiba most már én is úgy vagyok hogy mint korábban olvastam felgyújtom kezd az agyamra menni minden gyári beálitású nincs berhelve várom válaszát és egy ajaálatott Köszönettel József
Sziasztok,
2009-es Ford Galaxy 2.0 TDI autó egy ideje váratlanul, minden előjel nélkül nyomatékot veszít, hiába padlózom a gázpedált, nem vagy csak nagyon lassan gyorsul, sőt, emelkedőn lassulni kezd a nyomaték hiánya miatt. Olykor a hosszabb gyorsítás közben lassan visszajön a nyomaték, olykor egyáltalán nem. Leállítást, és pár órányi állást követően a gépjármű újra nyomatékkal indul, van, hogy többszáz kilométert elmegy a jelenség léte nélkül, van, hogy szinte pár perccel indítást követően…
Az autóban nincs EGR, DPF már… nem rég volt cserélve az összes porlasztó.
Láttatlanban vármi ötlet? Üzemanyagszűrő koszolódás okozhat ilyet? Picit túlléptem a csere intervallumot…