/**/

BMW 530D tuning hiba vagy letérdelt valami?

Érdekes eset egy füstölő tuningolt BMW 530D E39 autóval kapcsolatban

Megérkezett a BMW.  Az autó a legkisebb gázadásra is olyan agresszíven kormol az érkező beállítással, hogy eltűnik mögötte a kétsávos út… „Hogy kezdődött?”  Az autót egy pesti srác chiptuningolta régebben (szakmai körben: turbó killer, szlogen: „a füst az erő jele” szóval a ’gyorsulási versenyes…’) Az autó jól ment, a kormolás erőteljesebb lett a tuning után, de nem volt ennyire vészes. Az autó hónapokig futott a tuning beállítással.

Aztán, mellékhatások jelentkeztek. Füstölés, valamint ha üresben felpörgette a motort, a fordulat visszaesésekor a motor rángatni kezdett, nem volt egyenletes. Szerviz turbóproblémát állapított meg, ez közel 200.000 forintért cserére került. Nem a leggagyibb, de nem is gyári turbó került fel. A probléma nem szűnt meg, a szerviz emellett a „csekély” javítási költség mellett benyelte a régi turbót is (le kellett adni…), így nincs visszalépési lehetőség.

Ezt követően az injektorok kerültek bemérésre, ’elvileg jók’.  Bár semmilyen papírt nem kapott Gergő (így továbbra is kérdéses a valós állapotuk). A hibák (füstölés, rángatás) még mindig fennállnak. Ekkor a szerelő kapcsolatba lépett egy másik chiptuningossal (ez nem nagy kihívás mostanában, hiszen mindenki szakértő és specialista) aki módosított a korábbi „gyorsulási verseny nyertes” beállításán, így a rángatás megszűnt, az erős füstölés nem.

bmw-turbo-hiba-ár

Gergő átvette az autót, és beletörődött, hogy ez ilyen. Végül is „pályán menettempónál nem annyira zavaró már…” –saját elmondása szerint. Nézd meg a fenti videót! – szerinted?

A Rigotech Chiptuning szokásos munkamenete szerint motordiagnosztikával kezdtünk, majd néhány alapvető mechanikai szemrevételezés következett: (motorolaj szint, csövek, csatlakozók vizsgálata).

A diagnosztika során kiderült, hogy az EGR szelep le van zárva diagnosztikai céllal, valamint a kép szerinti turbó szabályozási hiba és egy üzemanyagrendszer hiba van jelen.

Következő kihívás egy gyári, eredeti beállítás keresése/készítése volt, hogy kizárjuk a szoftveres hibalehetőséget. Bmw-re jellemző, hogy azonos szoftverszám alatt nagyon sok alverzió létezik, maga a gyár is rengeteget variál a beállításon. Csak ehhez a régi Bosch rendszerhez, ehhez a motorhoz és teljesítmény besoroláshoz közel százféle gyári verzió létezik.

Ezért is kiemelten fontos, hogy ha chiptuning kell, akárhol is csináltatod meg, a tuningcég átadja neked az autó eredeti beállítását. Nálunk ez teljesen alap, hiszen ez az autód tartozéka, a te tulajdonod.

A videóból kiderül, hogyan változik a füst a gyári visszaállítás után.

Ezen a ponton lett biztos, hogy az autónak fennálló mechanikai hibája van. Így ugyan működik, de sem a fogyasztás, sem a menetdinamika, erő, nyomaték és főkent az emisszió – füstölés, környezetvédelmi értékek – nincs a vállalható keretek között.

Az ilyen esetekben mielőbb kezelni kell a fennálló hibát. Néha van mód a tünetek szoftveres enyhítésére, de optimális megoldás csak hibátlan mechanika mellett várható.

A videón látható, hogy az első teszt beállítással is jelentősen csökkent a füstölés még a gyári beállításhoz képest is, ugyanakkor nagyon távol áll a tökéletestől. Ezt egy további egyedi beállítás követte, ami tovább javított a helyzeten. (beleszaladtunk az estébe, videó nem készült). A füstölés még inkább mérséklődött, az erő és dinamika csökkenése nélkül.

A nap végére arra jutottunk, hogy rossz az utángyártott turbó mechanikai beállítása, de nem zártuk ki az üzemanyagrendszer hibalehetőségeit sem, különös tekintettel a rail nyomás szenzorra és porlasztókra.

Házi feladatként ezek ellenőrzését adtuk.

 

Ha bármilyen hasonló (vélhetőleg beállítással, tuninggal kapcsolatos) hibajelenségek keserítik a te életed is, akkor keress bátran és kérd az állapotfelmérés-diagnosztika-tuning szakértés szolgáltatásunkat és segítünk!

 

Kérlek, telefonon ne érdeklődj, mert már az ajánlatadáshoz is viszonylag sok adatra van szükség, így inkább használd az ajánlatkérő rendszerünk, itt az utolsó „egyéb” kérdésnél tudod részletezni az autód jelenségeit, kérésedet..

Természetesen, ha a nyári melegben erősen gyengül az autód a klíma használatától, vagy simán csak átülnél egy sokkal dinamikusabb, erősebb autóba akkor is keress bátran!

Ajánlatot itt tudsz kérni, add meg az adatokat most!