Volkswagen Transporter új szívvel! – azaz beállítással …
Az olcsó a drága! – de miért?
Egy lassan 5 éves cikkem, anno többeknél kiverte a biztosítékot, és szinte én jöttem ki belőle „hülyén” Facebook és egyéb fórumokon. Ez a cikk arról szólt, hogy 1999 óta, amióta vezérlő javítással és chiptuninggal foglalkozunk, átléptük az 1000-es azaz EZERES határt, ami a hibásan érkező, máshol már „”tuningolt””, chiptuningolt, szétgányolt motorvezérlők és szoftverek számát illeti. Anno le mertem írni, hogy szégyenteljes és nagyon felelőtlen dolog az ügyfél pénztárcájára és kockázatára közúton futó autók beállításait piszkálni hozzáértés és megfelelő felszereltség hiányában. Mégis ez történik. A 20-40 ezer forintos sufnituning cégek által tönkretett autókról a cikket itt találod.
Ez a mai Transporter is egy ilyen áldozat
Húszon éves 1.9 PD TDI Volkswagen technika, de mégis valakinek még gondot okoz a szakszerű hangolása, pedig nem agysebészet. Főleg úgy, hogy ez az egyik legjobban dokumentált, közkézen forgó Bosch rendszer, több 10 órányi youtube videóval, leírásokkal, mintákkal, de akár még kész jó fájl is található hozzá, ha valaki rászánja az időt. – ahogy látom ennek ellenére ez nem nagyon jellemző, tisztelet a ritka kivételnek –

Volkswagen Transporter tuning 1.9 PD TDI 2004 105 LE – köszönjük a szükségtelen turbócserét
Tuningra érkező autóinknál tízből 1-2 menthetetlenül sz@r, hála a rossz mechanikai állapotnak, amit gyakran hibás chiptuning okoz. További 2-3 esetben is vannak kisebb műszaki gondok, hiányosságok, vagy azt látjuk, hogy már nem gyári a programja. A megnyugtatóbb eset az, amikor még nem alakult ki fizikai probléma, az olcsó tuning miatt, tehát ez a langyos víz kategória: a tulaj sokszor nem is tudja, hogy tuningos az autó, mert se nem ront, se nem javít a dolgokon a hiányos, félkész, olcsón összegányolt program, tuning beállítás, nem úgy a mai Transporternél!
Ügyfelünk autója korábban már átesett egy erős tuningon. Felszedte a betont, fütyült a turbó, dőlt a füst, igaz 160-nál lepadlózva is volt még benne élet. – ami el is hagyta pár ezer km használat után. (Még jó, hogy menetképes maradt egyáltalán!) Mire hozzánk került, a saccolt (mert persze, hogy se nem mérték, se nem ellenőrizték a menetadatokat a másik helyen) 150 lóra húzás után mi 74 lovat mértünk, a kép szerinti „Szép” karakterisztikával.
A lementett f@sza „tuning” program szépen bekerült a kicsit több mint ezer társa mellé az adatbázisunkba. Az autót gyárira állítottuk, de ez a kialakult fizikai hibákat nem gyógyította meg. A javítás költséges volt, de szerencsére a motor szerkezetileg túlélte a mutatványt. Nem úgy a turbó. Az üzemanyagrendszer több eleme is cserélve lett, így indulhatott a 2. kör.

Transporter tuning eredménye a javítás után
Egy hónapos kényszerszünet, turbó le-fel, porlasztók cseréje, tandempumpa csere, cooler, csövezés javítás, szabályzószelepek, stb. után ismét megjött az első körben gyárira állított tuning Transporter. (Ez kötelező lépés volt, egy métert sem engedtem neki azon a gány programon tovább menni!) A mérésünk hozta a közel gyári adatokat. Aztán, megkapta a már többszörösen bevált, erős Rigotech Prémium Pro beállításunkat, amely normál használat mellett még biztonságos. A mérés 124 lovat igazolt 330 NM mellett, ami kiváló dinamikát, csúcsteljesítményt, vezethetőséget ad, a fogyasztás megfelelő használat mellett akár 1 literrel csökkenti ügyfeleink visszajelzése alapján. KÉRJ ajánlatot a saját Transportered, egyéb autód precíziós hangolására, és kerüld el a mellékhatásokat!
Több ezer mérésünk, tuning referenciánk online, bízhatsz a minőségben. Itt van pár Transporter tuning is…
A Transporter / Multivan tuning oldalunkhoz kattints ide.
Néhány életkép és mérés:







Voltál már nálunk, vagy kérdésed van?
Tedd fel itt alul és válaszolok rá! Üdv.: Richárd