Az autó tulajdonosa több hónapja küzdött a véletlenszerű rángatással, erőtlenséggel. 2 autószerelő nézte az autót, több drága alkatrészt is kicseréltek mint: légtömegmérő, EGR szelep eredmény nélkül. A 2. szerelő jól sejtette, hogy a probléma az EGR szelep azaz: kipufogógáz visszavezető szelep elégtelen működése/működtetése miatt van, így diagnosztikai céllal ezt lezárta, így megakadályozva a kipufogógáz visszaáramlását. Az autó rángatása ekkor megszűnt, ugyanakkor 30km vezetés után újabb problémák jelentkeztek a ‘levakítás’ miatt. Feljött a hibás működést jelző motorkontroll lámpa a műszerfalon, valamint az autó szerviz üzemmódba un. limp módba kapcsolt, jelezve hogy probléma van. Ilyenkor a leadott teljesítmény a minimumra csökken, az autó gyenge, szinte használhatatlan. Ez a mód, az alkatrészek megóvását szolgálja, valamint arra való, hogy az ember a legközelebbi szervizig el tudjon jutni, autómentő nélkül is. Szóval, ez a Hyundai Tucson 2.0 CRDI kivételesen nem motor optimalizálásra, chiptuningra érkezett, hanem a hiba valódi okának felderítésére, megoldására. Az EGR kipufogógáz visszakeringető rendszer egy környezetvédelmi szempontból felszerelt kiegészítő. Az autó működésére, teljesítményére nincs hatással. (Illetve a motor bemelegítését segíti, de nem ez a célja.). Feladata, a kipufogógáz nitrogén oxid (NOx) tartalmának csökkentése, oly módon, hogy a keletkező (kipufogó gázban jelen levő) anyagot ismételten elégeti a motorba juttatott friss levegő és üzemanyag segítségével, így kevesebb a kijutó mennyiség.
A Hyundai EGR probléma megoldása után készült egyedi Rigotech chiptuning és optimalizálás tesztelése, beszélgetés az Ügyféllel az érzékelt javulásokról, tapasztalatokról.
Az első motordiagnosztika megerősítette, hogy EGR problémáról van szó, a hibatárban a szokásos szabvány hibakódot találtam: P0401 jelentése: „Kipufogógáz visszakeringetés elégtelen áramlás észlelése”. Ez nem is csoda, mivel a korábbi szerelő kolléga levakította a szelepet, azaz elzárta a visszaáramlás útját. A keletkezett (és már korábban is fennálló) hibaállapot a fent leírt vészfutást eredményezte. Ilyenkor két út van: vagy a hiba javítása, vagy a megkerülése. Az első verziónál esedékes egy EGR szelep vásárlás, amely kiviteltől függően 40-200 ezer forintos tétel. Esedékes még egyéb kiegészítők vásárlása, mint szabályzószelep, csövezés. Szélsőséges esetben a hibát a motorvezérlő elektronika fizikai (tehát nem szoftveres) hibája is okozhatja, ez további húzós tétel. Ehhez jön még a szerelési költség, és a periódusonkénti újbóli szerelés és tisztítás, tehát a szelep meghibásodásának megelőzése.
Az alternatív út, a szoftveres EGR szelep lekapcsolás, kikapcsolás, kiiktatás. Ezt műhelyem kizárólag teszt és diagnosztikai céllal végzi el, mivel az autó környezetvédelmi értékeire kihatással van. Persze, az ügyfél dolga innentől, hogy mikor állíttatja helyre a rendszer helyes működését. Jelen esetben ez utóbbi módot választotta az ügyfél, így készítettem egy egyedi beállítást kivételesen nem chiptuning céllal, hanem a hibás EGR rendszer lekapcsolását megcélozva. A beavatkozás sikeres, a hibakód megszűnt, ahogy az autó gyengesége is elmúlt, mivel megszűnt az azt kiváltó vészfutás, limp mód. Természetesen nem engedtem el az autót a gyári középértékekre hangolt beállítással, hanem ha már le volt mentve a beállítása és úgyis azon dolgoztam, csináltam hozzá egy óvatos optimalizálást, chiptuningot is. Az eredmény igen meggyőző, az ügyél maximálisan elégedett, az autó kiválóan megy. Az EGR problémák szoftveres kiküszöbölése nem mindig egyszerű feladat, így alapos tesztet igényel. Így, egy hosszabb, kb. 40 kilométeres próbakört tettünk, ami alatt meggyőződtünk róla, hogy az autó minden üzemállapotban jól teljesít, erős, hibamentes. A kör elején nullázott átlagfogyasztás mérő végül 5.9 liter/100km átlagot mutatott, a korábbi 7.8-8 liter helyett. Igaz, ez bemelegített motorral, főleg országúti használat volt, de azért a különbség itt is szembetűnő. Ismételten beigazolódott, hogy a megfelelő egyedi chiptuning beállítás jobb, alacsonyabb fogyasztást eredményez.
Ha Neked is ilyen kocsid van, vagy hasonló problémával küzdesz, vagy épp csak vonzó az alacsonyabb fogyasztás lehetősége, fent a fejlécbe kattintva KÉRJ AJÁNLATOT MOST a saját kocsiddal kapcsolatban és az is tökéletes lesz!
pisze:Ja mam z oriflame kolor pink taka w czarnym opakowaniu ze srebrnym motywem kwaita nie zawsze jest w katalogu.To moja jedyna szminka jaką mam i używam. Kolor nude z tej samej serii wogóle nie było wiadać na moich ustach ale pink u mnie jest jak nude więc zależy kto jaki ma kolor ust
Üdvözlet egy Hyundai Tucson 2007 2,0 CRDi autó esetében mi okozhatja a p2002 részecske szűrő hibát abban az esetben ha a részecske szűrő új (igaz utángyártott de garanciális normál alkarész kereskedésben vásárolva) Mindkettő hőérzékelő új nyomás érzékelő szenzor új csövek tiszták nincs lyuk eltömödés. Jelenég jelen állapotban hibakód törlését követően kb 100 km egyenletes terhelés mellett autópályán próbált autó itt nincs hibakód majd egy óra pihenést követően az autó kb 3-5 km-en belül újra kiírja a hibakódot választ előre is köszönöm.
Üdv! Hasonló problémám adódott. 2007.12.havi hyundai tucson 2.0 crdi 2×4
Kb mennyiből jön ki egy a fentiekben felvázolt móka?
Tisztelettel: Bagi Lajos