Hyundai tuning
Hyundai tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!Chiptuning » Hyundai tuning
Hyundai tuning, chiptuning
Erős Hyundai tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.
Hyundai tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Hyundai chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani. Kezdd itt, kattints a lejátszásra!
Hyundai tuning, tuningbox és motoroptimalizálás
A listázott Hyundai modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Hyundai tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Hyundai chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

Hyundai tuning és kapcsolódó szakcikkeink
Hyundai cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Hyundai - Kia, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.
Épp most mértük: legutóbbi Hyundai chip tuning méréseink
- Hyundai Sonata 2.0 CRDI 140 LE 2006 Rigotech Prémium Pro remap adatok és teljesítménymérés
- Hyundai ix35 2.0 D 136 LE Rigotech Prémium Pro motoroptimalizálás adatok és dyno teszt
- Hyundai i40 1.7 D 116 LE 2014 Rigotech Prémium Pro csiptuning adatok és teljesítménymérés
- Hyundai i40 1.7 D 116 LE 2014 Rigotech Prémium Pro chip tuning adatok és teljesítménymérés
- Hyundai i30 2.0 Turbo 275 LE 2018 Rigotech Prémium Pro csippelés és teljesítménymérés
- Kia Carens 2.0 CRDI 140 LE 2007 Rigotech Prémium Pro chip tuning adatok és teljesítménymérés
- Kia Sportage 2.0 CRDI 136 LE 2012 Rigotech Prémium Pro chiptuning adatok és teljesítménymérés
- Kia Sportage 1.7 CRDI 115 LE 2015 Rigotech Prémium Pro remap adatok és dyno
- Kia Sorento 2.2 D 200 LE 2018 Rigotech Prémium Pro chippelés és teljesítménymérés
- Kia Optima 1.7 CRDI 141 LE 2017 Rigotech Prémium Pro remap adatok és teljesítménymérés
Hyundai tuning esettanulmányok (legutóbbi néhány...)
- Hyundai Santa Fe chiptuning 2.2 CR 197 LE 2014 Prémium Pro beállítás
- Hyundai Tucson chiptuning 1.6 Di 177 LE 2018 Prémium Pro csippelés
- Hyundai Santa Fe chiptuning 2.0 CR 112 Ps 2002 Prémium Pro Stage1
- Hyundai i30 chiptuning 1.4 Di 140 LE 2017 Prémium Pro csiptuning
- Hyundai i40 chiptuning 1.7 CR 116 lóerő 2012 Prémium Pro hangolás
- Hyundai i40 chiptuning 1.7 CR 136 lóerő 2011 Prémium Pro csippelés
- Hyundai Tucson chiptuning 2.0 CR 140 Ps 2006 Prémium Pro finomhangolás
- Hyundai Tucson chiptuning 1.6 Di 132 Ps 2016 Prémium Pro csiptuning
- Hyundai i40 chiptuning 1.7 CR 136 Ps 2013 Prémium Pro csippelés
- Hyundai Tucson chiptuning 2.0 benzin 140 Ps 2005 Prémium Pro csippelés
- Kia Sportage chiptuning 1.7 CR 115 LE 2015 Prémium Pro beállítás
- Kia Sportage chiptuning 1.7 CR 115 lóerő 2015 Prémium Pro finomhangolás
- Hyundai i30 1.6 i 122 lóerő tuning, Prémium Pro beállítás
- Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 Ps chiptuning, Prémium Pro Stage1
- Hyundai Sonata 2.0 CRDI 150 lóerő chiptuning, Prémium Pro csiptuning
- Hyundai i30 1.4 i 99 lóerő tuning, Prémium Pro beállítás
- Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 LE chiptuning, Prémium Pro finomhangolás
- Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 Ps chiptuning, Prémium Pro beállítás
- Hyundai Coupe 2.7 i 167 LE tuning, Prémium Pro csiptuning
- Hyundai Trajet 2.0 CRDI 113 LE chiptuning, Prémium Pro Stage1
- Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140 Ps chiptuning, Prémium Pro Stage1
- Hyundai i30 1.6 CRDI 90 Ps chiptuning, Prémium Pro finomhangolás
- Kia Sportage 2.0 CRDI 140 LE chiptuning, Prémium Pro hangolás
- Kia Optima 2.0 Ti 245 lóerő tuning, Prémium Pro csippelés
- Kia Ceed 2.0 CRDI 140 LE chiptuning, Prémium Pro csippelés
További Hyundai tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
További Hyundai dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.
- OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
- VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
- Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
- Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
- Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
- Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
- Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Gyártmány | Típus | Motor | LE | Nm | Módszer |
---|---|---|---|---|---|
Hyundai | Accent | 1.4 12v | 97 | 125 | Mgb. |
Hyundai | Accent | 1.4 12v Automatic | 97 | 125 | Mgb. |
Hyundai | Accent | 1.4 16v VVT | 107 | 136 | Mgb. |
Hyundai | Accent | 1.4 16v VVT Automatic | 107 | 136 | Mgb. |
Hyundai | Accent | 1.5 12v | 88 | 133 | Mgb. |
A Hyundai története
A Hyundai Dél-Korea egyik legnagyobb családi alapítású óriásvállalata, azaz csebolja volt, amit 2001-ben feldaraboltak. A Hyundai rendelkezik a világ legnagyobb autógyártelepével, mely Ulszan városában található.
A Hyundai-t 1947-ben alapította Chung Ju-yung Dél-Koreában, mint építőipari vállalatot. A ‘Hyundai’ név annyit tesz ‘modern idők.’ A név két koreai szó összetételéből ered: a ‘Hyun’ (?) jelentése ‘modern’, vagy ‘jelen’; míg a ‘Dai’ (?) úgy fordítható le: ‘korszak’, ‘generáció.’
A vállalat rendkívül gyorsan növekedett és évtizedek alatt az ország egyik legnagyobb csebolja lett. Fontos leányvállalatai voltak a Hyundai Motor Company (Hjaonde Csadongcsha Csusikhösza) és a Hyundai Heavy Industries, a világ legnagyobb hajógyára.Ezen kívül a csebol jelen volt még az elektronikában, valamint a konténerszállítás, mozgólépcső-gyártás és a turizmus területén is.
Dél-Korea 1945-ös felszabadítását követően a vállalat jelentős állami építőipari szerződéseket kötött: a Hyundai építette fel a gyorsan iparosodó ország közlekedési infrastruktúrájának jelentős részét. Sok egyéb mellett a vállalat nevéhez fűződik a Kyeong-bu autópálya.
1967-ben megalakult a Hyundai Motor Company. Egy évvel később átadták a vállalat összeszerelő üzemét Ulszan városában. Ez ma a világ legnagyobb integrált autógyártó létesítménye: az üzem éves gyártókapacitása eléri az 1,6 millió gépkocsit. A Hyundai Glovis által üzemeltetett globális teherhajó-flottának, valamint saját acélgyártó leányvállalatának köszönhetően a Hyundai Motor Group az értéklánc egészét lefedi. Az 1968-as Cortina volt a Hyundai ulszani összeszerelő üzemének első gyártmánya, amely a Ford Motor Company-val együttműködési megállapodás keretében készült. A Hyundai létesítménye minden más Ford összeszerelő üzemnél gyorsabban: nem egészen hat hónap alatt jutott el az alapkőletételtől a teljes működésig. A Cortina kezdeti sikerét, majd európai népszerűségét követően a Hyundai elhatározta, hogy saját típust fejleszt. A vállalat 1974 februárjában leszerződtette George Turnbullt, aki korábban a British Leyland autógyártónál volt az Austin Morris márka ügyvezető igazgatója. Turnbull hat európai főmérnököt – egy karosszériatervezőt, két futóműmérnököt, két gyártásmérnököt és egy tesztmérnököt – hozott magával.Az ő munkájuk eredményeként született meg a Pony, amelyet 1974 októberében, a Torinói Autószalonon mutattak be. A modell forgalmazása 1975 decemberében vette kezdetét. Az autó beceneve ‘kukmincha’ (azaz ‘népautó’) volt. A Giorgetto Giugiaro által tervezett, hátsókerék-hajtású kompakt gépkocsi volt Dél-Korea első sorozatgyártású személygépkocsija. A következő években ez volt a Hyundai zászlóshajója. A Hyundai 1976-tól Chilében, Argentínában, Kolumbiában és Egyiptomban is forgalmazta a Pony-t. Az első európai piacokon: Belgiumban és Hollandiában 1978-ban jelent meg a modell, majd nem sokkal később Görögországban is megkezdték az értékesítését.
Az 1980-as években felgyorsította nemzetközi térnyerését a Hyundai: a vállalat egyre szorosabban lépést tartott az iparág fejlődésével, és ezzel összhangban egyre nevesebb autógyártókkal szállt versenybe. A márka 1982-ben jelent meg az Egyesült Királyságban. Az év februárjában megkezdődött a Pony nagy-britanniai értékesítése: ez volt az első koreai gépkocsi, amelyet a szigetországban forgalmaztak. 1984-től Kanadában is kapható volt a Hyundai Pony; a modell népszerűsége messze meghaladta az eredeti várakozásokat. Olyannyira, hogy egy ponton a Pony vezette a kanadai személygépkocsi-eladásokat. 1985-ben bemutatták az első generációs Hyundai Sonatát, és ezzel egy időben elkészült a márka egymilliomodik gépkocsija. A Pony Excel 1986-os bevezetésével az Egyesült Államokban is megjelent a Hyundai márka. Ez volt az autógyártó első fronthajtású modellje; az újdonságot ugyanúgy Giorgetto Giugiaro tervezte, mint annak idején az eredeti Pony-t. A Pony Excel az értékesítés első évében 168 000 példányban talált gazdára az USA-ban; ez a teljesítmény a mai napig rekordnak számít. A Fortune magazin összeállításában az év 10. legjobb fogyasztási cikkének kiáltotta ki a Hyundai Pony Excelt, nem utolsósorban megfizethető árának köszönhetően.
A 90-es évek a kísérletezés és fejlesztés jegyében teltek.. A cég első, tisztán elektromos gépkocsija az 1991-ben bemutatott Sonata EV prototípus volt. A Hyundai 1994-ben végezte első kísérleteit hibrid hajtásláncokkal, majd egy évvel később, az 1995-ös Szöuli Autószalonon bemutatta a hibrid elektromos FGV-1 tanulmányautót. Az autó állandó elektromos hajtástechnológiát alkalmazott. 1998-ban a többféle üzemanyaggal működtethető (flex-fuel) technológiákon dolgozott a Hyundai, majd az 1990-es évek végén megkezdődtek a vállalat üzemanyagcellás technológiai kísérletei. 1990 tavaszára a Hyundai összesített gépkocsi-termelése elérte a négymillió darabot. 1991-ben aztán egy újabb mérföldkő következett: a cég bemutatta első saját fejlesztésű benzinmotorját (a négyhengeres Alpha erőforrást), valamint első saját sebességváltóját. Ezzel a márka megindult a műszaki függetlenedés felé vezető úton. Az Alpha motort elsőként a Hyundai Scoupe-ba építették be, 1992-ben. Az évtized folyamán a Hyundai tovább fejlődött, és megerősítette vezető pozícióját a nemzetközi autógyártók körében. A Hyundai számos népszerű típust vezetett be ezekben az években, az Accenttől a Dynasty-n át a Tiburonig. 1994-ben megkezdte működését a vállalat frissen létrehozott, németországi kutatás-fejlesztési központja is. Ez a központ az európai technológiai fejlesztések felügyelete mellett az európai piacra szánt, új modellek tervezéséért és fejlesztéséért is felel. A Hyundai 1997 szeptemberében, a törökországi Izmirben nyitotta meg első európai gyártóüzemét. Az üzem a Hyundai legrégebben működő, Koreán kívüli gyártólétesítménye.
1998-ban a vállalat megvásárolta a Kia Motors Company-t. Az 1997-es délkelet-ázsiai gazdaság válság nyomán a dél-koreai kormány fellépett az ország gazdaságában túl nagy súllyal rendelkező csebolok reformjáért. A veszteséges Hyundai Group – ami ekkor az ország GDP-jének 20%-át adta – eladta veszteséges üzletágait és főbb tevékenységei közül az autógyártás, elektronikai ipar, nehézipar, építőipari és a pénzügyi tevékenység maradt meg. A reformok azonban nem hozták meg a várt eredményt, így előbb 2000 szeptemberében az autógyártó Hyundai Motor Company kivált a csoportból, majd a csebolt 2001-ben feldarabolták. A csebolról leválasztott vállalatok közül több is a Hyundai nevet viseli, annak ellenére, hogy jogilag nem tartoznak többé egy vállalatcsoporthoz.
1999-től Mong-Koo Chung lett a Hyundai Motor Group frissen kinevezett elnöke, aki elhatározta, hogy a jövőben kiemelt figyelmet kell fordítani a termékek minőségére. A márka ezzel elindult a felemelkedés útján, mint a globális autóipar élvonalbeli szereplője, mindeközben 2001-ben elhunyt a Hyundai alapítója.
Az ezredfordulóra a Hyundai megkezdte arculatváltását, és ezzel világszínvonalú autógyártóvá válását. Anyavállalata, a Hyundai Motor Group jelentős beruházásokkal fejlesztette járművei minőségét és formavilágát, valamint a gyártást és a hosszú távú kutatási tevékenységeket, különös tekintettel az európai piacra. A Hyundai európai formatervezési központja 2001-ben nyílt meg, majd 2003-ban létrehozták a Hyundai Motor Europe műszaki központját, valamint a namyangi formatervezési központot.
A Hyundai 2000-ben vezette be első szabadidőjárművét, a Santa Fe-t. Az új-mexikói városról elnevezett modellt azonnal megkedvelték az észak-amerikai vásárlók; a modell hamarosan a vállalat legkeresettebb típusává vált. Ezt 2004-ben követte még egy szabadidőjármű, a Tucson.
Majd 2007-ben bemutatkozott az i30. Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott modell a Hyundai Motor európai génállományának megtestesítője. Egy évre rá létrejött a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vállalat. A HMMC a legmodernebb autógyár Európában, ahol 500 ultramodern robot naponta 1500 Hyundai gépkocsit állít elő. A 2008-as Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be a lítium polimer akkumulátor technológiát felvonultató hibrid elektromos Hyundai Sonata, amely aztán 2011-től került forgalomba az Egyesült Államokban. A 2010-es években a Hyundai egyre inkább a környezetbarát gépkocsik és járműtechnológiák felé fordította a figyelmét. A jövőben a vállalat a környezetszennyezéstől mentes mobilitás korszakának élvonalbeli szereplőjeként kíván fellépni, ennek érdekében folyamatosan csökkenti típusainak üzemanyag-fogyasztását és lehetséges új energiaforrásokat igyekszik feltérképezni.
A vállalat az évtized elején, 2010 szeptemberében vezette be a koreai piacon első sorozatgyártású elektromos járművét, a BlueOn-t. A kizárólag Dél-Koreában forgalmazott BlueOn alapját a Hyundai i10 adta; az autót 16,4 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal szerelték fel, amelyet hat óra alatt lehetett teljesen feltölteni. 2013-ben meghatározó mérföldkőhöz érkezett a Hyundai és egyben a környezetbarát mobilitás is, amikor bemutatták a világ első, szabadon elérhető, tömeggyártású hidrogén üzemanyagcellás járművét, az ix35 Fuel Cell szabadidőjárművet. A rövid feltöltési idő, a tekintélyes hatótávolság és a környezetbarát működés együtt minden érdeklődő számára jelentős előnyöket biztosít.
A vállalat még ugyanabban az évben megalapította a Hyundai Motorsport World Rally Championship ralicsapatot, és ezzel beírta a nevét a motorsport történelemkönyvébe. 2015-ben létrehozták a nagyteljesítményű Hyundai N almárkát, amely azóta olyan díjnyertes modelleket teremtett, mint az i30 N (2017) vagy az i30 Fastback N (2018.)
A Hyundai 2016-ban mutatta be az IONIQ-ot, az egyetlen olyan autót a világon, amelyet háromféle részben vagy teljesen elektromos – hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos – hajtáslánccal forgalmaztak. A név az ‘ion’ és a ‘unique’ (egyedülálló) szavak összevonásából keletkezett. Ezt követte 2018-ban a Kona Electric, az európai piac első tisztán elektromos szubkompakt szabadidőjárműve, valamint a NEXO, a Hyundai második generációs hidrogén üzemanyagcellás járműve.
A 2010-es években tehát a Hyundai a jövőbeli mobilitást meghatározó, vezető autóipari szereplővé emelkedett. Ez nyilvánul meg a vállalat ‘Progress’ (fejlődés) kommunikációjában is, amely azt szemlélteti, hogy a Hyundai fennállásának ötven éve alatt hogyan érvényesítette azt a progresszív szemléletet, amelynek köszönhetően a mai napig folyamatosan képes megújulni és újítani, felkészülve a jövő kihívásaira – mindezt a ‘Next Awaits’ (‘Vár a jövő’) szlogen égisze alatt.