Buta kérdésekre, trollkodásra okos válaszok 1. rész

Chiptuning » Buta kérdésekre, trollkodásra okos válaszok 1. rész

A ‘tuning szakikat’, kedves megmondókat egyesével (név szerint idézem)

 27 perces videó csak erős idegzetűeknek 😉

Bízom benne, az odalunkra írogatók butaságukat, ‘jóindulatukat’ fenntartják és vállalják, ha már egy nyilvánosan működő lapra kiírták.

A videóválasz praktikus és gyors ha tényeket kell közölni buta bekiabálásokra. Megmutatja azt is, hogy hol tartunk ma. – nem a chiptuning szakma, hanem úgy emberileg, általában …

Szomorú és sajnos általános helyzet, hogy a hozzá nem értők féligazságokkal irányítják a teljesen dilettánsokat. Akinek meg van 30 év szakmai tapasztalata azt simán megkérdőjelezik, kioktatják, kiröhögik… Egyik sem az én problémám. Videóban az ‘okos’ felvetések és a szakmai alapon nyugvó válaszok chiptuning témájában. Aktualitás: szívó benzin tuning, vezérlő postázása, mérések, köhém rendelt, átalakítás. 
Elfogyott a memória, így furcsa vége lett, de majd folyt. köv.

A „vitaindító” bejegyzést az MG szívó tuningról itt találod. – vagy csatlakozz Facebook oldalunkhoz és keress rá ott, van róla több bejegyzés is.

köhém rendelet chiptuning
köhém rendelet chiptuning
köhém rendelet chiptuning

A videó átirata

Sziasztok srácok, Rihard vagyok a Rigotch Chipunól, és ez egy érdekes videó lesz.

Valószínűleg, hogy hosszú lesz, informatív lesz, sokat fogtok belőle tanulni, nem csak műszaki dolgokról, de az emberi viselkedésnek és hát jó indulatnak, rossz indulatnak, fontoskodásnak, trollkodásnak is lesz benne szerepe.

A helyzet az, hogy a hétvégén Silfokon nyaraltam, és van egy ügyfelünk, aki Balaton közeli nem akart eljönni a szekádi műhelybe, ezért megcsináltam az autóját.

Ez egy MG Zs 1.5 benzin 160 lovas szívómotoros.

És publikáltam ezt a cikket, mert nagyon érdekesnek találtam azt, hogy egy, hogy az autó mennyire rossz volt gyári állapotban, érkező állapotban, ez egy fiatal 2022-es autó és teljesen meglepődtem.

Ezért is írtam a cikk elejérre, hogy azt hittem, hogy nincs benne motor.

Ez nem.

Na, tehát ez ez egy őszinte kijelentés volt, mert ráléptem a gáz, és az autó konkrétan kettesbe semmit nem csinált, és innen indultunk.

Tehát ez volt az alap, és ezután került rá egy Rigotech Premium Pro beállítás, ami nagyon-nagyon sokat hozott az autón. nagyon jó lett, érezhetően sokkal jobb lett.

Nem szerintem, hanem a vagy nem csak szerintem az ügyfél szerint is.

És ezt én leírtam szokásunkhoz híván, mint ahogy már a tapasztaltabbak tudják, vagy tudod, hogy van több mint 700 egyedülállóan a legtöbb referenciával rendelkezünk. 700 videós tesztkörre referreferenciánk van.

Valakit említi a cikkben, hogy nincs lemérve, meg meg mi a helyzet a mérésekkel?

Hát messze a legtöbb publikált mérés az a Rigotechnél van. több mint 2500 mérés közül választhattok vagy böngézhettek, illetve megtaláljátok azt a közel 6000 eset tanulmányt, ahol szintén autók hangolásával foglalkozunk, meg egy 6080 szakcikket is ebben a témában.

És akkor egy ilyen szakmai háttérrel meg egy ilyen jó referenciával megjelentett cikkre jönnek a srácok, a következőket írják. elkezdtem rá reggel válaszolgatni, de a helyzet az, hogy nincs rá több időm másfelől, nem is tartom fernek vagy korrektnek, hogy nekem velük kelljen vitatkoznom, vagy bármilyen beszélgetésbe belemenni.

Ha még szakmai alapon menne ez, akkor még azt mondom, hogy oké, de de így, hogy majd látni fogjátok, hogy a kommenteléseknek a nagy százaléka az az miről szól.

Nem a segítségnyújtásról, nem az informatívizmusról, vagy arról, hogy információval segítsük a másikat, vagy akár kérdéseket tegyünk fel, hanem ilyen bekiabálásokról meg hasonló érdekes dolgokról.

De akkor nézzük is meg.

Gyakorlatilag ez itt a cikk, ahol elmondom, itt vagyunk a Balatonai nyaralómnál. parkolóban kivettem a vezérlőt.

Ez egy fiatal autód protokoll, nincs a benchmódba, sikerült csak olvasni.

Egyébként készült egy teljes esettanulmány a dologgal kapcsolatban, kihagyva belőle azokat a részleteket, amire ez a videó tér ki, hiszen ez nem kapcsolódik konkrétan az MG benzines vagy bármilyen szívó benzines tuninghoz, hanem inkább csak a hozzászólásokra fogok válaszolni a videóban.

A lényeg, hogy itt megnézhetitek magát a tesztkört, meghallgathatjátok, hogy mit mond a tulajdonos szemben az okoskodással, bekiabálásokkal, illetve megnézhetitek, hogy hogyan történt maga a folyamat.

És itt van is egy kis konklúzió vagy következtetés az autó tuningjával kapcsolatban.

De visszakanyarodva a videó témájához, először is köszönöm a támogatásotokat abban, hogy kilencen megosztottátok egy nap alatt, és 346 ember jelezte, hogy tetszik neki.

Mondjuk emellett meg itt van ez a 20-30 emberke, akinek túl sok a szabadideje. viszont ahelyett, hogy arra fordítaná, hogy tájékozódjon, vagy megtanuljon valamit, vagy ő maga letegyen valamit az asztalra, inkább másnak a dolgába beszél bele.

Ezú úton reagálok akkor a kommentek nagy részére.

Itt most gyakorlatilag listáztam a az összeset egy perccel, két perccel ezelőtt, úgyhogy fussunk végig. amik értelmes kérdések és ajánlatot kérnek, vagy ilyesmi, azok vagy akár Ja, tehát ezekre fogok írásban válaszolni, a többire nem, mert se nem vagyok hajlandó ennél többet ezzel foglalkozni, sem pedig nem érek rá.

Na, Péter csesznek gondolom ennél annyi a tuning, hogy át van verve a gázpedál érzékelő, mertogy egy Euro 6-os szívómotornál nem lehet semmit kihozni arra ide a rozsdásbökő.

Tehát ez egy eléggé hát bátor kijelentés volt több okból is.

Az egyik az az, hogy gondolom azzal kezdődik.

Tehát itt nem arról van szó, hogy ő ért hozzá, vagy pedig ezt a nagy lendületen kívül műszakilag alá tudja támasztani, hanem hanem ő gondolja.

Hát akkor elmondom, hogy ez nem így van.

Szívómotornál is rengeteg paramétrel lehet módosítani, nem csak a gázpedálon.

Egyébként azt úgy hívják, hogy tormell, vagy nyomatékmodell, vagy nyomatékmenedzsment, aminek része a gázpedál.

Nem csak ennek a módosításával, de de különböző számolásokkal is módosítani lehet a nyomatékmodellen.

Nem csak a gázpedállal, lesz csak az egyik első beérkezőjel.

Emellett változtatni lehet a karakterisztikán a kerékképzéssel, akár a VVT-nek, tehát a szelepvezérlésnek az elfokolásával, az előgyújtással, részterhelésen, teljes terhelésen, lambda értékkel, a lambda védelemmel, tehát hogy hol kapcsol be a túdúsítása a motornak.

Egy csomó csomó mindennen lehet módosítani, finomítani, és szívó motoroknál kell is, mert különféle megfontolások miatt nagyon széles égővi paraméterekkel, tehát nagyon hidegtől nagyon melegig, nagyon ritkától nagyon sűrű levegőig, változatos használati móddal, meg hogy főleg az autó bírja ki a garanciális időszakot.

Így a hülyékre is gondolva, akik hidegen padlózzák, vagy kettesbe elmennek vele Pestig, nyilván nem eshet szét az autó.

Ezektől a nagyon-nagyon durva középértékektől el lehet térni egy olyan irányba, amik igenis pozitív hatást okoznak a vezethetőségben.

Itt valaki megállapítja, hogy az előgyűjtást térképpel variálható.

Így van egyébként ezen az autón teljes terhelésen két-három fokdulatszám függvényében, részterhelésen pedig 5-6 fokkal is meghúztam ez előgyújtást, semmilyen csörgést nem okoz.

Ellenben, csak hogyha ennyit módosítottam volna a programon, már akkor kisomult volna az autó.

Itt lejjebb valaki megemlíti a 100-as benzint.

Igaz, hogy az autó 100-as benzinnel érkezett.

Ezt egyrészt a tulajjal egyeztettem.

Másfelől pedig annyira konzervatív, ilyen 28 fok körüli volt a maximális előgyújtás az autón, ami bőven-bőven elbírja ezt az emelést még 95-ös benzinnel is, nyilván 81-essel meg más egyéb vagy 86-ossal.

Tehát ilyen nagyon nem magyar piac is kaphat üzemanyagokkal az autó csörögne.

De ez az, amit az elején mondtam, hogy ezekkel nem számolunk innentől, mert az autót itt Magyarországon fogják használni.

De nézzük akkor tovább a a kedveskedéseket.

Hát kell anyag is, persze szívómotornál egy picit lehet dúsítani.

Tesz program adja meg.

Majd meg fogom mutatni, hogy hogy néz ki a program azok kedvére, akik szakmai konkrétumokat akarnak. látni.

Igen.

Átlagprogram helyett a motoron egy kielégítő.

Jó.

Ja, igen.

Tehát az, amit említettem, hogy egy átlagprogram helyett az autó kap egy kicsit testre szabott beállítást.

Igen, nagyjából erről van szó, de nem is az, hogy testsrezabás, hanem inkább a magyar viszonyokhoz hazai üzemanyag, légnyomás, hőmérsékleti vagy égőv, és a gyárilag benne hagyott többletnek a kiaknázásával lehet eredményt hozni.

De hogyha megnézitek, itt egyébként van egy értelmes hozzászólás, hogy gyújtástérkép variálható.

Ehhez képest ezeket a röhögő fejeket vég József meg hasonlók, ezeket hozzá kell tenni, mert ezek olyan sokat segítenek egyébként.

Tehát ez úgy tényleg valaki valakinek erre futja, vagy akár itt is.

Tehát nézzük meg.

Ja, igen.

Itt csak választoltam neki, hogy ez butaság, mert leírtam, hogy mennyit hoztam rajta, hogyan, illetve, hogy itt van kifejezetten egy szívó benzines tuninggal foglalkozó cikkem, ahol nagyon sok teljesítménymérést bemutatok, esettanulmányokat.

Úgyhogy ha valakit a valóság érdekel, illetve az eredmény az nyugodtan jöjjön el ide, vagy nyugodtan jöjjön el hozzánk, megcsináljuk az autóját, három hétig tesztelheti, és gyakorlatilag akkor marad a beállítás, hogyha minden szempontból neki ez megfelel.

Majd mindjárt lesz is erre egy példa.

Itt ez egy kérdés.

Erre majd válaszolok.

Le is fadoztátok, mert nekem csak két lovat tudtatok emelni a Suzuki 15 benzinen.

Lajos, hát lehet, hogy csak kettő lovat tudtunk emelni a szívó benzinen, de az a helyzet, hogy ezzel együtt is szeretted a programot mind a tesztkör, mind pedig utána nem jelezted, hogy probléma lenne az autóval.

De hogyha mégis ez így az évek távlatában úgy lenne, akkor kérlek keress meg, és fogunk segíteni akár a gyári visszarakásával.

Mindenesetre nem panaszkodtál és nem is kérted vissza a beállítás árát, pedig úgy gondolom, hogyha valaki kifizet egy ilyen beállításért egy összeget, akkor hogyha az olyan rossz lenne, akkor valószínű, hogy azt visszakérné, mert nem kalandvágyból jött már ide az a több mint 10000 tulajdonos sokszor a nyolcadik autójával, vagy a 20-kal.

Nem azért, mert valódi eredményt érünk el szemben az ilyen bekiabálásokkal, amiknek sok értelme nincsen.

Igen, leírom fölül a cikkben, hogy az autó kett vagy hárman most jobban gyorsul a tuninggal, mint kettőben korábban.

Igen, ez lehet, hogy egy kicsit túlzó volt, de egyébként hozzáteszem, ez nem feltétlenül a tuningomat dicséri, tehát ez nem azért van, mert hogy milyen jó lett az autó, hanem hogy milyen rossz volt előtte.

Komolyan mondom, hogy aki még nem ült ilyen autóba, próbálja ki egyszer, kettőbe ugyanúgy nyomja le a pedált, és észre fogja venni, hogy semmi nem történik.

Márpedig, hogyha semminél valami egy kicsivel is jobb, akkor matematikailag még mondjuk értelmezhetetlen is, hogyha az elsőt nullának vesszük a és most a beállítással, a harmadikban pedig tényleg érezhetően és normálisan működik az autó rángatás nélkül.

Tehát erről ennyit itt is lehet moshayogni.

De igazából lehet, hogy csak engem vagy így más jó érzésű embereket zavar.

Az persze nem komolyan, de valamennyire, hogy így ilyen leminősítő leminősítő bekiabálások mellett még tehát, hogy na a második embernek az értelmi szintje igazából ez az, ami ami ami nekem egy picit furcsa, de igazából már kezdem megszokni.

Tehát csak azért furcsa, mert egy a Rigotektől kicsit hátrébb léptem, mert van másik projektünk is szintén tuning területen, és így az autóknak a dolgai így az elmúlt másfél-két évben nem nálam landoltak.

Most ismét visszacsöppentem a magyar valóságba, és el vagyok képedve igazából, hogy emberek mit megengednek maguknak, meg hogy egyáltalán miért miért állunk úgy, ahogy De hát srácok, ez mindenkinek a saját élete meg a saját dolga.

Nézzük tovább.

Nem kötekedni akarok, de írásban mennyi garanciát vállalsz a te tuningoddal?

Bírni fogja az autó.

Persze, Sipos Sándor, te nem kötekedni akarsz, te csak unatkozol, és ahelyett, hogy a saját dolgoddal foglalkoznál, vagy akár átnéznéd a honlapunkat, ilyen jó kérdéseket teszel fel.

Pont annyi garanciát adok az autóra, mint amennyire egy mint amennyit a gyártó is ad egy használt autóra, amiről lejárt a garancia.

Most, hogy itt a konkrét esetben lejárt-e, vagy nem, nem tudom.

Az úr azt mondta, hogy lejárt.

Valaki itt azt mondta, hogy hét év garanciával jönnek ezek az MG-k.

Én ezt nem vizsgálom. őszintén szólva nem is érdekel, hogyha valaki azt gondolja, hogy az a plusz 10 Nm meg plusz 8 lóerő, amit mondjuk egy ilyen esetben mondjuk hozunk egy szívóautón, de valamikor úgy jön a teljesítmény többlet egy szívón, hogy maga a csúcsadat nem változik, hanem a nyomatékgörbe picit szélesebb lesz, alacsonyabb fordulaton indul meg az autó.

A leszabályozási fordulatot szándékosan nem emelem fel.

Egyrészt meg semmi értelme nincs.

Másrészt meg az valóban okozhatna motorkárosodást, hogyha a dugattyúzó érni a szelepet menet közben, és ott szétverne valamit.

Tehát ettől nem kell tartanotok.

Viszont ha valakit bármilyen szinten ér vagy foglalkoztat ezz, hogy egy jó minőségű Prémium Pro Riotek beállítással az autó élettartama mennyit csökken vagy csökken, az egyrészt veszélyezt meg velem. megnyugtató választ tudok ráadni, és hogyha az után is úgy gondolja, hogy ez neki kockázatos, akkor egész egyszerűen ne válassza a szolgáltatást, használja a gyárin, meg lehet nézni a szervizeket, az autók 90%-a gyári programon megy és mégis tele vannak a garanciaidőn túl, meg azon belül is.

Tehát mondhatnám azt is, hogy ha jó a beállítás szervizelve van az autó, nem releváns az, hogy most van-e rajta egy jó minőségű, kicsit kisimított testre szabott beállítás, vagy pedig nincs.

Itt van egy egy értelmes hozzászólás Rolandól legalább.

Tehát aki kifejti, hogy inkább használati mód kérdése.

Ez mints sem a a megfelelő tuningé.

Itt az okosak, kedves József meg Sipossal megtalálták egymást.

Persze, hát ez nem tuning az, hogy a az autó módosítását vagy beállítását módosítjuk, finomítjuk.

Igazából a szótárba lehet ennek utánanézni, de hát most kinek mi.

Tehát nyugodtan Oké, autót kellett volna venni.

Köszönjük szépen Milánnak.

Nagyon, nagyon sokat segített ezzel a hozzászólással.

Tényleg ez látszik is, hogy sok mindenkinek tetszik, főleg ennek a háromnak.

Igen, attól függ, ki mire használja, ha nem tudja használni.

Igen, az ügyfél hülye.

Hát nyilván kipróbálta az ember a szalonba, akkor még nem szembesült vele, vagy legalábbis nem érezt annyira kritikusnak, mint mint most.

De ezt hagyjuk is, mert ez szintén nem ide tartozik.

A poszt, az nem erről szól.

Egy pillanat, ez egy kicsit elugrott.

Bocsánat, ez itt vagy érkeznek még a válaszok, vagy vagy másért, de nem annyira könnyű görgetni.

Nagy István megint egy kedves hozzászólással.

Eddig nem az volt, hogy az odaküldött vezérlőtt megírnám.

Jó, mert látni kell menet közben az értékeket.

Meg minden autó más.

De igen, István, ebben igazad van.

Minden autó más, de a kereket nem kell minden nap újra feltalálni.

Tehát, hogyha az ügyfélnek egy óvatos stage egy kérése és az autó jó műszaki állapotban van, és az érkező beállítását a küldött vezérlőm megvizsgáljuk, és az gyári, akkor megvannak azok a pontok, sémák és a lassan 30 év tapasztalata, hogy tudunk egy jó autóból még sokkal jobb autót csinálni anélkül is, hogyha az autó nincs itt.

De teljesen igazad van.

Legjobb az az, amikor itt van az autó, és akár le is mérjük, vagy látjuk egy diagnosztikát tudunk rajta csinálni, de ez önmagában nem zárja ki azt, hogy mondjuk aki Sopronból elküldi egy 2005-ös Opel Omega-nak a vezérlő egységét, mert a közelben nincs olyan ember, aki még a hagyományos chip tuningot meg tudja csinálni, vállalná az autót, akkor hogyha feladja a Sexardi műhelyünk címére a vezérlőt, és két nap múlva postafordultával visszakapja egy sokkal komfortosabban vezethető formában, az autóját, akkor az miért lenne probléma?

Tehát ezzel a kommenten megint nem nagyon vagyunk előrébb.

Igen, hát itt vannak konstruktív hozzászólások is.

Tényleg hagyományos, klasszikus tuninggal el lehet érni nagyobb eredményeket.

Ez oké.

Igen, én is dolgozom nyaralás közben.

Itt valaki leírja, hogy szeretett volna venni használtan egy ilyen autót, és hogy katasztrófa.

Úgyhogy ő nem vettem meg kihagyta. őszintén megértem, hogyha én is gyári állapotban mentem volna csak az autóval, akkor biztosan nem vennék ilyen autót.

Igen, itt megint minek vesznek ilyen autót?

Hát oké, végül is ez nem az én dolgom, hogy ezt megítéljem.

Nem kell nagy autót kismotorral venni.

Teljesen igaz.

Hogy járt le a hét év?

Gari Tamás, nem tudom.

Nézz utána, hogy hány év van rá.

Lehet, hogy tévedtem, vagy az ügyfél tévedett, mert ő mondta, hogy lejárt a garancia.

Igen, mindenkinek a saját autója a lomhatha.

Tehát vannak egyébként jó hozzászólások, meg ezeket köszönöm is, mert ezek az összes sülőt nem csak a jó, de a még a kötekedő vagy a bunkó ilyen kivagyi hozzászólások is csak a posz terjedését segítik.

Nekem ez egy nagyon jó reklám, tehát ez egyébként tök jó.

Meg végülis erről erről is szól részben a az internet világa.

Csak hát van pár bunkó már bocsánat, de aki ebben éli ki magát, de igazából mindig is volt, meg lesz is, úgyhogy ezen még ez a videó se fog változtatni.

Igen, itt valaki azt mondja, hogy az 1-es HTP motor az még rosszabb.

Igen, én ültem ilyen autóba, csináltam is egy párat.

Ott az a helyzet, hogy mivel könnyebb az autó, még az is nagyságrendekkel jobban megy gyárival, mint ahogy ez a ez a monstrum ezzel a kis motorral.

Érdemi kérdésekre fogok válaszolni.

Testurban tesztur videó fel van téve a cikkbe.

Majd meg fogom osztani a meg fogom osztani a linkjét.

Na, Goldman Gábor ismert tuning szakember, úgy látom, hiszen ő tudja azt, hogy szívómotornál mit lehet hozni. szimpla program a két három legfeljebb 5%-ot.

Vicces.

Na barátom, lehet, hogy vicces, de hogyha neked is lenne szívó autód, ami úgy menne, mint a betegá rángatna a menet közben, fogyasztana ész nélkül, és eljönnél hozzánk egy prémium pro beállításra, lehet, hogy 2-3%-kal lenne az autód mértelen, csúcsadatokban erősebb. viszont azt lehet, hogy tudnád értékelni, hogy nem 4000-nél vagy 4005-nél kezd el az autód élni, hanem mondjuk 2005-3000-nél már vezethető.

Nem kellene egy előzéskor kettőt visszaváltani, elég lenne csak egyet, vagy akár, hogyha lenyomod a gázpedált, akkor nem kellene hosszasan várakozni, hanem az autó megindulna.

A szívómotor tuningnak ilyen hozadékai vannak, amit egyébként a pad nem mér meg, úgyhogy örülök, hogy ezt ilyen viccesnek találod, de igazából te dolgod.

Nézzük, mi van még itt.

Egyen tuning.

Mire jó, ha nincs padi és füzg füstgáz visszamérés.

Érdekes módon, amikor én mondtam ezt éveken keresztül, vagy ehhez hasonlót, akkor akkor mindenkinek ez elment a füle mellett, csak itt azt felejti el a Lajos, hogy nálunk van azért egy 30 év szakmai tapasztalata mögött.

Volt kettő teljesítménymérőpadunk, és most van már egy harmadik módszer, amivel szintén mérjük az autókat.

Van füstgázellemzők is, bármennyire furcsa, van füstölésmérő is, úgyhogy amikor nem a szabadság alatt és a balatoni nyaralóba történik a tuninga, akkor ezeket a méréseket ha szükséges, megtesszük.

De egyébként az egyen tuningról meg annyit, hogy légyszíves Lajos kérdezd majd már meg a többi 300 tuning céget, aki még egy motordiagnosztikát se csinál, meg a gyári beállítást sem tölti le, hanem csak azonosítás után felülcsapja az autókat bármilyen internetről beszerzett, vagy akármilyen szemét programmal.

A következő cikk majd erről fog szólni, egy 159-es alfáról, ahol a srácnak egész addig jó volt az autója, amíg el nem ment egy másik tuning műhelybe, ahol felülírták a rajta levő beállítást, és két nap múlva az autó használhatatlanná vált.

Tehát nyugodtan nekik is tedd fel ezt a kérdést, ami egyébként jogos, tehát hogyha mondjuk egy épített motort szeretnénk csinálni, vagy egy egyedi beállítást, akkor igenis fontosak fontos mindenféle kontroll és mindenféle mérés, de ahhoz, hogy egy szívóbenzinben levő 10-20% nyomatékrugalmasságot csúcsadatba pár newtonmt meg öt lóerőt hozzunk, ahhoz ezek nem szükségesek.

Főleg akkor nem, hogyha az ember tudja, hogy mit csinál a programban, és az mi vagy mire lesz majd hatással.

Valaki kérdezi, hogy van-e megoldás az új Nissan motorra.

Úgy tudom, hogy van megoldás, csak nincs még benne az ajánlatkérőnkbe, illetve nem mentem utána, mert az elmúlt években nem ez volt a a főirány, de majd megnézem, miért nem vett a tulaj erősebb autót.

Hát nem tudom, bocsánat, fogalmam nincs, de a válaszomnak pont annyi értelme van, mint itt ezeknek az ilyen fajta kérdéseknek.

Itt valaki azt mondja, hogy neki beház a motorvezérlője, tönkrement, és kapott egy másikat, amivel lényegesen gyengébb, és nagyon fáj a különbség.

Ebből is látszik az, hogy gyári szoftver között és gyári vezérlő egység között is jelentős különbségek tudnak lenni.

Ez alátámasztja azt, hogy a tuningnak van lét jogosultsága, nem részletez, hogy ez milyen autóba való, de ez lehet, hogy egy szívónál van, lehet, hogy egy feltöltött motornál.

Bálint, hogyha gondolod, akkor keress meg, kér egy ajánlatot a riotech.huun-n, és megnézzük, hogy milyen szoftver van az autódon.

Az is lehet, hogy a korábbi vezérlőegységed már tuningolt volt, és a műszaki hiba miatt ugye az kukába került, és most az új vezérlő egység gyári programon pedig a felét nem tudja, amit egy jó beállítással a korábbi tudott.

Legyen inkább elektromosat.

Köszönjük szépen.

Tesztkör a cikkben.

Itt van a cikk, itt van benne a tesztkör videó.

Nézzétek majd meg.

Autót kéne vásárolni, nem ilyen fostalicskát.

Jól van, Zsolt, neked biztos sokkal jobb van.

Akkor miért nem törödsz azzal?

Igazából, de köszönöm szépen neked is a támogatást így a nagyobb elérés érdekében, hogy hozzászóltál, hogy miért vesznek egy máfél literes motorral szerelt autót, főleg, hogyha nagyobb kasztivnival van.

Csabának igaza van.

Én se értem, de talán azért, mert kevés rá a biztosítás, talán azért, mert egy jó ajánlatot kapott a szalonba, talán azért, mert nem akar a dízel emissziós rendszerekkel foglalkozni, meg nincsen 10 millió Ftja egy ilyen kategóriás SUV-ra, vagy egy ilyen autóra, vagy 20 milliója. biztosan megvan a jó oka rá, és azt segítassuk el, hogyha éppen szeretne egy jobb autót vezetni valaki, és ennek érdekében a saját költségén, saját idején módosít módosíttatja, finomíttatja azt a középszerű és abszolút nem az ügyfél szempontjai alapján összeállított gyári beállítást, amivel minden autó kijön.

Itt azt mondja a Szabolcs, hogy hát ezeket dúsítani kell a keveréket. labda egyérték mellett keserves meg satöbbi.

Igen.

Nem, nem egyes lambdával, hanem ilyen 09cel gyorsít az autó.

Ezen valóban lehet egy kicsit dúsítani, de önmagában a a nagy trükk az nem ebben van, főleg. viszont a protection lambdában, ahol magasabb hőmérséklet mellett szándékosan elkezdik bedúsítani akár 06-ra is a a lambdát, ott meg pont ellenkezőilag ott szegényíteni kell rajta, mert sokszor padlógázas gyorsításkor a rángatás, illetve maga a túlúsítás okoz problémát, tehát rángatás oka a túlúsítás.

Jó.

Márton Medveházi.

Hát figyelj ide, Márton, mennyi idő volt a közlekedési felügyeletnél a papírmunka?

Tudom, te is csak segíteni szeretnél, és te olyan előzékeny, olyan rendes gyerek vagy, te mindenkinek a dolgával törülődsz, csak épp a sajátoddal nem.

Neked 60 napot is jósolt és tö és itt van a köhém rendelet, amit itt felsorolsz.

Na nagyon okos vagy meg jó fej vagy.

Rendelet alapján a motorvező programjának bármilyen módosítása, műszaki átalakításnak minősül.

Hát figyelj, egy nem olvastad ezt a köhémrendeletet, csak muszáj volt valami butaságot ideírjál.

Ez ez messziről látszik, már csak abból kifolyólag is, hogy a 90-ben, amikor ez a kormányrendelez született, az autóknak a 95%-a még karburátoros volt, vagy vagy maximum LH Jetronical egyfél elektronikus befecskendező rendszer volt rajta.

Semmiképpen sem volt szó elektronikusról, meg programozásról meg ilyesmiről.

Úgyhogy neked is köszönöm a hozzáfűzésedet.

Hogyha valakit nagyon érdekel a köhém rendelet, akkor két dolgot mondanék.

Az egyik az az, hogy az oldalunkon megtalálja az általános szerződési feltételeket.

És biztos vagyok benne, mert átnéztem, nincs olyan tuning cég a magyar piacon, aki részletesebben ír arról, hogy milyen szabályozási háttere van magának a chip tuningnak, aki esetleg ennyire utánanézett volna, ezt leírta volna és leírta volna az álláspontját is azzal kapcsolatban, hogy mikor milyen esetekben javasolja a tuningot, mikor nem, és annak milyen következményei lehetnek.

A rigotek.hu-nak az általános szerződési feltételeiben le vannak írva vonatkozó jogszabályok. a cégnek az álláspontja egy figyelmeztetés és ügyfeleink ezt mindig figyelembe veszik, úgyhogy nem a te dolgod azt megítélni, hogy mi minősül átalakításnak, mihez kell engedély, meg hogy melyik rendelet írja ezt le.

Úgyhogy