Válasz a kérdéseidre - Rigotech ügyfélszolgálat és tudásbázis

Kapcsold be a hangot! ● Ügyfélszolgálat: 30 / 227 12 27

 

DPF jel világít, akár sárga motorhiba-, egyéb jel kíséretében

A részecskeszűrő rendszerekkel szerelt autók a szűrő tisztítását menet közben automatikusan végzik.

Folyamatosan mérik a begyűjtött korom mennyiségét, és amikor szükséges azt elégetik és újraindul a folyamat.

A korom elégetésének feltételei vannak, amelyek a sűrű városi használatban nem mindig adottak így az autó felkapcsolja a DPF jelet, hibalámpát így figyelmeztet a tisztítás, úgynevezett regenerálás szükségességére.

A villogó DPF felirat valamikor csak az olajcsere szükségességére hívja fel a figyelmet. Pontos infó az autó gépkönyvében.

Ha a rendszer jó állapotban van, akkor nincs különösebb teendő, viszont haladéktalanul követni kell a kézikönyvben leírtakat és megteremteni a regenerálás feltételeit.

Jellemzően a hibalámpa három, már a háttérben megkezdett és megszakított regenerálás után kapcsolódik fel, amikor a szűrő telítettsége már kritikussá válik. Ilyenkor ne állítsd le a motort, hanem menj ki a városból és a sebességkorlátozásokat betartva válassz olyan sebességfokozatot, hogy a motorfordulat 1500 – 2800 között legyen tartósan. Ekkor az autó felfűti a szűrőt és 5-30 perc alatt lezárja a regenerálási folyamatot, a DPF jel elalszik.

Ha ezt rövid időn belül nem teszed meg, az autó elgyengül a telített szűrő miatt. Ekkor menj márkaszervizbe. Szerencsés esetben a szűrő rendbe jön. Rosszabb esetben szükséges a részecskeszűrő betét cseréje, vagy leszerelést követő tisztítása.

Utóbbiak költséges megoldások, így a szűrő tisztán tartására törekedj.

A motorolaj csere intervallumtól függetlenül, ha a DPF lámpa feljött, kötelező ellenőrizni az olaj minőségét és szintjét. A magas olajszint maradandó motorkárosodást okozhat, így ellenőrizd magad, vagy fordulj szervizhez!

Ha fél óra vezetés után sem tűnik el a hibajel, fordulj szervizhez. Lehetséges, hogy a rendszer valamely része hibás, így nem tud végbemenni a regenerálási folyamat.

Ha a hibajelet még korábban sosem láttad, de a Rigotech beállítást követő 1000 kilométeren belül jelentkezett, úgy ezt mindenképp jelezd felénk, és felmérjük a szűrő állapotát.
Ha szükséges változtatunk az egyedi beállításodon a szűrő megóvása érdekében.

Ha a későbbiekben tapasztalod a hibát, akkor is ellenőriztetni kell a rendszert. Kérésedre tudunk készíteni kifejezetten DPF kímélő beállítást, amellyel növelhető a szűrő élettartama, vagy akár visszatérhetünk a gyári beállításhoz.