Opel Vivaro, Renault Trafic, Nissan Primastar Rigotech chiptuning referencia
Mindhárom autóban azonos motor és elektronikai rendszer van. A chiptuning nem annyira egyszerű és rutin feladat, mert van néhány apró buktató ennél az EDC16 rendszernél, de a cikk nem ezekről szól, hanem:
Ügyfelemnek kb. két éve csináltam chiptuningot a Renault Trafic 2.0 CDTI 114 lóerős kocsijára. Akkor még csak a megjavult menettulajdonságai miatt volt elégedett a munkámmal. Jelenleg az autóban 712 ezer km van, tökéletesen, hibamentesen működik. Mára, az autó megtett az egyedi chiptuning beállításommal 532.000 km-t! Mondhatni, éjjel-nappal úton van, munkásokat szállít Németország távolabbi pontjaira, és vissza.
A tulajdonos ez alatt minimum 0.5 liter fogyasztáscsökkenést regisztrált folyamatosan. Néha többet, kevesebbet sosem. Megtérült a befektetése amit, a minőségi chiptuning beállításomra fordított? Nem haragszik érte, hogy picivel drágább chiptuningvolt, mit mások ajánlata?
Nos, 532.000 kilométeren a legóvatosabb becsléssel számolt 0.5 literes fogyasztás csökkenés 2660 liter gázolaj megtakarítást jelent. Egy óvatos átlaggal számolva, a megtakarított üzemanyag értéke, amelyet a gyári beállítással chiptuning nélkül biztosan kifizetett volna: 1.090.600 forint, ami nem kevés! Ebből már lehet venni pár garnitúra gumit, egy normálisabb nyaralást, egy olcsóbb autót… A megjavult menetdinamikán túl, ez a hozadéka, eredménye a munkámnak, a minőségi chiptuning egyedi beállításomnak. Nem csoda, hogy a frissen vásárolt Opel Vivaro CDTI-t is azonnal a szekszárdi műhelybe hozta, egy kis ‘vérátömlesztésre’. Így a két kocsin a megtakarítása ÉVENTE TÖBB MINT 1.000.000 FORINT az üzemanyagon. Köszönöm a bizalmat, további jó utat! 🙂