Válasz a kérdéseidre - Rigotech ügyfélszolgálat és tudásbázis

Kapcsold be a hangot! ● Ügyfélszolgálat: 30 / 227 12 27

 

A Kék füst szerkezeti hiba, vagy részecskeszűrő tisztítás jele.

A kék füst rosszabb esetben az égéstérbe került motorolajat jelzi, jobb esetben az automatikus részecskeszűrő tisztítás kísérőjelensége.

Utóbbi esetben a füstölés folyamatosan fennáll akár 30 percig, amíg a szűrő tisztítása történik. Ilyenkor ne állítsd le az autót, ha lehet, tarts egyenletes tempót, a fordulatszám legyen 2000 fölött, így hamarabb lezáródik a folyamat.

Ha a kék füst hirtelen gázadáskor, nagy terhelésen jön, rövid időre, de intenzíven, akkor nagy eséllyel kopott a turbó tengely, és onnét jut motorolaj az égéstérbe. Ilyenkor óvatosan vezess, ellenőrizd a motorolaj szintet és azonnal fordulj szerelőhöz. A kisebbik rossz az, ha a turbó megadja magát, de ha túl sok olaj kerül az égéstérbe, azonnali motorkárosodást is okozhat.

Csináltass terheléses diagnosztikát, ahol ellenőrzik a turbó megfelelő működését!

Beállításunknak egyik esetre sincs ráhatása, korrekció nem szükséges. Kivételt képez, ha szándékosan túlhúzott az autód a korábbi kérésed szerint. Ilyenkor ajánlott a teljesítmény csökkentése, amennyiben fontos az élettartam.