Mazda RX8 Denso rendszer visszafejtés, speciális kérések, fejlesztés
Egy régi TDI VW Golfot precízen, tökéletesen beállítani művészet, noha „kb-jó-lesz beállításokat” ezekhez a régebbi rendszerekhez már majd’ minden utcasarkon kb. ingyen kínálnak. Akár, ha valaki kicsit műszaki beállítottságú és veszi a fáradtságot, megcsinálhatja magának az Internetről letölthető ingyenes szerkesztő programokkal, pár óra Youtube videózás után. Nem kell hozzá érteni, kész megoldások vannak, lépésről-lépésre segítségek, leírások. Nem kell ismerni sem a motor, sem a szoftver működését.
Más a helyzet olyankor, amikor nincs semmilyen információ egy szoftver működéséről, nincs 6 ezer oldalas szoftver dokumentáció, több tíz óra videóanyag, gyakori autónál széles mintából vett tapasztalat. Ilyenkor lépésről lépésre kell haladni és tényleg valami újat kell kitalálni, kifejleszteni, tesztelni, és a végén látjuk az eredményét. Ehhez ismerni kell az adott autó/rendszer/szoftver működését, valamint azokat a módszereket, amelyekkel hatékonyan lehet haladni. A diagnosztikai eljárásokat, logolást (menetadatok naplózása, elemzése) és szoftver elemzési módszereket.


Tisztelt Richard!
Örülök,hogy kapcsolatba tudok lépni Veled, még ha nem is személyesen,de le tudom írni,mire keresek megoldást már rég.
Ez egy Renesis motor,melynek meg szeretném őrizni az állapotát olyan tökéletesnek,mint amilyen most.
Autószerelő vagyok már 28 éve,nem idegen tőlem a Wankel technikája.
Pontosan tudom mit szeretnék,de nincs meg hozzá a megfelelő felszerelésem,és mit szépítsem a kvalifitásom sem.Ez már speciális terület.A Tiétek.
Kérésem a következő volna:
1. Alapjárat:
Hidegen 2000-ről indul lefelé,egészen 820-ig,az üzem meleg tartományig.
A jó ez volna: 1500-tól lefelé(melegedés függvényében) 900 az üzem meleg alapjárat.
2,Hűtőventilátorok be-ki kapcsolási hőmérsékletei.
Gyári:1 fokozat 97-nél bekapcs,94-nél kikapcs.
2 fokozat 101-nél bekapcs,98-nál kikapcs.
Ezeket az értékeket 5c’fokkal kellene lehozni,a túl melegedés megelőzésére.
Amennyiben látsz rá lehetőséget,kérlek jelezz nekem vissza!
Mellékeltem a letöltött software-t is,ez gyári,frissítetlen.
Autó adatok:
Mazda RX-8, Évj:2005, Futott km:96.000, Alváz szám:JMZSE17365….., Motor szám:13B42
Köszönettel: Zsolt
Egy szerelő kolléga ilyen kedves kérésére a jó cél érdekében mi mást lehet válaszolni? (Este 11-kor úgy sem volt épp más dolgom, és minden adott volt egy ilyen fejlesztéshez, így megnéztem a kapott fájlt és megcsináltam. Egy óra múlva ment az alábbi válasz.)
Szia Zsolt,
köszönöm megkeresésed. Ez a Denso rendszer eléggé rosszul dokumentált, nehéz eset ilyen szempontból, mert noha a hosszabb térképek (amelyek tuning szempontból fontosak) pl. gyújtás, keverékképzés felismerhetők, a kért módosítások rövid térképeket, esetenként csak 1-1 bájtot érintenek. Azért csináltam egy tesztfájlt, próbáljátok ki, a kérdés a hideg-meleg alapjárat hogyan alakul és a ventilátorok ki-bekapcsolási pontjai. Köszönettel várom visszajelzésed, üdv.: Richárd
A fenti képen látszik az autóból olvasott tartalom (pirossal az alapjárati adatok eltérése a kérés szerint). A fájl összesen 512kByte adat, amelyről elég kevés információ volt kezdetben, viszont a tulajdonostól kapott pontos információk alapján az alábbi kép szerint a szerkesztőprogramban kikerestem a megfelelő mezőket, adatokat. Ezt követte, hogy a találatok alapján szűrtem az adatokat, és összeállítottam a vonatkozó táblázatokat, függvényeket. Ez után következett a kért értékek beállítása, a munka dokumentálása, így a következő ilyen szoftver verziónál már csak percek kérdése a kérdéses paraméterek keresése, finomítása. A fenti kép jól szemlélteti a hivatásunk szépségét, összetettségét: az, hogy az alapjáratot 820rpm-ről 900-ra emeljük az nem úgy zajlik, hogy átírunk egy számot kicsit nagyobbra. (bár nem áll tőle távol, csak tudni kell, hogy az értékek milyen számrendszerben, milyen faktorral, milyen pozícióba helyezkednek el, és hány helyen…)

Tisztelt Richard!
Mit is mondjak…? Lenyűgöztél-bár közvetve már nem először.
Teljesen hidegen nem tudtam próbálni,mert már 60 fok felett volt,mikor be értem,és át tudtam írni,de szerintem ezzel sem lesz gond,mert minden más tökéletesen úgy van ahogy kértem.
Köszönöm Neked az éjszakába nyúló gyors munkát. Most már csak annyi maradt,hogy rendezzük sorainkat.
Kedves Zsolt …
Ez egy kivételes helyzet volt, nem kértem pénzt a munkáért, mert jó érzés segíteni és ez tényleg egy jó cél, hogy megóvjuk az utókornak ezt a szép állapotú Mazda RX8 -at. Zsolt pontos adatai segítettek a fejlesztésben, így ezt később is fel tudjuk használni hasonló rendszereknél, így mindenki jól járt.
Szólj hozzá, ha tetszett!
Ha hasonló kérésed, kérdésed van, írd meg ITT LENT, ha tudok segítek. Cégünk első sorban motoroptimalizálással, chiptuning készítésével foglalkozik, de sok esetben (mint a fenti példában is) kizárólag szoftveres finomítással, hangolással lehet változást hozni a modern autóknál. Ehhez megvan a technikai és tudásbeli felkészültségünk és legjobb szándékunk is. 😉
Az autóddal kapcsolatban ajánlatot kérni csak az ajánlatkérőnkben tudsz.
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Én amikor megláttam az első Wankel motort, rögtön tudtam ez egy XVII. századi tűzoltó szivattyú, ami lényeg volt,Wankelnak nem sok humora volt lövöldözni, fetrengeni Moszkva, vagy Sztálingrád előtt a hóban, majd elhitette Hitlerrel ez a világ legjobb repülőgép motorja!!!!!! Az érdekes, hogy ma is istenítik, ennek oka,hogy a japánok is megvették és
Őrületes reklámmal forgalomba hozták, temérdek szabadalommal levédve, csak Ők állíthatnak elő bármilyen forgódugattyús motort!!!!!!! Legújabb trükk, hogy a hibrid autóba szerelve,, a hívők nagy örömére, ! egy generátort hajtanak vele!!!!!! Vegyétek, mert a Mazda ismét a csőd szélére kerül!!!!!!
hozzászólni sem lehet, már az is le van tiltva! Hajrá Magyarország, majd jönnek a kínaiak, a magyar motor egyszerűbb, jobb, senkinek sem kell, Ők majd gyártják!!!!!!!