„Na, ez má’ valami!” Tuningbox ki, Rigotech chiptuning be! Ford Transit 1.8 TDCI
Megint egyel több tuningbox van a kukában. Ügyfelem újkorától használja ezt a Ford Transit Connect kisteherautót, 1.8 TDCI motorral. Meséli, hogy: „Már a vételkor a szalonban mondták, hogy meg kell csippelni, mert jobb lesz a fogyasztása a gépnek. Meg is vettem bele 40.000 -ért ezt a tuningboxot ami jó is volt, amíg meg nem állt alattam az autó, ezerötös fordulaton alig tudtam a szervizig eljutni… Egyébként nem volt vele baj, sokkal jobban ment a boxszal, igaz, kormolt is, mint az állat de tetszett. Mondjuk, egy decivel sem fogyasztott kevesebbet. Mikor elromlott, felgyulladt a sárga lámpa a műszerfalon, és szinte megállt alattam a kocsi, ráadásul előzés közben!”
Nos, ilyen életveszélyes kalandokat nem kívánok senkinek. Ha a tuningbox olyan jó technológia lenne, az autógyárak is használnák. De egyszerűen nincs rá szükség, így a gyár is a vezérlőegység hangolásán keresztül határozza meg a teljesítménylépcsőket, menettulajdonságokat.
Miután megszabadultunk a nem kívánatos boxtól, kizártuk a hiba forrását, tesztkör következett. Az autó a gyári állapotában kiválóan megy, igaz kicsit gyengécske, de semmi füst. Ügyfelem kéréseit meghallgatva, kialakítottam az egyedi chiptuning beállítást, ami alacsony fordulaton is hozza a komolyabb nyomatékot, ráadásul füst nélkül. Az autó tökéletes lett, a művelet 2 óra alatt befejeződött, és ügyfelem elégedetten tesztelte a hazafelé vezető 250 km-es úton. Kérdésemre, hogy miért volt érdemes ennyit autózni, rászánni egy egész napot erre, meglepő választ adott, melyet a videóban megtalálsz.
Napi rendszerességgel mentesítjük a csalódott ügyfelek autóit ezektől a felesleges „hazudó gépektől”, tuningboxoktól. Manapság nagy divat ez, szépen felöltöztetett marketing csomagolású hülyítés. Viszont itt kell elmondanom, mielőtt valaki (autótulajdonos, tuningbox használó) magára veszi: vannak a piacon jól összerakott, un. párhuzamos boxok, amik nem terhelik az üzemanyagrandszer elemeit. Igaz, mivel komolyabb elektronikát tartalmaznak, és több bekötési pontjuk van, áruk 180-350 ezer forint közt van. Hozzáteszem, ezekre sincs semmi szükség, ha az autó szakszerű chiptuningja kivitelezhető. Például a Toyota és Lexus D4D motorjainál van létjogosultságuk, mivel ezek Denso elektronikája jelenleg nem módosítható szoftveres chiptuninggal.
A széles skálán mozgó, lényegüket tekintve azonos digitális tuningbox névre keresztelt kütyük, kivétel nélkül többlet terhelést jelentenek az üzemanyagrendszernek. Más kérdés, hogy ha ésszerű határok közt van a tuningbox beállítva, és a vezetés módja sem agresszív, különösebb kárt ritkán okoznak. Persze, az ilyen boxszal szerelt autó, plusz egy maréknyi romlandó alkatrészt hordoz, állandóan növelve a lerobbanás kockázatát. Mellettük szól, és a laikus vásárlót gyakran elégedettséggel tölti el az alacsony ár, hangzatos ígéretek.
A megfelelő szoftveres chiptuning eredménye, egy dinamikus, rugalmas, biztonságos és alacsonyabb fogyasztású autó. Én kizárólag ilyen beállításokat készítek, ezzel foglalkozom 15 éve. A lenti referencia videó, folytatja helyettem 🙂
Ha hasonló kocsid van, és bármilyen tuning megoldásban gondolkozol, mielőtt döntenél esetleg kérj ajánlatot MOST, IDE kattintva. 5 perc alatt, egy 8 oldalas egyedi leírást kérhetsz a kocsidról, ami segít megérteni a fontos részleteket, így jól fogsz dönteni. Inkább nyaralni mennél a megtakarított pénzeden, vagy a kocsid elkerülhető javítására költöd?