/**/

BMW 530D chiptuning – Kivallattuk a tuningolt BMW 530D-t és kiderült…

Szerző: máj 7, 20200 hozzászólás

BMW 530D chiptuning- a kevesebb TÖBB! – újratuning!

 

BMW 530D chiptuning miatt érkezett a szekszárdi műhelyünkbe ez a 18 éves szép állapotú 193 lovas 3 literes BMW 530D. Természetesen motordiagnosztikával, állapotfelméréssel, teljesítményméréssel, és az érkező beállítás vizsgálatával kezdtünk.
Nem lepődtem meg, a mért értékeken és azon amit a monitoromon láttam. Ez is egy azok közül a már „chiptuningolt” autók közül, amelyek tulajdonosa nem igazán elégedett. Az összetákolt, kapkodva feltöltött (más autón esetleg jobb eredményt adó) olcsó chiptuning inkább csak pénzkidobás, és olykor végeláthatatlan javítási számlák forrása…

Ilyen korú és futású autónál nem extra dolog egy turbócsere (ami már szétment), de biztosan nem segítette a hosszú élettartamot, megbízhatóságot a közel fél barral felemelt kért turbónyomás. Emellett más beállítási hibák is voltak, ennek köszönhető, hogy 3500RPM felett a nyomaték vészesen zuhan a teljesítmény kíséretében. Az autó hirtelen elfogy, az előzés kockázatos, az élmény NULLA. Az érkező chip nyomatéka beesik a gyári érték alá.

Bmw-530d-3000D-E39-193-chiptuning
Bmw-chiptuning-teljesitménymérés

A kép csak illusztráció. Pont így állt a padon a kérdéses dízel is, de mivel az autó elég egyedi (felismerhető), tulajdonosa kérésére a képeket levettem az oldalról.

BMW gyári visszaállítás, új mérés, tuning javítás

 

A lemért érkező chptuning után a BMW kapott egy gyári programot, megnéztük azzal mit tud. Ezek azok az „apróságok” amelyekre teljesítménymérő pad nélkül nincs lehetőség, de itt szerencsére három módszerünk is van a korrekt értékek felvételére. (Sima felpörgetős un. inercia mérés, terheléses menetszimuláció, és mérés az úton valós körülmények közt. Teljesítménymérés módszerekről további infó ITT.)

Az autó korának és futásának megfelelően a gyári érték közelébe került, de alulmúlta. 180LE és 374NM a mért gyári, szemben a 193LE és 410NM katalógusadattal).

BMW Prémium Pro tuning tapasztalatok, a megoldás

 

Miután láttuk az érkező értékeket (200LE 450NM), a gyári értékeket (180LE 374NM), megkezdődött a saját Prémium Pro (PPro) chiptuning beállításunk fejlesztése. Már az első verzióra jobban reagált az autó, magasabb csúcsértékeket kaptunk, és ami látványos, hogy megszűnt a nyomatékesés 3500RPM-től, amely az érkező chiptuning beállítás legnagyobb hibája volt. Azonnal 215LE és 470NM szintre léptünk, ami azért már nem ciki egy ilyen korú autótól, főleg úgy, hogy a tulajdonosnak az élettartam is szempont. (Nem az a fajta tuning őrült, akinek 300LE és 600NM kell, olyan korommal az autó mögött, hogy a Nap eltűnik…)

Nem álltunk meg itt, PPro fejlesztés második lépése: 220LE 479NM, egy gyárinál sokkal szebb, és szélesebb nyomatékleadási karakterisztika mellett. Fontos kiemelni, hogy ezt az eredményt az érkező beállításban jelentős turbó túlterhelést okozó 0.5 bar nyomásemelés helyett, mindössze 0.18 bar emeléssel értük el, közel füstmentesen. – az eredményt figyelve kitűnik, hogy a „kevesebb, több!”

A tesztkörön ügyfelünk jelezte, hogy a PPro beállítással sokkal jobb a gázpedál reakció, az autó hamarabb indul, ahogy ez a mérésen is látványos. Erőben lett volna még igény feljebb menni, de az is elhangzott, „úgy állítsd be, ahogy a sajátodat csinálnád”, ezért megálltunk ezen a biztonságos szinten. Eredmény az autó mért gyári adataihoz képest: +40LE és +105NM.

Alul a teljesítménymérés jegyzőkönyvén látod minden verzió csúcsértékeit, és karakterisztikáját.

Ha Téged is érdekel milyen tartalékokat rejt az autód, kérj árajánlatot IDE kattintva és érkezz egyeztetett időpontra. Üdv, Richárd – Rigotech szekszárdi központ

Bmw-530d-3000D-E39-193ps-dyno-chart-teljesitménymérés

Fejlemények 2020.05.10

Az autó tulajdonosa mégsem kérte a beállításunkat, így kérésére visszaállítottam az érkező rossz beállításra. A módosított, már tuningolt autókra vonatkozó vállalási feltételünk szerint a beállítás díját visszaadtam.

Ezt követően a Facebookon érdekes üzenetet kaptam:

„Srácok, arról volt szó, hogy nem lesz referencia, tudjuk miért! Tudjátok enyém az autó és egy ilyen veszteséges kör után ez a minimum.”

Ez előtt is kaptam 2 másik furcsa üzenetet is: az egyiket a tulajdonostól a belső rendszerünkben, ahol az autóra készített PPro beálíltást kérte, amelyet természetesen nem adunk ki.

Sziasztok,
Az autóra az aktuálisan megírt beállításokat el tudom kérni?

„Szia, nem. A beállítást nem adjuk ki, és a garanciánk is addig él ameddig nem nyúl más a vezérlőhöz, nem próbálja meg lementeni, tanulmányozni, lemásolni, stb. Az érkező lementett beállítást ha kéred szívesen kiadom, ahogy az eredeti is az autó tartozéka amikor azzal jön. Ezt mindig feltöltjük ide a munkalapra a későbbi visszaállítás miatt. – és hogy az ügyfélnek is meglegyen A feltöltött saját mod olyan technológiákat, információkat tartalmaz, amit nem akarok megosztani (ez nem is része a vállalásunknak, ahogy a McDoneldsben sem adják ki a receptet) Megértésed köszönöm, ha bármilyen kérdésed, kérésed lenne igyekszem segíteni, üdv Richárd”

A másik üzenet nem nekem jött, egy csoportban láttam, lásd jobbra (vagy lent).

A lényege, hogy letöltik / elkérik a beállításunk, elemzik és majd olyan valaki véleményezi, aki 2 éve még azt sem tudta, hol van ebben az autóban a motorvezérlő… Úgy érzem eléggé fordítva ülünk a lovon!

facebook-bmw-csoport-chiptuning

Az érthetőség kedvéért – és hogy más is okuljon belőle, technikai- és munkafolyamat szempontjából is az alábbi válasszal zárom le ezt a kört

 

“Srácok, arról volt szó, hogy nem lesz referencia, tudjuk miért! Tudjátok enyém az autó és egy ilyen veszteséges kör után ez a minimum.”

‘Név’, személyesen beszéltünk és elmondtam, hogy az autód és a programja önmagában egy esettanulmány, a cikket már megírtam. – referencia nélkül is tanulságos olvasmány, sőt.

Sajnálom, hogy a beállítás (mint utóbb kiderült) a hangja miatt nem felelt meg. (és talán azért sem mert a saját fejlesztésű beállítást nem adtam ki – ahogy senkinek -, főleg, hogy a haverjaid „véleményezzék” tanuljanak belőle – ahogy a fórumon láttam, hogy ki szeretne beleokoskodni, csak azt nem értem, akkor miért nem javította eleve ő a hibás beállítást? Miért nem mérte le ő a teljesítményt?

Beállításunk neked nem felelt meg, így visszakérted a beállítás árát (amelyből az előzetes megállapodás szerint 50 százalék jár vissza, tekintettel, az újratuning tényére (eleve hibás állapottal érkezel).

Ezt az ügymenetet már az árajánlat elfogadása előtt is – megismerted – le volt írva -, a helyszínen is elfogadtad.

Úgy gondoltam, amennyire lehet korrekten lezártuk ezt a kört, pontosan a kérésed szerint. (lehetett volna finomítani is, ha kéred, sőt most is van rá mód, ha ezzel tudok segíteni)

Kérésedre visszatettük az érkező 100% rossz programot, majd elmondtad, hogy az autó a kora és állapota miatt, jobb ha gyárira kerül majd, amelyet szalonban tervezel lefrissíteni. Ugye, pontosan így volt, ezt mondtad?

Nem értelek. Van egy 18 éves autód, amely egy hulladék programmal érkezett. 1 turbód már leesett miatta, és a mérés igazolta, hogy nem jó. (ez mondjuk mérés nélkül sem kérdéses).

A munka minden lépését elvégeztük, az ilyen esetek itt is ráfizetésesek, hidd el nem hiányoznak.

Az autód hangja természetes, hogy változott (amit a kolléga aki szintén ült már pár ilyenben nem ítélt rossznak), és kategórikusan te sem jelezted, sőt inkább az előnyökről beszéltél, tetszett a beállítás ezért is fizetted ki.

Természetes, hogy a beállítás hangja megváltozik, ha az autó keverékképzési beállításai változnak. Az érkező programodban (csatolt kép) a rail nyomás oktalanul fel volt húzva (terhelve a nagynyomású rendszert, további füstöt generálva) 80-190 barral, így a számolt mennyiségeken túl az extra üzemanyag elnyújtotta az égés hosszát, ami lágyabb járást ad.

Ha akarod, ezt vissza lehet állítani, vagy szintén a füst kárára lehet módosítani az előtöltést.

Ha kérdésed van, kérlek, jegyen jelezd és beszéljük meg, ha tudok segítek, de varázsolni nem tudok és ezt nem is vállaltam, üdv Richárd

 

A lenti képen a rossz rail nyomás beállítás látható, az érkező beállításból.

Ez a rail tábla a mi beállításunkban közel gyári értékre került, nem terheljük a rendszert feleslegesen, az autó mégis erősebb 😉

facebook-bmw-csoport-chiptuning-rail-nyomás

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!