/**/

Volkswagen Caddy – DUPLÁZTUK a teljesítményét!

Szerző: jan 7, 20210 hozzászólás

Volkswagen Caddy – Tényleg duplázható a 75 lovas teljesítménye?

 

Volkswagen Caddy tökéletes tuning alany, gyakori chiptuning vendég műhelyeinkben. Ügyfelünk 3. autójával érkezett. Új szerzeménye, szervizautója ez a 2016-os összkerekes 75 lovas 2.0CR Volkswagen Caddy. 60e km futással, szép állapotban. Kalandos megérkezéséről beszélgetünk a videóban, elmondja hogy ment szét egy motorvezérlője korábban…  (le sem merem írni, hogy egy olcsó gagyi chiptuning miatt… de hát ez van – ezt sem én találtam ki)

Ez a Volkswagen Caddy egy többszörösen szoftveresen lebutított motor, azonos turbó, injektorok és motoralkatrészek, mint a 140 lovas nagy testvérében, így van benne bőven tartalék. És, hogy duplázható-e a teljesítménye? – hajjaj! Természetesen teljesítménymérést is kért, és a legnagyobb pontosság kedvéért elmentünk és hitelesített mérlegen mértük az autó tömegét, a nyomaték kalkulációhoz. – mivel az összkerekes hajtáslánc miatt mérőpad helyett ezeket úton mérjük, a hajtás védelme és pontosság érdekében.

Volkswagen-Caddy-chiptuning-20-TDI-CR-2016-teljesitmenymeres

Volkswagen-Caddy-motoroptimalizálás-20-TDI-CR-2016-dynopro-teljesitmenymeres

Volkswagen Caddy PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 2.0CR motor 75LE 225NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 80LE 204NM (+5LE -16NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – ajánlott (PPro1): 147LE 323NM (+119NM +67LE) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): 164LE 361NM (+157NM +84LE) 
  • Az autó tömege berendezéssel, 2 fővel 2100kg (hitelesített mérleggel mérten)
  • Mérési módszer: DynoPro teljesítménymérés úton, valós körülmények közt

Döbbenetes az eredmény az új VW Caddy-n

 

Természetesen motordiagnosztikával kezdtünk, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettem egy általam ajánlott óvatosabb verziót (kékkel látod). Brutális eredményt adott, viszont ügyfelünk kérte, menjünk még feljebb, így elkészült a teljesítményt bőven duplázó 75LE > 164LE PPro+ chiptuning beállítás. Nem részletezem mekkora élmény volt a tesztkör, hogyan reagál az autó a pedálra így telepakolva is.. A mérésen látszik a brutális különbség. A kis zöld gyári görbék szinte lelógnak a papír aljáról a két saját verzióhoz képest. A hitelesség és pontosság miatt csatoltam a hitelesített hídmérlegen mért tömeget 2 fővel, felpakolt autóval. – ezt meg kell adni a DynoPro alkalmazásnak, mert ez az alapja a nyomaték és teljesítményszámításnak.

Caddy-teljesitmenymeres-dynopro-20-cr-75-110-143-170
volkswagen-caddy-hitelesitett-merlegjegy-teljesitmenymereshez

Chiptuning tanulságok, összegzés

 

Nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos -eredményt lehet elérni ezeken a 2.0 CR TDI motorokon, EDC17C46 motorvezérlővel. Legyen az akár Volkswagen, Seat, Skoda, Audi gyártmányban, a 47-féle! felépítmény egyikében: A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, A4, A5, A5 Cabriolet, A5 Sportback, A6, Alhambra, Altea, Altea Freetrack, Altea XL, Beetle, Beetle Cabriolet, Bora, Caddy, CC, Eos, Exeo, Exeo ST, Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Ibiza, Ibiza SC, Jetta, Leon, Octavia, Octavia Combi, Passat, Passat Alltrack, Passat CC, Passat Variant, Q3, Q5, Sagitar, Scirocco, Sharan, Superb, Superb Combi, Tiguan, Touran, TT Coupe, TT Roadster, Vento, Yeti. 

Ennek az EDC17C46 elektronikának a sajátossága (ahogy egyre több modern rendszernél is ez a ternd), hogy OBD-n keresztül nem lehet olvasni, csak ÍRNI, így ilyen ha már módosított beállítással érkezne egy ilyen autó (gyakori újratuning esetek alkalmával) amikor szükséges az érkező program vizsgálata, a vezérlőt ki kell venni és asztalon (nálunk már megbontás nélkül, közvetlen csatlakozással) megolvasni, archiválni az érkező beállítást, állapotot. Ez némi időt vesz igénybe, mert biztonsági okból a vezérlőegységet szakadófejes csavarokkal úgy rakták be, hogy azt kivenni ne legyen egyszerű… 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. Az emelés javasolt mértéke a kategória tetején levő modelleknél (170 LE és leghúzottabb 190 lovas verziók)  10-20LE 20-40NM. (ez is kiválóan érezhető!) Persze a szoftveresen butított verzióknál, mint ez a 75 lovas, 110LE, 140LE, stb. brutálisan nagy a biztonságos mozgástér. Ha valaki csak nagyon alkalomszerűen szeretné padlózni, figyel a gyakori szervizekre, és gondos tulajdonosa az autónak akkor lehet bőven e fölé is menni minimális turbónyomás emeléssel (0-0,2 bar), 160-180LE 370-400NM csúcs elérhető.

 

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 200LE és 420-460NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a DPF kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos”. Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. 

Noha ez egy 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető (és brutálisan veszélyes, számodra nagyon drága!) hiányosságokkal, mellékhatásokkal… 

További  VW referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!