Mit tud az Audi TT RS 2.5 TFSI 340 lovas motorja? Mértük, vallattuk, videóztuk

Szerző: jan 8, 20210 hozzászólás

Audi TT RS chiptuning 2.5TFSI 340LE 450NM 2009

 

Van tartalék ebben a 2.5 TFSI motorban, amelyet kétféleképp lehet kivenni. Lehet ésszerűen az autó állapotához, használat módjához igazítani és biztonságos keretek közt maradni, és felelőtlenül nagyot ígérni, amelyet jobb ha nem sikerül betartani, mert beláthatatlan következményei vannak sok esetben. Mi Prémium Pro chiptuning beállításunkkal az 1. irányt képviseljük, így az autód itt teljes biztonságban van. 

Teljesen “hülyebiztos” (azaz: bármilyen körülmények és használat esetén is még biztonságos) ajánlatunk 370LE 500NM (+30LE +50NM), nem úgy mint a máshol gyakran ajánlott “ez még teljesen biztonságos”  400LE 600NM (+60LE 150NM). Ha a pénz nem számít és van autómentős haverod, aki összeszed a horvát autópályáról, akkor nyugodtan tépjétek fel eddig.

Harmadik megoldás: kérésedet és az autó állapotát megismerve az ajánlott értékeinknél kicsit feljebb megyünk, így történt ez ma is, két lépcsőben. 

Audi-TT-RS-25-TFSI-RS-340LE-2009-chiptuning
Audi-TT-RS-25-TFSI-RS-340LE-2009-chiptuning-teljesitmenymeres

Audi-tfsi-dynopro-teljesitmenymeres-pad-chiptuning

PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 2.5 TFSI motor 340LE 450NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 344LE 466NM (+4LE +16NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 375LE 518NM (+31NM +52LE) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): 391LE 571NM (+105NM +47LE) 
  • Az autó tömege, 2 fővel 1525kg (hitelesített mérleggel mérten)
  • Mérési módszer: DynoPro teljesítménymérés úton, valós körülmények közt

Elég durván húz, kiváló az eredmény

 

Természetesen motordiagnosztikával kezdtünk, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettem egy megbeszéltek szerint az ajánlottnál kicsit erősebb beállítást. Kiváló eredményt adott de ügyfelünk megkért húzzunk még rajta egy keveset, így készült a  2. végleges beállításunk erre az alig 100.000 km-t futott autóra. Hatalmas élmény volt a tesztkör, hogyan reagál az autó a pedálra. A teljesítménymérésen látványos a javulás a gyári majd PPro1 és PPro2 között.. 

Audi-tt-rs-25-tfsi-340-dynopro-teljesitmenymeres-rigotech-chiptuning

Chiptuning tanulságok, összegzés

 

Nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos – eredményt lehet elérni ezeken a 2.5 TFSI motorokon, bármely Bosch elektronikával: MED17.1.1, MED9.1, MED17.1.62, ME17.5, ME7.1.1, ME7.5.5, ME7.1.1, ME17.5.6.


Audiban 310, 340, 360, 367, 400 lóval, találkozhatunk az alábbi típusokban: Q3 RS, Q3 RS Performance, RS3 Sportback, TT RS Coupe, TT RS Coupe Plus, TT RS Roadster.

Ezt a Bosch ME9 motorvezérlőt OBD-n keresztül kezeljük, megbontása nem szüksége. Ha adott szoftverhez elérhető frissítés, akkor a legújabb verzióval megyünk. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.  

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 400LE és 600NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos”. Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. 

Noha ez egy több mint 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, változatos hibakódok, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető (és brutálisan veszélyes, számodra nagyon drága!) hiányosságokkal, mellékhatásokkal… 

További  Audi referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Audi chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!