Audi A3 2.0CR chiptuning – ÚJRATUNING mérésekkel, sztorival
A3 2.0 CR chiptuning – Mitől jó és hogy lehet elszúrni?
A3 2.0 CR chiptuning – kicsit másképp most. Szokásos napi ‘újratuning’. Újabb tuning sérült autó, és ismét drága lesz az olcsó chiptuning. Az autót tulajdonosa már chippelve vette, elégedett is volt vele, még nem turbóhiba miatt az autó elkezdett betiltani nagy terhelésen. A különös az volt, hogy a hibatár üres volt, semmilyen rendellenességet, hibakódot nem naplózott az autó, noha vészfutásra került a turbó nem megfelelő működése miatt. Ez a helyzet ugye gyári beállítással, vagy hibátlan chiptuning esetén nem fordulhat elő.


A3 2.0 CR chiptuning adatok
- katalógusadat 2.0CR motor 140LE 320NM
- gyári visszaállítás jó EGR-rel: 131LE 305NM (-12LE -15NM)
- érkező EGR-kikapcsolt, hibatár-kikapcsolt chiptuning: 160LE 355NM
- Rigotech PPro chiptuning helyreállított EGR és hibatár: 162LE 372NM
Folytatás előtt: egy szintén ‘félretuningolt’ 2.0 CR chiptuning javítása utáni tapasztalatok a tesztkörön
Ideges rángatás helyett, egyenletes nyomatékleadás végig PPro chiptuning beállításunkkal.
Mit láttam az érkező chiptuningban, és mi volt a megoldás?
Természetesen motordiagnosztikával kezdtünk, majd teljesítménymérés és vizsgáltam a letöltött idegen-tuningot. Aztán visszaállítottam az autót gyári verzióra, ismét mértünk, ismét diagnosztika. Így teljes az állapotfelmérés, hogy képet kapjunk mi is történt.
Ritka meglepetés volt, hogy az érkező chiptuning igen jó minőségű volt, a teljesítménymódosítás tekintetében. Szépen hiánytalanul kivitelezett munka. Ez látszik a teljesítménymérésen is, szép eredményt adott. Ami már kevésbé volt szimpatikus: kb. a fél hibatár ki volt kapcsolva, így az autó diagnosztikai funkciója igen korlátozott volt, ennek köszönhető, hogy kritikus turbóhibáról sem volt semmilyen hibakód. Csak hab a tortán, hogy – vélhetően a korábbi tulaj kérésére, vagy kéretlenül – az EGR is ki volt ütve belőle, amely károsan hat a rövidtávokon mért fogyasztásra és a részecskeszűrő regenerálásra a motor / DPF lassabb felfűtése miatt. Gyárira állítás után kaptunk is pár hibakódot, főleg EGR-rel kapcsolatosat, amelyet a tulajdonosa gyári beállítás mellett javíttatott, majd új időpontra érkezett, és akkor került fel a végleges Prémium Pro chiptuning az autóra.

A3 2.0 CR chiptuning, motoroptimalizálás tanulságok, összegzés
Megfelelő chiptuninggal nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos -eredményt lehet elérni ezeken a 140 lovas 2.0 CR TDI motorokon, EDC17C46 motorvezérlővel. Legyen az akár Volkswagen, Seat, Skoda, Audi gyártmányban, a 47-féle! felépítmény egyikében: A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, A4, A5, A5 Cabriolet, A5 Sportback, A6, Alhambra, Altea, Altea Freetrack, Altea XL, Beetle, Beetle Cabriolet, Bora, Caddy, CC, Eos, Exeo, Exeo ST, Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Ibiza, Ibiza SC, Jetta, Leon, Octavia, Octavia Combi, Passat, Passat Alltrack, Passat CC, Passat Variant, Q3, Q5, Sagitar, Scirocco, Sharan, Superb, Superb Combi, Tiguan, Touran, TT Coupe, TT Roadster, Vento, Yeti.
Ennek az EDC17C46 elektronikának a sajátossága (ahogy egyre több modern rendszernél is ez a ternd), hogy OBD-n keresztül nem lehet olvasni, csak ÍRNI, így ilyen újratuning esetek alkalmával amikor szükséges az érkező chip vizsgálata, a vezérlőt ki kell venni és asztalon (nálunk már megbontás nélkül, közvetlen csatlakozással) megolvasni, archiválni az érkező beállítást, állapotot. Ez némi időt vesz igénybe, mert biztonsági okból a vezérlőegységet szakadófejes csavarokkal úgy rakták be, hogy azt kivenni ne legyen egyszerű…
Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. Az emelés javasolt mértéke rosszabb állapotú még többet futott autónál 10-20LE 20-40NM. (ez is kiválóan érezhető!) Ha valaki csak nagyon alkalomszerűen szeretné padlózni, figyel a gyakori szervizekre, és gondos tulajdonosa az autónak akkor lehet bőven e fölé is menni minimális turbónyomás emeléssel (0-0,2 bar), 160-180LE 370-400NM csúcs elérhető.
FONTOS! – ha Audi tuning a célod
Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal. És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 200LE és 420-460NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a DPF kért vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos”. Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni.
Ebben a példában a srác megúszta egy turbócserével (amely talán tuning nélkül is esedékes lett volna), és mázlija van, hogy műszakin nem bukott ki az offolt EGR. Az is szerencse, hogy nem volt az autónak olyan hibája, amely megtalálás kikapcsolt diagnosztikai funkcióval (rossz beállítással) lehetetlen lett volna. Ez egy szerencsés történet volt, nem minden újratuning ilyen. – nézd meg a cikket erről.
Noha ez egy 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások. – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal…
További Audi referencia videók a youtube-on. Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak nem csak Audi chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!
Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt
- Gyári, lebutított középszerűből
- erős, dinamikus, megbízható
- vezethetőbb, szerethetőbb autót
- Rigotech beállítással!