Audi A4 2.0 PDTDI chiptuning (Siemens PPD) „kicsit” füstöl….
Audi A4 2.0 PDTDI chiptuning (Siemens PPD) 170LE gyenge, agresszíven füstölő de olcsó – chiptuning javítása
📖 Katalógus: 170LE 350NM
®️ Mért gyári: 169LE 362NM
Terheléses motordiagnosztika, és folyamatosa teljesítménymérés kontroll mellett készülnek a legjobb beállításaink. Jó ellenpélda erre a pados kontroll nélkül, kétes forrásból vett módosított beállítással „tuningolt” beteg Audi A4 2.0 PDTDI chiptuning esete.
*ÚJRATUNING* – ügyfelünk első körben szoftver bevizsgálást kért.
Az autót Dunaújvárosban tuningoltatta, de az előzetesen ígértek menet közben szépen elmaradtak, helyette viszont eredményként megjelent az erős füstölés, ami nem feltétlen az erő jele, mértékegysége.
Ügyfelünk elmeséli, hogy amikor előzetesen egyeztettek volt ígéret teljesítménymérésre, ami végül egyéb okra való hivatkozással elmaradt. Azt ígérték, hogy a 170 lóból lesz 210, amely szintén nem teljesült, mint nálunk a mérésnél kiderült.
Mi úgy kezdtük, hogy lemértük az érkező beállítást, ennek eredménye 210 LE helyett 189LE/396Nm.
Majd ezt követően gyárira állítottuk az autót, (a korábbi beállításon nem érintve a hozott DPF és EGR lekapcsolást, ezek helyreállítása nem volt a feladatlistán) és így 169Le/362Nm közel gyári értékeket mértünk. Tehát a máshol ígért 210Le nem teljesült, ahogyan az ottani mérés sem. A beállítást a cég nem maga készítette, (ügyfelünk meséli…) hanem a „minden 40e Ft-ba kerülős” agyonreklámozott, partnerekkel is bíró csapattól vásárolta.
Összegezve: az autó gyári beállításon tudta amit kell, az ígéret viszont kicsit eltúlzott volt. Az még hagyján, hogy nem jött a várt hátba rúgás, élmény a nagyobb problémát a videón is látható, minden egyes gyorsításkor (szinte pedálállásra tekintet nélkül) előtörő sűrű fekete füst jelentette, amely egy szűk tartományban alábbhagyott, majd 3000RPM felett ismét agresszíven megjelent. Látható, hogy a füst nem mindig jár együtt magas forgatónyomatékkal és teljesítménnyel.

Érkező olcsó chip, erős füsttel
Rigotech PPro kiesebb füst, nagyobb nyomaték
A megoldás
Az autót pados mérésekkel kontrollálva 3 szintben emeltük a gyári paraméterekről kiindulva. A végeredmény itt sem 210LE lett, de nem is ígértünk ilyet. A legjobb PPro beállítással (ezen a lekormolódott, DPF és EGR kiiktatott közel sem patika állapotú hardveren) 184Le, és 415Nm lett a végeredmény, amit nagyon moderált füst kísér, kizárólag padlógázas gyorsításkor, így elmarad a smoke and sharm effektus, és jobb érzéssel használható az autó. (Az autót padról levéve a tulajdonos úton tesztelte, és a füst a rendszer tisztulásával tovább csökkent, ezt a videó kevésbé adja vissza.)
A korábbi rossz tuning védelmében:
A hozott beállítás nem volt jó, ahogy az eredmények, füst is igazolta. Én egy forintot nem adtam volna érte! Viszont lehet látni sok ennél rosszabbakat is. Volt benne jó néhány alapvető térkép amely kimaradt, és a PD elemek nyitási szöge is túlzó módon volt módosítva, ez okozta a felesleges füstölést. Az autó alacsony teljesítményéhez jelentősen hozzájárult a fizikai állapota, amely teljes terheléskor remegést okozott. A lefoglalt időpontban épp elég idő elment a fejlesztéssel, mélyebben nem vizsgáltuk az okot, nem is ránk tartozik, az autót szerelőhöz irányítottuk. A saját beállításunkra is jobban kellett volna reagáljon. Ilyen esetekben gyári visszaállítást javasolunk, de ez esetben ügyfelünk úgy döntött, a nyomatékosabb, kevéssé füstölő PPro beállítással javíttatja az autót. Ha ezt követően megjön az ereje, kérés szerint finomítjuk a beállítást, az „új hardverhez”.
Audi A4 2.0 PDTDI chiptuning mért adatok összefoglalása
Katalógus: 170LE 350NM
®️ Mért gyári: 169LE 362NM
Érkező tuning: 189LE 396NM
↗️ Eredmény: +20E +34NM +durva füstölés
🎯 PPro: 184LE 415NM
↗️ Eredmény: +15LE +53NM – aktuális legjobb verzió
🎤 Váltó: kézi
🔋 Fogyasztás: – 2-10%
🖥️ Rendszer: Siemens PPD
⚒️ Módszer: OBD
🌳 EGR: off – már az érkezőben
🌳 DPF: off – már az érkezőben
Gyere el te is, kérj ajánlatot a saját autóddal kapcsolatban! Itt: Teljesítménymérés infó és időpontfoglalás ITT.
Audi mérések. Pirossal legalsó a gyári nyomaték, felső a kevéssé füstölő 415NM PPro

Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Hello Ricsi!
Voltam már nálad autokkal most az lenne a kerdesem h vw polo 6R – dq200-as szarazkuplungos DSG7-et tudtok-e programozni avagy csak a motort?(1,6tdi-90le) Elore is koszonom!
Ricsi:D
Sziasztok. Köszönöm a gyors ár ajánlatot. Mivel Erdélyből vagyok, Kolozsvár környékéről,ha lehetne inkább debrecenbe vinnem az autót. Mi az eljárás ebben az esetben? Az előre fizetés az én esetemben körülményes ,mert külföldi vagyok és bankszamlam sincs. Jó lenne ha tudnánk komunikalni emailben vagy vatsuppon. Az en adataim meg vannak nektek, amikor kértem az árajánlatot. Valaszolhattok emailben is. Előre is köszönöm. Levi.