Chiptuning árverseny, ahol csak TE veszíthetsz!
Ne csak a chiptuning árát figyeld, ha fogorvoshoz mész, akkor sem ez alapján döntez. Ugye?Chiptuning árajánlatkéréssel kezdődött …
Ez egy gyors bejegyzés, egyben egy reagálás egy árajánlatot kérő, majd (bízom benne, hogy csak ideiglenesen) elutasító chiptuning felől érdeklődő ügyfelemnek. Az úrnak egy 2012-es Kia Sportage 2.0CRDi 136 lóerős autója van. Évente kb. 15.000 kilométert vezet, és mivel ez az autó gyárilag is kijött egy drágább, erősebb 184 lóerős verzióval is, szeretné a jobb autó előnyeit élvezni, alacsonyabb fogyasztás mellett. Valahogy így kezdődött a történet, amikor is rátalált a Rigotech.hu chiptuning oldalra és árajánlatot kért.
Összeállítottam részére egy ajánlatot, leírást az autójáról, leírtam milyen garanciák védik, mire érdemes odafigyelni, milyen mértékű teljesítménynövekedést várhat, mennyivel csökken a fogyasztás. Megírtam, milyen elektronika van az autóban, milyen módszerrel lehet tuningolni, milyen esetleges kockázatot vállalunk mindketten ha belevágunk ennek a tuningvédelemmel ellátott modern autónak az optimalizálásába, chiptuningjába. Ilyen árajánlatot, info összeállítást egyébként Te is kérhetsz a saját autódhoz, IDE kattintva.


Rövid és egyenes elutasító választ kaptam
Természetesen megkérdeztem, hogy mi az elutasítás oka.
“Az ajánlatából nem látni, hogy az ár brutto vagy netto, bár a jogszabályok alapján bruttónak veszem, valamint az eddig neten található chiptuning dijak közül ez a legmagasabb, ráadásul a kedvezményes ár a legmagasabb.
Én brutto 95eft-t tudtam volna erre szánni max.
A honlapja kitűnő.
Üdv”
A chiptuning árról
Visszatérő jelenség, hogy egyes chiptuning weboldalak, megtévesztően alacsony vagy csak épp nyomott árakkal kampányolnak, feltételezem máshogy nem jutnak elegendő munkához.
Kérem, végezzen el egy egyszerű kísérletet: nézze vissza, hogy az említett olcsóbb ajánlatot adó chiptuning oldalakra hogyan jutott el. Talál-e az adott céghez vezető fizetett hirdetést, amire rá kattintott? Nagy eséllyel igen. Ugyanakkor, hozzám (Rigotech chiptuning) sehol nem talál ilyet, lévén a műhely folyamatosan telt házzal megy bármilyen hirdetés nélkül is.
„az eddig neten található chiptuning dijak közül ez a legmagasabb, ráadásul a kedvezményes ár a legmagasabb.”
Az árak vonatkozásában nehéz objeltív összehasonlítást tenni, az eltérő műszaki tartalom, a garanciák, és egyéb súlyos eltérések miatt. (kiiírni egy alacsony, megtévesztő árat a weboldalra az a legegyszerűbb… ugyanakkor nem tudok olyan komoly műhelyről itthon, aki ezt a tuningvédett EDC17 vezérlőegységet 100.000 forint alatt megbontja, VALÓDI garanciát ad rá, egyedi beállítást készít!)
Az áraink valóban nem alacsonyak hazai viszonylatban. Ez a minőség a garanciális lehetőségekkel ennyibe kerül. Ez nem egy 60 ezer forintos tuningbox. Teljesítmény tekintetében semmitérő gázpedál tuning elektronika. (egyébként az autó vezethetőségében javít a gázpedál tuning, de erről majd egy másik bejegyzésben bővebben) Az autót nem egy végzettség és gyakorlat nélküli kezdő fogja szétszedni, és az egyik legértékesebb alkatrészt – motorvezérlő egységet – megbontani. Nem kínai gépekkel, lopott szoftverekkel dolgozunk, a használt géppark értéket több 10 millió forint, így ezeket a fejlesztéseket be kell építenünk az árakba.
A magas ár Önt védi, és garantálja hogy nem kell később a ’chiptuningon megspórolt’ összeg többszörösét szervizre, autómentőre költeni.
Még egy gondolat az árról: A KIA is (de beszélhetünk általánosságban: VW, Audi, Seat, Skoda, BMW, Ford, Mercedes, Renault, Peugeot, Mazda, Nissan és szinte az összes gyártó) több teljesítménylépcsőben hozza ki ezt a 16 szelepes 2.0 CRDI motort, (vagy a saját más motorját). Ön, amikor az autót vette, biztosan látta, hogy a 136 és 184 lóerős verziók között mekkora árkülönbség van. Ez nem véletlen. A saccolt 600-800 ezer forintos felár sem véletlen. Emiatt, tőlünk nyugatabbra ezért a munkáért 800-1200 eurot kell fizetni, ami még így is közelebb van a realitáshoz, mint egy chiptuning weboldalra kiiírt 50-60, vagy 90 ezer forintos árajánlat erre a kategóriájú, fiatal autóra. Ehhez képest az általam adott árral igyekeztem a hazai piachoz igazodni, így elérhetőbbé tenni ezt a prémium kategóriás szolgáltatást.
Egy kinyitáskor tönkretett EDC17 vezérlőegyésg ár: 450.000 + áfa

A nyomtatott áramkör véglegesen roncsolódott, a kinyitás során

Miért kéne mégis csak az a minőségi chiptuning?!
Ezzel a KIA-val az a helyzet, hogy jelentős tartalékai vannak. Egy ilyen erősre tervezett, aztán visszafogott CRDI motort, vétek a gyári beállítással használni, főleg úgy, hogy a visszafogottsága ráadásul a fogyasztás rovására is megy, ami kb. fél literes túlfogyasztást jelent, és kb. olyan érzés így vezetni, mint ha valamit beraktak volna a gázpedál alá, és csak 70%-ig lehetne benyomni. Emellett a használható tartományban is olyan, mint ha az ember lába és a pedál közt egy rugó lenne, ami folyamatos késést, csúszást visz a láb mozgása és az autó reakciója közé. – ezeken lehet jelentősen javítani, egy minőségi egyedi chiptuning beállítással.
Ez egy értékes autó ahogy az ajánlatban is írtam. Sajnos tuningvédett Bosch motorvezérlő van benne, így a művelet során meg kell bontani a kb. 350.000 forint értékű elektronikát, amit ráadásul úgy raktak össze – talán a tuningvédelem miatt is – hogy azt ne lehessen roncsolás nélkül megbontani. Volt már itt nem egy olyan autó, ami traileren érkezett, egy sikertelen chiptuning kisélret után. Az ügyfélnek nehéz dolga van ilyenkor, ha egy olcsó helyen tönkretesznek valamit, nem beszélve az esetlegesen később jelentkező igen komoly problémák vonatkozásában. – Erről egy cikk is szerepel az oldalamon ITT.
A blog alatt talál információt, és láthatja az általunk (Rigotech chiptuning) használt technológiát amint egy hasonló rendszerrel szerelt új VW beállítása, optimalizálása készül, ITT.
A jó chiptuning visszahozza az árát
Bár, most alacsonyabbak az üzemanyag árak, érdemes kiszámolni, hogy az autót meddig szeretné még megtartani, és ezalatt a gyári beállítással mennyi üzemanyagot fog feleslegesen kifizetni. Csatoltam egy képet, ahol kiszámoltam 350 forintos bruttó gázolajár mellett, évi 15.000 km futás esetére, hogy milyen megtakarításokat lehet realizálni egy minőségi chiptuning beállítással. (ezt az olcsó chiptuning ajánlatok szintén nem tudják garantálni, ahogy azt sem, hogy ha esetleg mégsem elégedett, akkor visszafizetik a chiptuning beállítás díját – velünk ellentétben, ahol az ajánlat szerint ez a garancia védi Önt) A képen a vízszintes tengely a lehetséges megtakarítás mértéke L/100 km-ben. Használat és üzemanyag minőség függvényében, a zölddel jelölt sáv vonatkozik erre a CRDi motorra, az általunk késztett chiptuning használatakor.
Ha ajánlatomat ezek ismeretében mégis elfogadhatónak értékeli, nagyon szívesen látom a műhelyben, és készítek Önnek egy jól érezhető, biztonságos és takarékos beállítást. Üdvözlettel …
Ha van tapasztalatod jó/rossz chiptuningról, fogyasztás csökkenésről, növekedésről, árról, jöhet ide kommentbe! – köszi
(Ha nem látod a komment beírásának helyét, kattints fent a bejegyzés címére, és megjelenik itt alul.- regisztrációval nem fárasztalak)
Rigotech fogyasztás kalkulátor (350 Ft brutto gázolaj ár, 15.000km éves futás)
Vízszintes tengelyen a megtakarítás mértéke /100km, literben. Függőlegesen a jelzett idő alatt összesen a zsebünkben maradt összeg, amely Rigotech beállítás nélkül az időszak végére feleslegesen elfüstölésre fog kerülni.

Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Hogy megéri-e? Mindenkinek magának kell mérlegelnie, de nálam a tapasztalat azt mutatja, nagyon megéri. A kiszemelt jármű, egy 2005-ös, 1.3-as Suzuki Ignis, 57.000 km-el. Nos, az autó ún. szaladgálós kocsi, munkába nem ezt használjuk. Röviden, a chiptuning után az autó kezesbárány lett, sokkal rugalmasabb, 5. fokozatban 50-nél nem rángat, nem dadog, teszi a dolgát, az eddigi megszokott emelkedőkre nem kell a motort pörgetve felrobogni, könnyedén felszalad alacsonyabb fordulatszám mellett is. A fogyasztása most télen majdnem annyi, mint a tuning előtt nyáron volt, azaz 5,8- 6 liter, a vezetését szinte újra kellett tanulni, mivel az eddig megszokott gázpedál használat helyett szinte csak simogatni kell, hogy haladjon. Az autó érezhetően dinamikusabb lett. Összegezve, ha ésszel használja az ember, akkor könnyű spórolni vele. A bizalom nagyon sokat számít ebben a szakmában, hiszen százezreket lehet bukni egyetlen pillanat alatt. Nos, hamarosan jön a második felvonás, két újabb – még garanciális és nagyobb – autó képében. Utólag – és előre – is köszi Richárd! 🙂
Alfa 147 JTD 16V 140LE
Az oldalra véletlenül találtam rá,mikor keresgéltem.Kértem árajánlatot,lehet hogy nem a legolcsóbb volt,de meggyőző és utólag már egyáltalán nem bánom,hogy hozzád fordultam.Amúgy sem egy lusta autó volt,de így sokkal erősebb lett az alsó tartományban. Hihetetlen hogy tud ekkora nyomaték felszabadulni,1500-1600-as fordulattól még 3.-ban is elforgatja a kereket.A gázpedál sokkal érzékenyebb lett.A fogyasztás 6-ról lement 5.6-5.7-re normál városi használat mellett.A múlt hónapban „élményautózást tartottam:nem kíméltem toltam neki (ésszerű határokon belül) a fogyasztás így lett 6.7l!!!!Röhejes a kapott élményért.
Mivel az autó vásárlása után 2 héttel voltam nálad így nem nagyon ismertem még,és nem is nagyon tudtam elmondani hogy miben szeretnék változtatni,de már vannak elképzeléseim.Tavasszal majd felkereslek egy kis finomításra.Addig is minden jót kívánok.
Gabi
Sziasztok!
Nekem egy 2004-es 115 Le Mondeóm volt. Beletettek egy tuning boxot amitől erősebb lett és a fogyasztását is lejjebb vitte. Viszont…eltelt 3 hónap..kb..és a motorból oda lett az erő! Menet közben leállt..egyesben fel kellett pörgetni a motort hogy el tudjon indulni. Miután kivettük a boxot belőle ugyanazok a problémák maradtak..így szerencsére egy kereskedésbe beszámoltattam egy másik autóba. Kérdésem..ez a box tehette tönkre a motort vagy most jött ki rajta valami rejtett hiba? A tuning műhely váltig állítja,hogy a Tuning box nem tesz tönkre semmit és a most vásárolt új Mondeómba is tetessem bele ezt a boxot! Hát ezek után kételkedem ebben. Szerintem jobb a chip tuning még ha drágább is.