8 eset, amikor gyári visszaállítás kötelező a „tuning” után
Chiptuning után ki és miért kéri vissza a gyári beállítást?
Chiptuninggal, tárolt hibával megbukhat a műszakin?
A napokban (2022. január) történt, hogy egy barátom autója itt bukott meg Szekszárdon, mivel az izzításra vonatkozó fennálló hiba volt tárolva benne, noha sem hibalámpát nem gyújtott, sem egyéb jele nem volt, hogy hibás az autó.

A 4. ok amiért gyári visszaállítást, szoftverfrissítést kértek tőlünk

Az 5. ok, a DPF egyéb helyreállítása
- az autó eladáskor, vagy épp amikor ezek okán utólag perrel fenyegetnek, pénzt kérnek vissza
- műszakin bukás, vagy egyéb miatt visszaépítésre kerül a szűrő, EGR, egyéb, és kiderül, a lekapcsolt / tuning szoftverrel az autó használhatatlan. (A fizikai visszaállítást, javítást le kell követni az autó szoftverében, beállításaiban is, gyárira visszaállítással)
A 7. eset: frissítéskor vagy tuning alkalmával elhalálozott vezérlő …
A bónusz pont: amikor ugyanez nem a márkában történik, hanem valamilyen tuningos ír a vezérlőre valamit, és indításképtelenné válik a jármű. Ilyen esetben is keress minket bátran, ha ott helyben nem tudják esetleg megoldani.
Még a márkához: pontosan tudják a szalonban / szervizben, hogy milyen kockázata van a szoftver frissítésnek, ezért nem szeretik vállalni. Ha megneszelik, hogy tuningos az autó, akkor az ügyfélre nézve kemény kikötéseket tesznek, gyakran nulla garancia van a sikerre, vagy akár arra, hogy az autó aznap még beindul, ezért legtöbbször neki sem állnak.
További probléma a hivatalos frissítéssel, gyári visszaállítással: ha az autó már a legfrissebb verzión van, a legtöbb gyári gép nem fog azonos verziót ráfrissíteni, mert szerinte okafogyott. Így a tulaj kifizet ilyenkor 15-40 ezret egy alap diagnosztikáért, és közlik, hogy minden rendben, az autó a legfrissebb verzión volt, és most is azon van. Hurrá, csak az eltitkolt szoftveres probléma továbbra is fennáll…
A 6. eset: hiba keresés, vagy diagnosztikai funkció hiba
Hab a tortán …
Az olcsó legtöbbször bóvlit áruló chippesek korát éljük. (Csak itthon több mint 200 helyen nekifeszülnek az autódnak nagyon szívesen… – köztük (nem a gagyi árkategóriában) több jó és korrekt cég is – ) Mégis a nagy többség minden képzettség, hivatalos gyári gép, adatok, óvintézkedések, adatmentés hiányában esik neki az autónak a gyors pénz reményében. Megértem, hogy könnyű meló 10 perc alatt rátölteni VALAMIT az ügyfél autójára. Van, hogy az autó többé nem indul. Néha ugyan indul, de nyilvánvaló probléma jelentkezik, – máskor csak hosszabb távon esik szét valami, vagy jövünk rá, hogy mégsem volt ez olyan jó ötlet.
Ilyenkor jön: „oké, akkor kérem vissza az eredeti beállításom” … Csak az a gond, hogy a „tuningos” sokszor le sem menti a gyárit, így NINCS mit visszaállítani! Simán azonosítás után egy azonos vagy hasonló szoftververziós állományt feltöltenek, (felülírják a gyárit, amely ilyenkor elveszik) és „kész” is. Ilyenkor jön a vakarózás, meg „menj be a márkába, majd ott lefrissítik neked..” szöveg és hasonlók.
8. Gyári beállítás visszaállítása: garanciális szerviz, eladás
Mi elég sok új autót optimalizálunk, tuningolunk. Sok esetben a beállítás finomítása olyan nyomot hagy maga után, (pl. lásd feljebb: CVN, egyéb.) amely ha kiderül korlátozhatják a garanciát, így el kell mindent követni ennek elkerülésére. Megvannak azok a típusok amelyek kényesek, és azok amelyeknél kizárt a „mellékhatás” a szervizek, szoftvereik működésmódja miatt. Mi tudjuk melyek ezek, és gyári visszaállítással (is) segítünk ügyfeleinknek minimalizálni a kockázatot. Jogos kérés tehát, garanciális autó tuningja során, hogy mielőtt az ügyfél a márkába látogat, visszatesszük az (első kategóriába eső) autót gyárira. Gyakran egyébként frissítik is ezeket a szerviz alkalmával, így nekünk is követni kell a változásokat, ezt a szoftverkövetés garanciánk fedi le.
Utolsó kategória, amikor a tulaj eladja az autót, és bár ő ésszel vezette, vigyázott rá, nem akar kérdéseket kapni később, így gyári állapotban adja el az autót, visszatöltve rá az ori fájlt. (ori: originál, az autó saját gyári érkező beállítása). A visszaállítási folyamatra gyakran restock néven találunk hivatkozást.
Kérj ajánlatot akár a beállításod vizsgálatára, akár gyári visszaállításra, IDE kattintva!
Tedd fel kérdésed ebben a témában itt alul most, és válaszolok rá!
Üdv.:
Tóth Richárd
tulajdonos ügyvezető
Rigotech Chiptuning
Üdv! Bocs, nem tartozik a témához, Kia Rio 1.4 benzines 2016-os gyártású autóm van. Az ajánlatkérésnél nincs 1.4 benzines lehetőség. Ez azt jelenti, hogy ez a motor nem tuningolható? Előre is köszönöm a választ.
Mennyi időt vesz igénybe peugeot 308 sw 120 l a frissítés?
Skoda octavia 3 1.6 crdi 81kw chipelt autó feketén füstöl nagyobb gázadásra gyári beálításal megoldható lenne e a jelenség ?