MG ZS 1.5i 106LE 2022 szívó benzin – „Azt hittem nincs benne motor…”
2022 MG ZS 1.5i szivo 106LE PPro chiptuning

MG ZS 1.5i szivo 106LE tuning – tesztkör
MG ZS 1.5i szivo 106LE vezérlőegység biztonsági mentés asztalon
A garancia megmarad?
Kedves kérdező a youtube-on:
Nem akarom elkeseríteni a bácsit de 7év gari van (pontosabban volt) az autóra…. Szóval ha ’22-es a kocsi, akkor bukózott egy laza 4 évet. Amúgy nyáron jött ki egy program frissítés, ami kijavítja a hidegindítás utáni alapjárat ingadozást valamint a gázreakciót is javították rajta. És ha garis akkor ezt ingyen ráteszik… Szép napot mindenkinek!
A tények:
2 okból felesleges aggódni: A gyári állapot bármikor 10 perc alatt visszaállítható, így nincs nyoma a módosításnak, tehát a garancia védhető, megmarad. A másik, hogy jelenleg a VAG csoport, BMW és Mercedes kivételével (kifejezett tuning célcsoportok) nem tudok olyan márkáról aki rendszert fejlesztett a tuning detektálására, (CVN és verziókövetésre, egyéb ‘ujjlenyomat’ vizsgálatára, maximális nyomaték naplózásra, stb.). Kiváltképp nem az MG, tekintve, hogy nem tuning célpiac. (Bár ahogy teljesít és amennyit Prémium Pro beállításunk hoz rajta, nyugodtan lehetne az is). A garancia elvesztése a detektálással, tények dokumentálásával kezdődik, amely jelen esetben nagyon nehézkes / lehetetlen. A vezérlő nem lett megbontva, külsérelmi nyom nincs. Ha valakit mégis aggaszt ez a kérdés, jöjjön vissza hozzánk, rátesszük a lementett gyári beállítást, és onnantól a gyár sem mondja meg (visszaküldött vezérlőt elemezve sem) hogy valamikor módosítva volt. (Ez a fent említett célpiacos márkák esetén a sokkal keményebb védelem miatt nem igaz, de ott is csak a gyár tudja utólag bizonyítani, hogy manipulált volt a vezérlő. Szalon nem.)
Rángatás, hidegindítás:
Egy másik MG-s srác (ügyfelünk, más autóval volt itt, ezzel majd még jön később) szerint a hidegindítási dologra a mai napig (202509) sincs megoldás. Jobb a frissítéssel de közel sem tökéletes az autó. Beállításunkkal igyekszem ezt is kezelni. Kellene néhány teszt, de szerintem van / lesz rá saját megoldásom.
Végkövetkeztetés az MG szívó benzin tuninggal kapcsolatban
Egy nap alatt az idei legolvasottabb és legfelkapottabb cikk lett ez a rövid MG tuning esettanulmány. – megnézheted és hozzá is szólhatsz ITT.
Többen vitatják a szívó tuning létjogosultságát, eredményességét. (Műszaki alapokat figyelembe véve részben, joggal: természetesen nem várható feltöltött motoroknál tapasztalt drasztikus +20-30% javulás, ugyanakkor okos ember számol a szívók hangolásának egyéb hozadékával, eredményével is.) Főleg azok, akik még nem tapasztalták meg mennyire ‘fel lehet ébreszteni’ egy ilyen kis motort is. Főleg azok, akik életükben egy ilyen (vagy bármilyen) autót nem hangoltak, tuningoltak, viszont cserébe roppant tájékozottak. Az igazi jó hangulat azonban akkor alakul ki, amikor a tudatlanság szorgalommal és rosszindulattal is keveredik, és ott tetőzik amikor egy hozzáértő időt, energiát nem kímélve leáll vitázni a szakmai alapot mellőző dilettánsok hadával.
Hogy a rosszindulat mellett az ész érvek is teret kapjanak, kigyűjtöttem a kérdéseket (amelyek közt vannak említésre méltóak is) és EBBEN a videóban válaszolok.
Kérj ajánlatot a saját autód szakszerű hangolására Prémium Pro chiptuningjára IDE kattintva. 1 napon belül ott a részletes ajánlatom. A beállításunkat 3 hétig szinte kötelezettségmentesen tesztelheted, és csak akkor marad, ha 100%-ban elégedett vagy az eredménnyel.
Nekem is ilyen autóm van. Tuning után milyen mértékben változott a fogyasztása, illetve az emissziós értékek?
A fogyasztás azonos használat mellett szinten marad, állapottól, vezetési módtól függően javulhat 5-10 százalékot, agresszívebb használat mellet nőhet. Környezetvédelmi értékei nem változnak, legalábbis az álló helyzetben történő méréskor (jelenlegi vizsgarendszerben) semmilyen eltérést nem fognak mérni, mivel üresben pörgetve a motort az pontosan a gyári értékeken üzemel.
Az autó gyorsításkori szenvedése, hullámzása nagyban javul, pedálreakciója, nyomatékrugalmassága szintén. A régebbi modelleknél tapasztalható hidegindítás utáni lefulladás, „nem veszi a gázt” stb. jelenség is nagyban javul, ennek végleges és tökéletes megoldásán (amit a gyár nem tudott eddig prezentálni legújabb frissítésében sem – egy ügyfelünk szerint – ) dolgozunk.
A beállításunkra 3 hét elégedettségi (és visszafizetési) garanciát adunk, így minimális anyagi kockázat mellett Ön is letesztelheti a saját autóján. Annál nincs jobb ajánlás.
Az autó jelenleg nincs benne az ajánlatkérőnkben, így az MG ZS alatti nagyobb motorral tud ajánlatot kérni. Ezt követően az ajánlatban megadott elérhetőségünkün pontosítjuk a részleteket és tudunk idpontot adni. Üdv.: Richárd