Mazda tuning

Mazda tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!

Chiptuning » Mazda tuning

Mazda tuning, chiptuning

Erős Mazda tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.

Mazda tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Mazda  chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani.  Kezdd itt, kattints a lejátszásra!

Mazda tuning, tuningbox és motoroptimalizálás

A listázott Mazda modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Mazda tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Mazda chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

mazda-tuning

Mazda tuning és kapcsolódó szakcikkeink

Mazda cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: , mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.




Épp most mértük: legutóbbi Mazda chip tuning méréseink

További Mazda méréseink az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!


További tuning sztorik, teljesítményadatok az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Mazda fotók, életképek a Rigotech műhelyeiből

mazda-6-2-2-skyactiv-d-175-tuning
mazda-6-1-8-i-120-tuning
mazda-Cx-7-tuning-2-2-mzr-cd-173-chiptuning
mazda-5-tuning-2-0-mzr-cd-143-chiptuning
mazda-6-tuning-2-0-mzr-cd-143-chiptuning
mazda-Mx5-tuning-1-8-i-126-chiptuning
mazda-6-tuning-2-0-cd-120-chiptuning
mazda-6-20cd-143-110-120-136-chiptuning-teljesitmenymeres

További Mazda tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!


Mazda tuning dyno képek

mazda-2-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart

További Mazda dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Mazda tuning referencia videóink

Kattints ide a Mazda tuning videókért!

 

Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.

  • OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
  • VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
  • Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
  • Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
  • Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
  • Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
  • Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Mazda tuning adatok, módszerek
Gyártmány Típus Motor LE Nm Módszer
Mazda 2 1.25 MZi 5MT 75 110 OBD
Mazda 2 1.3 MZR 5MT 75 119 OBD
Mazda 2 1.3 MZR 5MT 75 121 OBD
Mazda 2 1.3 MZR 5MT 84 121 OBD
Mazda 2 1.3 MZR 5MT 86 122 OBD
Mazda 2 1.4 MZ-CD 5AT 68 160 OBD
Mazda 2 1.4 MZ-CD 5MT 68 160 OBD
Mazda 2 1.4 MZi 5AT 80 124 OBD
Mazda 2 1.4 MZi 5MT 80 124 OBD
Mazda 2 1.5 MZR 4AT 102 133 Mgb.
Mazda 2 1.5 MZR 5MT 102 133 Mgb.
Mazda 2 1.5 MZR 5MT 103 137 Mgb.
Mazda 2 1.5 SkyActiv-D 6MT 105 220 OBD
Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 5MT 75 135 OBD
Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 5MT 90 148 OBD
Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 6AT 90 148 OBD
Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 6AT 111 145 OBD
Mazda 2 1.5 SkyActiv-G 6MT 116 148 OBD
Mazda 2 1.6 MZ-CD 5MT 90 205 OBD
Mazda 2 1.6 MZ-CD 5MT 95 205 OBD
Mazda 2 1.6 MZi 5MT 101 146 OBD
Mazda 3 1.4 MZR 5MT 84 122 OBD
Mazda 3 1.5 SkyActiv-D 6AT 105 270 OBD
Mazda 3 1.5 SkyActiv-D 6MT 105 270 OBD
Mazda 3 1.5 SkyActiv-G 6MT 100 150 OBD
Mazda 3 1.6 MZ-CD 5MT 90 215 OBD
Mazda 3 1.6 MZ-CD 5MT 109 240 OBD
Mazda 3 1.6 MZ-CD 6MT 116 270 VR/Mgb. +OBD
Mazda 3 1.6 MZR 4AT 105 145 OBD
Mazda 3 1.6 MZR 5MT 105 145 OBD
Mazda 3 2.0 MZR 5AT 150 187 OBD
Mazda 3 2.0 MZR 5MT 150 187 OBD
Mazda 3 2.0 MZR 6MT 150 187 OBD
Mazda 3 2.0 MZR-CD 6MT 143 360 OBD
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 6AT 120 210 OBD
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 6MT 120 210 OBD
Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 6MT 165 210 OBD
Mazda 3 2.2 MZR-CD 6MT 150 360 OBD
Mazda 3 2.2 MZR-CD 6MT 185 400 OBD
Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 6AT 150 380 OBD
Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 6MT 150 380 OBD
Mazda 3 2.3 MPS 6MT 260 380 OBD
Mazda 3 2.3 MPS DISI 6MT 260 380 OBD
Mazda 5 1.6 MZ-CD 6MT 116 270 VR/Mgb. +OBD
Mazda 5 2.0 MZR 5AT 144 180 OBD
Mazda 5 2.0 MZR 5AT 146 185 OBD
Mazda 5 2.0 MZR 5MT 146 185 OBD
Mazda 5 2.0 MZR 6MT 146 185 OBD
Mazda 5 2.0 MZR-CD 6MT 110 310 OBD
Mazda 5 2.0 MZR-CD 6MT 143 310 OBD
Mazda 6 1.8 MZR 5MT 120 165 OBD
Mazda 6 2.0 16v MZR 150 OBD
Mazda 6 2.0 MZR 4AT 141 181 OBD
Mazda 6 2.0 MZR 5AT 147 184 OBD
Mazda 6 2.0 MZR 5MT 141 181 OBD
Mazda 6 2.0 MZR 6MT 147 184 OBD
Mazda 6 2.0 MZR-CD 140 OBD
Mazda 6 2.0 MZR-CD 5MT 121 310 OBD
Mazda 6 2.0 MZR-CD 5MT 136 310 OBD
Mazda 6 2.0 MZR-CD 6MT 121 320 OBD
Mazda 6 2.0 MZR-CD 6MT 143 360 OBD
Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 360 OBD
Mazda 6 2.2 MZR-CD 185 400 OBD
Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 150 OBD
Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 175 OBD
Mazda 6 2.2 SkyActiv-D OBD
Mazda 6 2.3 MPS Turbo 6MT 260 380 OBD
Mazda 6 2.3 MZR 5AT 166 207 OBD
Mazda 6 2.3 MZR 5MT 166 207 OBD
Mazda 6 2.3 MZR 6MT 166 207 OBD
Mazda 6 2.5 16v MZR 173 OBD
Mazda Atenza 2.2 SkyActiv-D 175 OBD
Mazda Axela 1.5 MZR 112 OBD
Mazda Bongo 2.5 TD Aszt./ Mgb.
Mazda Bt2500 2.5 MZR-CD Aszt./ Mgb.
Mazda Bt-50 2.5 MZR-CD 143 OBD
Mazda CX-3 1.5 SkyActiv-D OBD
Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 150 OBD
Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 OBD
Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D OBD
Mazda CX-7 2.2 MZR-CD 173 OBD
Mazda CX-7 2.3 MPS Turbo 260 OBD
Mazda Demio 1.3 MZR 75 OBD
Mazda Demio 1.3 MZR 86 OBD
Mazda Demio 1.4 16v TDCi 68 160 OBD
Mazda Demio 1.4 16v TDCi 68 OBD
Mazda MX-5 1.8 MZR 126 OBD
Mazda MX-5 2.0 MZR 160 OBD
Mazda MX-5 2.0 SkyActiv-G 160 OBD
Mazda Protege 1,8 103 Mgb.
Mazda RX-8 1.3 MZR 16v 192 OBD
Mazda RX-8 1.3 MZR 16v 233 OBD
Mazda RX-8 1.3 MZR 16v 250 OBD
Mazda Tribute 2.3 MZR 16v 154 Mgb.
SOURCE: Sources

A Mazda története

A Mazda Motor Corporation (Macuda Kabusiki-gaisa) 1920-ban alakult japán autógyártó vállalat, melynek székhelye Hirosimában, Japánban van.
A márka elődje a Toyo Cork Kogyo Co. volt 1920-ban, Japánban. 1927-ben a Toyo Cork Koygo cég átnevezte magát Toyo Koygo Co., Ltd.-re. Toyo Kogyo a gépgyártás után a járműgyártás felé fordult, amikor 1931-ben bemutatta a Mazdagó-t, ami egy motoros riksára hasonlító háromkerekű jármű volt. Ahogy minden autógyár, a Toyo Kogyo is végig fegyvereket gyártott a japán hadsereg számára a második világháború alatt. Ezek közül a Type 99 puska a leginkább említésre méltó.
Kezdetben a Mazda 15%-a a Ford Motor Company tulajdonában volt, de a pénzügyi válság elmélyülésével ez 33,4%-ra nőtt, és ezzel alapvetően megszerezte a kontrollt a vállalat felett. A válságból végül egy Mark Fields nevű üzletember – a Ford egyik vezetője- emelte ki a Mazdát azzal, hogy a Ford több modelljét Mazda-alapokra építette, (Ford Probe, Ford Escort, Mercury Tracer) emellett pedig a Mazdával közösenalkották meg a Ford Escape/Mazda Tribute párost. Egy 1979-es alku lehetővé tette a Ford számára, hogy Mazda emblémával áruljon Fordokat Ázsiában és Ausztráliában. Így árulták a Ford Lasert és a Ford Telstart. Ezek a modellek váltották le azokat a Ford Europe-tól származó modelleket, amelyeket az 1970-es években árultak. A Ford arra is felhasználta a Mazda modelleket, hogy létrehozza a saját kiskereskedelmi hálózatát Japánban. Az Autorama autókereskedői árulták ezeket az autókat és a Ford US és Ford Europe modelljeit is. A Ford gyártmányok Mazda emblémával történő értékesítését 2000 után fejezték be, amikor a Ford a Lasert a már Ford név alatt futó Focusszal, a Telstart pedig a szintén Ford márkanév alatt futó Mondeóval cserélte le. Ennek a fordítottja történt Európában, ahol a Mazda saját emblémájával árult Ford modelleket. Például a Ford Fiestára alapuló Mazda 121-et. A Ford és a Mazda később még jobban elmélyítette az együttműködést, amikor közös padlólemezre kezdték építeni az autóikat.
A vállalat formálisan csak 1984-ben vette fel a Mazda nevet, jóllehet már a kezdetektől minden autóját ezzel a névvel értékesítette. A Mazda R360-at 1960-ban mutatták be, amit 1962-ben a Mazda Carol követett. A Mazda segített a Fordnak az 1991-es Explorer kifejlesztésében is, amit a Mazda 2 ajtós Navajó-ként árult 1991-1994 között. Furcsamód a Mazda verziója nem aratott sikert, míg a Ford (ami 4 és 2 ajtós változatban is elérhető volt) azonnal a SUV-eladási listák élére került, és meg is őrizte ezt a pozícióját egy évtizeden át. A Mazda a Ford Ranger pickupját használta az észak-amerikai piacra szánt saját B-series kisteherautóinak az alapjául. Ezek gyártását 1994-ben kezdte meg és a mai napig gyártja őket az Amerikai Egyesült Államokban. Azonban ma ezek az autók a Mazdától származó 2,3 literes soros, 4-hengeres motorral készülnek a régi Ford Lima 2,3 literes soros, 4-hengeres helyett. 3,0 literes és 4,0 literes Ford V6-os motorokkal is kapható volt az autó (igaz a 3,0 literes erőforrással csak a 2007-es modellévig), valamint négykerék-hajtással és 4 ajtós kivitelben is (jóllehet nem hagyományos hátsó ajtókkal, mint amilyennek a GM és a Nissan által készített modellek kabinja volt felszerelve, vagy amilyennel a Ford is kínálta a Sport Tracet).
A Mazda a versenyautói is jól vizsgáztak a versenyeken,melyeken a Mazda 787B, 4 rotoros Wankelmotoros modellel, és a Mazda T616-ossal vettek részt. 2006-ra a vállalat termelése elérte az évi 1,25 millió járművet, amit elsősorban Japánban, Európában, Ausztráliában és Észak-Amerikában, kisebb mértékben Latin-Amerikában értékesítettek.
A márka kétféle motortípussal gyártotta autóit, Wankel motorral és Otto motorral. A Wankel motoros modellek a Mazda 110 S Cosmo Sport, Mazda R100 , Mazda R130 , Mazda RX-2 , Mazda RX-3 , Mazda RX-4 , Mazda Rotary Pickup , Mazda Parkway Rotary 26 , Mazda Road Pacer AP , Mazda RX-5 , Mazda Luce Legato, Mazda Cosmo AP RX-5 , Mazda Luce , Mazda Luce , Eunos Cosmo , Mazda RX-7 , Mazda RX-8.
Az Otto motorral szereltek pedig a Mazda 121, Mazda 2, Mazda 3, Mazda 323, Mazda 5, Mazda 6, Mazda 616, Mazda 626, Mazda 818, Mazda 929, Mazda B-2500, Mazda B-2600, Mazda BT-50, Mazda CX-3, Mazda CX-5, Mazda CX-7, Mazda CX-9, Mazda Demio, Mazda E, Mazda 8 (Hongkong), Mazda MPV, Mazda MX-3, Mazda MX-5, Mazda MX-6, Mazda Premacy, Mazda RX-6, Mazda MX-7, Mazda MX-8, Mazda Tribute, Mazda Xedos6, Mazda Xedos9, Mazda R 360, Mazda Carol (1960 óta) csak Japánban, Mazda Scrum, Mazda AZ Wagon, Mazda AZ Offroad, Mazda Verisa, Mazda Biante, Mazda 800 / Mazda 1000 / Mazda 1300, Mazda 1500 / Mazda 1800, Mazda R 360.