Mazda 2.0 CD chiptuning – Kivallattuk a Mazdát, Rigotech a HARMADIK tuningműhely ahol…

Szerző: jan 2, 20210 hozzászólás

Mazda 6 2.0 CD chiptuning  – már két chippest megevett! 

 

A Mazda 2.0 CD chiptuning miatt érkezett, pontosabban újratuningra. Tulajdonosa érdekes sztorival hívott: az autót megtuningoltatta egy cégnél, ahol le is mérték, korrekt szolgáltatást kapott, de a chiptuning eredménye az erő mellett hatalmas füst volt. Ez olyan szinten zavaró volt, hogy konkrétan nem lehetett hátrafelé kilátni nyílt útszakaszon sem, ha padlózta. A korom törölgetése a szép fehér autóról nem méltó.

Nem tért rá ki, miért nem finomítottak ott az autón, noha a korábbi Renaultját ott “csippelték” és az tökéletes lett. Csak hát ez egy Denso rendszer, kevesen látják át, pontosan hogyan működik. (amire ez a cikk az egyik legjobb példa, nem én találtam ki)

A második hely egy kecskeméti “Mazda specialista” chippes volt, aki szögelt valamit a beállításon, minek köszönhetően a füst elmúlt, de úgy az erő és nyomaték is a múlté lett. A csalódott tulaj két helyen fizetett, és most van egy közel gyári adatot tudó autója, és egy időpontja a Rigotech Chiptuning szekszárdi műhelyébe, ahol Bosch teljesítménymérő padunkon kezdünk!

mazda-6-20-cd-chiptuning-143-110-120-136-teljesitmenymeres

Rigotech PPro chiptuning > az autó hibamentes, közel füstmentes, és erős!

Mazda 2.0CD chiptuning előtt: hiba feltárás, dokumentálás

 

A motordiagnosztika nem utalt fizikai hibára, hibatár üres. Olajszint rendben. (A környezetvédelmi rendszerek kérdését most hagyjuk!) Lemértük az érkező beállítást, a görbe szép, füst nincs. Ezzel 143 lovat tud az autó (pont gyári adat!) és 377 NM csúcs nyomatékot, ami viszont nem rossz. A katalógusadatok: 143LE 360NM.

Következett a tuningolt map-ok gyárira visszaállítása, majd újabb mérés. Gyárival az autó 130LE 362NM (-13LE +2NM a katalógushoz) Összegezve: a “Mazda Specialista chippes” tuningja nem lenne annyira rossz, hiszen az autó nem tudta a gyári teljesítményét, és azért hozott valamit. + megoldotta a füst kérdést. Mikor a beállításba belenéztem, a véleményem negatív irányba erősen megváltozott, lásd lejjebb.

Mazda-2-0-CD-chiptuning-teljesitmenymeres-motoroptimalizálás

Mazda 2.0CD chiptuning előtt, vizsgáljuk az érkező beállítást

 

Az eredmény nem csoda, hogy ilyen halvány, alapvető térképek nem voltak módosítva. Sajnos az nem elég ennél a Denso rendszernél, hogy két tizeddel feltesszük a turbónyomást. Laikus számára is értelmezhető oltári baki (lásd a képeken), hogy több helyen nem megfelelő számrendszerben (16bit helyett 32bit módban) lett a fájl módosítva, így kizárólag a rendszer jó felépítésének, és hibatűrésének volt köszönhető, hogy egyáltalán az autó működőképes maradt!

Csak két szemmel is jól látható hibát emelek ki, te is kitalálhatod, hogy ennek nem így kell kinézni:

mazda-chiptuning-specialista-kecskemét-1
mazda-chiptuning-rigotech-ppro-ok
mazda-chiptuning-specialista-kecskemét-1
mazda-chiptuning-rigotech-ppro-ok

Elkészült a Rigotech Prémium Pro beállítás

 

Eldobtuk a korábbi használhatatlan mod-ot, és a tulaj kérése szerint készült egy egyedi beállítás, a cél 410-420NM volt. PPro beállításunkkal a végleges csúcsadatok: 156LE 409NM. Magasabb fordulaton van némi füst, de ez úton menet közben nem zavaró, közel sem annyi, mint az első chiptuningos helyen készült beállítással. Javasoltam a szívó oldal korommentesítését, mivel ott érdemes keresni a gyáriból is hiányzó 13 lovat. Amikor ez előkerül, akkor lesz tökéletes az autó és az eredmény.

mazda-6-20cd-143-110-120-136-chiptuning-teljesitmenymeres_ppro

Összegzés

 

Egyre több a “Specialista” és egyre kevesebb az eredmény. Hasonló tényfeltáró *Újratuningos* cikkeim miatt személy szerint engem gyakran támadnak azok, akiknek keserű a szőlő, vagy simán csak nincsenek tisztában a tényekkel. Butaságokat kiabálni sokkal egyszerűbb, mint egy tuningsérült autót megjavítani, elérni a kívánt eredményt. Mi ezeket a Mazda dízeleket és benzineseket 2009 óta hangoljuk, több egyéb pl. Toyota, Lexus és más “egzotikusabb” Denso rendszer mellett. Eleinte volt benne kihívás, de úgy gondolom, ha valaki nem tud egy ilyen 15 éves rendszert rendesen megcsinálni, legalább ne hirdesse specialistaként magát, mert rosszul néz ki. Igen, bárki tévedhet, de a képeken látható drasztikus elemi hibák mellett nehéz szó nélkül elmenni. Itt is beigazolódik, hogy ami olcsó, az valószínű nem olyan jó, mint ahol a tudásnak értéke és eredménye van.

Köszönöm ügyfelünk bizalmát, és örülök, hogy pontot tudtunk tenni egy régóta húzódó rázós ügy végére, mindezt mérésekkel, dokumentációval, fejlesztéssel együtt kb. 3 óra alatt. Üdvözlettel: Tóth Richárd ügyvezető Rigotech Chiptuning

További Mazda referencia videók a youtube-on. o Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Mazda chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját Mazdádra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!