/**/

Racechip tuningbox teszt szomorú eredménnyel

Chiptuning » Racechip tuningbox teszt szomorú eredménnyel

Racechip, a Suzuki 1.4 Boosterjet „ereje”!

Racechip tuningboxszal érkezett ez a 3 éves, patika állapotú, keveset futott 1.4T Boosterjet Suzuki, mert a tulaj kíváncsi volt milyen számokat produkál a nem rég vásárolt box.

* A cikkben közölt mérési eredmények a jelen esetre vonatkoznak. Lehet más autón, jobban teljesít a Race Chip. Bárhogy is legyen, óva intek bárkit, hogy ilyen, vagy hasonló (bármilyen!) boxért pénzt adjon, főleg, ha az autó korrekt módon szoftveresen finomhangolható.

Semmi szükség egy marék romlandó alkatrész, hibaforrás beépítésére. Nincs jó ok arra, hogy a motorvezérlő megtévesztésével nyerjünk pár lovat, bármit is mondjanak a „garancia megtartásról”, egyéb mézesmadzagokról, ezek simán csak marketingszövegek, műszakilag megkérdőjelezhető féligazságokkal.

Lássuk mire elég a szlogen „Take your ride to the next level!” tehát valóban új szintre emeli a vezetési élményt ez az egyébként a jobbak közé sorolt, több csatornás állítható tuningbox?

 

tuningbox beszerelés elhelyezés

Hát, döntsd el te! – szerintem nem igazán…

Racechip tuning beszerelve, a srác boldogan érkezik a mérésre. Szerinte nagyon király az autó a box-szal, teljesen más mint a gyári állapot. Jobban veszi a lapot, húz mint az állat, minden tökéletes, semmi mellékhatás. Már csak az a kérdés, hogy mennyi az annyi? 

A Race Chip fajtái, teljesítmény ígéretei számokban

Ebben a Suzukiban a Race Chip (vagy Racechip) RS -t teszteltük. Háromféle konfiguráció vásárolható:  S, RS, GTS és ezeken belül is többféle un. „Fine tuning mappings” tehát módosított beállítás közül lehet választani. Az ígéret a legkisebbnél +23LE +27NM, a középsőnél (most tesztelt Racechip RS kivitel) +28ps +33NM, a nagynál +34ps +40NM. Mindemellett 15-20% fogyasztáscsökkenést, azaz hatótáv növekedést (+15-20% MPG) ajánl a német tuningbox gyártó cég. 

 

A Racechippes Suzuki 1.4 Boosterjet mérése

Fő profilunk a teljesítménymérés (a szoftveres chiptuningok fejlesztése mellett), így van tapasztalatunk, amelyet a közel 3000 publikált mérésünk is demonstrál. Köztük néhány Suzuki 1.4 Boosterjet mérést, esettanulmányt IDE kattintva is megnézhetsz összehasonlításképp. 

Az autót Dynopro-val, közúton, valós körülmények közt mértük. A tuningbox rendelkezik un. App control-lal, tehát kikötése nélkül tudjuk váltani a box üzemmódjait. Egy klikkeléssel kiválaszthatjuk, hogy Race, Sport, vagy ECO módban kívánunk menni, ami amúgy nagyon vagány, látványos, és praktikus lenne, ha érdemi eltérést mértünk volna az üzemmódok váltásával… Természetesen gyári beállítás is választható, így a mérést azzal kezdtük.

 

tuningbox beszerelés elhelyezés

Az igazság pillanata! – Gyári- és Racechip mérések

 

A nagyon keveset futott, patika állapotú 3 éves Suzuki 2023 januárjában járt itt először. Mértük a gyári állapotot (Racechip box kikapcsolva az App controllal, telefonon keresztül). Ez 121LE és 231NM eredményt adott. (A görbén kék „Deactiv” jelöléssel). Mértük utána ECO és RACE módban is, az „eredmény” leolvasható a mérésről, kb. a mérési hiba nagyságrendje. ECO módban, (zöld) mint ha történne valami, mivel látványosan esik a nyomaték görbe, a gyári alatt vagyunk. Nem gondolom, hogy ez fogyasztáscsökkenést is hoz, de legalább látszik, hogy a box beavatkozik, működik. Az ígért 28 lovat, 33NM-t hiába várjuk bármelyik módban, bármilyen beállítással. 

 

racechip tuningbox mérés eredmény vélemény

Több ponton csal a Racechip box

Ez nem Racechip sajátosság, hanem minden tuningbox sajátja, hogy a motorvezérlőhöz érkező jelek meghamisításával ér el változást. Ahogy a képeken is látszik, un. Y kábelek segítségével a jeladók (jelen esetben) szívócsőnyomás (MAP) és légtömegmérő (MAF) jelei nem a gyári kábelkötegbe mennek, hanem a box irányába, majd onnan visszatér a módosított jel, és megy a vezérlő felé. Ami ennek hatására azt érzékeli, hogy „nincs elég töltőnyomás” (mert a nyomásjelet lefelé csalja el a box), így igyekszik „az elvárt szintre” fokozni a töltőnyomást a gyári elektronika és szoftver.

 

Racechip bekötése, beszerelése

A box bekötéséhez nem kell szakember, az autó gyári csatlakozóit széthúzva, és közbeiktatva bárki bekötheti. MAP és MAF jeleken túl egyes boxokat szokásos még rákötni hőmérőkre, lambda szondára, akár gázpedálra, jelen esetben nem vizsgáltuk milyen egyéb rákötés van (ha van), de a fotókon jól látod a fentieket, a box rögzítését kábelkötegelővel az Akksi mellé.

racechip bekötés beszerelés MAP jel
racechip beszerelés bekötés maf jel

A becsapós érzés vs „mit mér a pad?” …

Érdekes kettősség: a Racechippel boldog, elégedett ügyfél, aki szerint sokkal jobb az autó, (és tényleg van változás, aktivált tuningboxszal jobb a pedálreakció, érzetre jobban ugrik az autó ez kétségtelen.) ugyanakkor a mérés szerint nulla eredmény.

A kettősség oka: méréskor kizárólag a padlógázos, un. teljes terhelésű üzemállapotról veszünk fel adatokat. A mérés így értelemszerűen nem tükrözi (nem is feladata) az un. részterhelésű üzemállapot adatait. Pl. nem ad képet arról, hogy az autó hogyan reagál a gázpedálra, milyen késéssel, milyen dinamikával, stb. (Erről bővebb infó a szívó benzines tuninggal kapcsolatos cikkemben.)

A számok láttán elég nagy volt a csalódás, melyet ügyfelünk jelzett is a Racechip importőr felé, aki korrekten kezelte a garancia ügyét, küldött egy cseredarabot. Ezt ügyfelünk berakta / beszereltette, majd új reményekkel érkezett az új mérésre. Íme:

 

racechip vélemény garancia

Racechip vélemény 

Szinte kizárt, hogy két hibás tuningbox érkezett, ez úgy látszik ilyen. (Nem mondom, hogy minden motortípuson, minden autón ez az eredmény, de jelen esetben vitán felüli.)  A mérési „eredmények” mindkét Racechippel azonosak. Számokban nulla javulás van, a vezetési élmény jobb. A tulaj csalódott, nem tudom hogy zárult a  történet. 

 

Racechip tuningbox árak, mennyibe került?

A már említett háromféle Racechip kivitel növekvő áron elérhető, a webshop szerint ma (2023.04.):

  • Racechip S (a legóvatosabb, kevésbé extrás darab): 58.000 forint
  • Racechip RS (ahol jó ár érték arányt várnák) 84.000 forint + 25.000 forint a Bluetooth App control aktiváció, tehát bőven 100e felett vagyunk… – ennek eredményét láttuk most
  • Racechip GTS (azoknak akiknek a pénz nem számít…) ára 156.000 forint + 25.000 App control, összesen: 181.000 forint, ami nyilván egy un. fantom ár, ami azért van kitalálva, hogy a középső milyen olcsónak látszódjék mellette, így annak eladását segíti, de ez már nem tuning, hanem marketing témakör.

 

A személyes véleményem

A forgalmazó korrekt, garancia, akár a visszaküldés is működik. A Racechip box, egy igényes kivitel, az applikáció szép. Az ármodell jó, pont ugyanazt eladják kisebb szoftver eltérésekkel 58 – 181 ezer forint között, de hát miért is ne tennék, ha az autógyárak is pont így operálnak, akár a fantomárazást, akár a szoftveresen fojtott modellek széles ársávban értékesítését vesszük. 

Kétségtelen, hogy a bekapcsolt box a vezetési élményhez hozzáad, ahogy az is tény, hogy a csúcsadatokon (jelen esetben) nem változtat, az ígért javulást nem hozza sem az első, sem a második box. Ennek műszaki hátterében az (is) lehet, hogy bár a box elcsalja a szívócsőnyomás jelet (MAP) valamint a légtömegmérő jelét (MAF) emellett egyéb esetleg pedál, lambda, hőmérséklet és más jelbe is beavatkozhat (belehazudhat). Egy alapvető paraméterrel, az előgyújtással viszont nem tud közvetlenül mit kezdeni. Ennek folyománya, hogy a motor a nagyobb töltés mellett a kopogásos égés közelébe kerülhet, így a vezérlőegység az összes csalás ellenére is visszaveszi a teljesítményigényt, így megóvva az alkatrészeket. Ezt szerencsére nem sikerült átlépni. 

A tuningboxok működéséről egy hangos cikket itt találsz, benne további technikai részletek. Több cikkünk is van, ahol egyéb gyártmányú boxokat mértünk, kivettük őket, és visszaállítottuk a gyári állapotot. Ha inkább videóban néznéd milyen emikor kiugrik a box, és mit mondanak a tulajdonosok, akkor itt látod őket.

Mivel minden tuningbox az eredeti motorvezérlőegység és annak szoftverének megtévesztésén dolgozik, én NEM ajánlom a használatát, főleg akkor nem, ha az adott autó egyébként szoftveresen is hangolható. (ami egy gyári és biztonságos technika persze csak a megfelelő kezekben).

 

 

Neked mi a tapasztalatod a Racechippel, vagy más tuningboxszal?

Írd meg most alul hozzászólásban, hogy milyen boxod van, mennyire vagy elégedett, mennyibe került, volt-e mérve, mit tud, mióta van benne. Ha nálunk voltál és javítottuk az autód a box miatt, azt is szuper, ha megosztod.

 

Köszönöm, hogy elolvastad

Ha szeretnél átülni egy erősebb autóba, amely akár jobban is fogyaszt plusz alkatrészek, hibalehetőségek beépítése (tuningbox) nélkül, próbáld ki Prémium Pro szoftveres tuningunkat, 3 hétig kötelezettségmentesen. Az eredményt mérjük, dokumentáljuk, de nem ez, hanem a széles mosoly, és hosszú távon tökéletes autó a 25 év tapasztalatunk és munkánk eredménye. ITT tudsz ajánlatot kérni. 
Köszönettel üdv.: Tóth Richárd Rigotech Chiptuning