Suzuki tuning

Suzuki tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!
Chiptuning • Suzuki

Suzuki tuning, chiptuning

Erős Suzuki tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.

Suzuki tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Suzuki  chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani.  Kezdd itt, kattints a lejátszásra!

Suzuki tuning, tuningbox és motoroptimalizálás

A listázott Suzuki modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Suzuki tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Suzuki chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

suzuki-tuning

Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.

  • OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
  • VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
  • Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
  • Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
  • Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
  • Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
  • Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Suzuki tuning adatok, módszerek
Gyártmány Típus Motor LE Nm Módszer
Suzuki Alto 0.7i 12v 50 Aszt./ Mgb.
Suzuki Carry 0.7i 12v 50 Aszt./ Mgb.
Suzuki Forenza 2.0 TDCI 121 OBD
Suzuki Fun 1.0 8v FlexPower 69 OBD
Suzuki Grand Vitara 1.6 16v VVT 5MT 106 145 Mgb.
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 5MT 129 300 Mgb./ OBD
Suzuki Grand Vitara 2.0 16v 5MT 140 183 Mgb.
Suzuki Grand Vitara 2.0 HDi 5MT 87 216 VR/Mgb. +OBD
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 5MT 109 270 OBD
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD XL-7 5MT 109 270 OBD
Suzuki Grand Vitara 2.4 VVT 166 225 Aszt./ Mgb.
Suzuki Grand Vitara 2.4 VVT 169 227 VR/Mgb. +OBD
Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 5AT 233 289 Mgb.
Suzuki Ignis 1.2 VVT Hybrid 90 120 Mgb.
Suzuki Ignis 1.3 16v 63 Aszt./ Mgb.
Suzuki Ignis 1.3 DDiS 69 102 OBD
Suzuki Ignis 1.3 VVT 92 OBD
Suzuki Ignis 1.5 16v 110 Aszt./ Mgb.
Suzuki Ignis 1.5 VVT 99 OBD
Suzuki Jimny 1.3 16v VVT 84 OBD
Suzuki Jimny 1.5 DDIS 65 OBD
Suzuki Jimny 1.5 DDIS 86 OBD
Suzuki Kizashi 2.4 VVT 180 VR/Mgb. +OBD
Suzuki Kizashi 2.4 VVT 185 VR/Mgb. +OBD
Suzuki Reno 2.0 TDCI 121 OBD
Suzuki S-Cross 1.6 16v 120 156 Mgb.
Suzuki S-Cross 1.6 16v DDiS 120 320 Mgb.
Suzuki Splash 1.2 16v 86 Aszt./ Mgb.
Suzuki Splash 1.2 16v 94 Mgb.
Suzuki Splash 1.3 DDiS 75 OBD
Suzuki Swift 1.2 16v 94 118 Mgb.
Suzuki Swift 1.2 16v 94 Mgb.
Suzuki Swift 1.3 16v 91 Mgb.
Suzuki Swift 1.3 16v 68 Forr. / OBD
Suzuki Swift 1.3 DDiS 69 OBD
Suzuki Swift 1.3 DDiS 75 Mgb./ OBD
Suzuki Swift 1.6 16v 122 Mgb.
Suzuki SX4 1.5 VVT 99 OBD
Suzuki SX4 1.5 VVT 112 OBD
Suzuki SX4 1.6 VVT 107 Mgb.
Suzuki SX4 1.6 VVT 120 Mgb.
Suzuki SX4 1.9 DdiS 120 OBD
Suzuki SX4 2.0 DDIs 135 Mgb.
Suzuki SX4 2.0 VVT 143 Mgb.
Suzuki Vitara 1.4 16v Boosterjet 6AT 140 220 Mgb.
Suzuki Vitara 1.4 16v Boosterjet 6MT 140 220 Mgb.
Suzuki Vitara 1.6 16v 5MT 120 156 Mgb./ OBD
Suzuki Vitara 1.6 16v 6AT 120 156 Mgb./ OBD
Suzuki Vitara 1.6 16v DDiS 6MT 120 320 Mgb./ OBD
Suzuki Wagon R 1.3 DDiS 69 OBD
Suzuki Wagon R 660 Turbo 64 Aszt./ Mgb.
Suzuki Xl7 3.6 V6 24v 256 Mgb.
SOURCE: Sources

A Suzuki története

A Suzuki Motor Corporation (Suzuki Kabushikigaisha) egy japán multinacionális cég, mely fő jövedelmét az autók és motorkerékpárok gyártásával szerzi be. A Suzuki a 12. legnagyobb személygépkocsi-gyártó a világon, a története pedig egy szövőgéppel kezdődött.
A cégalapító Michio Suzuki 1887. február 10-én született Hamamatsuban, egy tengerparti városkában. Az ambiciózus feltaláló 1909-ben, 22 évesen konstruálta első termékét, egy pedál-hajtású szövőgépet, és árulni kezdte a terméket. Az üzlet jól ment, a rendelések egyre szaporodtak, és alig harminc évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt, ekkor hatvan alkalmazott dolgozott a keze alatt. A termékek egyre precízebbek lettek, és már a selyemipar számára is készített gépeket. Mivel ekkorra már nagyobb invesztíciók váltak szükségessé a fejlődéshez, így cégét bevezette a tőzsdére Suzuki Szövőszékgyártó Vállalat (Suzuki Jidosha Kogyo) néven. 1922-re a mai kor számára sajnos már ismeretlen problémával találta szembe magát, nevezetesen hogy a Suzuki kiváló minőségű, az akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent, a piac telítődött. Suzukiban ekkor felmerült a járműiparban való részvétel is, amihez már egy prototípust is elkészített egy angliai Austin Seven alapján, de a II. világháború közbeszólt.
A II világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rentabilitására.
1952-ben készült el az első itt gyártott jármű Power Free néven, amely egy 36 cm³-es kétütemű segédmotorral hajtott kerékpár volt. A Suzuki által a Power Free-re kifejlesztett rendszer annyira újszerű és leleményes volt, hogy arra az akkor felállt új kormány is felfigyelt, és anyagi támogatást nyújtott a Suzuki számára, hogy az folytassa a motorkerékpár-fejlesztésben megkezdett fejlesztéseit. A Power Free mindezek ellenére csak pár hónapot töltött a piacon, mielőtt teljesen áttervezték. Ugyanis nem sokkal a bemutatás után a japán kormány megváltoztatta a kismotorhasználat feltételeit, és ezt követően 4 ütemű motorok esetében 90 cm³ felett, kétütemű motorok esetében pedig 60 cm³ felett írta csak elő vezetői engedély szükségességét. A Suzuki ezért azonnal hozzálátott egy új, 60 cm³-es kétütemű motorkerékpár kifejlesztéséhez. Így került a piacra 1953-ban a Diamond Free.
1955-ben a cég neve Suzuki Motor Corporation-re változott. Egy évvel később legyártották az első autót, a Suzulight egy elsőkerékhajtású kisautó volt. 1962-ben újabb mérföldkőhöz érkezett a Suzuki, mely az 50 cm³-es kategóriában megrendezésre kerülő motorkerékpár-bajnokságon első helyezést ér el. 1963-ra az Egyesült Államokat is meghódítótta kétütemű motorjaival, a Fronte-val, és a GT750-nel. Gépkocsikat azonban ekkor még nem exportáltak, ehhez egészen 1974-ig kellett várni. 1976-ra pedig már 4 ütemű motorkerékpárokat is gyártani kezdtek, Suzuki GS néven.
Osamu Suzuki, aki négy évtizeddel ezelőtt lett a Suzuki Motor Corporation munkatársa, tehetséges, jogi végzettséggel rendelkező fiatalemberként került a céghez, szorgalmának köszönhetően pedig rövid időn belül bekerült a cég vezetésébe és 1978-tól a cég első számú embere. 1991 óta hazánk tiszteletbeli konzulja. 1993-ban az év emberévé választják és megkapja a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjét.
Az 1981-ben a General Motorsszal és az Isuzuval kötött szerződést követő évben a Suzuki az 500-as kategóriában hetedszer is megnyerte az országúti motorkerékpár világbajnokságot. A Suzuki ezután terjeszkedni kezdett Ázsiában és Európában is. 1990-ben megállapodtak a magyarországi Suzuki gyártásáról, 1991-ben megalakult a Magyar Suzuki Rt. Még ugyanebben az évben piacra került a kétüléses Cappuccino. A kilencvenes évek további időszaka igen eseménydúsan telt a Suzuki számára. 1992-ben legyártották az első Magyar Suzukit. 1993 óta az „új autó eladások” listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon. 1993-ban beindult a Suzuki autók gyártása és értékesítése Esztergomban. Hivatalosan is felavatták a Suzuki legújabb autógyárát Magyarországon, Esztergomban.A Suzuki Motor Corporation bemutatta a Wagon R-t, a legújabb egyterű autóját. Eközben 1994-ben Japánban az összes autóeladás elérte a tízmilliót.
2001 végére világszerte 30 millió darab Suzuki gépkocsit értékesítettek, ebből több mint 15 millió darab export piacokon kelt el. 2002 májusában a Suzuki többségi tulajdont szerez a Maruti Indiában. 2002-ben új összeszerelő sort helyeztek üzembe a Kosai gyárban. 2005-ben piacra dobták az Ignist. 2006-ban gördült le az első SX4 a gyártósorról, 2011-ben pedig elkészült a kétmilliomodik Suzuki, ami egy harmadik generációs Swift volt. 2010. január 15-én a Volkswagen AG megvette a Suzuki részvényeinek 19,9%-át, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesévé vált.