Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning – kivallattuk, mértük, optimalizáltuk a 140 lovas turbó motort

Szerző: febr 10, 20212 hozzászólás

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning 2019 140LE 220NM 

 

Motoroptimalizálásra, chiptuningra érkezett ez a szinte új még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő 1.4 benzinturbó Suzuki Vitara. Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk és garanciális feltételeik miatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk is szép számmal érkeznek egy “kis” erősítésre. Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás a gyári garancia korlátozását okozhatja, és mégis… 

Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as forduaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja. 

A motor és turbó jelentős biztonsági tartalékkal van méretezve, amelyet Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal 4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra. A cikket folyamatosan frissítem, így érdemes később is visszanézni!

 

suzuki-vitara-boosterjet-14i-140-chiptuning
suzuki-vitara-boosterjet-14i-140-chiptuning

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning PPro adatok, teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: Suzuki Boosterjet 1.4 turbó benzin motor 140LE 220NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 144LE 235NM (+4LE +15NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 163LE 278NM (+19LE +43NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült 
  • Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon

Garanciális kérdés Suzuki boosterjet chiptuning, motoroptimalizálás esetén

 

A bench programozás, megbontás és külső nyomok nélküli munkamenet nem garantálja a garancia megtartását, de jelentősen csökkentik a vesztés / korlátozás esélyét. Ügyfeleink figyelmét minden hasonlóan új autó chiptuningjánál felhívjuk hogy a garanciavesztés kockázata bármilyen beavatkozás alkalmával fennáll. Javaslom akit ez zavar, várja meg a garanciális idő leteltét, vagy az után is használja az autót gyári beállításon.  A módosított csúcsnyomatékot a modern rendszerek naplózhatják. Ez alól nem kivétel ha külső tuningbox volt benne, és annak hatására volt az elvártnál nagyobb nyomaték. Ezek a tények a vezérlőegységben feljegyzésre kerülnek, és egy húzósabb javítás esetén volt már példa, éltek az adatokkal. (Egyébkén megfelelő tudás és adatok birtokában a napló is alaphelyzetbe állítható, de ez már elég haladó technika.)

A VAG csoport: VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, stb. és BMW, Mini esetenként a Mercedes kifejezetten kényes garanciális szempontból. Amikor ez a cikk iródik, 2021-ben már évek óta rutin eljárásuk van a szoftver eredetiségének ellenőrzésére, – automatikusan zajlik a háttérben, a szervizesnek nincs ráhatása! – és ha a gyáritól eltérést találnak, a azonnal un. szürekelistára kerül az alvázszám. Ezt nem (feltétlenül) közlik, viszont ha később garanciális helytállás kellene, az első lesz amit felmutatnak!

Tapasztalatunk szerint a Suzuki új autó esetén is nagyon chiptuning barát, mert nem rendelkezik automatikus technikákkal a módosítás detektálására. 

További jó hir az új autók chiptuningja területén: ma már a márkaképviselet megbecsüli az ügyfelet aki 5-20 millióért új autót vett nála. Ha ki is derül a motoroptimalizálás, chiptuning, a legtöbbször pozitívan állnak hozzá, ha az minőségi kivitelezés és jó hírű cég terméke, pl. a miénk. Már ők is rájöttek, hogy nem kifizetődő az értékes ügyfélbe azért ‘belerúgni’ mert ő a saját költségén kezelte a autója hiányosságait. 

suzuki-vitara-boosterjet-14i-140-motoroptimalizálás-teljesitmenymeres-dyno

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning  PPro beállításunk folyamata 

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a kérés szerinti PPro chiptuningot erre a 140  lovas 1.4 Boosterjet motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő Bosch MED17.9.63 motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, és csak a belső csatlakozóján keresztül lehetett elérni / írni a beállítási területet. Mára már megbízható un. szervizmód (SM, TSM, bench-mode) megbontásmentes gyors megoldásunk van, ilyen rendszerű Suzukik kezelésére. Ennél sajnos még fejlesztés alatt van az OBD-n keresztüli kommunikáció, így közvetlenül csatlakozunk a motorvezérlőre, viszont már annak megbontása nélkül. Ez a garanciamegtartás miatt fontos, mivel nincs semmilyen külsérelmi nyom, látható jele a módosításunknak. 

A garanciamegtartás miatt, ha lenne OBD-s megoldás, akokr is szervizmódban csinálnánk, mert később kérdéseket vethet fel, hogy miért váltott feljebb a programozásszámláló amikor a márkaszervizben nincs nyoma a szoftverfrissítésnek. Másrészt, a teljes visszaállíthatóság érdekében a szervizmódban (bench módban) asztalon kiszerelve, de nem megbontva – 5 vezeték csatlakoztatásával  kezeltük a vezérlőt, így az összes adat mentésre került akár későbbi visszaállításhoz. Ilyen kezelés esetén a programozásszámláló a korábbi értéket mutatja számtalan írás után is.

Suzuki 1.4 Boosterjet 140LE motoroptimalizálás tanulságok, összegzés

 

Kiválóan érezhető, dinamikus, hátba rúgós eredményt értünk el motoroptimalizálásunkkal. Az általunk javasolt biztonságos csúcsértékek  meghaladták ügyfelünk elképzelését, nagyon boldog a motoroptimalizálás eredményével. 

Más chiptuning cégek biztonságosként hirdetek ennél jóval húzottabb setup-okat is, pl. +20-30LE +60-70NM, amely agresszív használat mellett szinte garantáltan károsodást, élettartam csökkenést jelez előre, emiatt javaslom ezeket kerüld el. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.  

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott +20-30LE +60-70NM,  kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos” – mert nem az!  Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követheti. – garanciális igényed senki felé nem lehet ez után

Ez egy pár éves új rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-80 ezres ajánlatokra gondolok, méréssel vagy teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… 

További  Suzuki referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Suzuki chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

Köszönjük a tulajdonos bizalmát, hogy szinte új Suzukija minőségi chiptuningját nálunk rendelte meg. Üdv.: Richárd

 

Suzuki 1.4 Boosterjet motoroptimalizálás 2019 140LE 220NM

 

 
Egy másik Vitara Boosterjet motoroptimalizálás referenciánk. Szinte még meg sem kötött rajta a lakk, így tökéletes állapota vitán felüli.
Külön megtiszteltetés, hogy tulajdonosa az ország egyik legjobb motorépítő mestere Havassy Peti ajánlására választotta a Rigotech-et. – ez úton is köszönöm
 
Feladat volt: erős, dinamikus beállítás készítése, élettartam kockázat nélkül, fogyasztás javulással. Ügyfelem túl meredeknek találta a máshol hirdetett 180-200LE körüli emeléseket, joggal, így inkább biztosra ment.
Érkező mérésünk 142LE 227NM (+2LE +7NM) értékeket igazolt.
Az autó vezérlője jelenleg OBD-n keresztül nem programozható, de megbontás nélkül asztalon csatlakozva a gyári kivezetéseire gyorsan biztonságosan kezelhető. Prémium Pro chiptuning beállításunkkal végül 161LE és 267NM csúcsadatok mellett engedtük útjára. (+19LE +40NM)
A javulást pont 0.2 bar szívócsőnyomás emeléssel értük el, amelyet csak padló gázon kérünk, és magasabb fordulaton folyamatosan csökkentjük a gyári érték irányába turbó védelmi okból. (ezért “csak” +19LE jött)
Természetesen egyéb motoradatok mellett a nyomást is visszamértük, naplóztuk, tehát ez nem tipp, hanem a kívánt érték tényleges visszaellenőrzéséből kaptuk. A teljesítménymérésen látható kicsit eltérő karakterisztikát az adja, hogy jelen esetben nem fékeztük az autót, hanem un. inercia módban mértünk. Köszönjük a bizalmat. Kérj te is ajánlatot a sajátodra! 
suzuki-vitara-boosterjet-teljesitmenymeres-dyno
suzuki-vitara-boosterjet-14-140-dynotest-inercia
boosterjet-motoroptimalizalas

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!