Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning – kivallattuk, mértük, optimalizáltuk a 140 lovas turbó motort
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning 2019 140LE 220NM
Motoroptimalizálásra, chiptuningra érkezett ez a szinte új még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő 1.4 benzinturbó Suzuki Vitara. Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk és garanciális feltételeik miatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk is szép számmal érkeznek egy „kis” erősítésre. Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás a gyári garancia korlátozását okozhatja, és mégis…
Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as forduaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja.
A motor és turbó jelentős biztonsági tartalékkal van méretezve, amelyet Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal 4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra. A cikket folyamatosan frissítem, így érdemes később is visszanézni!


Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning PPro adatok, teljesítménymérés
- Katalógusadat: Suzuki Boosterjet 1.4 turbó benzin motor 140LE 220NM
- Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 144LE 235NM (+4LE +15NM)
- Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 163LE 278NM (+19LE +43NM)
- Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült
- Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon
Garanciális kérdés Suzuki boosterjet chiptuning, motoroptimalizálás esetén
A bench programozás, megbontás és külső nyomok nélküli munkamenet nem garantálja a garancia megtartását, de jelentősen csökkentik a vesztés / korlátozás esélyét. Ügyfeleink figyelmét minden hasonlóan új autó chiptuningjánál felhívjuk hogy a garanciavesztés kockázata bármilyen beavatkozás alkalmával fennáll. Javaslom akit ez zavar, várja meg a garanciális idő leteltét, vagy az után is használja az autót gyári beállításon. A módosított csúcsnyomatékot a modern rendszerek naplózhatják. Ez alól nem kivétel ha külső tuningbox volt benne, és annak hatására volt az elvártnál nagyobb nyomaték. Ezek a tények a vezérlőegységben feljegyzésre kerülnek, és egy húzósabb javítás esetén volt már példa, éltek az adatokkal. (Egyébkén megfelelő tudás és adatok birtokában a napló is alaphelyzetbe állítható, de ez már elég haladó technika.)
A VAG csoport: VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, stb. és BMW, Mini esetenként a Mercedes kifejezetten kényes garanciális szempontból. Amikor ez a cikk iródik, 2021-ben már évek óta rutin eljárásuk van a szoftver eredetiségének ellenőrzésére, – automatikusan zajlik a háttérben, a szervizesnek nincs ráhatása! – és ha a gyáritól eltérést találnak, a azonnal un. szürekelistára kerül az alvázszám. Ezt nem (feltétlenül) közlik, viszont ha később garanciális helytállás kellene, az első lesz amit felmutatnak!
Tapasztalatunk szerint a Suzuki új autó esetén is nagyon chiptuning barát, mert nem rendelkezik automatikus technikákkal a módosítás detektálására.
További jó hir az új autók chiptuningja területén: ma már a márkaképviselet megbecsüli az ügyfelet aki 5-20 millióért új autót vett nála. Ha ki is derül a motoroptimalizálás, chiptuning, a legtöbbször pozitívan állnak hozzá, ha az minőségi kivitelezés és jó hírű cég terméke, pl. a miénk. Már ők is rájöttek, hogy nem kifizetődő az értékes ügyfélbe azért ‘belerúgni’ mert ő a saját költségén kezelte a autója hiányosságait.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet chiptuning PPro beállításunk folyamata
Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a kérés szerinti PPro chiptuningot erre a 140 lovas 1.4 Boosterjet motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő Bosch MED17.9.63 motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, és csak a belső csatlakozóján keresztül lehetett elérni / írni a beállítási területet. Mára már megbízható un. szervizmód (SM, TSM, bench-mode) megbontásmentes gyors megoldásunk van, ilyen rendszerű Suzukik kezelésére. Ennél sajnos még fejlesztés alatt van az OBD-n keresztüli kommunikáció, így közvetlenül csatlakozunk a motorvezérlőre, viszont már annak megbontása nélkül. Ez a garanciamegtartás miatt fontos, mivel nincs semmilyen külsérelmi nyom, látható jele a módosításunknak.
A garanciamegtartás miatt, ha lenne OBD-s megoldás, akokr is szervizmódban csinálnánk, mert később kérdéseket vethet fel, hogy miért váltott feljebb a programozásszámláló amikor a márkaszervizben nincs nyoma a szoftverfrissítésnek. Másrészt, a teljes visszaállíthatóság érdekében a szervizmódban (bench módban) asztalon kiszerelve, de nem megbontva – 5 vezeték csatlakoztatásával kezeltük a vezérlőt, így az összes adat mentésre került akár későbbi visszaállításhoz. Ilyen kezelés esetén a programozásszámláló a korábbi értéket mutatja számtalan írás után is.
Suzuki 1.4 Boosterjet 140LE motoroptimalizálás tanulságok, összegzés
Kiválóan érezhető, dinamikus, hátba rúgós eredményt értünk el motoroptimalizálásunkkal. Az általunk javasolt biztonságos csúcsértékek meghaladták ügyfelünk elképzelését, nagyon boldog a motoroptimalizálás eredményével.
Más chiptuning cégek biztonságosként hirdetek ennél jóval húzottabb setup-okat is, pl. +20-30LE +60-70NM, amely agresszív használat mellett szinte garantáltan károsodást, élettartam csökkenést jelez előre, emiatt javaslom ezeket kerüld el.
Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.
FONTOS!
Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal. És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott +20-30LE +60-70NM, kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos” – mert nem az! Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követheti. – garanciális igényed senki felé nem lehet ez után
Ez egy pár éves új rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások. – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-80 ezres ajánlatokra gondolok, méréssel vagy teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal…
További Suzuki referencia videók a youtube-on. Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak nem csak Suzuki chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!
Köszönjük a tulajdonos bizalmát, hogy szinte új Suzukija minőségi chiptuningját nálunk rendelte meg. Üdv.: Richárd
Suzuki 1.4 Boosterjet motoroptimalizálás 2019 140LE 220NM



Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt
- Gyári, lebutított középszerűből
- erős, dinamikus, megbízható
- vezethetőbb, szerethetőbb autót
- Rigotech beállítással!
Tetszett a leírás,de mi a helyzet az 1,4 lágy hibriddel?
A szürke vitara azóta 9000 km-t ment, és a jobb dinamika mellett az autópályás fogyasztása (140 km/h) 0.6 literrel csökkent.