Toyota tuning

Toyota tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!

Chiptuning » Toyota tuning

Toyota tuning, chiptuning

Erős Toyota tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.

Toyota tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Toyota  chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani.  Kezdd itt, kattints a lejátszásra!

Toyota tuning, tuningbox és motoroptimalizálás

A listázott Toyota modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Toyota tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Toyota chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

toyota-tuning

Toyota tuning és kapcsolódó szakcikkeink

Toyota cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Toyota - Lexus, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.




Épp most mértük: legutóbbi Toyota chip tuning méréseink

További Toyota méréseink az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!


További tuning sztorik, teljesítményadatok az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Toyota fotók, életképek a Rigotech műhelyeiből

toyota-verso-2-2-d-4d-136-tuning
toyota-avensis-2-0-d-4d-124-tuning
toyota-avensis-2-0-d-4d-124-tuning
toyota-hilux-2-8-d-4d-204-tuning
toyota-rav4-2-2-d-4d-136-tuning
toyota-Hilux-tuning-2-5-d-4d-144-chiptuning
toyota-Avensis-tuning-2-2-d-4d-177-chiptuning
toyota-Rav4-tuning-2-2-d-4d-136-chiptuning
toyota-Hilux-tuning-2-8-d-4d-204-chiptuning
toyota-Avensis-tuning-2-2-d-177-chiptuning
Toyota-Hilux-28-D-4d-204LE-2021-chiptuning-teljesitmenymeres-dyno
Toyota-corolla-verso-22d-136ps-padon

További Toyota tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!


Toyota tuning dyno képek

toyota-Yaris-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart

További Toyota dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.

  • OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
  • VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
  • Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
  • Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
  • Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
  • Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
  • Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Toyota tuning adatok, módszerek
Gyártmány Típus Motor LE Nm Módszer
Toyota 4Runner 4.0 V6 VVT-i 249 382 VR/Mgb. +OBD
Toyota Allion 1.8 VVT-i 137 174 VR/Mgb. +OBD
Toyota Alphard 3.5 V6 VVT-i 275 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota Aurion 3.5 V6 VVT-i 272 336 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 1.4 8v D-4D 90 205 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 1.6 16v D-4D 112 270 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 1.6 16v VVT-i 122 154 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 2.0 16v D-4D 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 2.0 16v D-4D Dpf 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Auris 2.2 16v D-CAT 177 400 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 1.6 16v D-4D 112 270 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 1.8 16v Valvematic 147 180 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.0 16v D-4D 116 250 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.0 16v D-4D 124 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.0 16v D-4D 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.0 16v D-4D 143 320 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.0 16v VVT-i 147 190 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.2 16v D-4D 150 310 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.2 16v D-4D 150 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota Avensis 2.2 16v D-CAT 177 400 VR/Mgb. +OBD
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 68 95 VR/Mgb. +OBD
Toyota Aygo 1.4 D-4D 54 130 OBD
Toyota Blade 2.4 VVT-i 167 225 VR/Mgb. +OBD
Toyota Camry 2.4 VVT-i 159 224 VR/Mgb. +OBD
Toyota Camry 2.4 VVT-i 169 226 VR/Mgb. +OBD
Toyota Commuter 2.5 D-4D VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 121 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 122 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 123 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 124 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 125 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 126 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.3 16v VVT-i 86 127 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.4 D 90 205 Mgb./ OBD
Toyota Corolla 1.4 D-4D 90 190 Mgb./ OBD
Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i 122 154 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 1.8 16v VVT-i 137 174 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 2.0 16v D-4D 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 2.0 16v D-4D Dpf 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla 2.0 16v FlexFuel 154 203 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla Altis 1.6 VVT-i 110 150 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i 129 171 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D 126 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D 185 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota Corolla Verso 2.2 D-CAT 177 400 VR/Mgb. +OBD
Toyota Crown 3.5 V6 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Dyna 4.0 D 16v 170 VR/Mgb. +OBD
Toyota Dyna 100 3.0 D-4D 144 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Dyna 150 3.0 D-4D 144 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Estima 2.4 VVT-i 170 224 VR/Mgb. +OBD
Toyota Etios 1.5 16v VVT-i Flex 97 136 VR/Mgb. +OBD
Toyota Fortuner 2.7 VVT-i 162 244 VR/Mgb. +OBD
Toyota Fortuner 2.7 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Fortuner 3.0 D-4D 165 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota GT86 2.0 D-4S 6AT 200 205 OBD
Toyota GT86 2.0 D-4S 6MT 200 205 OBD
Toyota Hiace 2.5 D-4D 102 260 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hiace 2.7 VVT-i 160 243 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hiace 3.0 D-4D 109 286 VR/Mgb. +OBD
Toyota Highlander 2.7 VVTi 185 247 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.0 16v VVT-i 136 182 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.5 16v D-4D 102 200 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.5 16v D-4D 102 260 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.5 16v D-4D 120 325 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.5 16v D-4D 144 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.7 16v VVT-i 160 241 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 2.7 16v VVT-i 166 246 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 3.0 16v D-4D 171 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 3.0 16v D-4D Dpf 171 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 3.0 16v D-4D Dpf 171 360 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 4.0 V6 VVT-i 238 376 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 4.0 V6 VVT-i 282 376 VR/Mgb. +OBD
Toyota Hilux 4.0 V6 VVT-i TRD 306 453 VR/Mgb. +OBD
Toyota IQ 1.0 12v VVT-i 68 91 VR/Mgb. +OBD
Toyota IQ 1.33 16v VVT-i 98 123 VR/Mgb. +OBD
Toyota IQ 1.4 8v D-4D 90 190 VR/Mgb. +OBD
Toyota Kluger 2.7 VVTi 185 247 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i 227 360 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 4.5 V8 D-4D 205 430 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 4.5 V8 D-4D 272 650 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 4.5 V8 D-4D 286 650 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 4.7 V8 VVT-i 292 430 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser 5.7 V8 VVT-i 386 544 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 2.7 16v VVT-i 162 246 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 3.0 16v D-4D 163 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 3.0 16v D-4D 166 343 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 3.0 16v D-4D 190 420 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 4.0 V6 VVT-i 275 381 VR/Mgb. +OBD
Toyota Land Cruiser Prado 4.0 V6 VVT-i 282 387 VR/Mgb. +OBD
Toyota Mark X 2.5 V6 Dual VVT-i 193 236 VR/Mgb. +OBD
Toyota Mark X 2.5 V6 Dual VVT-i 197 VR/Mgb. +OBD
Toyota Matrix 1.8 VVT-i 132 173 VR/Mgb. +OBD
Toyota Premio 1.8 VVT-i 132 173 VR/Mgb. +OBD
Toyota Prius 1.5 16v VVT-i Hybrid 72 115 VR/Mgb. +OBD
Toyota Prius 1.8 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace 1.6D 115 6MT 116 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace 1.6D 90 5MT 90 180 Mgb./ OBD
Toyota Proace 1.6D 95 5MT 95 210 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace 2.0D 120 6MT 122 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace 2.0D 128 6MT 128 320 OBD
Toyota Proace 2.0D 163 6AT 163 340 OBD
Toyota Proace 2.0D 163 6MT 163 340 OBD
Toyota Proace Verso 1.6D 115 6MT 116 300 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace Verso 2.0D 120 6MT 122 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace Verso 2.0D 150 6MT 150 370 VR/Mgb. +OBD
Toyota Proace Verso 2.0D 180 6AT 177 400 VR/Mgb. +OBD
Toyota Quantum 2.5 D-4D 102 260 VR/Mgb. +OBD
Toyota Ractis 1.4 D-4D 90 205 Mgb./ OBD
Toyota RAV4 2.0 D-4D 124 310 VR/Mgb. +OBD
Toyota RAV4 2.0 VVT-i 152 194 VR/Mgb. +OBD
Toyota RAV4 2.2 D-4D 136 310 VR/Mgb. +OBD
Toyota RAV4 2.2 D-4D Dpf 136 310 VR/Mgb. +OBD
Toyota RAV4 2.2 D-4D Dpf 150 340 VR/Mgb. +OBD
Toyota RAV4 2.4 VVT-i 170 224 VR/Mgb. +OBD
Toyota Reiz 2.5 V6 Dual VVT-i 193 236 VR/Mgb. +OBD
Toyota Sequoia 5.7 V8 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Sienna 3.5 V6 VVT-i 272 336 VR/Mgb. +OBD
Toyota Tacoma 4.0 V6 VVT-i 239 361 VR/Mgb. +OBD
Toyota ToyoAce 4.0 D 16v 170 VR/Mgb. +OBD
Toyota Tundra 5.7 V8 VVT-i 386 327 VR/Mgb. +OBD
Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 90 205 Mgb./ OBD
Toyota Verso 2.0 D-4D 126 310 VR/Mgb. +OBD
Toyota Verso 2.0 D-4D VR/Mgb. +OBD
Toyota Verso 2.2 D-CAT 177 400 VR/Mgb. +OBD
Toyota Verso S 1.4 D-4D 90 205 Mgb./ OBD
Toyota Vios 1.5 VVT-i 110 141 VR/Mgb. +OBD
Toyota Vios 1.5 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Vitz 1.0 VVT-i 68 95 VR/Mgb. +OBD
Toyota Vitz 1.3 VVT-i 87 116 VR/Mgb. +OBD
Toyota Vitz 1.5 VVT-i 110 141 VR/Mgb. +OBD
Toyota Wish 2.0 VVT-i 155 VR/Mgb. +OBD
Toyota Yaris 1.0 VVT-i 68 95 VR/Mgb. +OBD
Toyota Yaris 1.3 VVT-i 87 116 VR/Mgb. +OBD
Toyota Yaris 1.33 VVT-i 99 125 VR/Mgb. +OBD
Toyota Yaris 1.4 D-4D 75 195 OBD
Toyota Yaris 1.4 D-4D 90 205 Mgb./ OBD
Toyota Yaris 1.4 D-4D Dpf 90 205 Mgb./ OBD
Toyota Yaris 1.5 VVT-i VR/Mgb. +OBD
Toyota Yaris Verso 1.4 D-4D 75 195 OBD
SOURCE: Sources

A Toyota története

A Toyota Motor Corporation (Toyota Dzsidósa Kabusikigaisa) japán székhelyű multinacionális vállalat, jelenleg a világ legnagyobb autógyártója. A Toyota története a XIX-ik század végén kezdődik, amikor Sakichi Toyoda feltalálta Japán első elektromos szövőszékét, amely később forradalmasította az ország textiliparát. Igaz, a szövőszék-biznisznt Japánban végül a Suzuki cég uralta, Tojoda Szakicsi valamint fia, Tojoda Kiicsiró 1918 januárjában megalapította a Toyoda Fonó és Szövő Vállalatot, a húszas évekre pedig megalkotta a világ első automatikus utántöltésű, állandó sebességű szövőgépét, a Toyoda Type G-t. Érdekesség, hogy a cég eredeti neve Toyoda volt. A névváltoztatásnak három oka is volt: egyrészt Tojoda Kiicsiró ezzel el akarta választani a magánéletét az üzleti ügyeitől, másrészt úgy vélte, hogy a Toyota nevet könnyebben ejtik ki a külföldiek, mint a Toyodát, harmadrészt pedig a Toyota nevet katakanákkal éppen nyolc vonással lehet leírni (???), ami pedig a japánok szerencseszáma. A katakanás logót az autók nevében már nem, csak a cég felirataiban használják, és Kínában a mai napig, a kínai-japán kandzsi írásjegyekkel, Tojodának írják a márkát.
Találmányát a világ legnagyobb szövőcége, a Platt Brothers & Co. vásárolta meg egymillió jenért, ami a maga idejében még ipari szinten is igen jelentős összegnek számított. Ez pedig igen jól jött apa és fia álmainak megvalósításához, hiszen, -bár a szövőszékekhez értettek, – apjához hasonlóan Kiichiro is feltaláló volt, s a 20-as években az Európában és az Egyesült Államokban tett látogatásai során nagy érdeklődés ébredt benne az akkor születőben lévő autóipar iránt. A 100,000 Font nagy részéből, amit Sakichi Toyoda automatikus szövőszékének licenszéért kapott, Kiichiro megalapozta a Toyota Motor Corporation (TMC) vállalat működését; maga a cég 1937-ben alakult meg.
Mire a Toyota a harmincas évek közepén elkezdett autókat gyártani már sok japán autógyár működött. Az első japán kocsit egy bizonyos Josida Sintaró készítette 1902-ben, majd 1907-től 1909-ig néhány darabot eladásra is gyártott Type Takuri néven. Az első, valóban sorozatban készített autó a Nissané volt 1915-ben, amelyet szorosan követett a Mitsubishié 1917-ben.
A II. világháború persze ahogy az összes autógyárét, Toyotáék számításait is keresztülhúzta, arról nem is beszélve, hogy Japán közben épp a második kínai-japán háborúban is harcolt, a csapatoknak pedig mindenek felett teherautókra volt szüksége. Mivel apró kéthengeressel nem lehet nagy rakományt mozgatni, Toyota lemásolta egy akkori Chevrolet teherautó soros hathengeres, 65 lóerős motorját, váltóját, alvázát. Erre készült az AB típusjelzésű első Toyota teherautó, valamint a Chrysler Airflow vonalait és formai elemeit koppintó AA személykocsi. Az első üzemben 1936 és 1947 között összesen 1757 autó készült.
Bár a legtöbb Japán nagyváros hihetetlen károkat szenvedett a második világháborúban, a Toyota-üzem csodával határos módon megúszta a komoly bombázásokat, sőt, szinte folyamatosan termelt. Akárcsak Németországgal, Japánnal is empatikusan próbált viselkedni a világ nyertes fele a béke első éveiben, ezért hamar újra termelni kezdhettek az üzemei. 1945 decemberétől, rövid szünet után újra megindultak a gépek Koromóban, ráadásul a fejlesztőket mintegy kárpótlásul bevonták az amerikai hadiipari fejlesztési programba. A háború utáni első személyautó, az SA 1947-ben jelent meg, 995 köbcentis, 27 lóerős motorral, 87 km/órás végsebességgel. Miközben minden autógyár háború utáni modellfejlesztési lázban élt, a Toyota a gyártási technológiáit finomítgatta. Ennek következtében a cég 1949-ben kis híján tönkre is ment. Fizetésképtelenség és 1950-ben a cég mai napig egyetlen sztrájkja következett. Ifjabb Tojodának le kellett mondania, az igazgatói posztot amit a még fiatalabb Tojoda Ejidzsi és Szato Soicsi vett át.
Ezután azonban újra a virágzás érája köszöntött a cégre, központi megrendelések és tengerentúli terjeszkedés céljából létrehozták az első BJ terepjárót, a mai Land-Cruiser ősét, majd magát az ikonikus Land Cruisert. Ez volt az első motorizált jármű, amelyik önerőből feljutott a Fudzsi hegy hatodik állomásáig. 1955-re készen is állt az USA-ba való exportra. A sikereken felbuzdulva a cég székhelyül szolgáló várost átnevezték Toyotára. 1964-ben a vállalat bevezette az USA-ban az első, igazán az amerikaiak igényei szerint készült autóját, a Tiarát. Mivel éppen annyiba került, mint a Volkswagen Bogár, meglehetős sikerre tett szert, négyhengeres motorjával, külső méreteihez képest tágas utasterével, valamint a kategóriában akkor teljesen szokatlan automata váltójával és légkondicionálójával.
A 60-as évekre Amerikában komoly kiereslet alakult ki a japán autók iránt, mindeközben pedig már Európában is komoly elismerés övezte gyártmányaikat, a Toyota legnagyobb sikere, a Corolla 1966-ban debütált. Ahhoz képest, hogy az 50-es években a Toyotának még a létezéséről sem tudott a világ ipara, a 60-as évekre elismert világpiaci szereplő lett, 1970-re pedig a világ 4. legnagyobb autógyártójává vált. 1997 végén a Corolla modellnéven eladott autók darabszám tekintetében megelőzték az addig darabszám alapján vezető Ford T-modelt és a Volkswagen Bogarat. 1967 a Jaguar E-Type-hoz erősen hasonlító, szupermodern, sorhatos motorral hajtott, kisszériás 2000 GT sportkocsi, valamint a Hiace furgon megszületésének éve. A Toyota ekkor kezdte szorosra fonni üzleti kapcsolatait a Daihatsu autógyárral, ami aztán bő húsz év alatt teljesen a tulajdonába is került. 1972-ben elkészült a tízmilliomodik Toyota.
Az 1980-as években a Toyota elnyeri első nagyobb díját, a Japán minőség-ellenőrzési díjat. Megalakul a Toyota Motor Corporation és megnyitják az első luxusrészleget, ahol megkezdődik a Lexus modellek gyártása. Ezeket a járműveket elsősorban az amerikai piacra szánja a gyártó, de hamar elterjed a modellek hírneve az egész világon. Az USA pedig tárt karokkal fogadta a Lexust, ami a Mercedesek, BMW-k, Audik komoly versenytársává nőtte ki magát.
A 2000-es évekre a cég a Forma-1-be is bekerült, igaz, számottevő eredmény nélkül. Ebben az évtizedben készült el számos ma ismert SUV és személyautó, melyek az alapmodelljei a ma is gyártott járműveknek. A 2010-es években a vállalat elkezdett az aternatív hajtásokkal is foglalkozni, olyan új modelleket vezetett be, mint az Etios, a Mirai, az Agya, a Prius C, a Prius V, melyek mind valamiféle megújuló forrásból próbálnak működni, a Mirai példáué hidrogénhajtásos. Az olyan népszerű modellek, mint a Camry, a Corolla, a Crown, a Prius S, a Supra, a RAV4, a Land Cruiser Prado, és gyakorlatilag az összes megtartott modell hajtást érintő frissítéseken esett át, számos ráncfelvarrás és vadonatúj generációk is érkeztek.