Toyota Hilux chiptuning 2021-es 2.8D 204LE új toyota mérések, eredmények

Szerző: jan 16, 20210 hozzászólás

Toyota Hilux 2.8D 204LE chiptuning – az új 2021-es modell!

 

Viszonylag sok zsír új Toyotát és egyéb új autót chippelünk, mert így a 20 chiptuning szakmában töltött évet már bőven átlépve nagyon sok visszatérő törzsügyfelünk, van, aki minden autóját megcsináltatja velünk a korábbi évek, vagy akár tíz évek kizárólag pozitív tapasztataira és beállításunkkal kapott erőre,  élményre alapozva.

Nem ritka az sem, hogy egy-egy márka hivatalos képviselete, márkaszervize fordul hozzánk teljesítménymérés miatt, új vagy használt autója tuningjával, finomhangolásával kapcsolatban. 

Nem valószínű, hogy készült ezelőtt chiptuning itthon bármely tuningcégnél erre az új 2.8D 204LE Hiluxra. Két videót követően látod az eredményt, és további részleteket a folyamatról. 

Toyota-Hilux-chiptuning-teljesitmenymeres-28-D-4d-204LE-2021

A tárgybeli új 2021-es 2.8D Toyota Hilux chiptuningjáról sajnos ügyfelünk kérésére nem készítettünk referencia videót,

 

de itt egy szintén új (null km-es tailerrel Toyota márkaképviseletből érkezett) korábbi 2.4D 150 lovas Hilux, amely már 3 éve szintén PPro beállításunkon fut, ezt tudtuk anno tesztelni.

Egy másik, szintén még a régi 2018-as 2.4D 150LE Toyota Hilux PPro chiptuning beállításunkkal tesztkörön

 

Itt elhangzik egy érdekes dolog: az autó az első 8.000 km bejáratási szakaszban lomhább volt ügyfelünk elmondása szerint. Ahogy átlépte a 8 ezret, érezhetően javult, feléledt gyári beállítással is, de ez még kevés volt a trailer-ezéshez, ezért jött hozzánk, hogy ezen javítsunk, látványosan erősítsünk rajta. 

Toyota-Hilux-28-D-chiptuning-remap-2021

PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: új 2.8D Toyota motor 204LE 500NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 222LE 460NM (+18LE -40NM) 4WD módban!
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 241LE 524NM (+19LE +64NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): még nem készült 
  • Az autó tömege 2 fővel 2530kg – hitelesített mérlegen mérve 
  • Mérési módszer: DynoPro teljesítménymérés úton, valós körülmények közt, 4WD mód.

Toyota Hiliux beállításunk folyamata, eredménye, haszna

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után, készült egyedi PPro beállításunk. A teljesítménymérést 3 módszerrel végeztük, egyfelől teljesítménymérő padon 2WD módban, majd úton DynoPro-val 2WD és 4WD módban. Ezekre azért volt szükség, mert a pados mérések alkalmával jóval katalógusadat alatti nyomatékértéket kaptunk. Ennek több oka is lehet. Így ügyfelünk elment és hitelesített mérlegen lemérette az autó tömegét (amely a hiteles teljesítménymérés kulcsadata Dynopro mérés esetén!) majd következett a Dynopro mérés az úton. Itt kizárjuk a menetstabilizátor és hajtásvezérlő elektronika ráhatását a mérésre, tehát biztosan az útra kerülő nyomatékot mérjük. A gyorsítási szakasz után az autót üresbe rakva lassuláskor a rendszer méri a hajtáslánc veszteségét, így végül megadja a főtengelyre vetített teljesítmény és forgatónyomaték adatokat, amelyeket a specifikáció is tartalmaz. 

A katalógusadatot legjobban az összkerék – 4wd – hajtási módban adta az autó. Teljesítményben kicsit fölé mértünk, míg nyomatékban 40NM elmaradást. Utóbbinak egy lehetséges oka, hogy az autó bejáratási szakaszban van, így bizonyos km futásig nem áll rendelkezésre a teljes nyomaték. Erről megkérdeztük a Toyota márkaképviseletet, aki ezt nem erősítette meg, viszont a fenti videóban egy másik Hiluxos ügyfelünk is erről a jelenségről számolt be!

Szintén számomra kérdéses, hogy a kézi váltós kivitelnél is irányadó-e az 500NM katalógusadat, mivel a Toyotánál rendre eltérő csúcsnyomatékkal jöttek ki a manuális és automataváltós verziók és eltérések voltak az USA / EU modelleknél! – így találtam ellentmondásos adatokat – ha van esetleg hiteles infód erről, megköszönöm, ha kommentben alul megosztod – 

Prémium Pro chiptuning beállításunk látványos és biztonságos javulást adott a +64NM szinte a teljes tartományban rendelkezésre áll, az autót könnyedén mozgatja a megjavult nyomaték, fokozva a gyorsulását, rugalmasságát, pedálreakcióját.

toyota-hilux-28-d-204-chiptuning-teljesitmenymeres-dynopro

Hilux chiptuning tanulságok, összegzés

 

Hátba rúgós eredményt értünk el jelen projektben, ezen a teljesen új Toyota Denso elektronikán, amely az új  mechanikailag is átdolgozott 2.8 literes DPF-es 204 lovas dízelmotort vezérli, és a Hiluxon túl még beépítésre kerül a Toyota LandCruiser Prado és Toyota Fortuner modellekbe is. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken – bár az a tapasztalatom, hogy aki ilyen Hiluxot vesz, neki sokkal fontosabb a mozgékonyság, erő az, hogy az autó terepen hogyan mozog, mintsem fél – 1 liter fogyasztáscsökkenés, ami azért nem rossz “mellékhatás”.

Prémium Pro beállításunkkal a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. Az emelés javasolt és 100% biztonságos mértéke a most megcélzott és elért 20LE és 60NM. Ezzel biztosan nem terheljük jobban a részecskeszűrőt, és a mechanika is bőven bírja. A motor elődje híres volt a rossz DPF konstrukcióról, gyakroi regenerálásról, amelyet elvileg ebben már javítottak, de még hosszabb távú tapasztalatunk nincs. Ezért is van ez az “óvatoskodás” így az elején. Ügyfelünket szívesen látjuk egy kontroll mérésre amikor az autóban már van 10.000 km, így látjuk igazolódik-e a bejáratás tartamában megfigyelt csökkentett nyomatékleadás. Egyúttal, ha szeretné, kicsit még akár erősíthetünk is rajta. 

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott +100 – 150NM erre a motorra nem gondolom hogy biztonságos, sem azt, hogy már van kellő tapasztalat, tesztfutás, amely alapján ezt lehetne mondani.

Újdonsága miatt még nem kellett tuningot javítanunk ezen a rendszeren, de majd idővel biztos ennek mis mindenki nekiesik, mint a VW 1.9 PD TDI-nek.

Sajnos a régebbi Denso rendszerek programozása, számolása is sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja a régieket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 60-80 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítményméréssel vagy anélkül, alapvető hiányosságokkal… 

További  Toyota referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Toyota chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!