/**/

VW Passat 2.0 TDI chiptuning 140LE erősre kérték, erősre csináltuk! PPro motoroptimalizálás +59LE +85NM!

Szerző: jan 15, 20210 hozzászólás

VW Passat 2.0 CR TDI 140LE chiptuning – erősre kérték! – Motoroptimalizálás haladó szinten

 

Ajánlatunkban a biztonságot szem előtt tartva, mint elsődleges szempontot konzervatív, óvatos növekményeket (+20LE +60NM) ígérünk erre a konfigurációra. Az ajánlott értéket azért jó tartani és nem ‘rálicitálni’, mert ha később máshoz is kerülne az autó, aki gyakran végsebesség közelében, nagy terheléseken autózik, PPro chiptuningunkkal akkor is teljesen mellékhatásmentes lesz, a szervizintervallum is maradhat a korábbi (nem gyári ajánlás 30e km longlife…) ütem szerint, amely 8-15e kilométerenkénti olajcserét jelent. Az autó futása, használat módja, pénztárca alapján.

Ez a mai Passat tuning egy kicsit más. Ügyfelünk konkrét elképzeléssel érkezett, 420NM feletti nyomatékot kért, fogyasztás nem számít, és + 50 ló már megfelelő … Ezek fényében a kockázatok ismertetése után a szokásos módon haladtunk, brutálisan jó élményautó született. – nyilván a saját kategóriájában

További példáink VW, Audi, Seat, Skoda 2.0 CR TDI motoroptimalizálásra, chiptuningra az oldal alján:

volkswagen-passat-20-tdi-cr-140ps-chiptuning

PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 2.0 CRTDI VW motor 140LE 320NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 135LE 343NM (-5LE +23NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 165LE 380NM (+30LE +37NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): 194LE 428NM (+59LE +85NM) 
  • Az autó tömege 2 fővel 1575kg 
  • Mérési módszer: DynoPro teljesítménymérés úton, valós körülmények közt

Beállításunk folyamata, eredménye, haszna

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a megbeszéltek szerinti (általam egyébként NEM ajánlott!) jól felhúzott erős beállítást erre a 140 lovas 2.0CR TDI VW motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő EDC17CP14 Bosch motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, és csak a belső csatlakozóján keresztül lehetett elérni / írni a beállítási területet. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van.

Ahogy a teljesítménymérés is mutatja, az autó kiválóan felébredt. Most pad helyett DynoPro-val úton mértünk, mert a padon épp egy zsír új 2021-es 2.8D 204 lovas Toyota Hilux beállítását fejlesztettük.  A hozzáadott 85NM elég brutális, de szerencsére a kuplung és hajtáslánc (jelenlegi JÓ állapotában még) átviszi mellékhatások nélkül. Természetesen minden környezetvédelmi rendszert DPF, EGR aktívan hagytunk.

volkswagen-passat-20-tdi-cr-140-chiptuning-teljesitmenymeres-dyno-pub

Passat chiptuning tanulságok, összegzés

 

Brutális és hátba rúgós eredményt értünk el jelen projektben. Általában azért visszafogottabb javulást ajánlunk ezekre a 140 lovas 2.0 CR TDI motorokra, Bosch EDC17CP14 motorvezérlővel. Legyen az akár Volkswagen, Seat, Skoda, Audi gyártmányban, a 47-féle! felépítmény egyikében: A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, A4, A5, A5 Cabriolet, A5 Sportback, A6, Alhambra, Altea, Altea Freetrack, Altea XL, Beetle, Beetle Cabriolet, Bora, Caddy, CC, Eos, Exeo, Exeo ST, Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Ibiza, Ibiza SC, Jetta, Leon, Octavia, Octavia Combi, Passat, Passat Alltrack, Passat CC, Passat Variant, Q3, Q5, Sagitar, Scirocco, Sharan, Superb, Superb Combi, Tiguan, Touran, TT Coupe, TT Roadster, Vento, Yeti. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken – persze nem az ilyen brutális többletnél, főleg ha azt ki is autózzák – , a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. Az emelés javasolt mértéke rosszabb állapotú még többet futott autónál 10-20LE 20-40NM. (ez is kiválóan érezhető!) Ha valaki csak nagyon alkalomszerűen szeretné padlózni, figyel a gyakori szervizekre, és gondos tulajdonosa az autónak akkor lehet bőven e fölé is menni – ahogy jelen példában is látod – nagyobb turbónyomás emeléssel 180-190LE 400-420NM csúcs elérhető.

 

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 200LE és 430-460NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a DPF kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos” – mert nem az!  Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. Az agresszív használat esetén fellépő lehetséges mellékhatásokról ügyfeleinket akik hasonlóan brutális eredményt szeretnének, tájékoztatjuk.

Noha ez egy több mint 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… 

További  Vw referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Skoda Yeti 2.0 CR TDI 140LE 320NM chiptuning 

 

A fentivel azonos motor, mégis akartam hozni egy átlagosabb példát is a 140 lovas 2.0CR motor tuningjára, amikor nincs az autó csúcsra húzva, mégis tökéletes és ez esetben teljesen biztonságos eredményt garantálunk.

Nyomatékban katalógusadaton, teljesítményben kis hiánnyal de tökéletes állapotban érkezett a Yeti.
Prémium Pro chiptuning beállításunkkal az autó már 1500-as fordulatról agresszívebben húz, szépen megjött az erő, a váltó, hajtás természetesen gond nélkül viszi át a +64NM-t, amely 20 százalékos javulás a csúcsértékben. PPro beállításunk hozott 36 lovat is, ez a felső tartományban segít, az autó kevésbé fogy el.
Skoda-Yeti-20-TDI-CR-140LE-2011-chiptuning
Skoda-yeti-20cr-tdi-140ps-chiptuning-teljesitmenymeres-dyno-pub

Volkswagen Golf chiptuning és pados teljesítménymérés 2009 2.0 TDI CR 140LE 320NM 

 

Kis teljesítményhiánnyal, de minimális nyomatéktöbblettel érkezett  chiptuningra, pontosabban Rigotech Prémium Pro beállításra ez a 2009-es VW Golf 140 lovas 2.0 CR TDI. Cél volt egy erős, dinamikus beállítás készítése, amely padlógáznál jelen van, de részleges pedálállásnál nem jelent többlet terhelést. A motoroptimalizálás első lépése szokásosan motordiagnosztika, majd teljesítménymérés mérőpadon, hogy felmérjük az érkező állapotot. A dyno-teszt eredménye megfelelő.
 
Az érkező 130LE 326NM adatokhoz képest Prémium Pro beállításunkkal az autó 177LE 405NM csúcsadatokat tud. Ez +47LE +79NM ami nem kevés, de ésszerű használat mellett még éppen vállalható.  A nyomatékleadás már 1500 környékén, sőt minimálisan ez alatt is javult, kiváló dinamikát adva az autónak. – ismét köszönjük a bizalmat 😉
Volkswagen-Golf-VI-20-TDI-CR-140-320-chpituning-teljesitmenymeres
Volkswagen-Golf-chiptuning-20-TDI-CR-140-320-2009-teljesitmenymeres-dynotest

Volkswagen Amarok chiptuning, 2.0 CR TDI 163LE 400NM motoroptimalizálás

 
 
Teljesítményméréskor jelentősen alámértük ezt a pickupot. Érkezéskor 150LE 355NM-t mutatott a műszer, amely -13LE és -45NM a katalógusadathoz. Az elmaradás nem tragikus, de célszerű korommentesíteni a szívó oldalt és egyéb karbantartásokat elvégezni. Ügyfelünk kérésére azért megcsináltuk Prémium Pro chiptuning beállításunkat, amely sokat javított a menetdinamikán, erőn, viszont tökéletes eredményt majd akkor ad a motoroptimalizálás, amikor az alap is gyári szinten teljesít.
 
A közös tesztet követően végül 179LE 399NM csúcsadatokkal adtuk át az autót, biztonságosan hoztunk rajta 28 lóerőt, 44 NM-t, lehetne több mégis kiválóan érezhető. Kérésre (főleg ha az autó is tudja a gyári adatot) tudunk e fölé is menni, tovább fokozva a vezetési élményt, sportossá téve az érzést a lusta megszokott teherautós karakter után. Ajánlott biztonságos értékeink erre a motorra 180-185LE 430NM.
Volkswagen-Amarok-20-tdi-cr-163ps-chiptuning-teljesitmenymeres-motoroptimalizalas
Volkswagen-Amarok-20-TDI-CR-163LE-motoroptimalizálás-tuning-huzatas

Seat Altea FreeTrack 2010 2.0 TDI CR 170LE 350NM >>> 205LE 395NM motoroptimalizálás, chiptuning

 
 
PPro chiptuningra érkező Seat Altea teljesítménye teljesítményméréskor (11 év után is!) pont katalógusadaton volt, mellette minimális 17NM veszteség tapasztalható a forgatónyomatékban. Innen indultunk, egy erős Prémium Pro chip volt a cél, amely hozott is 35 lovat, 62NM-t. Természetesen DPF ON, EGR ON, minden egyéb rendszer gyári.
Seat-Altea-FreeTrack-20-TDI-CR-170-chiptuning-teljesitmenymeres-motoroptimalizalas
Seat-Altea-FreeTrack-20-TDI-CR-170-chiptuning

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!