Lancia tuning
Lancia tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!Chiptuning » Lancia tuning
Lancia tuning, chiptuning
Erős Lancia tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.
Lancia tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Lancia chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani. Kezdd itt, kattints a lejátszásra!
Lancia tuning, tuningbox és motoroptimalizálás
A listázott Lancia modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Lancia tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Lancia chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

Lancia tuning és kapcsolódó szakcikkeink
Lancia cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Fiat - Alfa - Lancia - Maserati, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.
Még nincs szakcikkünk Lancia tuning témában.
Épp most mértük: legutóbbi Lancia chip tuning méréseink
- Lancia Thema 3.0 MJET 190 LE 2011 Rigotech Prémium Pro chippelés és teljesítménymérés
- Lancia Delta 1.6 MJET 120 LE 2009 Rigotech Prémium Pro chippelés és dyno
- Fiat Multipla 1.9 MJET 120 LE Rigotech Prémium Pro tuning adatok és dyno
- Alfa Romeo Gt 1.9 JTDM 150 LE 2007 Rigotech Prémium Pro tuning adatok és teljesítménymérés
- Fiat Grande Punto 1.4 T-JET 120 LE Rigotech Prémium Pro tuning adatok és teljesítménymérés
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 TURBO 120 LE Rigotech Prémium Pro remap és dyno
- Fiat Grande Punto 1.3 MJET 75 LE 2007 Rigotech Prémium Pro csiptuning és dyno teszt
Lancia tuning esettanulmányok (legutóbbi néhány...)
- Lancia Delta chiptuning 1.6 JTD 120 lóerő 2010 Prémium Pro Stage1
- Lancia Voyager chiptuning 2.8 Multijet 163 lóerő 2012 Prémium Pro Stage1
- Lancia Thema chiptuning 3.0 M-Jet 240 Ps 2011 Prémium Pro csippelés
- Lancia Delta chiptuning 1.6 JTDm 120 LE 2011 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Lancia Delta chiptuning 1.9 JTDm 190 LE 2012 Prémium Pro hangolás
- Fiat Ducato chiptuning 2.3 JTD 120 LE 2008 Prémium Pro csippelés
- Alfa Romeo Giulietta chiptuning 1.6 JTD 105 lóerő 2011 Prémium Pro hangolás
- Fiat Bravo chiptuning 1.4 benzin 90 LE 2009 Prémium Pro finomhangolás
- Alfa Romeo 159 chiptuning 2.0 JTD 140 LE 2011 Prémium Pro finomhangolás
- Lancia Phedra 2.2 D 128 LE tuning, Prémium Pro Stage1
- Lancia K 2.4 JTD 136 Ps tuning, Prémium Pro finomhangolás
- Lancia Thesis 2.4 MJET 175 lóerő tuning, Prémium Pro beállítás
- Lancia Phedra 2.2 HDI 170 lóerő chiptuning, Prémium Pro Stage1
- Lancia Delta TUNING 1.8 i chiptuning 200 Ps 2012 Prémium Pro finomhangolás
- Lancia Lybra TUNING 1.9 JTD chiptuning 110 lóerő 2002 Prémium Pro hangolás
- Lancia Delta TUNING 1.6 MJET chiptuning 120 LE 2009 Prémium Pro Stage1
- Lancia Delta TUNING 1.6 MJET chiptuning 120 LE 2011 Prémium Pro finomhangolás
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120 Ps tuning, Prémium Pro csiptuning
- Alfa Romeo 147 1.9 JTDM 120 Ps chiptuning, Prémium Pro hangolás
- Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 Ps chiptuning, Prémium Pro hangolás
- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 LE tuning, Prémium Pro beállítás
- Alfa Romeo Giulia 2.0 T 200 lóerő tuning, Prémium Pro csippelés
További Lancia tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
További Lancia dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.
- OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
- VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
- Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
- Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
- Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
- Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
- Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Gyártmány | Típus | Motor | LE | Nm | Módszer |
---|---|---|---|---|---|
Lancia | Delta | 1.4 16v MultiAir Turbo | 140 | 230 | VR/Mgb. +OBD |
Lancia | Delta | 1.4 16v T-Jet | 120 | VR/Mgb. +OBD | |
Lancia | Delta | 1.4 16v T-Jet | 150 | VR/Mgb. +OBD | |
Lancia | Delta | 1.6 16v Mjet | 120 | OBD | |
Lancia | Delta | 1.8 Di Turbo-Jet | 200 | VR/Mgb. +OBD |
A Lancia története
A Lanciát az egyik leginnovatívabb autógyártóként ismerték a 20. század első felében, rengeteg ma is használt találmányt mutattak be, a Lancia volt az olasz stílus, olasz autógyártás tökéletes definíciója, mára azonban eljutottak oda, hogy csupán egy városi kisautót árulnak, azt is csak Olaszországban
A Lancia sorsa az autós történelem egyik legszomorúbb története.
Vincenzo Lancia 1881. augusztus 24-én született egy Torinó melletti faluban. Apja konzervgyárat működtetett, a kis Vincenzót pedig könyvelői pályára szánták. Azonban a legfiatalabb Lanciát lenyűgözték a gépészeti, mérnöki újdonságok, legfőképp az új, motoros autók. Emiatt tinédzserként sok időt töltött Giovanni Battista Ceirano műhelyében, aki először kerékpárokkal kereskedett, majd részt vett a Fiat megalapításában. 1898-ban Lanciát kinevezték könyvelővé a cégnél, de miután észrevették, hogy milyen jól vezet, ő lett a tesztpilóta mindössze 19 évesen. Az első autóversenyzői sikerét 1900-ban aratta, amikor megnyerte az első francia nagydíjat Le Mans-ban egy Fiattal. Ezután több versenyen is részt vett, de gyakran esett ki mechanikai probléma miatt. 1906-ban megnyerte az aranykupát Milánóban.
1906-ben a Lancia szakított a Fiattal, hogy elkészítse az első saját autóját. Egy másik egykori Fiat-pilótával, ClAudio Fogolinnal, 100000 líra tőkével megalapították a Lancia Automobiles S.p.A.-t 1906. november 26-án.
Az első autó a Tipo 51 nevet kapta, később Alfának is nevezték, ezzel indult az a mai napig létező sajátosság, hogy a görög ábécé betűiről nevezik el a Lanciákat. Az Alfa egy 2544 köbcentis, négyhengeres motort kapott 28 lóerős csúcsteljesítménnyel, így az autó 90 km/h végsebességre volt képes. Mivel viszonylag megbízhatónak és gyorsnak számított, az autóversenyeken sokan elkezdték használni, ez pedig egy bizalomgerjesztő kezdőlökést adott a márka elterjedésének és nevének.
1911-ben vincenzo barátjával, Carlo Biscaretti di Ruffiával megalkotta az első hivatalos Lancia-logót. Két évvel később, 1913-ban legyártották az első teljes elektromos rendszerrel szerelt autót, a Thetát. 1919-ben megalkották az első V12-es motort, szakítva ezzel a soros hengerelrendezéssel.
A leginnovatívabb modelljüket, a Lambdát 1922-ben kezdték gyártani, ez az autó a világon elsőként önhordó karosszériát kapott, kardánalagutat a kisebb hasmagasság érdekében, V4-es SOHC (felülvezérelt, felülszelepelt) benzinmotort alumínium hengerfejjel, független első felfüggesztést, és mind a négy keréken féket, ami egyáltalán nem volt megszokott akkoriban. A Lambda az 1920-as évek legnépszerűbb Lancia-terméke volt.
1930-ban Vincenzo Lancia megalapította a mai napig működő Pininfarina dizájnstúdiót Gaspare Bona, Battista Farina (Pinin), Giovanni Battista Devalle, Pietro Monateri és Arrigo De Angeli segítségével. 1936-ben megtervezték a következő előremutató modelljüket, az Apriliát. Itt használtak először szélcsatornát a minél jobb légellenállás érdekében, így kapták meg az akkori rekord 0,47-es Cw-értéket. Mind a négy keréknél független felfüggesztést és rásegítős féket kapott. A motorja V4-es volt, hemiszférikus, azaz félgömb alakú égéstérrel (ilyen elven működnek ma a Dodge HEMI-motorjai).
Sajnos azonban 1937. február 15-én Vincenzo Lancia szívrohamot kapott, és 56. életévében meghalt. Autógyárát feleségére, Adele Migliettire és fiára, Giannira hagyta. Persze ahogy mindenütt Európában, a II. világháború miatt a gyárat be kellett zárni, és átállni háborús felszerelések gyártására, ez pedig a Lancia termelés teljes leállásához vezetett.
A háború után azonban a Lancia újra az innovációk felé fordult. Például az 1948-tól kapható Ardea harmadik generációját elsőként a világon ötsebességes váltóval is árulták.
Nem sokkal később Gianni Lancia leszerződtette a volt Alfa Romeo-dizájner Vittorio Janót. Az ő irányítása alatt fejlesztették ki az első sorozatgyártásban kapható V6-os motort. Ezt először a csodálatos Aureliába szerelték be, így az egyik legfinomabb járású autó lett akár ötezres fordulaton, 180 km/h-s sebességgel. Ez az autó rengeteget szerepel egyébként Dino Risi Előzés (Il Sorpasso) című 1962-es filmjében, amit az első roadmovie-k között tartanak számon. Az 1960-as évek gazdasági problémái azonban nem tettek jót a minőségi, de rendkívül drágán árult modelleknek. Az évek során egyre kevesebb autót adtak el, és 1969-re a megszűnés veszélye fenyegette őket. Végül a Fiat segített kimászni a gödörből olyan módon, hogy megvette a Lanciát. Bár ezzel megszűnt az autóik egyedisége, hozzáférést kaptak a Ferrari technológiáihoz, így a Gamma, a Stratos és a Beta modellek nagyjából megfeleltek az elvárásoknak, az egyediségtől és innovációktól azonban elbúcsúzhattak.
A Fiat abban a reményben fektetett be a cégbe, hogy majd átveszik a rengeteg újítást, ám arra nem gondoltak, hogy minden egyes Lanciát rendkívül erőforrásigényesen, kézzel raknak össze, egyedi alkatrészekből. A vezetőség elhatározta, hogy a Lanciákat is nagy sorozatban fogják gyártani, Fiat alkatrészekből. Így történhetett meg, hogy a nálunk Deltaként ismert modellt Svédországban Saab 600-ként árulták, vagy a későbbi Thema ugyanarra az alvázra épült, mint a Saab 9000 és a Fiat Croma. A Lancia versenyosztálya szerencsére továbbra is működött, így rengeteg raliversenyt nyertek a Deltával és a Stratosszal. Az 1990-es évekre teljesen egybeolvadt a két márka, rengeteg Fiatot adtak el Lancia logóval és fordítva. Az 1994-es Kappa volt az utolsó nagy Lancia, ami a saját idejében nagyon jó autónak számított.
A 2000-es évekre a Lancia szinte eltűnt. 2009-ben a Fiat megvette a Chryslert, az akkori vezető, Sergio Marchionne ebben látta a lehetőséget a Lancia felvirágoztatására. Ennek köszönhetően elég ritkán, de láthatunk Lancia logós Chryslereket. 2014-ben Marchionne bejelentette, hogy 2017-től csak Olaszországban lehet majd Lanciákat vásárolni. Ez így is történt, és mára már csak az Ypsilon nevű kis városi autót lehet kapni, az egykor leginnovatívabb olasz luxusmárka pedig előreláthatólag pár éven belül meg fog szűnni.