Visszafújja a szél a Fiatot miután a szalonban lefrissítették…

Szerző: jan 7, 20200 hozzászólás

Tegnap még jó volt, ma meg … gyári butítás vs chiptuning

Chiptuning klassz dolog. Az ellenkezője, amikor az autóra kiadott szoftver frissítés szándékos (vagy egyéb funkciók miatt következményként fellépő) gyengülést okoz, az nem annyira.

Ügyfelünk autója rutin szerviz alkalmával átesett egy frissítésen, az autó korábbi ereje a felső tartományban jelentősen csökkent. Hibakód nincs, minden jó és mégsem…

A márkaszerviz ‘tehetetlen’ megoldás nincs. A tulajdonos saját költségén felkereste az ország (általam és sokak által) az egyik legjobbnak ítélt motordiagnosztikával és hibafeltárással foglalkozó céget, az injektor.hu -t.

 

fiat-freemont-chiptuning

A Fiat Freemont 2.0Mjet 170 lovas autó diagnosztikai eredménye

fiat-20mjet-chiptuning-diagnosztika-injektor-hu

Útban a megoldás felé…

 

Köszönöm az Injektor.hu ajánlását, az autó megérkezett a szoftvervizsgálatra.
Megállapítást nyert, hogy az autón a megfelelő teljesítményosztályú 170LE 350NM beállítás van.
Következő lépésben teljesítményt mértünk, ahol igazolódott ügyfelünk panasza, mivel a terheléses mérés alatt az autó 154 lóerőt és 354 NM-t teljesített. Az eredmény “nem jó de nem is tragikus”.

A magasabb fordulatszámon jelentkező nyomatékesés következménye, hogy ‘elfogy’ az autó, csökken a teljesítmény. Ezt a leggyakoribb esetben a szívó oldal elkokszosodása okozza, így a lecsökkent keresztmetszet miatt csökken a motor feltöltése. 

Jelen esetben viszont a gyengülés egyik pillanatról a másikra jelentkezett, és mindössze csak a rutin szerviz és frissítés volt eközben.

Teljesítménymérés a frissített gyári szoftverrel és Rigotech PPro chiptuning után

 

A chiptuning jelen esetben nem cél volt, hanem eszköz az előállt probléma kezelésére. Miután megtaláltuk a gyengeség okát, elkészült a megoldást (és annál sokkal többet) nyújtó PPro egyedi beállításunk az autóra.

PPro Beállításunk hozott +25 lóerőt és 66NM-t, így a 2.0 Multijet motor mától 179 lóerővel és 420NM forgatónyomatékkal mozgatja ezt a nem kis felépítményt! A nyomatéktöbbletnek köszönhetően az automata hamarabb felkapcsol, és később vált vissza, ez javítja az autó fogyasztását. – de lássuk mi volt a gond…

fiat-20mjet-multijet-chiptuning-teljesitménymérés-dyno-chart-diagram

Visszatérve az eredeti problémához, a gyengeséghez… – és a megoldás

 

Az autóról letöltött új szoftver vizsgálatánál kiderült, hogy a frissítés jelentős eltéréseket tartalmaz a régebbi verziókhoz képest. Módosították rajta többek között a részecskeszűrő regenerálás feltételeit, a hozzá tartozó turbó geometria vezérlést, az EGR vezérlést, egyéb apróságokat, és a lényeg: negatív irányba módosították a maximális üzemanyag mennyiség határolását!

Lefordítva: a szoftver egy összetett rendszer, de mindig tartalmaz a maximális mennyiségekre vonatkozó határértékeket. Ezeknek alkatrészvédelmi, üzletpolitikai és egyéb oka van. Jelen esetben az történt, hogy az új verzióban a lenti kép szerint jelentősen megvágták a maximális mennyiséget a fordulatszámskála második felében, így teljesen érthető az autó ‘elfogyása’.

Ezt beállításunkkal orvosoltam, és egyéb adattáblák finomítása mellett törekedtem a gyári teljesítmény visszaállítására, kismértékű emelésére.

fiat-20mjet-multijet-chiptuning-iq-limiter

Összefoglalás

 

A fenti jelenség (frissítés után az autó elgyengül) néha előfordul, főleg a Volkswagen botrány kapcsán volt jelentős és a VAG konszern autóinál figyeltük meg Vw, Audi, Seat, Skoda esetén. Az 1.6cr és 2.0cr motorok a legérintettebbek. Ezeknél a mai napig jellemző, hogy amikor frissítéskor felülírják a gyári “csaló” szoftvert (amely szándékosan csak a teszteken mutatta az elvárt környezetvédelmi értékeket, a valóságban közel se…) az új verzióval az  autó fogyasztása felmegy, az ereje érezhetően csökken.
Az ilyen esetekre is megoldást jelenthet a PPro egyedi chiptuning megoldásunk.
– noha csodák nincsenek, és ha valakinek fontos a környezettudatosság mégis egy erősebb autót szeretne némi kompromisszumot kell kötnie. 

A cikk második tanulsága: örülök, hogy jó lett az autó de külön örülök és még egyszer köszönöm, hogy az Injektor.hu (ország egyik legjobb diagnosztikával foglalkozó cégének) ajánlására érkezett az autó.
Ma, amikor már több száz helyen vállalnak chiptuningot, (a fővárosban is nagyon sokan) akkor büszkeséggel tölt el, hogy egy érdi székhelyű, szakmailag maximálisan felkészült szakszerviz a szekszárdi Rigotech-et ajánlja, amikor az ő szakterülete vége tér, és a továbblépésben mi tudunk segíteni.

Fontos!
Nem foglalkozunk autók javításával, diagnosztikájával. Ha az autódnak problémája van, szerelőt keress, vagy bátran ajánlom az injektor.hu oldalt.
Kizárólag
teljesítményméréssel, és egyedi PPro chiptuning beállításokkal kapcsolatban várjuk érdeklődésed.
(Ha az autód mechanikailag 100% hogy rendben van, de frissítés után, vagy más “chiptuning” után nem vagy elégedett akkor is kérj ajánlatot! eddig több mint 1000 esetben segítettünk már… )

Ha átülnél egy erősebb, mégis üzembiztos, jobb fogyasztású autóba, KATTINTS a lenti ajánlatkérőre, és 5 órán belül küldjük a részleteket az autód lehetőségeivel kapcsolatban, Üdv. Richárd

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!