Audi VW Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning, tippek, trükkök
Audi VW Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning trükkök 2007-2016
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak a további jellegzetessége, hogy 4 teljesítményosztályban került kiadásra, és mechanikai módosítás nélkül tisztán ‘szoftveres visszabutítás’ útján hozták létre a gyengébb verziókat! Ezek fizikálisan az utolsó csavarig megegyeznek az eredetileg megtervezett 105LE kivitellel!
A szoftveresen butított verziók: 75LE, 90LE, 102LE. Irok pár tippet, trükköt mire kell figyelni ezek chiptuningjánál.
Ezt a régi Siemens / Continental vezérlésű VW 1.6 CR TDI motort fokozatosan váltották le az újabb generációs EUR5 és EUR6-os 1.6 CR-ek 2012-től napjainkig (2021-ig) háromféle Bosch és egyféle Delphi elektronikával érkeznek, 80-120LE közt 200, 230, 250NM nyomatékkal. Ezekről majd külön cikkben.
A cikk folyamatosan bővül, ugorj arra ami érdekel:
- Skoda Octavia 1.6 CR TDI 105LE PPro chiptuning +29LE 40NM
-
Az 1.6 CR TDI motoroptimalizálásunk folyamata, eredménye, haszna
- Skoda Superb 1.6 CR TDI 105LE csaló szoftver kezelése és tuning
- VW Caddy 1.6 CR TDI 75LE óvatos motoroptimalizálás
- VW Caddy 1.6 CR TDI 105LE visszahívás utáni nem csaló okosítása + VIDEO


Kedvcsinálónak egy VW Golf 1.6 chiptuning 90LE TDI Prémium Pro tesztkör videó
Skoda 1.6 CR TDI motoroptimalizáláa 105LE 250NM 2007-2012 Prémium Pro chiptuning
Kezdjük egy Octavia 1.6 CR TDI motoroptimalizálással, teljesítményméréssel. Kitűnő állapotú autónál katalógus közeli érkező értékeket mérünk, most is 103LE 250NM csúcsot mértünk. Ez egyben garancia a kiváló eredményre is. Ügyfelünk egy erős beállítást kért, amely ahogy leolvasható a dyno diagramról jól sikerült. Prémium Pro beállításunkkal 132LE 298NM csúcsot mértünk, amelyet egy visszafogottabb 2.0 CR TDI Passat is megirigyel.
Skoda 1.6 CR TDI chiptuning adatok, pados teljesítménymérés
- Katalógusadat: VAG 1.6 CR TDI motor 105LE 250NM
- Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 103LE 250NM (-2LE -0NM)
- Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 132LE 298NM (+29LE +48NM)
- Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült
- Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon


Az 1.6 CR TDI motoroptimalizálásunk folyamata, eredménye, haszna
Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a megbeszéltek szerinti erős chiptuningot erre a 105 lovas 1.6CR TDI VW motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő Siemens Continental PCR2.1 motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, unlockolni (engedélyezni a nem gyári műszerrel történő frissítést), ezt követhette az OBD-s olvasás / írás. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van ezekre az 1.6 dízelekre is.
Ahogy a mérőpados teljesítménymérés is mutatja, az autó kiválóan felébredt. Az általában biztonsággal hozható 40-50NM nyomatéktöbblet szuper dinamikát és erőt ad, és legtöbbször a kuplung és hajtáslánc is csúszás, rezonancia, túlterhelés nélkül átviszi. Természetesen minden környezetvédelmi rendszert DPF, EGR aktívan hagytunk.
Octavia, Golf, Caddy 1.6 TDI chiptuning tanulságok, összegzés
Kiválóan érezhető, erős, dinamikus eredményt értünk el jelen 105 lovas Skoda projektben. Általában ez a 40-50NM az ajánlott emelésünk erre az 1.6 CR motorra amikor a hosszútávú üzembiztonság is fontos követelmény, nem javaslom őket 300NM fölé állítani. Teljesítményben ez egy húzottabb verzió, ügyfelünk kérése szerint. A teljesen „hülyebiztos” szint 115-120 LE körül van, amelynél kizárt hogy szétrúgja valaki akár agresszívebb használat mellett. Kérésre tudunk kicsit feljebb is menni. (vagy nagyon, de azt nem javaslom!)
Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.
FONTOS!
Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal. És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 140-150LE és 320-340NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a részecskeszűrő (DPF) kért vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos”, – mert nem az! Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó, akciós chiptuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. Amikor mi az ajánlott értéknél ügyfelünk kérésére nagyobbat hozunk a motoron, az agresszív használat esetén fellépő lehetséges mellékhatásokról ügyfeleinket akik hasonlóan brutális eredményt szeretnének, tájékoztatjuk.
Noha ez egy több mint 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások. – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… – vagy épp kamu mérésekkel
További Vw referencia videók a youtube-on. Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!
Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning
VW, Skoda 1.6 CR TDI – csaló, vagy nem csaló, ez itt a kérdés…

Mi legyen ezzel a visszahívott, lebutított 1.6 TDI Superb-bel?

VW Caddy 1.6 CR TDI motoroptimalizálás – óvatos









VW Caddy 2011 1.6 CR TDI 105LE visszahívott, nem csaló szoftver chiptuning






VW Caddy 1.6 CR TDI DSG chiptuning tesztkör videó
A 75, 90, 102, 105 lovas 1.6CR motorral szerelt chiptuningra alkalmas modellek listája
Audi, VW, Seat, Skoda gyártmányokban: A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, Altea, Altea Freetrack, Altea XL, Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Toledo, Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Praktik, Rapid, Rapid Spaceback, Roomster, Superb, Superb Combi, Yeti, Beetle, Bora, Caddy, Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant, Polo, Polo Cross, Sagitar, Touran, Vento. Leggyakoribb vendégeink chiptuning ügyben, a Skoda Octavia, Superb 1.6CR, VW Caddy, Golf, Bora, Passat 1.6CR TDI, és nem ritka a Seat Altea és Leon 1.6 CR sem.
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt
- Gyári, lebutított középszerűből
- erős, dinamikus, megbízható
- vezethetőbb, szerethetőbb autót
- Rigotech beállítással!