Audi VW Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning, tippek, trükkök

Szerző: febr 7, 20210 hozzászólás

Audi VW Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning  trükkök 2007-2016

 

Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni. 

Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak a további jellegzetessége, hogy 4 teljesítményosztályban került kiadásra, és mechanikai módosítás nélkül tisztán ‘szoftveres visszabutítás’ útján hozták létre a gyengébb verziókat! Ezek fizikálisan az utolsó csavarig megegyeznek az eredetileg megtervezett 105LE kivitellel!

A szoftveresen butított verziók: 75LE, 90LE, 102LE. Irok pár tippet, trükköt mire kell figyelni ezek chiptuningjánál. 

Ezt a régi Siemens / Continental vezérlésű VW 1.6 CR TDI motort fokozatosan váltották le az újabb generációs EUR5 és EUR6-os 1.6 CR-ek 2012-től napjainkig (2021-ig) háromféle Bosch és egyféle Delphi elektronikával érkeznek, 80-120LE közt 200, 230, 250NM nyomatékkal. Ezekről majd külön cikkben. 

A cikk folyamatosan bővül, ugorj arra ami érdekel:

 

Skoda-Superb-16TDI-105-chiptuning-teljesitmenymeres
Skoda-Octavia-16-crtdi-105-CHIPTUNING-DYNO-chiptuning-teljesitmenymeres

Kedvcsinálónak egy VW Golf 1.6 chiptuning 90LE TDI Prémium Pro  tesztkör videó

Skoda 1.6 CR TDI motoroptimalizáláa 105LE 250NM 2007-2012 Prémium Pro chiptuning

 

Kezdjük egy Octavia 1.6 CR TDI motoroptimalizálással, teljesítményméréssel. Kitűnő állapotú autónál katalógus közeli érkező értékeket mérünk, most is 103LE 250NM csúcsot mértünk. Ez egyben garancia a kiváló eredményre is. Ügyfelünk egy erős beállítást kért, amely ahogy leolvasható a dyno diagramról jól sikerült. Prémium Pro beállításunkkal 132LE 298NM csúcsot mértünk, amelyet egy visszafogottabb 2.0 CR TDI Passat is megirigyel. 

 

Skoda 1.6 CR TDI chiptuning adatok, pados teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: VAG 1.6 CR TDI motor 105LE 250NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 103LE 250NM (-2LE -0NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 132LE 298NM (+29LE +48NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült 
  • Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon
Skoda-Octavia-16-crtdi-105ps-2014-CHIPTUNING
Skoda-octavia-16cr-tdi-105ps-teljesitmenymeres-diagram

Az 1.6 CR TDI motoroptimalizálásunk folyamata, eredménye, haszna

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettük a megbeszéltek szerinti erős chiptuningot erre a 105 lovas 1.6CR TDI VW motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, mert a benne levő Siemens Continental PCR2.1 motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, unlockolni (engedélyezni a nem gyári műszerrel történő frissítést), ezt követhette az OBD-s olvasás / írás. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van ezekre az 1.6 dízelekre is.

Ahogy a mérőpados teljesítménymérés is mutatja, az autó kiválóan felébredt. Az általában biztonsággal hozható 40-50NM nyomatéktöbblet szuper dinamikát és erőt ad,  és legtöbbször a kuplung és hajtáslánc is csúszás, rezonancia, túlterhelés nélkül átviszi. Természetesen minden környezetvédelmi rendszert DPF, EGR aktívan hagytunk.

Octavia, Golf, Caddy 1.6 TDI chiptuning tanulságok, összegzés

 

Kiválóan érezhető, erős, dinamikus eredményt értünk el jelen 105 lovas Skoda projektben. Általában ez a 40-50NM az ajánlott emelésünk erre az 1.6 CR motorra amikor a hosszútávú üzembiztonság is fontos követelmény, nem javaslom őket 300NM fölé állítani. Teljesítményben ez egy húzottabb verzió, ügyfelünk kérése szerint. A teljesen “hülyebiztos” szint 115-120 LE körül van, amelynél kizárt hogy szétrúgja valaki akár agresszívebb használat mellett. Kérésre tudunk kicsit feljebb is menni. (vagy nagyon, de azt nem javaslom!) 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 140-150LE és 320-340NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a részecskeszűrő (DPF) kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos”, – mert nem az!  Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de azért nagyon tudnak ígérni! Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó, akciós chiptuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. Amikor mi az ajánlott értéknél ügyfelünk kérésére nagyobbat hozunk a motoron, az agresszív használat esetén fellépő lehetséges mellékhatásokról ügyfeleinket akik hasonlóan brutális eredményt szeretnének, tájékoztatjuk.

Noha ez egy több mint 10 éves rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… – vagy épp kamu mérésekkel

További  Vw referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Volkswagen chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

VW, Skoda 1.6 CR TDI – csaló, vagy nem csaló, ez itt a kérdés…

 

Siófoki partnerünk, kollégám, barátom Nagy Csaba cikke a kényes kérdésről: Avagy hogy maradjunk környezet tudatosak úgy, hogy közben magunkkal se b….unk ki…!?
Hogy ne csak a Bmw-kről szóljanak a siófoki hírek, jöjjön egy elég gyakori eset, avagy a Vw konszern csaló diesel szoftverének visszahívási botránya, kampánya, kötelező gyári frissítése és annak hozadékai.
Adott egy Skoda Superb, 2012-es 1.6crtdi motorral. A gyári paraméterei 105LE 250NM. Egy gyakori motor típus a konszern palettáján, ami szintén érintett a visszahívási botrányban. Nem az első eset, hogy a frissítést követően az autó tulajdonosa végső elkeseredésében felkeres minket, hiszen a nem csaló szoftverre történő frissítés hozadékai a lecsökkent motor teljesítmény, hangosabb motorüzem, megemelkedett átlagfogyasztás, és a gyakoribb dpf regeneráció.
Skoda-superb-16-cr-tdi-105-chiptuning

Mi legyen ezzel a visszahívott, lebutított 1.6 TDI Superb-bel?

 
A Superb-nél is a fenti tünetek enyhítése volt az elsődleges cél mint már sokadszorra, és hogy térjen vissza az élet az autóba.
Két lehetőség van ezen érintett járműveknél. Az egyik a verziós visszaléptetés, amit mi egyáltalán nem javaslunk, és nem is támogatunk. A másik pedig, hogy a környezetvédelmi rendszerek megtartását támogató egyedi hangolással az autót újra élvezhetővé “varázsoljuk”.
Jelen esetben is ez történt, pontosan tudtuk hogy mire keres megoldást a Skoda elkeseredett tulajdonosa.
Az egyedi Prémium Pro beállítás elkészülte, és feltöltése után természetesen alapos teszt következett. Az autó hangján rögtön érezhető volt a változás, végre eltűnt az élesen kerepelő motor hang. Guruljunk…, a városi teszten rögtön szembetűnő volt a különbség, az autó gázreakciója, rugalmassága meggyőző volt, könnyedén felvette a ritmust, eddig jók vagyunk, nézzük meg kint is…😉
Zoli hosszasan tesztelte az autót, figyelte a hangját, az autó reakcióit, gyorsulását, erőtartalékát, majd megkönnyebbülten nyugtázta, hogy érdemes volt eljönnie erre a motoroptimalizálásra, hangolásra.
A fenti tünetek enyhítése mellett az autó kapott +25LE / 50NM plusz teljesítményt / forgatónyomatékot, ami semmilyen káros mellékhatást, élettartam csökkenést ésszerű használattal nem okoz, így gazdája ismét csillogó szemekkel, és boldog mosollyal nézte gyönyörű kis autóját. Nagy Csaba Rigotech Siófok
 

VW Caddy 1.6 CR TDI motoroptimalizálás – óvatos

 

Volkswagen Caddy 2011 1.6TDI 75LE chiptuning
📄Katalógus: 75LE 225NM
⏱Mért gyári sw: 71LE 222NM
🎯Rigotech PPro1: 114LE 251NM
📈Eredmény: +43LE és +29NM
🌳 EGR: természetesen ON!
🌳 DPF: természetesen ON!
 
A katalógusadattól épphogy elmaradó kisteher Rigotech PPro nyomatéka majdnem olyan egyenes lett, mint a Tesla-é! 🙂
4 teljesítményosztályban gyárilag lebutított, eredetileg 105LE 250NM fölé tervezett motor legjobban fojtott változata.
Szándékosan nem mentünk a gyári nyomatékcsúcs fölé, noha még van benne tartalék. Ez egy munkaeszköz, sok százezer km-en keresztül szolgálnia kell, ügyfelünk így kérte.A kapott 41 lóerő igen meggyőző!
Te is átülnél egy erősebb, jobb autóba? Legyél tájékozott, és kérj ajánlatot IDE kattintva!
VW-Caddy-16-cr-tdi-chiptuning
volkswagen-caddy-16-tdi-chiptuning-teljesitmenymeres

VW Caddy 2011 1.6 CR TDI 105LE visszahívott, nem csaló szoftver chiptuning

 

Volkswagen Caddy 2011 1.6CRTDI 105LE DSG
📄Katalógus: 102LE 250NM
⏱Mért gyári sw: 102LE 223NM – nem csaló frissített sw
🎯Rigotech PPro3: 130LE 255NM
📈Eredmény: +28LE és +32NM
Óra szerint 155e km. Az állapotfelmérés / teszt során sajnos éreztük, hogy csúszik a DSG kuplungja, a nyomatékcsúcsot elérve felpörgött a motor. A tulajdonos javíttatja, és ennek ellenére kért egy Rigotech PPro chiptuningot.
Az autót márkában frissítették a nem csaló (és a mérés szerint a gyári nyomatékot alulmúló!) verzióra, és megkapta a szívó oldali szűkítő idomot. NEM léptünk vissza verziót (így a műszakin akár külföldön is át fog menni ahol ellenőrzik, hogy lekerült-e róla a gyári “csaló szoft”) A szűkítő is maradt.
Az autó jobban autózható, nem fogy el, tovább kitartja a megemelt nyomatékot, a mosoly nem maradt el. (csúszó kuplunggal nincs értelme a nyomatékot feljebb vinni!)
Te is átülnél egy erősebb, jobb autóba? Legyél tájékozott, és kérj ajánlatot IDE kattintva!
VW-Caddy-16-cr-tdi-105le-chiptuning
volkswagen-caddy-16-tdi-105le-chiptuning-teljesitmenymeres

VW Caddy 1.6 CR TDI DSG chiptuning tesztkör videó

A 75, 90, 102, 105 lovas 1.6CR motorral szerelt chiptuningra alkalmas modellek listája

 

Audi, VW, Seat, Skoda gyártmányokban: A1, A1 Sportback, A3, A3 Sportback, Altea, Altea Freetrack, Altea XL, Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Toledo, Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Praktik, Rapid, Rapid Spaceback, Roomster, Superb, Superb Combi, Yeti, Beetle, Bora, Caddy, Golf, Golf Cabrio, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant, Polo, Polo Cross, Sagitar, Touran, Vento. Leggyakoribb vendégeink chiptuning ügyben, a Skoda Octavia, Superb 1.6CR, VW Caddy, Golf, Bora, Passat 1.6CR TDI, és nem ritka a Seat Altea és Leon 1.6 CR sem.  

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!