Dacia tuning
Dacia tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!Chiptuning » Dacia tuning
Dacia tuning, chiptuning
Erős Dacia tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.
Dacia tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Dacia chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani. Kezdd itt, kattints a lejátszásra!
Dacia tuning, tuningbox és motoroptimalizálás
A listázott Dacia modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Dacia tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Dacia chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

Dacia tuning és kapcsolódó szakcikkeink
Dacia cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Renault - Nissan - Dacia - Infinity, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.
Még nincs szakcikkünk Dacia tuning témában.
Épp most mértük: legutóbbi Dacia chip tuning méréseink
- Dacia Dokker 1.5 DCI 75 LE 2017 Rigotech Prémium Pro chiptuning adatok és dyno teszt
- Dacia Logan 1.5 DCI 75 LE 2016 Rigotech Prémium Pro chippelés és teljesítménymérés
- Dacia Duster 1.5 DCI 105 LE Rigotech Prémium Pro remap és dyno teszt
- Dacia Duster 1.6 MPI 112 LE 2017 Rigotech Prémium Pro remap adatok és teljesítménymérés
- Nissan Qashqai 1.6 DIGT 163 LE 2017 Rigotech Prémium Pro chippelés adatok és dyno teszt
- Nissan Qashqai 2.0 DCI 150 LE Rigotech Prémium Pro tuning és teljesítménymérés
Dacia tuning esettanulmányok (legutóbbi néhány...)
- Dacia Dokker chiptuning 1.5 DCi 75 lóerő 2019 Prémium Pro hangolás
- Dacia Dokker chiptuning 1.5 DCi 90 LE 2014 Prémium Pro finomhangolás
- Dacia Duster chiptuning 1.6 benzin 105 LE 2013 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Dacia Dokker chiptuning 1.5 DCi 75 lóerő 2018 Prémium Pro Stage1
- Dacia Duster chiptuning 1.6 i 105 Ps 2018 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Dacia Logan chiptuning 1.5 DCi 90 lóerő 2017 Prémium Pro csippelés
- Dacia Sandero chiptuning 1.5 DCi 90 Ps 2016 Prémium Pro csippelés
- Dacia Dokker 1.5 DCi 90 Ps 2015 Prémium Pro chiptuning
- Dacia Sandero chiptuning 0.9 TCE 90 lóerő 2017 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Dacia Duster chiptuning 1.5 DCi 90 Ps 2015 Prémium Pro beállítás
- Infiniti QX70 chiptuning 3.0 dízel 238 LE 2014 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Nissan Navara chiptuning 2.3 DCi 190 lóerő 2018 Prémium Pro finomhangolás
- Renault Megane chiptuning 1.9 DCi 115 Ps 2007 Prémium Pro hangolás
- Nissan X-Trail chiptuning 1.6 Di 163 LE 2017 Prémium Pro Stage1
- Renault Trafic chiptuning 2.0 DCi 90 LE 2010 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Dacia Lodgy 1.6 i 100 Ps chiptuning, Prémium Pro beállítás
- Dacia Sandero 1.4 MPI 75 lóerő chiptuning, Prémium Pro csiptuning
- Dacia Duster 1.5 DCI 110 Ps chiptuning, Prémium Pro csippelés
- Dacia Duster 1.5 DCI 105 Ps tuning, Prémium Pro Stage1
- Dacia Lodgy 1.5 DCI 90 Ps tuning, Prémium Pro beállítás
- Dacia Duster 1.6 MPI 110 Ps tuning, Prémium Pro Stage1
- Dacia Duster 1.5 DCI 110 LE chiptuning, Prémium Pro Stage1
- Dacia Duster 1.6 MPI 110 lóerő chiptuning, Prémium Pro beállítás
- Dacia Logan 1.5 DCI 75 LE tuning, Prémium Pro finomhangolás
- Dacia Sandero 1.6 i 85 lóerő chiptuning, Prémium Pro finomhangolás
- Nissan Patrol 3.0 DDI 152 Ps chiptuning, Prémium Pro csiptuning
- Nissan Patrol 3.0 DDI 158 Ps chiptuning, Prémium Pro hangolás
További Dacia tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
További Dacia dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.
- OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
- VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
- Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
- Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
- Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
- Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
- Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Gyártmány | Típus | Motor | LE | Nm | Módszer |
---|---|---|---|---|---|
Dacia | Dokker MPV | 1.2 TCe 5AT | 116 | 190 | OBD |
Dacia | Dokker MPV | 1.5 dCi 5MT | 75 | 200 | Mgb./ OBD |
Dacia | Dokker MPV | 1.5 dCi 5MT | 90 | 200 | OBD |
Dacia | Dokker MPV | 1.5 dCi 5MT | 90 | 220 | Mgb. |
Dacia | Dokker MPV | 1.6 MPI 5MT | 82 | 134 | OBD |
A Dacia története
A Dacia története nem nyúlik vissza olyan régre, mint a legtöbb európai autógyáré. Az 1966-ban Romániában alapított Dacia mindig is kapcsolatban állt a Renault-val: első modellje, amely csak a helyi piacon volt elérhető, egy Dacia 1100 márkajelzéssel ellátott Renault 8 volt: 1967 augusztusától a francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pite?ti-Coliba?i) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm?-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h
1969-ben végre akadálytalanul beindult a Renault 12 licence alapján a négyajtós Dacia 1300, majd 1973-tól a kombi Break gyártása. A gyár kezdetben bővítette a kínálatot, 1975-ben bemutatták a Dacia 1302 pickup változatot, 1978-ban viszont lejárt a Renault-val kötött szerződés, és ettől kezdve a Dacia független gyárként készítette a Dacia 1300 módosított változatait – igazából ekkor kezdődtek a közismert minőségi problémák. A Dacia eladásai az 1990-es években csökkentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. Az egyre rondább karosszériával kínált 1300-as mellett 1995-ben vezették be a Dacia Novát, az első teljes egészében román fejlesztésű, de még a hazájában sem népszerű személyautót. A technikailag padlóra került cégben az egykori alapító-partner, a Renault ismét fantáziát látott, ezért 1999-ben megvásárolta a Dacia tulajdonjogát.
1999-ben a Renault Csoport célja a román gyártó felvásárlásával egyértelmű volt: fejleszteni a Dacia szakértelmét és földrajzi pozícióját, hogy piacra dobhassa a legolcsóbb lépcsőshátú szedánt az akkor jelentősen fejlődésnek indult Kelet-európai piacokon. Nagyon ambiciózus cél volt ez, amelynek eléréshez a Renault Csoport rengeteg, addig ismert konvenciót borított fel. A Renault vállalta a gyár rendbetételét, a fejlesztéseket, a régi Nova modellt továbbfejlesztette, és ebből lett a Dacia Solenza, a Nova Renault-motort kapott változata. A gyárra a Renault 700 millió eurót költött. Az autóiparban először alkalmazták a „design-to-cost” modellt, amelynek szellemében már a tervezés szakaszában elkezdtek számolni a költségekkel. Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával: anélkül, hogy kompromisszumot kötöttek volna a megbízhatóság és a biztonság terén, a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének már legelső szakaszától kezdve ugyanolyan fontos szempont lett. A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. Ezen stratégia értelmében a Renault Csoport már bevált és amortizált alkatrészeinek és technológiáinak használata jelentős előnyt jelentett. A tervezéstől a koncepció kidolgozásáig, majd a gyártásig a Dacia projekt csapata úgy működik, mint egy start-up: tiszta lappal és szűk költségvetéssel kezdődik a munka – minden modell esetén!
A 2004-ben bemutatott Logan tartotta magát az előzetes ígéretekhez, rekord méret és helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség – verhetetlen áron. A modell forradalmasította az autópiacot azzal, hogy az új autó vásárlás olyan közönség számára is elérhetővé vált, amelynek eddig ez csak álom lehetett. A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a modell, hogy 2005-től egész Európában forgalmazni kezdték. A Dacia példaértékű lett az újautó-vásárlás területén. Az ikonikus modellt, a Logant ma is forgalmazzák, 2004 óta összesen 1,8 millió darab talált gazdára. (A kocsit csak az európai piacon forgalmazzák Dacia Logan néven, Dél-Amerikában és Indiában Renault Logan néven fut. Létezik Nissan változata is „Aprio” néven Mexikóban.) A modell sikeres lett világszerte. Öt különböző felszereltségi szint van hozzá a fapadostól a sportos 104 LE-s bőrkormányos változatig. A motorválaszték a következő: benzines: 1,4 75LE; 1,6 90 LE; 1,6 16v 104 LE; dízel: 1,5 DCI 70 LE; 1,5 DCI 85 LE. Az autók sok alkatrésze származik a Renault Thalia és Renault Clio típusokból, például a motorok, a futómű, stb.
A Logan sikerének köszönhetően a Dacia 2008-ban kibővítette kínálatát a Sandero és annak SUV verziójával, a Sandero Stepway-el. A kompaktság és a tágas belső tér kombinációja révén ez az ötajtós forma elég sokoldalú ahhoz, hogy megfeleljen minden kihívásnak. Az új forradalom 2010-ben kezdődött, a Dacia Duster bemutatásával. Ez a modell, amely ma már bestsellernek számít, sokak számára tette elérhetővé azt a SUV szegmenst, amely addig csak magasabb kategóriás modellekből állt.
Hű maradva azokhoz az értékekhez, amelyeket a Dacia sajátjának vall – rekord mértékű helykínálat, egyszerűség, robusztus kialakítás és verhetetlen ár – mindkét új modell ma már slágerterméknek számít. A Sandero (beleértve a Sandero Stepway-t is) rendelkezett 2018-ban a legnagyobb, magánszemélyek körében eladott példányszámmal, bemutatása óta pedig összesen 2,1 millió darabbal. A Dacia Dusterből 2010 óta 1,6 millió darabot adtak el.
A Dacia egyszerű, megbízható és robusztus modelljeivel továbbra is kielégíti a vásárlók alapvető igényeit. A márka 2007-ben bővítette a termékcsaládot a Logan MCV-vel (kombi), majd 2012-ben a Lodgy-val (egyterű) és a Dokkerrel (egyterű személyváltozat és furgon). Vevői lelkesedésének köszönhetően a márka aktív vásárlóközösséggel rendelkezik és mára a Dacia lett az ötödik Európában a magánszemélyek részére történő értékesítés terén.
A márka hazánkban is igen népszerű. 2010-es hazai megjelenése óta a Duster volt a kedvenc a Dacia kínálatában, összesen 24 ezer darabot helyeztek forgalomba 2020 április végéig a Datahouse adatai alapján. A 15 éves évforduló kapcsán a márka egyedi limitált szériát dob piacra, melyet a 15th Celebration felirattal ellátott embléma és további egyedi dizájnelemek különböztetnek meg a többi modelltől. Ez a crossover széria minden országban elérhető, ahol a márkát forgalmazzák. A környezeti kihívásokra reagálva a Dacia az egyetlen gyártó, amely kettős üzemű (benzin/LPG) modelleket kínál közel a teljes személygépjármű választékban.
A Groupe Renault 10 éves tapasztalata alapján a Dacia következő újítása a megfizethető elektromos járművek területén lesz várható. 2020 márciusában a márka bemutatta a Spring elektromos koncepciót, az első teljesen elektromos modellt. Öt ajtós modell, 4 teljes értékű üléssel és 200 km-es hatótávval: a Dacia Spring bizonyítékul szolgál arra, hogy a márka képes mindenki számára elérhető, fenntartható mobilitást kínálni, úgy, hogy továbbra is megtartja merész értékeit. A Dacia meghatározó szereplő volt az autóiparban az elmúlt 15 évben, és forradalmi tevékenysége még messze nem ért véget.