Renault 1.5 DCI chiptuning, motoroptimalizálás

Szerző: febr 14, 20210 hozzászólás

Renault 1.5 DCi chiptuning és motoroptimalizálás

 

A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.  

Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok. 

Ez a Renault 1.5DCI gyűjtőoldalunk, ugorhatsz az oldalon belül:

Renault-Clio-15-dci-75-chiptuning-remap
Renault-Scenic-15DCI-110ps-chiptuning

Kedvcsinálónak egy 2012-es Renualt Laguna 1.5 DCI 110LE Prémium Pro chiptuning tesztkör

 

“Csodára nem számítottam, mégis azt kaptam!” – köszönjük a szuper referenciát 😉

Renault Captur 1.5 DCi 90LE chiptuning Prémium Pro motoroptimalizálás

 

Renault Captur 2018 1.5 DCi 90LE 220NM >>> 119LE 258NM
Fiatal, klassz autó mégis érkezővel kicsit alatt mértünk: 86LE 203NM
Kérés volt, hogy hozzunk rajta 50NM-t a dinamikus élmény, erő érdekében, és jó lenne ha fent sem fogyna el ez az egyébként szándékosan gyárilag lebutított teljesítményű gép.
 
Prémium Pro chiptuning beállításunkkal végül 119LE 258NM csúcsokkal adtuk át, a motoroptimalizálás hozott rajta +33 lovat, +55NM-t. A dyno mérésen látod, hogy miden tartományban nyomatékosabb az autó, nagyon szép karakterisztikát kapott. A teljesítménymérés most úton készült DynoPro-val valós körülmények közt, mert a mérőpados mérés az autó menetstabilizátor / ABS rendszere miatt problémás. 

 

Renault-Captur-15-DCi-90LE-2018-chiptuning
Renault-Captur-15-DCi-90LE-chiptuning-teljesitmenymeres

Renault Clio 2015 1.5DCi 90LE chip tuning és pados teljesítménymérés

 

Renault Clio 2015 1.5DCi 90LE 220NM
Szépen a katalógus fölé teljesített ez a fiatal kis gép, érkezővel is klasszul ment. 93LE 232NM -t mértünk (+3LE +13NM)
Prémium Pro chip tuning beállításunkkal az autó a teljes sávban nyomatékos, legfelül a túlterhelést kerülendő szándékosan ‘vágtuk le’ a gyári érték közelébe. Ha nem tesszük, további teljesítmény jött volna, de nem volt cél a turbó / motor túlterhelése.
PPro motoroptimalizálásunkkal  119LE 273NM (+26le +41nm) eredménnyel adtuk át boldog tulajdonosának. A mérésen látszik, az egyenletesebb nyomatékleadás, sikerült kihozni a gyári görbében található minimális beesést.
Renault-Clio-15-DCi-90-chiptuning
Renault-Clio-15-DCi-90-chippeles-chip-tuning

Clio 1.5 DCI chiptuning adatok, pados teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 1.5 DCI Renault motor 90LE 220NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 93LE 232NM (+3LE +13NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 119LE 273NM (+26LE +41NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült 
  • Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon
Renault-Clio-15-DCi-90-motoroptimalizalas-dyno-teljesitmenymeres

Renault Clio 1.5 DCI 75LE chiptuning adatok, pados teljesítménymérés

 

Ma dupláztunk, két ilyen Renault Clio érkezett egyszerre, az egyik 2016-os, a másik 2018-as. Mindkét Renault  1.5 DCI a gyárilag 75 lovas 200NM. Chiptuning eredményünk a Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal a gyári 75LE  helyett, 107LE és 240NM!
Renault-Clio-15dci-75-chiptuning-pad-meres
Renault-Clio-1-5-DCi-75-chiptuning-teljesitmenymeres

Renault Megane 1.5 DCI 90LE chiptuning adatok, pados teljesítménymérés

 

Renault Megane 1.5DCI 90LE 200NM 2009
A sportos megjelenéshez illik a legjobb egyedi Prémium Pro chiptuning. Ezért nem “törődtünk bele” az első verzió egyébként jó eredményébe, hanem további kettőn keresztül finomítottuk és mértük beállításunkat, valahol ez lenne a teljesítmény-mérőpadon történő motoroptimalizálás lényege. Tehát addig hangoltuk, míg megkaptuk az legszebb karakterisztikát, legjobb csúcsadatokat.
 
Ezért is kiemelten fontos a teljesítménymérés és maximalista hozzáállás. Az autó Delphi rendszere nem új, és nem tartozik a nehezen tuningolhatók közé, ennek ellenére nekem is csak harmadikra sikerült minden szükséges map-ot megtalálni, egymással összhangban újraszámolni.
Renault-Megane-15-DCI-90-chiptuning
Renault-Megane-15-DCI-90-motoroptimalizalas-teljesitmenymero-padon

Megane 1.5 DCI 90LE tuning és teljesítménymérés

 

Az érkező teljesítménymérés adata: 86LE 194NM (-4LE -6NM) kicsit a katalógus alatti, de ez bőven belefér, a kis Renault kiváló állapotú.
A legjobb PPro chiptuning verziónk végül 109LE 233NM (+23LE +39NM) eredményt adott. A tuning úton is nagyon látványos ettől az 1.5 DCI-től.
Sokat javult az erő, dinamika, pedálreakció, rugalmasság a teljes tartományban.
Az olajcsere intervallum az ismert kenési problémák (1.5 DCI motor főtengely csapágy hiba) miatt 8-10e km-re javasolt, és mellé bármilyen kerámiabázisú kopáscsökkentő használata (tuning nélkül is! – pl. Metabond)
Renault-Megane-15DCI-90-chiptuning-tuning-mérés

Renault Scenic 1.5 DCI 82LE chiptuning és teljesítménymérés

 

Renault Scenic 1.5DCI 82LE 185NM 2003
17 éves kora ellenére tökéletes állapotban érkezett, a mért érkezője: 84LE 190NM picit a katalógus felett, szinte hihetetlen!
PPro chiptuning beállításunkat két lépcsőben csináltuk, közben mértünk, néztük az értékeket, a füstöt. A végeredmény TELJESEN FÜSTMENTES, tökéletes karakterisztikával, és 99LE 224NM csúcsértékekkel. (+15LE +34NM) A javulás nagyon jól érezhető, az autó hamarabb éled és fent sem fogy el. A kuplung bírja. A pedál sokkal közvetlenebb, teljesen más élmény így használni.
 
Természetesen az EGR továbbra is aktív, műszakin is rendben lesz. (Sok tuningcéggel ellentétben, nekünk nem szokásunk kéretlenül kiiktatni az EGR-t, lekapcsolni környezetvédelmi rendszert pl. DPF szűrőt… – sajnos sok hasonló tuningsérült esetet láttunk az évek alatt.)
Egy tökéletes, erős beállításnak (ha az szakszerűen van elkészítve) nem feltétele az EGR lekapcsolása, sem az újabb autókon használatos DPF kiiktatása.
Renault-Scenic-15DCI-82ps-chiptuning
Renault-Scenic-15DCI-82ps-csipp-tuning

Renault Scenic 1.5 DCI 110LE chiptuning, motoroptimalizálás

 

Renault Scenic 15DCI 110LE 240NM 2013
📄Katalógus: 110LE 240NM
⏱Mért gyári sw: 120LE 260NM
🎯Rigotech PPro: 132LE 313NM
📈Eredmény: +12LE és +53NM
🌳 DPF, EGR természetesen ON
 
Az autó érkező gyári állapotában is jelentősen túlteljesítette a gyári adatot, így az élettartam szem előtt tartásával felsőbb fordulaton óvatosabb értékeket kapott, így nem fog szétforogni, a turbó és nagynyomású rendszer terhelése sem nőtt jelentősen.
A használati tartományban elért +53NM forgatónyomaték nagyon jól érezhető élményt, dinamikát ad!
Renault-Scenic_15DCI-110-chiptuning-tuningbox
Renault-Scenic_15DCI-110-teljesitmenymeres

Az 1.5 DCI motoroptimalizálásunk folyamata, eredménye, haszna

 

Motordiagnosztika, közös tesztkör, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítjük a megbeszéltek szerinti erős vagy óvatosabb Prémium Pro chiptuning beállításunkat erre az 1.5 DCI motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, egyes rendszereknél mert a motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, ezt követhette az olvasás / írás. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van a legtöbb verzióra. Amelyre nincs (még) OBD-s megoldás, ott közvetlenül csatlakozunk a vezérlőre, annak megbontása nem szükséges eszközeinkkel. 

Ahogy a mérőpados teljesítménymérés is mutatja, az autók kiválóan felébrednek PPro beállításainkkal. A biztonsággal hozható 30-50NM nyomatéktöbblet szuper dinamikát és erőt ad,  és legtöbbször a kuplung és hajtáslánc is csúszás, rezonancia, túlterhelés nélkül átviszi. Természetesen minden környezetvédelmi rendszert DPF, EGR aktívan hagytunk. FONTOS: Nem vállaljuk semmilyen környezetvédelmi rendszer (EGR, DPF, Adblue, stb. ) akár végleges, akár csak diagnosztikai célú lekapcsolását sem. Ezeket nem javaslom, ilyen ügyben kérlek NE keress minket.

Renault 1.5 DCI chiptuning tanulságok, összegzés

 

Kiválóan érezhető, erős, dinamikus eredményt érünk midnen esetben, amikor az autó érkező műszaki állapota tökéletes. Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a méréseken látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott +30-40LE és +50-70NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a részecskeszűrő (DPF) kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos”, – mert nem az!  

Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, az “eredményt”. Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó, akciós árú chiptuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. Amikor mi az ajánlott értéknél ügyfelünk kérésére nagyobbat hozunk a motoron, az agresszív használat esetén fellépő lehetséges mellékhatásokról ügyfeleinket akik hasonlóan brutális eredményt szeretnének, tájékoztatjuk.

Noha a használt rendszerek közül a legrégebbi majdnem 20 éves, de vannak egészen frissek is, pl. a legújabb tuningvédett Bosch verziók 2016 után, majd újabb váltás 2019-től.  Ahogy látom programozásuk, számolásuk sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… – vagy épp kamu mérésekkel

További  Renault referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Renault chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

Renault 1.5 DCI motorral szerelt chiptuningra alkalmas modellek listája

 

29 Renault modell ezzel a DCI motorral, amely alkalmas motoroptimalizálásra:
Captur, Clio, Clio Campus, Clio Campus Evolution, Clio GT, Duster, Fluence, Grand Kangoo, Grand Modus, Grand Scenic, Kadjar, Kangoo, Kangoo be bop, Kangoo Campus, Kubistar, Laguna, Logan, Megane, Megane Grand Coupe, Megane Sporter, Modus, Pulse, Sandero, Sandero Stepway, Scenic, Scenic X-Mod, Symbol, Thalia, SM3

Chiptuninggal kompatibilis évjáratok:
2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020

Teljesítményosztályok és nyomatékadatok amelyek tuningolhatók:
20 teljesítményosztályban készült ez az 1.5 DCI motor 47-85kW között, az alábbi lóerőkkel:
64, 65, 68, 69, 75, 80, 82, 84, 85, 86, 88, 90, 95, 101, 105, 106, 107, 109, 110, 115

Tízféle forgatónyomatékkal (NM):
160, 180, 185, 190, 200, 210, 220, 230, 240, 250, 260,

 

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!