Fiat tuning

Fiat tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!

Chiptuning » Fiat tuning

Fiat tuning, chiptuning

Erős Fiat tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.

Fiat tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Fiat  chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani.  Kezdd itt, kattints a lejátszásra!

Fiat tuning, tuningbox és motoroptimalizálás

A listázott Fiat modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Fiat tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Fiat chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

fiat-tuning

Fiat tuning és kapcsolódó szakcikkeink

Fiat cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: Fiat - Alfa - Lancia - Maserati, mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.






További tuning sztorik, teljesítményadatok az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Fiat fotók, életképek a Rigotech műhelyeiből

fiat-freemont-2-0-jtdm-170-tuning
fiat-Stilo-tuning-1-9-jtd-115-chiptuning
FIAT-DOBLO-16Mjet-90ps-2014-chiptuning-dyno-adv
Fiat-Freemont-20Mjet-170ps-2012-CHIPTUNING-dyno-k

További Fiat tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!


Fiat tuning dyno képek

fiat-500 / 595 / 695-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart
fiat-Stilo-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart
alfa-romeo-159-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart
alfa-romeo-159-tuning-teljesitmenymeres-dyno-chart

További Fiat dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!

Fiat tuning referencia videóink

Kattints ide a Fiat tuning videókért!

 

Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.

  • OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
  • VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
  • Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
  • Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
  • Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
  • Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
  • Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Fiat tuning adatok, módszerek
Gyártmány Típus Motor LE Nm Módszer
Fiat 500 0.9 TwinAir 5MT (85 hp) 84 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 0.9 TwinAir 6MT (105 hp) 105 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.2 8v 5AT 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.2 8v 5MT 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.3 16v Multijet 5MT (75 hp) 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.4 16v 5MT 101 132 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500 1.4 16v 6AT 101 132 VR/Mgb. +OBD
Fiat 124 Spider 1.4 16v MultiAir Turbo 6AT 140 240 VR/Mgb. +OBD
Fiat 124 Spider 1.4 16v MultiAir Turbo 6MT 140 240 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 0.9 TwinAir 5MT (85 hp) 84 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 0.9 TwinAir 6AT (85 hp) 84 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 0.9 TwinAir 6MT (105 hp) 105 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.2 8v 5AT 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.2 8v 5MT 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.3 16v Multijet 5MT (75 hp) 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.4 16v 5MT 99 131 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500C 1.4 16v 6AT 99 131 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 0.9 TwinAir 6MT (105 hp) 105 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 0.9 TwinAir 6MT (85 hp) 105 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 1.3 16v Multijet 5MT (85 hp) 84 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 1.4 16v 6MT 95 127 Mgb.
Fiat 500L 1.4 16v T-Jet MultiAir 6AT 162 250 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 1.4 16v T-Jet MultiAir 6MT 120 200 Mgb.
Fiat 500L 1.4 16v T-Jet MultiAir 6MT 162 250 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500L 1.6 16v Multijet 6MT (105 hp) 105 320 Mgb.
Fiat 500L 1.6 16v Multijet 6MT (120 hp) 120 320 Mgb.
Fiat 500X 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat 500X 1.4 16v MultiAir Turbo 140 230 OBD
Fiat 500X 1.4 16v MultiAir Turbo 162 250 OBD
Fiat 500X 1.4 16v MultiAir Turbo 140 4x2 140 230 OBD
Fiat 500X 1.4 16v MultiAir Turbo 140 4x2 Cross 140 230 OBD
Fiat 500X 1.6 16v E-torQ 110 4x2 110 152 OBD
Fiat 500X 1.6 16v MultiJet II 120 4x2 Cross 120 320 Mgb.
Fiat 500X 2.0 16v Multijet II 140 4x4 Cross Automatic 140 350 Mgb.
Fiat Albea 1.4 8v 76 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.2 16v 80 82 113 OBD
Fiat Bravo 1.4 16v 90 90 128 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.4 16v MultiAir Turbo 140 140 230 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.4 16v T-Jet 120 120 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.4 16v T-Jet 120 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.4 16v T-Jet 120 Automatic 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.4 16v T-Jet 150 150 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 105 105 290 OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 105 DPF 105 290 OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 120 DPF 120 300 Mgb./ OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 120 DPF Automatic 120 300 Mgb./ OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 90 90 290 OBD
Fiat Bravo 1.6 16v Multijet 90 DPF 90 290 OBD
Fiat Bravo 1.8 16v E.TorQ 133 206 OBD
Fiat Bravo 1.9 8v Multijet 116 DPF 116 255 OBD
Fiat Bravo 1.9 8v Multijet 120 DPF 120 255 OBD
Fiat Bravo 1.9 8v Multijet 90 DPF 90 255 OBD
Fiat Bravo 1.9 8v JTD 100 101 200 OBD
Fiat Bravo 1.9 8v JTD 105 105 144 OBD
Fiat Bravo 1.9 16v Multijet 150 DPF 150 320 OBD
Fiat Bravo 2.0 16v Multijet 165 DPF 165 360 OBD
Fiat Bravo 2.0 20v 155 HGT 154 186 OBD
Fiat Coupe 2.0 20v 154 OBD
Fiat Croma 1.9 16v Mjet 120 OBD
Fiat Croma 1.9 16v Mjet 150 OBD
Fiat Croma 2.4 20v Mjet 200 OBD
Fiat Doblo 1.2 8v 65 102 OBD
Fiat Doblo 1.3 16v Multijet 69 180 OBD
Fiat Doblo 1.3 16v Multijet DPF 86 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.3 Multijet 16v 90 DPF 90 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.4 8v 76 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.4 16v 95 95 127 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.4 16v T-Jet 120 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.4 16v T-Jet 120 Natural Power 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Doblo 1.6 16v 103 145 OBD
Fiat Doblo 1.6 16v Natural Power 103 130 OBD
Fiat Doblo 1.6 Multijet 16v 105 DPF 105 290 Mgb./ OBD
Fiat Doblo 1.6 Multijet 16v 90 DPF 90 200 Mgb./ OBD
Fiat Doblo 1.6 Multijet 16v 90 DPF Automatic 90 200 Mgb./ OBD
Fiat Doblo 1.9 8v JTD 101 200 OBD
Fiat Doblo 1.9 8v JTD 105 205 OBD
Fiat Doblo 1.9 8v Multijet 101 200 OBD
Fiat Doblo 1.9 8v Multijet 105 205 OBD
Fiat Doblo 1.9 8v Multijet DPF (120) 120 200 OBD
Fiat Doblo 2.0 Multijet 16v 135 DPF 135 320 Mgb./ OBD
Fiat Ducato 2.0 8v 110 OBD
Fiat Ducato 2.0 Jtd 84 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 101 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 110 250 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 131 320 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 132 320 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 133 320 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 135 320 OBD
Fiat Ducato 2.2 Mjet 150 350 OBD
Fiat Ducato 2.3 Jtd 110 OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 110 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 120 OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 131 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 132 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 152 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.3 Mjet 177 VR/Mgb. +OBD
Fiat Ducato 2.8 Jtd 126 OBD
Fiat Ducato 2.8 Jtd Power 146 OBD
Fiat Ducato 3.0 Mjet 160 OBD
Fiat Ducato 3.0 Mjet Power 180 Mgb.
Fiat Fiorino 1.2 8v 60 OBD
Fiat Fiorino 1.3 8v Flexpower 76 OBD
Fiat Fiorino 1.3 16v Mjet 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Fiorino 1.3 16v Mjet DPF 75 VR/Mgb. +OBD
Fiat Fiorino 1.3 16v Mjet DPF 95 VR/Mgb. +OBD
Fiat Fiorino 1.4 8v 73 VR/Mgb. +OBD
Fiat Freemont 2.0 16v Multijet II 140 140 350 Mgb.
Fiat Freemont 2.0 16v Multijet II 170 170 350 Mgb.
Fiat Freemont 2.0 16v Multijet II 170 4x4 170 350 Mgb.
Fiat Fullback 2.4 TD 5AT 154 380 OBD
Fiat Fullback 2.4 TD 5AT 181 430 OBD
Fiat Fullback 2.4 TD 6MT 154 380 OBD
Fiat Fullback 2.4 TD 6MT 181 430 OBD
Fiat Grande Punto 1.2 8v 65 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.2 8v 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.3 16v Multijet 75 DPF 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.3 16v Multijet 90 90 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.3 16v Multijet 90 Automatic 90 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.3 16v Multijet 90 DPF 90 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 8v 78 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 8v Automatic 78 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 8v LPG 78 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 8v Natural Power 76 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 16v 95 128 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet 120 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Grande Punto 1.6 16v E.TorQ 117 OBD
Fiat Grande Punto 1.6 16v Multijet 120 120 320 OBD
Fiat Grande Punto 1.6 16v Multijet 120 DPF 120 320 OBD
Fiat Grande Punto 1.8 16v E.TorQ 131 206 OBD
Fiat Grande Punto 1.9 8v Multijet 120 120 280 OBD
Fiat Grande Punto 1.9 8v Multijet 130 131 280 OBD
Fiat Idea 1.3 16v Mjet 69 OBD
Fiat Idea 1.3 16v Mjet 90 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Idea 1.3 16v Mjet DPF 95 Mgb./ OBD
Fiat Idea 1.4 8v 78 VR/Mgb. +OBD
Fiat Idea 1.4 16v 95 OBD
Fiat Idea 1.6 16v Mjet 120 OBD
Fiat Idea 1.9 8v Jtd 101 OBD
Fiat Linea 1.3 16v Mjet DPF 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Linea 1.4 8v 78 VR/Mgb. +OBD
Fiat Linea 1.4 16v T-Jet 120 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Linea 1.6 16v Mjet 120 OBD
Fiat Linea 1.9 16v Mjet 131 OBD
Fiat Marea 1.2 16v 80 OBD
Fiat Marea 1.9 8v Jtd 105 OBD
Fiat Marea 1.9 8v Jtd 110 OBD
Fiat Marea 2.0 20v 150 OBD
Fiat Marea 2.0 20v 155 OBD
Fiat Marea 2.4 Jtd 131 OBD
Fiat Mille 1.0 8v 54 OBD
Fiat Multipla 1.9 8v Jtd 105 OBD
Fiat Multipla 1.9 8v Jtd 110 OBD
Fiat Multipla 1.9 8v Jtd 116 OBD
Fiat Multipla 1.9 16v Mjet 120 OBD
Fiat Ottimo 1.4 16v T-Jet 122 Mgb.
Fiat Ottimo 1.4 16v T-Jet 150 Mgb.
Fiat Palio 1.0 8v 65 OBD
Fiat Palio 1.0 8v 75 OBD
Fiat Palio 1.1 8v 54 OBD
Fiat Palio 1.2 8v 60 OBD
Fiat Palio 1.2 8v 63 OBD
Fiat Palio 1.3 16v 82 OBD
Fiat Palio 1.3 16v 84 Mgb.
Fiat Palio 1.3 16v Mjet 69 OBD
Fiat Palio 1.3 16v Mjet 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Palio 1.4 8v 78 OBD
Fiat Palio 1.4 8v Flexpower 82 OBD
Fiat Palio 1.4 8v Flexpower 86 OBD
Fiat Palio 1.8 8v 110 OBD
Fiat Palio 1.8 8v 116 OBD
Fiat Palio 1.8 8v FlexPower 132 OBD
Fiat Palio 1.9 8v Jtd 80 OBD
Fiat Palio 1.9 8v Jtd 110 OBD
Fiat Panda 0.9 8v Natural Power 80 140 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 0.9 8v TwinAir Turbo 85 84 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 0.9 8v TwinAir Turbo 90 90 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 0.9 8v TwinAir Turbo 90 4x4 90 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.1 8v 54 88 OBD
Fiat Panda 1.1 8v Eco 54 88 OBD
Fiat Panda 1.2 8v 60 102 OBD
Fiat Panda 1.2 8v 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.2 8v 4x4 60 102 OBD
Fiat Panda 1.2 8v 4x4 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.2 8v Automatic 60 102 OBD
Fiat Panda 1.2 8v Eco 60 102 OBD
Fiat Panda 1.2 8v Natural Power 52 88 OBD
Fiat Panda 1.2 8v Natural Power 60 102 OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet 69 145 OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet 4x4 69 145 OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet 4x4 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet 5MT (80 hp) 80 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet DPF 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet DPF 4x4 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet II 75 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.3 16v Multijet II 75 4x4 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.4 8v Natural Power 69 104 VR/Mgb. +OBD
Fiat Panda 1.4 8v Natural Power 78 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 0.9 16v TwinAir Turbo 105 105 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 0.9 16v TwinAir Turbo 85 84 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.2 8v 60 102 OBD
Fiat Punto 1.2 8v 69 102 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.2 8v Automatic 60 102 OBD
Fiat Punto 1.2 8v GPL 60 102 OBD
Fiat Punto 1.2 8v Natural Power 60 102 OBD
Fiat Punto 1.2 16v 80 114 OBD
Fiat Punto 1.2 16v Speedgear 80 114 OBD
Fiat Punto 1.3 16v Multijet 69 180 OBD
Fiat Punto 1.3 16v Multijet 75 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.3 16v Multijet 85 Eco 84 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.3 16v Multijet 95 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.3 16v Multijet Automatic 69 180 OBD
Fiat Punto 1.4 8v Easy Power 78 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.4 8v Natural Power 69 104 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.4 8v Natural Power 76 115 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.4 16v 95 128 OBD
Fiat Punto 1.4 16v MultiAir 105 105 130 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.4 16v MultiAir 135 135 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto 1.4 16v Sporting 95 128 OBD
Fiat Punto 1.9 8v JTD 80 80 196 OBD
Fiat Punto 1.9 8v JTD 85 84 196 OBD
Fiat Punto 1.9 8v JTD 85 86 196 OBD
Fiat Punto 1.9 8v Multijet 99 260 OBD
Fiat Punto Evo 1.2 8v 65 102 OBD
Fiat Punto Evo 1.2 8v 68 102 OBD
Fiat Punto Evo 1.3 16v Multijet 75 DPF 75 190 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto Evo 1.3 16v Multijet 90 90 200 OBD
Fiat Punto Evo 1.3 16v Multijet 90 Automatic 90 200 OBD
Fiat Punto Evo 1.3 16v Multijet 95 DPF 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto Evo 1.3 16v Multijet 95 DPF Automatic 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto Evo 1.4 8v 78 115 OBD
Fiat Punto Evo 1.4 8v Automatic 78 115 OBD
Fiat Punto Evo 1.4 8v GPL 76 115 OBD
Fiat Punto Evo 1.4 8v Natural Power 69 104 OBD
Fiat Punto Evo 1.4 8v Natural Power 78 104 OBD
Fiat Punto Evo 1.4 16v MultiAir 105 105 130 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto Evo 1.4 16v MultiAir 135 135 206 VR/Mgb. +OBD
Fiat Punto Evo 1.6 16v Multijet 120 DPF 120 320 OBD
Fiat Qubo 1.3 16v Mjet 75 145 VR/Mgb. +OBD
Fiat Qubo 1.3 16v Mjet DPF 95 VR/Mgb. +OBD
Fiat Qubo 1.3 16v Multijet 5MT (80 hp) 80 VR/Mgb. +OBD
Fiat Qubo 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 VR/Mgb. +OBD
Fiat Qubo 1.4 8v 73 VR/Mgb. +OBD
Fiat Qubo 1.4 8v 78 VR/Mgb. +OBD
Fiat Scudo 1.6 16v Mjet 90 OBD
Fiat Scudo 2.0 8v Jtd 94 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v 136 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v Jtd 109 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v Mjet 120 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v Mjet 126 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v Mjet 136 OBD
Fiat Scudo 2.0 16v Mjet 163 OBD
Fiat Sedici 1.9 8v Mjet 120 OBD
Fiat Sedici 2.0 16v Mjet 136 OBD
Fiat Seicento 1.1 8v 54 OBD
Fiat Seicento 1.1 8v OBD
Fiat Siena 1.0 8v Flexpower 65 OBD
Fiat Siena 1.3 8v 73 OBD
Fiat Siena 1.4 8v 69 OBD
Fiat Siena 1.4 16v Bipower 82 OBD
Fiat Siena 1.6 16v 101 OBD
Fiat Siena 1.6 16v 103 OBD
Fiat Siena 1.8 8v FlexPower 132 OBD
Fiat Stilo 1.2 16v 80 OBD
Fiat Stilo 1.4 16v 95 OBD
Fiat Stilo 1.6 16v 103 OBD
Fiat Stilo 1.6 16v 105 VR/Mgb. +OBD
Fiat Stilo 1.9 8v Jtd 80 OBD
Fiat Stilo 1.9 8v Jtd 101 OBD
Fiat Stilo 1.9 8v Jtd 116 OBD
Fiat Stilo 1.9 8v Mjet 120 OBD
Fiat Stilo 1.9 16v Mjet 140 OBD
Fiat Stilo 1.9 16v Mjet 150 OBD
Fiat Stilo 2.4 20v 170 OBD
Fiat Strada 1.2 8v 60 OBD
Fiat Strada 1.2 8v 73 OBD
Fiat Strada 1.3 16v Mjet DPF 86 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Strada 1.3 16v Mjet DPF 95 VR/Mgb. +OBD
Fiat Strada 1.4 8v Flexpower 86 OBD
Fiat Strada 1.6 16v Flexpower 117 OBD
Fiat Strada 1.8 8v FlexPower 105 OBD
Fiat Strada 1.8 8v FlexPower 132 OBD
Fiat Strada 1.9 8v Jtd 80 OBD
Fiat Talento 1.6 16v EcoJet TwinTurbo 6MT (125 hp) 125 320 Mgb.
Fiat Talento 1.6 16v EcoJet TwinTurbo 6MT (125 hp) 146 340 Mgb.
Fiat Talento 1.6 16v Multijet 6MT (120 hp) 120 300 Mgb.
Fiat Tipo 1.3 16v Multijet 5MT (95 hp) 95 200 VR/Mgb. +OBD
Fiat Tipo 1.4 16v 6MT (95 hp) 95 127 Mgb.
Fiat Tipo 1.4 16v T-Jet MultiAir 6MT (120 hp) 120 206 Mgb.
Fiat Tipo 1.6 16v E-torQ (110 hp) 110 152 OBD
Fiat Tipo 1.6 16v Multijet 6MT (120 hp) 95 320 Mgb.
Fiat Toro 2.0 16v Multijet 6MT 170 350 Mgb.
Fiat Toro 2.0 16v Multijet 9AT 170 350 Mgb.
Fiat Ulysse 2.0 8v Jtd 110 OBD
Fiat Ulysse 2.0 16v 136 OBD
Fiat Ulysse 2.0 16v Jtd 110 OBD
Fiat Ulysse 2.0 16v Jtd 120 OBD
Fiat Ulysse 2.0 16v Jtd 136 OBD
Fiat Ulysse 2.2 16v Jtd 128 OBD
Fiat Ulysse 2.2 16v Jtd TwinTurbo 170 OBD
Fiat Uno 1.0 8v 54 OBD
Fiat Uno 1.0 8v Flexpower 67 OBD
Fiat Uno 1.2 8v 60 OBD
Fiat Viaggio 1.4 16v T-Jet 122 Mgb.
Fiat Viaggio 1.4 16v T-Jet 150 Mgb.
SOURCE: Sources

A Fiat története

A Fiat Olaszország legnagyobb autógyártója. A Fiat szó a Fabbrica Italiana Automobili Torino (Olasz Autógyár Torinó) rövidítéséből származik. A céget 1899-ben alapította egy befektetői csoport, amelynek Giovanni Agnelli is tagja volt. A több, mint egy évszázados működése alatt a Fiat gyártott többek között vasúti szerelvényeket, munkagépeket, katonai járműveket és repülőgépeket. 2009-től a Fiat-csoport volt a világ kilencedik legnagyobb autógyártója (Olaszországban az első). Fiat-alapú autókat építenek a világ minden táján. Olaszország után a legnagyobb termelés Brazíliában folyik, ahol a Fiat márka a piacvezető. A csoport ezen kívül üzemeltet még gyárakat Argentínában és Lengyelországban is. Több gyárral is szerződésben állnak, melyekkel közösen gyártanak több típust is. Kiemelkedő kapcsolatban állnak Franciaországgal, Törökországgal, Szerbiával, Indiával és Kínával.
Giovanni Agnelli családja azóta is részt vesz a cég igazgatásában. Az európai történet javarészt ismert előttünk: az alapítást egy óriási boom követte, egyre nagyobb számban gyártották a járműveket. Ebben az is nagy valószínűséggel közrejátszott, hogy a Agnelli jobb oldali beállítottsága következtében a gyár számos megrendelést kapott az akkori olasz kormánytól. (Agnelli-t egyébként sokat támadták is jobboldali nézetei miatt, a fasizmus idején azonban ez ‘jól jött’ neki, Mussolini-től még kitüntetést is kapott.)
A Fiat első üzemét, 1900-ban a Torinói Corso Dantén nyitották meg, amely 150 munkást alkalmazott és 24 típust bocsátott ki. A huszadik század hajnalán a motor és a kocsigyártás még két mesterség volt – utóbbi évezredes (lovas kocsi, hintó, stb.) gyártási kultúrájával -, így az első 1899-ben kiadott Fiat modell Marcello Alessio műhelyéből kapta a felépítményt, az-az a kocsi részt, míg az új technikának számító hajtómű, az Aristide Faccioli tervezte Fiat gyárban készült. A 3,5 LE-s autót egy 679 köbcentiméteres erőforrás hozta mozgásba, legnagyobb elérhető sebessége pedig 35 km/óra körül lehetett. Az első években a ló vontatta kocsiformához építették rejtve a motorokat, nyitható esővédő tetővel és egymással szembeni ülőhelyekkel.
A múlt század elején élők kihívásnak tekintették az autómobilozást és a sportos életstílus egyik jelképe volt az autó. Az első Giro d’Italia Automobilistico versenyen 9 Fiat állt rajthoz, és mind célba érkezett. 1902-ben a 24 HP (LE), a Fiat első igazi versenyautója Vincenzo Lanciával (későbbi márkanév) a volánnál megnyerte a Sassi-Superga hegyi versenyt, míg Giovanni Agnelli egy Fiat 8 HP-vel rekordot állított föl a második Giro d’Italia Automobilistico versenyen. A Fiat pár év alatt teljesen megújította termékskáláját, és első alkalommal gyártott akkumulátorokkal ellátott autókat. Bevezették a szabadalmaztatott kardánhajtást. A Fiatok szorgalmasan gyűjtötték a győzelmeket a versenypályákon és egymás után döntöttek rekordokat. A folyamatos fejlesztés, bővülés állandósult a Fiatnál. A Lingotto üzem építési munkálatai 1916-ban indultak. Korának legnagyobb – ötemeletes – európai gyára szimbólummá vált, amelynek tetején a futurisztikus próbapálya ült koronaként. Mindeközben a Fiat új üzleti lehetőségeket keresve megvetette lábát az acéliparban, a vasútgyártásban, a villamos energia iparban és a tömegközlekedésben is. Létrejött a Fiat Lubrificanti és az első olasz leányvállalat Oroszországban. A háború kitörésekor a társaság szinte teljes termelésével a hadsereg ellátását támogatta.
A századfordulóra a Fiat már globálisan gondolkodott, Franciaország volt az első határon túli hely, ahová a Fiat szállított. 1903-tól a Fiat egyre jelentősebb szerepet töltött be az autógyártók között: Franciaország és Anglia mellett már a tengerentúlra is exportált. Valójában az export hívta életre a cég egy igazi védjegyét, amihez új emblémát is terveztek. A liberty stílusban (a 19. század végének, 20. század elejének kiemelkedő építészeti irányzata) megrajzolt, kékre és aranyszínűre zománcozott bronzplakett közepére egy négyszögbe zárt, pontok nélküli Fiat feliratot helyeztek, amelyben az A betű jobb oldalának felső része kissé elhajlott, teret engedve a T betűnek. Ekkorra a Fiat név már nemcsak a termékeket, hanem az egész vállalatot jelképezte, amelyet az 1904-ben megjelent, Roberto Biscaretti által tervezett újabb emblémán a teljes cégnév elhagyása is alátámasztott. Az ovális plakettet több mint két évtizedig használták. Stilizált liberty stílusú rajzolata hasonlított a korábbi változatra: felkelő nap a porosz kék háttér előtt. A Fiat felirat is ugyanaz maradt, mint az 1901-es emblémán, de a betűk vastagabbak lettek és köréjük új, spártai jellegű dekoráció került. Ez a jelvény nem sokkal később a cég logójává vált, még a hivatalos levélpapírokon is megjelent a Fiat nevet hátulról beragyogó felkelő nap.
A rohamosan előrelépő autóiparban évről évre fejlesztették az erőforrásokat, így 1904-ben már a 24-32 lóerős motorok nem számítottak különlegesnek, sőt egyes kivételes darabok 60 LE teljesítményre és akár 90 km/óra sebességre is képesek voltak. A Fiat az első évtizedben 20-30 LE-s, technikailag megbízható, közép kategóriás, nyitott és zárt kocsiszekrényes autókat fejlesztett. Jellemző a korszakra, hogy uralkodó dinasztiák kedvelt márkájaként említik a történészek. Ezekben az években születtek a Fiat Tipo modellek. 1910-es Fiat Tipo 5 kétségtelenül az egyik legelegánsabb, harmonikus külsejű autó, amely 50-60 lóerős teljesítmény mellett, a 100 km/óra végsebességet is elérte. A Fiat Tipo sorozatban a karosszéria komfortos kialakítása rendkívül magas szintet ért el, amit az egy darabban lévő padlólemez szőnyegborítása és a finom belső kárpitozása tovább emelt.
Az I. Világháborút követően a Fiat egy egészen szűk piaci csoportot vett célkeresztjébe fejlesztéseivel. Az ötszázas sorozat klasszikus, már-már építészeti aprólékossággal kidolgozott 520-as SuperFiat modelljét, 12 hengeres, 6800 köbcentiméteres motor hajtotta, pazar műszerfalán egy komplex kapcsolórendszer pompázott, ampermérővel, nyomásmérővel, motorhőfok mérővel, de megtalálható volt benne a magasságmérő, az óra, a sebességmérő, a kilométer számláló és az üzemanyagszint mérő. A Fiat ekkor a megfizethető kategóriától rendkívül messze került, ugyanakkor olyan drága technológiai megoldásokat alkalmazott, amelyből márkatekintélyt próbált kovácsolni. 1920 környékén kezdték meg Torino-ban a ‘Lingotto’ névre hallgató óriási gyár építését, melyet 1923-ban avattak fel, így ebben az évben kezdte meg a működését. Az egyre növekvő kereslet kielégítése miatt nagy szükség is volt rá, ugyanis már ekkor (sőt, már 1906-tól) nem csak az európai piacot szolgálták ki, de az Egyesült Államok is egy komoly megrendelővé vált. Vicces nyelvek szerint egyébként abban a periódusban, amikor – hát, hogy is fogalmazzunk – voltak apró problémák a Fiatok minőségével, az USA-ban a Fiat betűszót nem a hagyományos értelmében használták, hanem a ‘Fix It Again, Tony’ beszédes kifejezés élt a köztudatban.
A 20-as években kör alakú emblémái jellemezték az autókat. Ezek jellegzetes, vékony, hosszúkás betűkből álltak, az Alfa Romeóhoz hasonlóan babérkoszorúval vettek körül őket. 1931-ben egyszerű téglalap alakúra, később alul keskenyedő formájúra cserélték le az emblémát.
Az olasz diktátor Mussolini hatalomra kerülése – ahogy a szövetségese Hitleré a német ipart – mélyen befolyásolta Olaszország iparát, így a Fiat fejlődését. A nemzetközi kitekintés helyett a hazai piac került frontvonalba és a hadsereg technikai igényeinek kielégítése élvezett prioritást, ami viszont a könnyű haszongépjárművek területén hozott áttörő előrelépést, de említésre méltóvá vált a repülőgép és a vasútgyártás is. Míg a tízes évek elején még 40 autókészítéssel foglalkozó üzem működött Olaszországban, a II. Világháború kitörésekor azonban már csak három: a Fiat, a Lancia és az Alfa Romeo. A háború drasztikus csökkenést hozott a személyautók gyártásában, ugyanakkor előtérbe kerültek a Fiat könnyű haszongépjárművei. A termelés értelemszerűen drasztikusan visszaesett. Ennek a csökkenő piaci kereslet mellett oka volt az is, hogy a gyár bombatalálatot kapott, és meglehetősen siralmas állapotba került, mindeközben az üzemekben mégis harckocsik és repülőgépek készültek. 1957-ben mutatták be a Fiat népautóját, a Cinquecentót (magyarul ötszázas). A modell 1975-ig volt gyártásban, de gyártotta a Steyr-Puch is.
Természetesen a II. világháború után újfent egy gazdasági fellendülés következett, ez a Fiat-ot is érintette, így a cég újra a legnagyobbak közé emelkedett, számos új modell gördült le a gyártósorokról. Giovanni Agnelli nem sokkal a háború után meghalt, utóda unokája, az azonos nevű, de magát emiatt inkább Gianni-nak nevező fiatal Agnelli lett.
A Fiat a gazdaságos üzemeltetésű autókat kezdte el gyártani. A kis 500-as C folytatása volt a 1936-os Topolinonak és Genfben, az 1950-es motor-show-n bemutatkozó 1400-ast a francia Auto Journal egyszerűen Európai Autó néven üdvözölte. A modell dízel változata – a Fiat elsőként – egyébként 1953-ban mutatkozott be. A Fiat ismét jövedelmező óriásvállaltnak számított és egyre több embernek biztosított munkát, ráadásul termékei a hazai és a nemzetközi piacokon is gyorsan vevőre találtak. Az olasz gazdasági csoda egyik fontos ágazata lett a Fiat ipari óriás és Mirafiori megduplázta az ötvenes évek végére kapacitását.
A 60-as évek gazdasági fellendülésének köszönhetően, a Fiat megnégyszerezte az autóeladások számát, közel 150 országba exportálta autóit. Az erős nemzetközi jelenlét arra ösztönözte a vállalatot, hogy egységesítse emblémáit, ezáltal olyan egységes arculattal és modern emblémával jelenjen meg a vásárlók előtt, amely első látásra azonosíthatóvá teszi a hirdetésekben, reklámokban szerte a világon. Így jött létre 1968-ban a négy, 18 fokban döntött négyszögben dőlt „univers” betűtípussal írt, kék alapon fehér Fiat felirat, mely 1982-ig nemcsak a Fiat gépkocsik, hanem az egész Fiat Csoport védjegyeként is szolgált, jelképezte a holdingon belüli márkák összetartozását. 1966-ban kötött megállapodást a Szovjetunióval és Togliattiban felépült a VAZ (manapság AvtoVAZ) üzem. Itt a Fiat 124 licence alapján a Zsigulit készítették. Később még több szocialista országgal kötött licencmegállapodást; így a Fiat cég licenciája alapján készültek a Zastava autók Jugoszláviában és a Polski Fiatok Lengyelországban.
A ’80-as évekre annyira megerősödött a vállalat, hogy nemzetközi szinten ismét komoly tényező lett, több gyártósor létesült pl. Marokkóban, Lengyelországban, Törökországban, kihasználva az olcsóbb munkaerő jelentette lehetőségeket. 1982-ben először a Panda hűtőrácsán jelent meg a négy darab döntött négyszög stilizált változata, az öt ferde vonal. Ez a két jelvény 1991-ig felváltva szerepelt az egyes típusok orrán. Az akkor bemutatott Cinquecento már mindkettőt egyszerre viselte, az öt vonalat elöl, a négy négyszöget pedig hátul.
Alapításának 100. évfordulóján 1999-ben, az új Punto bemutatásával egy időben a Fiat visszatért az 1920-as évek legendás kör alakú babérkoszorús plakettjéhez, kék mezőben ezüst felirattal. A Centro Stile Fiat, a Fiat saját formatervező központja, által rajzolt régi-új emblémával a cég a gyökerekhez való visszatérést, ugyanakkor a megújulást is jelezni kívánta. A Fiat Csoport védjegye, a négy döntött négyszög az autók hátulján továbbra is megmaradt.
A 2000-es évekkel beköszöntő gazdasági válság nem kerülte el a Fiat-ot sem, sőt, ezekben az években halt meg Gianni Agnelli, akinél az utódlás kérdése hasonlóan nézett ki, mint egy generációval korábban. Az unoka, John Elkann volt az esélyes befutó, azonban a vállalatot a fiatal üzletember hosszabb ideig alelnökként vezette csak, a tiszteletbeli elnök Luca Cordero di Montezemolo, a Ferrari korábbi igazgatója, a vezérigazgató pedig 2004-től Sergio Marchionne volt, a márka újjáépítése az ő nevükhöz köthető. Míg az elnök Luca di Montezemolo foglalkozott a politikusokkal és a szakszervezetekkel, Marchionne újjáépítette a brand-et, nagyobb hangsúlyt fektetve a piaci profitra. A Fiat sikerének legnagyobb felelőse a Grande Punto volt, de emellett nagy sikere volt még a Stilo (a Bravo jogutódja), valamint a díjnyertes 500 modelleknek is. A Fiat ezzel egyidőben létrehozott egy közös vállalatot a kínai Chery és az indiai Tata Motors-sal. Marchionne-nak köszönhetően a Fiat számára ismét megnyílt a piac többek között Mexikó és Ausztrália felé. A márka 2007-ben az újrakezdés szimbólumaként az új Bravón mutatta be legújabb emblémáját. A babérkoszorú helyét egyszerű és letisztult krómkeret vette át, a hagyományos rajzolatú, fehér Fiat felirat pedig a múlt nagyteljesítményű autóit idéző vörös hátteret kapott. A Fiat az új 500-as modellel sikeresen visszatért az Egyesült Államok és Kanada piacára is.2009-ben a cég lényegében összeolvadt a Chrysler-rel, John Elkann pedig az azt követő évtől, 2010-től az elnöki székben ül. Sergio Marchionne azóta is vezérigazgató a Fiatnál, az ő vezényletével zajlott le a Fiat legutóbbi beszerzése, amelynek folytán a Chrysler utolsó részvénycsomagját is megvásárolták.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Fiat nem csak a szigorú értelemben vett személyautó – kishaszonjármű kategóriában alkot – traktorok, különféle mezőgazdasági gépek gyártásával is foglalkoznak.
A Fiat autógyár 2014-től a Fiat Chrysler Automobiles N.V. (rövidítése:FCA) olasz-amerikai multinacionális autóipari holdinghoz tartozik. 2020. december 21-én az EU versenyhatósága engedélyezte az FCA egyesülését a PSA holdinggal.