Chiptuning és a kettőstömegű lendkerék
Chiptuning esetén nő vagy csökken a kettőstömegű lendkerék élettartama, ill. hogyan segíthet egy jó Rigotech Ppro beállítás Neked?
„Tisztelt Rigotech! Köszönöm a gyors választ az ajánlatkérésemre. Sok referenciát láttam önöktől és nagyon pozitív minden amit láttam. Biztos vagyok benne,hogy profi csapattal állok szemben. Az lenne a kérdésem,hogy mivel az én autómban kettőstömegű lendkerék dolgozik és sajnos már cserélni is kellet egyszer,ezért tartok attól,hogy a nagyobb nyomaték ill. teljesítmény növelése jobban dolgoztatja majd a kettős tömegűt és kisebb lesz az élettartama. Ez ügyben milyen tapasztalata van? Üdv.: Gy. Péter (Honda Accord 2.2 140LE chiptuning)”


Üdv Péter! Köszönöm a kérdést, és örülök, hogy hasznosak voltak az információk és megfelelőek a referenciáink. A lendkerékkel kapcsolatos felvetés jogos ha a chiptuning felmerül mint optimalizálás vagy teljesítmény növelés. Nem írom le a kettőstömegű lendkerék működését, (itt olvasható) de azt tudni kell, hogy elmozduló két félből áll, melyeket rugók kötnek össze. Így amikor a kuplung összezár a nyomaték a lendkeréken keresztül és a rugókon keresztül megy a hajtásra. Amikor elvesszük a gázt, van egy holtpont amikor a rugók nyugalmi helyzetbe kerülnek, majd motorfék üzemben ellentétes irányba feszülnek. A lendkerék élettartama főként az ilyen nyomaték irány változtatásokkal van összefüggésben, ezért nyírja a dugó, városi használat, vagy az, ha valaki nagyon alacsony fordulaton használja az autót, pl. 1000-1300rpm, és az autó elkezd berángatni. Ekkor minden egyes rángatás ’odavág’ egyet a rugóknak. (Másodpercenként többször.) Az egyedi beállításaink készítésekor ezt a jelenséget figyelembe vesszük, nem is tehetünk mást, mivel a chiptuningra, optimalizálásra érkező autóink kb. 60 százaléka kettőstömegűvel szerelt. (A maradék automata, kis benzines, vagy régi dízel.)
Ennél a Honda Accordnál beállított 30-60NM nyomatéktöbblet a gyári értékhez képest kb. 8-20 százalék emelés, amely a Rigotech beállítások esetén kizárólag nagy gázpedál helyzetnél jelenik meg, tehát az autó élettartamának >95 százalékában (átlagos használat) nincs nagyobb terhelés az alkatrészeken. Nyilván, padló gázos gyorsítások alkalmával át kell vinni ezt a többlet nyomatékot. A lendkerék képes erre, mivel ez a feladata. Tehát az általunk készített Rigotech Prémium Pro vagy Optimalizált beállítás teljesen biztonságos, semmilyen mellékhatással nem kell számolni. A kettőstömegű lendkerék megóvása, az élettartam növelésének módszere Ha nyomatékosabb egy autó, a vezetési élményen és használatóságon felül további előny, hogy a nagyobb nyomaték miatt kiegyensúlyozottabb az autó, jobban vezethető, sokkal kevesebb fel- és visszaváltás szükséges, így a lendkerék kímélhető. Ha el szeretne jönni egy interjúra ahol minden kérdését megválaszoljuk, és átnézzük az autót, kérem keressen bizalommal. András kollégám tud segíteni az időponttal kapcsolatban, itt elérhető: 20/453 xx xx (csak ügyfelek és ajánlatkérők részére publikus, kérj ajánlatot a lenti linken!) Üdvözlettel: Tóth Richárd

Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
,a6 4f 3.0 v6 tdi 280le 650 nm erösitet kéttös tömegü kellene hozzá válaszodat várom