Honda CR-V 2008 2.2 CTDi DPF 140LE 340NM chiptuning és amire figyelni kell

Szerző: jan 13, 20210 hozzászólás

Honda CR-V 2008 2.2 CTDi DPF 140LE 340NM chiptuning és ezekre figyelj!

 

Érkezéskor 134LE 323NM csúcsokat mértünk (-6LE – 17NM). Feltűnő az autó és DPF kiváló állapota a kis lemaradás ellenére, mivel a maximális nyomatékot a specifikáció szerinti 2000rpm-en már leadja, ez ritka ebben a korban, 240.000 km futásnál.
Az autóval hosszú távon terveznek, így elsődleges szempont volt az erő és nyomaték növelése mellett a DPF jó állapotának megtartása, így egy óvatosabb chiptuningot, Prémium Pro beállítást csináltam, amely a tesztkörön kiváló eredményt adott. A korábbi csúcsnyomaték (323NM) 2000 helyett már 1680 rpm-en  felépül, így alul is nagyon dinamikus lett az autó.
A cikk alján további videókat találsz, az egyik autó már járt egy olcsóbb chiptuning műhelyben, így helyreállítás miatt érkezett hozzánk.
 
Ha neked még a DPF nélküli 2.2-es Hondád van, alul látod ennek a mérését, adatait is.
honda-crv-22-ctdi-140-chiptuning

honda-crv-22-ctdi-140-chiptuning-teljesitmenymeres-pad-dyno

PPro Chiptuning adatok, Dynopro teljesítménymérés

 

  • Katalógusadat: 2.2 CTDi motor 140LE 340NM
  • Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 134LE 323NM (-6LE -17NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 155LE 378NM (+21LE +55NM) 
  • Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb vezió most nem készült 
  • Mérési módszer: Bosch padon teljesítménymérés 

Napi használatban levő DPF-es autón tökéletes és biztonságos eredmény

 

Motordiagnosztika, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítettem egy megbeszéltek szerinti biztonságos beállítást erre a DPF-es Honda 2.2 motorra, turbónyomás emelés nélkül. Kiválóan megjött az erő, a nyomatéktöbblet már 1680-as fordulattól jelentkezik, és a teljes tartományban kitart. A pedál reakció sokat javult, a fogyasztás is csökkenni szokott a visszajelzések szerint 5-10 százalékkal PPro chiptuning beállításunkat használva. 

DPF kímélő Prémium Pro beállításunk csúcsértékei: 155LE 378NM (+21LE +55NM) A másik szűk keresztmetszet ennél a kivitelnél a kuplung, így erősebb beállításnál is ritkán megyünk 400NM fölé, mert az szinte mindig a kuplung megcsúszásával jár. Annak cseréje, megerősítése szükséges, ha nagyobb nyomaték kell.

Honda_CR-V_22_CTDi_140LE_2008_teljesitmenymeres-chart-pub

Honda CRV 2.2 CTDi DPF chiptuning tanulságok, összegzés

 

Nagyon jól érezhető és látványos – mégis biztonságos – eredményt lehet elérni ezeken a  2.2 CTDi dízelen akár a régebbi DPF nélküli vagy az újabb azonos DPF-es verzióról van szó. A folyamat megbontás nélkül az OBD csatlakozón keresztül történik. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.  

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a mérésen látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott 180LE és 440NM csúcsadatok erre a DPF es motorra kizárólag a turbónyomás drasztikus emelésével lehet elérni. Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: “Teljesen biztonságos”. Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, de a ‘száj lóerők’ megvannak. Ha egy ilyen “chippel” szétrepül a turbód, motorod, tönkremegy a DPF,  leég a kuplung, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. 

Ez egy régi rendszer, mégis hangolása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, változatos hibakódok, egyéb mellékhatások, pl. a DPF gyakori regenerálása, tömődése.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres kategóriára gondolok, teljesítményméréssel vagy anélkül, alapvető (és brutálisan veszélyes, számodra nagyon drága!) hiányosságokkal, mellékhatásokkal… 

További  Honda referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Honda chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei! Még néhány kedvcsináló videó 2.2-es dízel Hondákról, amelyek már akár évek óta Rigotech PPro beállításon futnak.

Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning

 

Honda CR-V 2008 2.2 CTDi DPF-nélküli 140LE 340NM chiptuning – kicsit bátrabb beállítás

 

Érkezéskor teljesítményméréskor 151LE 362NM csúcsokat  (+11LE +22NM) mértünk. Ezeknél a gyárilag DPF nélkül kiadott verzióknál ha tökéletes a mechanika, nem ritka hogy tudja a katalógusadatot, vagy kicsit felette. A nem DPF-es verziónál kicsit bátrabban lehet hozzányúlni, mert vizuálisan követhető az autó füstölése, míg ez a DPF-es verziónál rejtve marad. Itt sem szabad azonban túlzásokba esni, a kuplung alulméretezése miatt. 
Honda-CR-V-22-CTDi-2008-140ps-chiptuning-no-dpf
honda-ori-md1-teljesitmenymeres-22-ctdi-140-dyno-pad

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!