Lancia tuning

Lancia tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!
Chiptuning • Lancia

Lancia tuning, chiptuning

Erős Lancia tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.

Lancia tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Lancia  chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani.  Kezdd itt, kattints a lejátszásra!

Lancia tuning, tuningbox és motoroptimalizálás

A listázott Lancia modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Lancia tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Lancia chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

lancia-tuning

Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.

  • OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
  • VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
  • Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
  • Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
  • Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
  • Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
  • Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Lancia tuning adatok, módszerek
Gyártmány Típus Motor LE Nm Módszer
Lancia Delta 1.4 16v MultiAir Turbo 140 230 VR/Mgb. +OBD
Lancia Delta 1.4 16v T-Jet 120 VR/Mgb. +OBD
Lancia Delta 1.4 16v T-Jet 150 VR/Mgb. +OBD
Lancia Delta 1.6 16v Mjet 120 OBD
Lancia Delta 1.8 Di Turbo-Jet 200 VR/Mgb. +OBD
Lancia Delta 1.9 16v Mjet TwinTurbo 190 OBD
Lancia K 2.0 20v 155 OBD
Lancia K 2.4 JTD 136 OBD
Lancia Lybra 1.9 JTD 105 OBD
Lancia Lybra 1.9 JTD 110 OBD
Lancia Lybra 1.9 JTD 116 OBD
Lancia Lybra 2.0 20v 150 OBD
Lancia Lybra 2.4 JTD 136 OBD
Lancia Lybra 2.4 JTD 140 OBD
Lancia Lybra 2.4 JTD 150 OBD
Lancia Musa 1.3 16v Mjet 69 OBD
Lancia Musa 1.3 16v Mjet 90 190 VR/Mgb. +OBD
Lancia Musa 1.3 16v Mjet DPF 95 VR/Mgb. +OBD
Lancia Musa 1.4 8v 78 VR/Mgb. +OBD
Lancia Musa 1.4 16v 95 VR/Mgb. +OBD
Lancia Musa 1.6 16v Mjet 120 OBD
Lancia Musa 1.9 8v Mjet 101 OBD
Lancia New Ypsilon 1.3 16v Mjet DPF 95 VR/Mgb. +OBD
Lancia New Ypsilon 900 Twin Air Turbo 86 VR/Mgb. +OBD
Lancia Phedra 2.0 16v M-Jet 120 OBD
Lancia Phedra 2.0 16v M-Jet 136 OBD
Lancia Phedra 2.0 JTD 110 OBD
Lancia Phedra 2.2 16v HDI TwinTurbo 170 OBD
Lancia Phedra 2.2 JTD 128 OBD
Lancia Thema 3.0 24v Mjet II 190 Mgb.
Lancia Thema 3.0 24v Mjet II 239 Mgb.
Lancia Thesis 2.0 20v Turbo 185 OBD
Lancia Thesis 2.4 20v 170 OBD
Lancia Thesis 2.4 20v Mjet 175 OBD
Lancia Thesis 2.4 20v Mjet 200 OBD
Lancia Thesis 2.4 JTD 140 OBD
Lancia Thesis 2.4 JTD 150 OBD
Lancia Thesis 3.0 V6 215 OBD
Lancia Thesis 3.2 V6 230 OBD
Lancia Voyager 2.8 CRD 16v 163 Mgb.
Lancia Y 1.2 8v 60 OBD
Lancia Y 1.2 16v 80 OBD
Lancia Ypsilon 1.2 8v 60 OBD
Lancia Ypsilon 1.2 8v 69 OBD
Lancia Ypsilon 1.2 16v 80 OBD
Lancia Ypsilon 1.3 16v Mjet 69 OBD
Lancia Ypsilon 1.3 16v Mjet 75 190 VR/Mgb. +OBD
Lancia Ypsilon 1.3 16v Mjet 90 190 VR/Mgb. +OBD
Lancia Ypsilon 1.3 16v Mjet 105 190 VR/Mgb. +OBD
Lancia Ypsilon 1.4 8v 78 VR/Mgb. +OBD
Lancia Ypsilon 1.4 16v 95 OBD
Lancia Z 2.0 JTD 110 OBD
SOURCE: Sources

A Lancia története

A Lanciát az egyik leginnovatívabb autógyártóként ismerték a 20. század első felében, rengeteg ma is használt találmányt mutattak be, a Lancia volt az olasz stílus, olasz autógyártás tökéletes definíciója, mára azonban eljutottak oda, hogy csupán egy városi kisautót árulnak, azt is csak Olaszországban
A Lancia sorsa az autós történelem egyik legszomorúbb története.
Vincenzo Lancia 1881. augusztus 24-én született egy Torinó melletti faluban. Apja konzervgyárat működtetett, a kis Vincenzót pedig könyvelői pályára szánták. Azonban a legfiatalabb Lanciát lenyűgözték a gépészeti, mérnöki újdonságok, legfőképp az új, motoros autók. Emiatt tinédzserként sok időt töltött Giovanni Battista Ceirano műhelyében, aki először kerékpárokkal kereskedett, majd részt vett a Fiat megalapításában. 1898-ban Lanciát kinevezték könyvelővé a cégnél, de miután észrevették, hogy milyen jól vezet, ő lett a tesztpilóta mindössze 19 évesen. Az első autóversenyzői sikerét 1900-ban aratta, amikor megnyerte az első francia nagydíjat Le Mans-ban egy Fiattal. Ezután több versenyen is részt vett, de gyakran esett ki mechanikai probléma miatt. 1906-ban megnyerte az aranykupát Milánóban.
1906-ben a Lancia szakított a Fiattal, hogy elkészítse az első saját autóját. Egy másik egykori Fiat-pilótával, ClAudio Fogolinnal, 100000 líra tőkével megalapították a Lancia Automobiles S.p.A.-t 1906. november 26-án.

Az első autó a Tipo 51 nevet kapta, később Alfának is nevezték, ezzel indult az a mai napig létező sajátosság, hogy a görög ábécé betűiről nevezik el a Lanciákat. Az Alfa egy 2544 köbcentis, négyhengeres motort kapott 28 lóerős csúcsteljesítménnyel, így az autó 90 km/h végsebességre volt képes. Mivel viszonylag megbízhatónak és gyorsnak számított, az autóversenyeken sokan elkezdték használni, ez pedig egy bizalomgerjesztő kezdőlökést adott a márka elterjedésének és nevének.

1911-ben vincenzo barátjával, Carlo Biscaretti di Ruffiával megalkotta az első hivatalos Lancia-logót. Két évvel később, 1913-ban legyártották az első teljes elektromos rendszerrel szerelt autót, a Thetát. 1919-ben megalkották az első V12-es motort, szakítva ezzel a soros hengerelrendezéssel.
A leginnovatívabb modelljüket, a Lambdát 1922-ben kezdték gyártani, ez az autó a világon elsőként önhordó karosszériát kapott, kardánalagutat a kisebb hasmagasság érdekében, V4-es SOHC (felülvezérelt, felülszelepelt) benzinmotort alumínium hengerfejjel, független első felfüggesztést, és mind a négy keréken féket, ami egyáltalán nem volt megszokott akkoriban. A Lambda az 1920-as évek legnépszerűbb Lancia-terméke volt.

1930-ban Vincenzo Lancia megalapította a mai napig működő Pininfarina dizájnstúdiót Gaspare Bona, Battista Farina (Pinin), Giovanni Battista Devalle, Pietro Monateri és Arrigo De Angeli segítségével. 1936-ben megtervezték a következő előremutató modelljüket, az Apriliát. Itt használtak először szélcsatornát a minél jobb légellenállás érdekében, így kapták meg az akkori rekord 0,47-es Cw-értéket. Mind a négy keréknél független felfüggesztést és rásegítős féket kapott. A motorja V4-es volt, hemiszférikus, azaz félgömb alakú égéstérrel (ilyen elven működnek ma a Dodge HEMI-motorjai).

Sajnos azonban 1937. február 15-én Vincenzo Lancia szívrohamot kapott, és 56. életévében meghalt. Autógyárát feleségére, Adele Migliettire és fiára, Giannira hagyta. Persze ahogy mindenütt Európában, a II. világháború miatt a gyárat be kellett zárni, és átállni háborús felszerelések gyártására, ez pedig a Lancia termelés teljes leállásához vezetett.
A háború után azonban a Lancia újra az innovációk felé fordult. Például az 1948-tól kapható Ardea harmadik generációját elsőként a világon ötsebességes váltóval is árulták.
Nem sokkal később Gianni Lancia leszerződtette a volt Alfa Romeo-dizájner Vittorio Janót. Az ő irányítása alatt fejlesztették ki az első sorozatgyártásban kapható V6-os motort. Ezt először a csodálatos Aureliába szerelték be, így az egyik legfinomabb járású autó lett akár ötezres fordulaton, 180 km/h-s sebességgel. Ez az autó rengeteget szerepel egyébként Dino Risi Előzés (Il Sorpasso) című 1962-es filmjében, amit az első roadmovie-k között tartanak számon. Az 1960-as évek gazdasági problémái azonban nem tettek jót a minőségi, de rendkívül drágán árult modelleknek. Az évek során egyre kevesebb autót adtak el, és 1969-re a megszűnés veszélye fenyegette őket. Végül a Fiat segített kimászni a gödörből olyan módon, hogy megvette a Lanciát. Bár ezzel megszűnt az autóik egyedisége, hozzáférést kaptak a Ferrari technológiáihoz, így a Gamma, a Stratos és a Beta modellek nagyjából megfeleltek az elvárásoknak, az egyediségtől és innovációktól azonban elbúcsúzhattak.
A Fiat abban a reményben fektetett be a cégbe, hogy majd átveszik a rengeteg újítást, ám arra nem gondoltak, hogy minden egyes Lanciát rendkívül erőforrásigényesen, kézzel raknak össze, egyedi alkatrészekből. A vezetőség elhatározta, hogy a Lanciákat is nagy sorozatban fogják gyártani, Fiat alkatrészekből. Így történhetett meg, hogy a nálunk Deltaként ismert modellt Svédországban Saab 600-ként árulták, vagy a későbbi Thema ugyanarra az alvázra épült, mint a Saab 9000 és a Fiat Croma. A Lancia versenyosztálya szerencsére továbbra is működött, így rengeteg raliversenyt nyertek a Deltával és a Stratosszal. Az 1990-es évekre teljesen egybeolvadt a két márka, rengeteg Fiatot adtak el Lancia logóval és fordítva. Az 1994-es Kappa volt az utolsó nagy Lancia, ami a saját idejében nagyon jó autónak számított.
A 2000-es évekre a Lancia szinte eltűnt. 2009-ben a Fiat megvette a Chryslert, az akkori vezető, Sergio Marchionne ebben látta a lehetőséget a Lancia felvirágoztatására. Ennek köszönhetően elég ritkán, de láthatunk Lancia logós Chryslereket. 2014-ben Marchionne bejelentette, hogy 2017-től csak Olaszországban lehet majd Lanciákat vásárolni. Ez így is történt, és mára már csak az Ypsilon nevű kis városi autót lehet kapni, az egykor leginnovatívabb olasz luxusmárka pedig előreláthatólag pár éven belül meg fog szűnni.