Launch control magyarul: rajtprogram = dinamikus indulási élmény!

Szerző: | Már 20, 2019 | 1 hozzászólás

Mi az a Rigotech rajtprogram?

A rajtprogram bekapcsolása az autódon azért érdekes, mert ha szeretnél nagyobb versenyzői rutin nélkül is hatékonyan és dinamikusan indulni (rajtolni) akkor ezzel könnyedén megteheted.

Launch control nélkül, ha induláskor túlpörgeted a motort, a kuplung felengedésével (automataváltó esetén is) azonnal nagyobb nyomaték kerül a kerékre, mint amit a gumi tapadása elbír. Emiatt az autó kaparni kezd és ez a gyorsulási élmény kárára válik. Ha óvatosabban indulsz, a kaparást elkerülöd, viszont az már nem a dinamikus rajt kategória.

rajtprogram-launch-control
rajtprogram-launch-control

Rajtprogram a megoldás!

Kérésedre beállítunk egy időszakos fordulatszám korlátozást 2500-2750RPM közé, így álló helyben padlógázon sem megy e fölé. A másik beállítás egy sebesség küszöb, amely autónként eltérő lehet (figyelembe véve az autó nyomatékát, gumiméretét, tapadását). Jellemzően 4-6 km/h az az érték, ameddig fenntartjuk a fordulatszám korlátozást. Ez a két dolog együttesen kontrollálja a kerékre jutó teljesítmény mértékét, biztosítja hogy induláskor nem forog ki a kerék. A teljes nyomatékot csak akkor engedjük a kerékre, amikor már az autó mozgásban van, és biztos a tapadás. Az időszakos fordulatszám korlátozás ekkor automatikusan lekapcsol, és az autó normál módba kerül. – természetesen Rigotech PPro beállításra, amely nagyobb erőt és akár gazdaságosabb üzemeltetést is biztosít, attól függően mit szeretnél.

Rigotech PPro egyedi chiptuning beállítás részeként, (a támogatott rendszereknél) kérheted, hogy elkészítsük neked is, amit a versenysportban már előszeretettel használnak, a launch controlt, rajtprogramot. Kérj ajánlatot!

Jelenleg (2019.03) az alábbi rendszerekre van megoldásunk.

Ahol “BETA” jelölést látsz, az azt jelenti, hogy egyes szoftver verziókon még fejlesztést igényel, a funkció alkalmazása.

BMW

  • BOSCH EDC16C31 *BETA
  • BOSCH EDC16C35 *BETA
  • BOSCH EDC16CP35 *BETA
  • BOSCH EDC17_C06 *BETA
  • BOSCH EDC17_C41 *BETA
  • BOSCH EDC17_C50 *BETA
  • BOSCH EDC17_C56 *BETA
  • BOSCH EDC17_C76 *BETA
  • BOSCH EDC17_CP02 *BETA
  • BOSCH EDC17_CP09 *BETA
  • BOSCH EDC17_CP45 *BETA
  • BOSCH EDC17_CP49 *BETA

Fiat

  • MARELLI MJ8x. BETA.

Ford

  • BOSCH EDC15P
  • VISTEON DCU102

KIA

  • KEFICO CPEGD2

Opel

  • MARELLI MJ8x. BETA.

Renault

  • BOSCH EMS31x0

Suzuki

  • MARELLI MJ8x. BETA.

VW, Audi, Seat, Skoda

Az alábbi rendszerek lefedik 2000-2005 közt szinte az összes adagolós és PDTDI modellt, dolgozunk a továbbiak hozzáadásán!

  • BOSCH EDC15P
  • BOSCH EDC15V (FOR 512 KB ONLY)
  • TEMIC DSG DQ250
  • SIEMENS PPD1.x