Újratuning! – mutatom nagyban – MAN TGS 12400ccm 480LE

Szerző: jan 14, 20200 hozzászólás

Chiptuning – újratuning – Ezen a 12400 köbcentis szörnyetegen

 

A teherautó chiptuning miatt érkezett a szekszárdi műhelyünkbe. Mint kiderült, korábban már tuningolták. A beállítás vizsgálatakor láttam pár érdekes dolgot, így nem gondoltam, hogy nyomatékban sokat hoz rajta az érkező chiptuning ezt teljesítménymérésünk igazolta is.
Az autó terepen megy, nagy terhelés mellett, minden erőre szükség van. A fogyasztás másodlagos, de ha lehet ne nőjön – hangzott a feladat

man-tgs-tga-chiptuning-400-440-480
man-tgs-tga-teljesitménymérés-dyno

Gyári beállítás visszaállítása – könnyített pálya

 

Az érkező tuning lemérése után állapotfelmérési céllal, és hogy legyen egy gyári referenciaalap, a teherautót visszatettem a gyári beállításra. Ez általában időigényesebb, mert nagyon változatos beállítások és szoftververziók vannak azonos autókhoz is, ezért nem lehet ‘ész nélkül’ rutinból eljárni, mindig alapos vizsgálat kell. Megfelelő 100% azonos verzió hiányában pedig el kell készíteni a megfelelő gyári beállítást, egyéb gyári adatok alapján.

Ma ezzel szerencsém volt, mert az autó egy jobb helyen lett tuningolva, ahol egy pendrive-on kiadták a gyári beállítását a tulajdonosnak, nagyon korrekt, és szép gesztus. (Nálunk mindenki szintén megkapja a gyári beállítást, ez automatikusan felkerül a Rigotech fiókjába, az autó minden egyéb adata mellé)

Gyárira visszaállított görbék vs. az ismeretlen chiptuning

 

Az autó a teljesítménymérés alapján tudja a gyári forgatónyomatékot (2300NM katalógusadat) és csak épphogy elmarad a mért teljesítmény a katalógustól. Látható, hogy az ismeretlen chiptuning amely javításra szorult, nem sokat hozott. 1400rpm felett ugyan szépen jött a plusz teljesítmény, de ami a lényegesebb: a forgatónyomaték alig javult, pedig a jó erő záloga a jó nyomaték! (A görbék “szépsége” betudható a terepgumiknak, ettől függetlenül a tendenciák és csúcsértékek jól leolvashatók)

man-tgs-tga-440-480-chiptuning-fogyasztás

Elkészült a Rigotech PPro beállítás, amely ismét meghozta a várt eredményt

 

Beállításunkkal ez a MAN TGS gyárilag 480 lovas teherautó most 540LE és 2565NM csúcsnyomatékkal dolgozik, amely szépen kitart a szükséges fordulatszám tartományban! A javulás mértéke +68LE és +197NM.
Ennél talán fontosabb, a munkavégző képesség, mozgékonyság szempontjából, hogy sikerült kisimítani a gyárival és érkező tuninggal is meglevő beesést a görbe elején, így a maximális javulás értéke +450NM. Fontos volt a jó fogyasztás is, emiatt úgy készítettem a beállítást, (az ügyfelünk kérése szerint), hogy 70% gázpedálállás alatt az autó szinte gyári paramétereken fut, viszont amikor kell az erő, akkor mától rendelkezésre áll.

man-tgs-tga-440-480-chiptuning-2

Összefoglalás

 

Örülök neki, hogy tudtunk segíteni az autó erejének, nyomatékának javításában. Ez a mértékű nyomatékemelés a biztonságos határon belül van, kevesebb mint 10%.
Ez a cikk is jól mutatja, hogy chiptuning és chiptuning között mekkora különbségek vannak. Az is tanulságos, hogy a teljesítménymérés hasznos dolog akár diagnosztikai céllal, akár a tuning eredményének követésére.
Végül: a mai történetben is látszik, hogy fontos a gyári beállítást elkérni, mert így ha szükség van rá, akkor nem kell a márkaszervizbe menni frissítésre, vagy más cégnek fizetni a gyári beállítás helyreállításáért.

A chiptuning ára se legyen a fő szempont…. A korábbi helyen jelentéktelen összeggel került kevesebbe a beavatkozás és eredménytelennek tekinthető (a nyomaték tekintetében biztosan). Vidd te is olyan helyre az autódat, ahol megfelelő garanciák védenek, és mérés igazolja az eredményt! – Üdv.: Richárd (tulajdonos Rigotech Chiptuning)

Kérj ajánlatot a saját autódra, és 5 órán belül megküldöm, milyen tartalék van benne. Kattints most IDE az ajnlathoz.

chiptuning-ár-garancia

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!