/**/

Mercedes tuning, tökéletesen!

Szerző: jún 27, 20210 hozzászólás

Mercedes tuning más után


Mercedes tuning:
végre tökéletes! Most lelőttem a poént, de azért érdekes ez a kisiklott tuning sztori… Naponta több hasonló árajánlatkérést kapunk, un. újra tuning ügyben, nem kivétel a Mercedes sem, sőt szinte vezeti a listát, tekintve: komoly feladat a legtöbb rendszerére jól érezhető erős, egyben tartós beállítást csinálni a környezetvédelmi dolgok: EGR, DPF megtartásával, jó fogyasztással. A Mercit máshol nemcsak tuningolták, de több soron ki is herélték a „chiptuning szakember” javaslatára, mindezt 2021-ben! Tartalmaz kihívást, mikor egy árajánlatkérő / munkalap ilyen pirosan néz ki…

mercedes-tuning-cdi-chiptuning
mercedes-tuning-munkalap

Mercedes tuning – E300 CDI Bluetec 211LE – újratuning 

 

Végre kész az autó. Ügyfelünk megemlíti, hogy már megjárta egy másik chiptuningos csapattal, és örülünk, hogy végre tökéletes az autó.

Mercedes chiptuning javítás E300 CDI Bluetec 211LE 

 

Ügyfelünk kétségbeesetten hívott fel (ajánlatkérés után). Két hónapja még volt egy tökéletes Mercije, és kis plussz lóerőt szeretett volna, így mérlegelte a chiptuning lehetőségeket. Nem volt könnyű dolga. Ma már mindenki chippel, mindenki szakértő, több mint 200 helyről kaphatsz te is Mercedes tuning árajánlatot vagy úgy általában chiptuning ajánlatot itthon.

Elmondta, nagy gond van: a tuning óta az autó füstöl, az alapjárat 1000 rpm körüli, a fogyasztása felment másfél literrel, és ha ez még nem lenne elég, a gázpedálra nagyon idegesen reagál, és furcsán vált… Már sejtettem merre fele haladunk. Ezek egy része tipikus tünete amikor a Mercedesen nem sikerül a részecskeszűrő  DPF lekapcsolás, a többi a hibás chiptuning számlájára írható. Kérdezem: és a DPF-fel mi a helyzet? Elmondja, hogy: ja, hát azt „ki kellett ütni” a tuning miatt.  Régebben, volt hogy azt gondoltam rosszul hallok, de már megszoktam. A DPF (akár kéretlen!) feláldozása a chiptuning oltárán amolyan általános nézet lett bizonyos tuning körökben. Az oké, hogy a versenysportban van alapja és a nulla környezetvédelem megengedett, de közúton nem éppen.

Úgy látszik pontosan ez a gyakorlat és ügyfél tájékoztatás / terelés a tőlünk (Szekszárdtól) északra, kb. 70 km-re levő olcsó jelen eset szerint is (finoman szólva) nem a legjobb chiptuningot nyújtó hellyel is, akit szándékosan nem nevezek meg. Azon már meg sem lepődtem, hogy a Mercedest / tuningot nem nézték át, az ügyfelet „elhajtották” mondva: a beállítás 100% hogy jó, az autó a ‘sz@r’. – kb. így.

Gyári beállítás visszaállítás – a Mercedes rendberakása, újra tuningja


Motordiagnosztika
, tesztkör, és az érkező állapot mentése után szokásosan haladtunk. A teljesítménymérés kivételesen elmaradt, mert ezt a régi  automataváltóval szerelt Mercedest nem lehet pontosan mérni. Az első alkalommal amikor az autó itt volt, a gyári beállítás visszaállítása volt a célunk, majd kértük a merci mechanikus helyreállítását, a szétvert DPF pótlását, helyreállítását. (kerülve az utángyártott részecskeszűrőt, kizárólag gyári újat, vagy bontott DPF-et javasoltam). A helyreállítás után ügyfelünk ‘visszakapta’ régi autóját, a mellékhatások megszűntek. Eddig a számla: 80 ezer a chiptuning + DPF kiírás, a mi díjunk a gyári beállítás visszaállítására, és több mint 100e a bontott részecskeszűrő, valamint az utak. A bosszankodás, csalódottság számokban nem kifejezhető. 

Miután helyreállt az eredeti állapot, a második körben elkészült Prémium Pro chiptuning beállításunk, amellyel az autó tökéletes. Hozza  a kívánt erőt, vezetési élményt. A váltó szépen vált, a pedál jól adagolható, a fogyasztás a korábbi visszajelzések alapján szinten fog maradni, vagy pár százalékkal csökkenhet, ez még teszt alatt van. 

Mercedes chiptuning tanulságok, összegzés

 

Markánsan érezhető szinte hátba rúgós eredményt értünk el jelen projektben a korábbi durva mellékhatások nélkül. A Merci szoftveres javítása és DPF helyreállítása után készült PPro chiptuning során. 

Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul. 

 

 

FONTOS!

Prémium Pro beállításunkat, és a minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal.  És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott húzottabb tuningok kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a DPF kért  vagy kéretlen kiherélése mellett! – ahogy ez esetben is megtörtént
Tehát az olcsó tuning rövid örömét hatalmas bosszúság és ráfizetés követheti, és ahogy látod, követi is.

Ez egy tízen éves új rendszer, ahogy látom programozása, számolása sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások.  – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50 – 60 ezres ajánlatokra gondolok DPF kikapcsolással, méréssel vagy teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… 

További  Mercedes referencia videók a youtube-on.  Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak  nem csak Mercedes chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!

 

Köszönjük a tulajdonos bizalmát, hogy autója gyári visszaállítását majd PPro chiptuningját nálunk rendelte meg. Üdv.: Richárd

 

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!