“Üssük ki a részecskeszűrőt, rendben lesz…”
... legjobban azt tudod megszívni, amiről nem tudsz ...Fontos infó!
NEM vállalunk és nem adunk árajánlatot DPF szűrő lekapcsolásra (még diagnosztikai teszt jelleggel sem). Minden problémás esetben a hiba forrásának javítása javasolt, ha szükséges akkor a szűrő cseréje kizárólag gyárira. DPF rendszerek diagnosztikájával, hibakereséssel a továbbiakban nem foglalkozunk. Segíteni tudok korábban "kiherélt" autó gyári visszaállításában, és továbbra is állok rendelkezésedre ha egy minőségi beállítást (Rigotech chiptuningot) szeretnél.
Verjük szét, kapcsoljuk le, kössük ki – és amit nem mondanak el…
Így ver át, egy a chiptuning szakmában népszerű, otthonosan mozgó, ezt a területet hivatásuknak tekintő ember.
Átver de nem azért mert rosszindulatú, hanem mert bízzunk benne, hogy csak tudatlan. Te meg elhiszed, mert hát ő a szakértő, neked nem kell ehhez érteni…
Előzmény: említett srác/cég, közzétesz egy Facebook bejegyzést, amelyben „segít eloszlatni” azt a „tévhitet”, hogy a részecskeszűrő kikapcsolás miatt bukhat az autó a műszakin. Ez egy felkapott téma. Korábban sok dízeles döntött a részecskeszűrő végleges kiiktatása mellet, akár tökéletesen működő rendszereket is gallyra vágattak, mert több tuningcég a finombeállítás, optimalizálás, tuning mellé magától értetődő ‘kellékként’, extraként ajánlja a környezetvédelmi rendszerek (DPF, EGR) lekapcsolását, mintha ez is csak annyi lenne, hogy: „adhatom nagyobb krumplival?” – „Még jó! – de király vagy! Ezt is meg tudod csinálni? Igaz, hogy semmi baja se a szűrőmnek, se az EGR-nek, de üssük ki belőle, ha te mondod!”
Az említett bejegyzéshez hozzáfűztem némi szakmai adalékot, tényeket, amire először egy szívből jövő, de dilettáns (a hozzá nem értő számára persze hihető) csúsztatást, kamu választ, ködölést kaptam. Aztán belinkeltem egy referenciaoldalt, további adatokat adtam. Ez feltételezem rontotta volna az üzletet, vagy simán csak elfogyott a tudás és már a fantázia is, így a teljes gondolatváltást törölte. Sajnos nem mentettem le, de alább megtalálod a fő pontokat. Ez segít, hogy tisztán láss.
„Heti szinten több alkalommal befut a kérdés a Dpf vs műszaki kérdéskörre.
Egy kedves ügyfelünk/barátunk jóvoltából most volt lehetőségünk tesztelni egy full setupot.
Az alany egy 1.6Cr 105Le (CAYC). Kapott egy erosebb tuningot (145le 320-330nm környéket tudja az autó) + DPF + EGR programot.*
A képen jól látható a K (füst érték ha úgy tetszik) érték amit a típustábla (is) megad. Jelen esetben 0.6 volt ez (képen jobb alul).
Az autó ezekkel a beállításokkal 0,37-et produkált, ami bőven benne van az előírt tartományban.” – és ezzel el van intézve
Alább ilyesmi hozzászólások, hogy
- „Most voltam műszakin minden ok !!!”
- ” Végre. Köszönjük, szerintem sokaknak segített vagy segíteni fog. „
Igen, a jó szűrő kiiktatás sokat segít, például 300.000-2.000.000 forintos azonnali értékvesztést okoz az autón. De az is nagy segítség, hogy (szélsőséges esetben) emberek az ő tudatlansága miatt megbetegszenek, vagy akár csak kénytelenek szagolni a szétberhelt autó szűrós szagát.
folyt. köv.