HHO carbon cleaning motortisztítás, TerraClean és dióhéjas tisztítás ár és gyakorlati segítség
HHO carbon cleaning motortisztitás, TerraClean, dióhéjazás?
Jogi állásfoglalás: jelen cikk nem tényközlés, hanem a szerző Tóth Richárd 20 év autószerelésben, autódiagnosztikában eltöltött tapasztalatainak összegzése, vélemény nyilvánítás. Mindenki válasszon módszert a legjobb tudása szerint, ne csak ezen sorokra támaszkodva.
Az eredeti cikk hasznos, alul a folytatása: hát, valakinél kiverte a biztosítékot. – legalul a HOZZÁSZÓLÁSOK rész sem gyenge!
Gyakran kérdeztek HHO motortisztítás – carbon cleaning – és egyéb (vegyszeres), vagy üzemanyaggal történő (TerraClean) tisztítási technológiák kapcsán. Véleményem már többször megosztottam erről. Röviden HHO: szerintem, ha szívó oldali korom leválasztás a cél teljesen hülyeség, sőt kártékony is lehet. Egyéb vegyszeres technikákat szintén nem javaslom. A TerraClean-ről csak a „Tibi Műhelye” videóban tájékozódtam, a technológia egyéb részleteit nem ismerem, ahogy az üzemanyaggal történő tisztítás pontos hatásmechanizmusát sem.
Szerintem a dióhéjas tisztítás az, ami látványos és biztosan korrekt eredményt ad, szakmailag megalapozott eljárás. Ezek ára nagyon eltérő, az eredményük nem összehasonlítható, ezért:
A Totalcar és Tibi műhelye egy nagyon átfogó tesztben vizsgálta a HHO, TerraClean és dióhéjas módszert. Tibi műhelyét bátran ajánlom a dióhéjazásra és bármilyen egyéb szolgáltatással kapcsolatban. A dióhéjazás debreceni partnerünknél a Bálint Garage-nál is elérhető.
Gyakori chiptuning alany a lenti videóban bemutatott 1.4 TSI motort, a 2.0TFSI és egyéb változatok.Ezeknél típushiba a szívósor és beömlő, szelepek elkokszosodása, koromlerakódások. Ez nem adott motor jellegzetessége, minden közvetlen befecskendezésű benzinmotor érintett (és dízelek sem kivételek). Még az EGR-szelep nélküli kivitelek esetén is jelentős kokszosodás várható, méghozzá a kartergázból származó anyagok és olajpára miatt. Ezért érdemes a TSI motoroknál utólagos olajpára leválasztót beépíteni, ez nagyon sokat segít.
Az általunk készített Prémium Pro chiptuning hatékonyságát is nagyban befolyásolja a koromlerakódás, (EZ A CIKK LÉNYEGE, nem egyéb technológiák lehúzása) a videó részletezi azon szakmai okokat amelyekre én is mindig felhívom a figyelmet.
Bár mi nem csináljuk, a dióhéjazást ajánlom, főleg a 120e km fölötti futású TSI, TFSI motoroknál nagy segítség és jelentősen fokozza a PPro tuning beállításunk eredményét, hatékonyságát.
A videót az egyik HHO szolgáltató kérésére kivettem a cikkből, mert ő korrekt módon NEM reklámozza szolgáltatását mint: szivó oldali tisztítást. Akit érdekel, keressen rá, nézze meg, mert szerintem tartalmaz érdekes részleteket. Emellett mindenki tájékozódjon egyéb hiteles forrásból, akár első kézből a HHO várható hatásait, hasznosságát illetően.

Chiptuning eredményessége vs kokszosodás, lerakódások
A matek egyszerű. Ha bármely áramlási csatorna keresztmetszete akár kicsit, akár a kép szerinti brutális 70 százalékkal lecsökken, akkor azonos idő alatt a szükségesnél kevesebb levegő kerül az égéstérbe. Ezt a tényt méri a légtömegmérő, a motorvezérlő ennek köszönhetően (a füstölést elkerülendő) csökkenti a tényleges légmennyiséghez megfelelően az üzemanyag mennyiséget. Így a lekormolódással arányosan csökken a teljesítmény.
Másodlagos teljesítménycsökkenési faktor, hogy a szívószelepek és beömlő kokszosodása miatt nem csak keresztmetszetet veszítünk, de az áramlási szög is változik, valamint nem kívánatos örvénylés is létrejöhet. Ezek bármelyike de együttesen főleg lerontják az égés (detonáció) hatásfokát, így ez tovább fokozza a csökkentett mennyiségek miatt létrejött teljesítményvesztést.
Ilyenkor áll elő az a helyzet (sok egyéb más mellet), hogy az autó nem megfelelően reagál a chiptuningra. Nincs meg az elvárt többlet.
Megfelelő diagnosztikai módszerekkel az állapotfelmérés szakaszban közelebb kerülhetünk az eredménytelenség valódi okához. A rutintalanok a kevés légtömeg láttam gyakran légtömegmérőt cserélnek, holott a mögöttes VALÓDI ok a lerakódás, amely hatékony kezelése a dióhéjas tisztítás. A tisztítást követőn ha minden más mechanikus ok (is) elhárult és egy minőségi Rigotech PPro chiptuning kerül az autóra, akkor garantált a kiváló eredmény. Erőben, dinamikában, és akár kis mértékben javuló fogyasztásban egyaránt.
Vannak chippesek, akik tudása nem megy ilyen mélyre (vagy simán csak tesznek rá, hogy szétmegy a turbó / motor). A fenti ok miatti kis javulást a beállítás további „brutális felhúzásával” kompenzálják. Logikus, hogy nagyobb turbónyomás mellet a kis keresztmetszeten is több levegő fog átmenni, csak nem mindegy milyen áron! Az öröm csak átmeneti.
Ilyen módon chippelt, túlhúzott autók esetében gyakori a turbó halála „lepörgése”. Ebben a cikkben olvashatsz az ilyen chiptuningosok után javított projektjeinkről (jó sok van). A másik turbóhibák és chiptuning összefüggésében írt szakcikkem ITT olvashatod.

HHO carbon cleaning motortisztitás, vegyszeres tisztítás hátrányai – DPF, katalizátor…
A számtalan háttér nélküli „Facebook cég” mellett manapság néhány komolyabb autószerviz is szolgáltatja a HHO carbon cleaning eljárást, amikor víz bontásából származó durranógázt és vízpárát juttatnak a járó motorba, amely sokak ígérete szerint (NEM én találtam ki! ) leoldja a korom lerakódásokat, az EGR-nél, szívósorban, szívószelepről, stb…. Vannak szemléletes fotók ahogy a kipufogón az autó kiköpködi a lerakódásokat. Ahogy a videóban láttuk, a lerakódás minimum 90 százaléka érintetlen marad a „kezelésnél”, viszont a vízpára néha leold szilárd részeket, amelyek jobb esetben valóban távoznak a kipufogón. De mi történik ezekkel pontosan?
A leváló részek az égéstérbe kerülnek, ahol ha szerencsénk van, nem okoznak karcolást, kárt. A levált részek kifele menet minimum találkoznak a katalizátorral amely egy igen finom mechanikai szűrő is egyben, és ezt letömítheti, aminek hátrányos hatása egyértelmű. Fokozza a problémát, ha az autó részecskeszűrős (DPF, GPF) , amely egy még sokkal finomabb szűrő, amelyen a levált korom / egyéb szennyeződés garantáltan nem fog átmenni. A DPF tehát részlegesen vagy teljesen eldugul, ennek tisztítása, cseréje nem kis költség.
A DPF csak egy esetben nem telítődik: ha az alkalmazott HHO carbon cleaning vagy vegyszeres tisztítás (a jelentősebb korom lerakódásra nézve) teljesen hatástalan, mert ilyenkor nincs semmilyen leváló szilárd rész. HHO-t hirdető cég kérdésemre elmondta, hogy a korom darabok szublimálnak, azaz: szilárból légnemű halmazállapotba kerülnek. A gondolatmenet ott megakadt amikor részletezni szerettem volna, mekkora a leváló koromdarab tömege, mennyi energia és idő kell ahhoz hogy az szublimáljon, és távozzon a rendszerből? – ahol a körfolyamat munkaüteme és kipufogás üteme mindössze néhány ezredmásodperc.
HHO carbon cleaner motortisztitás ár vs dióhéjazás ár?
A HHO carbon cleaner tisztítás ára 40-50 ezer forint között mozog, amely a videó tanulsága szerint (még a két HHO-párti vitapartner szerint is – lásd lent) ha szívó oldali korommentesítés a feladat, kidobott pénz és idő. Erre, ez szerintük sem alkalmas.
Ennek ellenére többen esküsznek rá , EGYÉB vélt vagy valós jótékony hatásai miatt, amelyeket cáfolni nem akarom, megerősíteni nem tudom. A két cikket támadó srác számomra elég zavaros módon érvel a HHO technológia mellett hozzászólásaikat a folytatásban látjátok, sajnos szakmai érvek nélkül.)
A dióhéjazás ára 90 ezer forinttól indul, és nagyon motor / típusfüggő. Ennek oka, hogy más időráfordítással és technikával lehet az eltérő autókat szétszerelni, eltérnek a tömítés árak amelyeket ilyenkor cserélnek, valamint maga a tisztítási idő is arányos a hengerszámmal, lökettérfogattal (csatornák mérete miatt).
Összegezve: az autóm üzembiztonsága és a pénztárcám érdekében én kerülném a HHO és vegyszeres eljárásokat, ha a leggyakoribb hibaokot kívánnám orvosolni, azaz: a szívóoldal lekormolódás tisztítása lenne a cél. (Ha a HHO egyéb jótékony hatásairól lent reklámozott dolgok meggyőztek, próbáld ki bátran.) Szerintem az egyedüli korrekt tisztítási mód (ha a szívócsatorna, beömlő korommentesítése a cél) a videóban bemutatott dióhéjas tisztítás, vagy teljes szétszerelés, és a részegységek tisztítása, felújítása.
Üdv.: Richárd (tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning)
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Ez a beszélgetés kicsit eldurvult...
Valakinél kiment a biztosíték... a válaszokra még várokChiptuningolás, HHO-zás megy a Facebookon is…
Ez egy nagy csalódás. Kritikát kaptam egy elvileg HHO szakmabelitől, miszerint a cikkem egyoldalú, elfogult, és hiányos. A teljes és hiteles tájékoztatás kedvéért megkérdeztem, hogyan javíthatnék rajta? Válaszában egyfelől megerősítette, hogy a szívó oldali HHO tisztításnak semmi hozadéka, másfelől érdekes személyeskedésbe, farokméregetésbe ment át a beszélgetés, (szakmai érvek, válaszok híján) ami nem zavar, de ennél komolyabb szakmaiságra számítottam. Változtatás nélkül olvashatod:
Richárd: Mi ebben az egyoldalú, és mit vegyek még bele a cikkbe? Várom javaslataidat. Ha lehet rajta javítani, javítsunk.
A HHO-s srác válasza:
Fölösleges, anno a TC (Totalcar) se javított rajta. Ez így jó, egy szenzáció hajhász cikk a süllyedő hajóra. Maga a tényközlés helyes, de pont annyira etikátlan, mint azok akik ráhúzták anno erre az eljárásra a szívó oldal tisztítását, mivel a HHO valódi előnyeiről még véletlenül sem esett szó. A diózás és a HHO is önmagában másra jó. Valamennyi tisztulás elérhető a szívószelepen is vele, de olyan esetekben amikor diózni kell nem ez fogja megváltani a világot, azonban nem szabad elfelejteni, hogy nem csak a szívószelepig tart a motor, az azt követő komponenseket sem árt karban tartani.
A HHO tisztításnak igen is van létjogosultsága, mert a a diózás egy véglet, az oda vezető utat pedig lehet hosszabbítani.
A HHO tisztítás lehetséges következményei:
- halkabb motorüzem
- teljesítmény növekedés (maximum a gyári teljesítmény erejéig)
- fogyasztás csökkenés (gyári fogyasztás helyreállítása)
- javuló gázreakció
- javuló káros anyag kibocsátás
Én és a partnereim is számtalan mérést csináltunk, csináltattunk már, mégis a nagyközönség jelentős része ezeket képtelen befogadni, mondván, hogy kamu, placebó, fizetett hirdetés stb. Más országokban baszki rendesen sorba állnak az ilyen műhelyek előtt az autók, de itthon semmi sem úgy működik, ahogy kellene. Sajnos ezekre a dolgokra nem képes a HHO az tuti:
- nem fog 20, de 50 ezer forintért sem a 900 ezer kmről visszatekert exprémiumból hibátlanul működő autót csinálni
- nem fogja a szívósorból kiszedni a sokszáz ezer km alatt oda rakodó olajat és kormot eltávolítani
- nem fogja az elmúlt 15-20 év ridegtartásából eredő sok százezer forintos hibalistát elódázni
- nem fogja a hibás EGR szelepet megjavítani és sorolhatnám.
Az a baj ez lett itthon kb. egy évvel ezelőtt az autótulajdonosok mentsvára és sajnos nagyon nagyon sok embert etikátlan módon pontosan a hiszékenységük miatt becsaptak. Ez viszont nem azt jelenti, hogy ez az eljárás nem jó semmire, pusztán teljesen másra lett hirdetve.
Gyakorlatban nagyon sokszor sikerült:
- hosszútávon füstölést megszüntetni olyan autón, ahol nem volt kézzelfogható probléma
- 1.9-2.0 PDTDI-ken, ritkábban 1.6-2.0 HDI-ken turbó geometria szorulást orvosolni
- olyan gyakori DPF regenerációkat megszüntetni, amikor a DPF technikailag üres volt, de tökéletlen égés miatt a kelleténél jóval nagyobb volt a kibocsátott részecskeszám
- akár több literes fogyasztáscsökkenést elérni olyan autókon, amiken a magas futásteljesítményen kívül nem volt kivetni való
- mérhető teljesítménynövekedést elérni stb.
- jó kis Opel benzinmotorokon kipufogósor szelepszorulást megszüntetni
- gyűrű leragadásból adódó kompresszióveszteséget vagy magas olajfogyasztást megszüntetni
Egy a fontos, egyrészt megfelelő berendezéssel kell képviselni az eljárást, másrészt pedig maximális szakértelemmel és korrektséggel, hiszen minden autó más és más, ismerni kell azt, hogy adott márkán és típuson belül egyrészt milyen a konkrét autó, ha jó, másrészt pedig meg kell ítélni a jármű reális állapotát, hogy még milyen kiegészítő javítások lehetnek szükségesek.
Szerencsére sokszor hoztak már hozzám 3-4 éves autókat bőven 100 ezer km alatti futásteljesítménnyel és már ott is volt eredménye az eljárásnak. (leginkább dinamika javulása, valamint számottevő fogyasztáscsökkenés)
Válaszom:
Richárd: Értem. Ha megengeded, hozzáfűzöm a cikkhez az oldalon a fentit egy az egyben, így nem vádolhatsz egyoldalúsággal. Nem értek egyet az érveid jelentős részével, de ez is egy nézőpont.
Nekünk a tuning a szakterületünk, arra koncentrálunk. Elég sok esetben adódik a kérdés, amelyet a cikk a legjobb tudásom szerint tisztáz: miért nem reagál az autó megfelelően a módosításra? (mert nem kap elég levegőt, lerakódások, stb.) Milyen megoldások tudnak nekünk segíteni? A HHO ha (épp az imént!) megerősíted, hogy nem szedi le a kormot a szívó oldalon, stb. akkor nem fog érdemben a Mi ügyünkön segíteni, se az ügyfelünkön.
Ehhez jön, hogy a legtöbb helyen etikátlanul és megtévesztően azt reklámozzák, hogy megoldja ezt. Most már akkor egy hozzáértőbb is kijelenti, hogy ez nem igaz.
Lehetnek járulékos pozitívumai is, amelyek hatásmechanizmusát nem ismerem.
HHO volt az én Mitsubishimben is 15 éve, saját fejlesztésű bontó cellával és vezérlővel. hosszútávú hatását nem részletezem, nem volt minden pozitív. A motor belülről kitisztult pár ezer km. alatt, de az a vízgőznek volt köszönhető, és a nagyon hosszú idejű használatnak, aztán egyéb okokból kivettem belőle. Üdv.: Richárd
Itt már kezdődnek a gondok …
Megpróbáltam egyenes lenni, de valahogy mindig elferdül visszafele az irány..
1. Richárd: „A számtalan háttér nélküli “Facebook cég” mellett manapság néhány komolyabb autószerviz is szolgáltatja a HHO carbon cleaning eljárást, amikor víz bontásából származó durranógázt és vízpárát juttatnak a járó motorba, amely az ígéret szerint leoldja a korom lerakódásokat, stb…. Vannak szemléletes fotók ahogy a kipufogón az autó kiköpködi a lerakódásokat. Ahogy a videóban láttuk, a lerakódás minimum 90 százaléka érintetlen marad a “kezelésnél”, viszont a vízpára néha leold szilárd részeket, amelyek jobb esetben valóban távoznak a kipufogón. De mi történik ezekkel pontosan? A leváló részek az égéstérbe kerülnek, ahol ha szerencsénk van, nem okoznak karcolást, kárt. A levált részek kifele menet minimum találkoznak a katalizátorral amely egy igen finom mechanikai szűrő is egyben, és ezt letömítheti, aminek hátrányos hatása egyértelmű. Fokozza a problémát, ha az autó részecskeszűrős (DPF, GPF) , amely egy még sokkal finomabb szűrő, amelyen a levált korom / egyéb szennyeződés garantáltan nem fog átmenni. A DPF tehát részlegesen vagy teljesen eldugul, ennek tisztítása, cseréje nem kis költség.”
Ez az egész egyrészt szakmailag helytelen, másrészt kifejezetten kártékony táptalaj lehet olyan emberek számára, akik jóval kevesebb tudással rendelkeznek, mint te vagy én, mert valószínűleg kétség kívül azt fogják gondolni, hogy igazat írsz, holott nem. Egyrészt mielőtt úgy döntöttem, hogy képviselem ezt az eljárást nem kevés diagnosztikai mérést végeztem el, másrészt jól ismert olajfogyasztásos probléma miatt egy fiatal Toyota motort is szétszedtem és biztosan merem állítani, nem volt olyan jellegű károsodás tapasztalható, amit itt leírsz. Ez nettó szőrszálhasogatás. Hogy ezt te most komolyan gondolod, vagy egyszerűen így próbálsz hitelesebbnek tűnni, az már egy nagyon jó kérdés. 😌 A DPF-es példád is körülbelül egy gyerek vicc kategória, de azt most nincs kedvem részletezni.
2. Richárd: „Nekünk a tuning a szakterületünk, arra koncentrálunk. Elég sok esetben adódik a kérdés, amelyet a cikk a legjobb tudásom szerint tisztáz: miért nem reagál az autó megfelelően a módosításra? (mert nem kap elég levegőt, lerakódások, stb.) Milyen megoldások tudnak nekünk segíteni? A HHO ha (épp az imént!) megerősíted, hogy nem szedi le a kormot a szívó oldalon, stb. akkor nem fog érdemben a Mi ügyünkön segíteni, se az ügyfelünkön.”
Nem ennyire fekete fehér a dolog, hogy egy autó csak kizárólag a szívóoldali kokszolódás miatt nem reagálhat a tuningodra. Egy gyakori példa: 10-15 éves korban jellemzően a vákuumcsövek megprepedeznek, ezért mondjuk akár hónapokig lehet, hogy a turbógeometria nem veszi fel az alap szűk pozícióját. Ilyen esetekben hiába cseréled ki a vákuumcsövet, már soha az életben nem fog úgy menni az autó, hogy korábban még megfelelő vákuummal tette, mert a lerakódott korom miatt már nem fog tudni alap szűk állásból indulni a geometria. Na pl. erre a problémára, vagy egy leragadt geometriára tök jó tud lenni a HHO. Ez csak egy világos példa volt, de nyugodj meg tudok még, ha kell
3. Richárd: „Ehhez jön, hogy a legtöbb helyen etikátlanul és megtévesztően azt reklámozzák, hogy megoldja ezt. Most már akkor egy hozzáértőbb is kijelenti, hogy ez nem igaz.”
Ez így igaz, sose állítottam olyan dolgokat, ami túlmutat az eljárás fizikai határain, de szerintem ez így van jól.
4. Richárd: „HHO volt az én Mitsubishimben is 15 éve, saját fejlesztésű bontó cellával és vezérlővel. hosszútávú hatását nem részletezem, nem volt minden pozitív. A motor belülről kitisztult pár ezer km. alatt, de az a vízgőznek volt köszönhető, és a nagyon hosszú idejű használatnak, aztán egyéb okokból kivettem belőle.”
Hosszú távon valóban előfordulhatnak negatív következmények bizonyos motorkonstrukciók esetén, de maga a HHO tisztítás során azok a negatív dolgok biztosan nem következhetnek, mert csak ~1 óra a tisztítás időtartama. Nem kell őket egymással szembe állítani. A beépített bontó cella is egy jó dolog, de viszonylag kevés esetben látom gyakorlati hasznát. A többség számára úgy is teljesen fölösleges és mivel a beépítést elég homemade módon szokták megoldani az emberek, ezért általában nem kevés kockázatot látok benne.
5. Örömmel szoktam olvasni az oldalad, mert vannak szakmailag számomra élvezhető cikkek, de megfigyeltem már, ahogy azért jellemzően szélsőséges módon kommunikálod le a dolgaid. Ebben biztos van egy adag ego, meg egy adag szakmai érdek is, de jelen esetben pontosan nincs egzakt tapasztalatod a HHO tisztítással, csak az eddig bejárt utad miatt gondolod azt, hogy joggal megengedheted magadnak, hogy ilyen formában, ilyen erőteljesen nyilváníts véleményt.
Volt kedvem részletesen válaszolni
Richárd: Nem idézem be, fent megtalálható a számozás, válaszaim:
1. (DPF nem károsodik, és nem értek hozzá… ) Mondd el kérlek, hogy egy katalizátoros autónál, ha bármilyen módon a katalizátor résméreténél nagyobb szilárd szemcsék válnak le és azok fennakadnak, azok hogyan fognak átjutni rajta?
1b. Ha 1 óra alatt nagy mennyiségben válik / válna!! le korom, egyéb szilárd részecske, azonnal BLOKKOLNÁ a DPF mikroszkópikus pórusait. Az ellennyomás emiatt drasztikusan felmenne / fel is megy, ha ez megtörténik. Onnantól nincs regeneráció sem szokásos, sem kényszer regen. Lehet vinni a dpf-et kimosatni, ami vagy megmenti, vagy nem. Várom válaszod arra, hogy ez fizikailag pontosan hogyan kezelődik, hogyan jut át az említett 1 óra alatt leválasztott jelentős korom / szennyeződés mennyiség az előkatalizátoron, és mikroszűrőn (DPF)!?
Tehát mi a fizikája annak, hogy nem tömíti le, nem megy fel emiatt az ellennyomás, és nem hiúsul meg a regenerálás a hirtelen dugulás miatt?
2. (Nem csak a korom a baj…) Ez merő okoskodás, és irrelevancia. Én kiemeltem egy jelentős okot, ami hátráltatja a tuningot, nem vág ide, hogy még milyen más okok vannak. A cikk ezt az egyet (ami messze a legjelentősebb, fiatal autóknál is, ahol semmilyen más fizikai meghibásodás nincs) fejti ki, kár elterelni a témát.
3. (Nem állítod, hogy leszedi a szívó oldali kormot…) Helyes.
4. (HHO bontócella hosszútávú hatás… ) A HHO módszer védelmében hoztam fel a saját példát, azt megerősítve amit mondasz, hogy igenis ki tud tisztulni a motor, tehát lehet a HHO-nak is pozitív hozadéka, amely több időbe telik, de van. Én sem javaslom a HHO vízbontó cella begányolását az autóba, több okból sem.
5. (vélemény korábbi cikkeimről, egó, szakmai érdek…) Örülök, ha néha szakmai szemmel érdekesnek, hasznosnak találod őket.
Megmondom még mi van az „egón, meg szakmai érdeken” felül: 30 év motorokkal eltöltött szakmai tapasztalat, szakirányú végzettségek, több mint 10.000 óra fejlesztés, mérés, diagnosztika. Az ország egyik legjobban felszerelt chiptuning / diagnosztikai műhelye, 10.000+ autó diagnosztikai, hangolási, (sokszor javítási) tapasztalata.
A cikkeimben a fő szempont az autójukra igényes, de mélyebben nem hozzáértő, viszont egyszerű, érthető formában tanulni vágyó közönség segítése.
5b. „HHO tisztítással, csak az eddig bejárt utad miatt gondolod azt, hogy joggal megengedheted magadnak, hogy ilyen formában, ilyen erőteljesen nyilváníts véleményt.”
Részben igen. Másrészt: nem látok sehol megfelelő referenciát. Ha te ezzel foglalkozol, legyél annyira igényes és szánd rá az időt, hogy pontosan dokumentálsz 20 esetet, amelyben megmutatod az előtte-utána állapotot, mérési, diagnosztikai eredményeket, ügyfél véleményeket.
Mindezeket DPF-es, és katalizátoros autókon. Ezt se te, sem egyéb HHO cég NEM TETTE MEG, se nagyjából, főleg nem a fent hangoztatott MÉRNÖKI precizitással. Miért nem?
Az, hogy egy régi üres kipufogós dízel kiköp a betonra egy adag kormot, nem referencia. HHO nélkül is ha üresben lepadlózod, odavágja. A modern rendszereknél amikor enni lehetne a kipufogóból olyan tiszta, ott meg főleg nem ez a módja a működőképesség szemléltetésének.
Ott kellene „HHO tisztítás” után levenni a kombinált dobot, és megnézni, hogy az előkatalizátoron marékszám fennakadt-e a korom, vagy átjutott rajta, aztán a DPF-et blokkolta? Ezek az autók csak annak a szerencsés helyzetnek köszönhetik, hogy nem kell 5 kilóért DPF-et venni egy-egy ilyen HHO akció miatt, mivel nem hoz le érdemben kormot.
Várom válaszaid a fenti alapkérdéseken felül (hogy megy át a levált szennyeződés, korom a katalizátorokon, a DPF-en? Miért nincsenek szakmailag hiteles referenciák? stb. )
Milyen kémiai folyamat zajlik pontosan, és hogyan történik a lerakódás feloldása 1 óra alatt? Mekkora a leváló szemcseméret tól-ig? Hogy viszonyul ez a katalizátor milliméter / alatti raszterméretéhez? Ez pontosan hogyan ürül ki a rendszerből?
Ha a korom nagy részét amely a beömlő leszűkülését (a mellékhatások 80 százalékát) eredményezi, NEM távolítja el, mitől fog javulni a motor fogyasztása, dinamikája? Hol vannak ezek a javulások dokumentálva?
2. fokozatba kapcsolt mellébeszélés, HHO-s srác:
Az a baj, hogy az a merő okoskodás, amit te művelsz. Hajlamos vagy valamiért azt hinni, hogy a vonal másik végén ne adj isten az ember nem lehet hozzáértő, pedig baromira tévedsz. Sem a falon át szűrő részecskeszűrőkről, sem a a háromutas katalizátorokról, sem a diesel oxidációs katalizátorokról, NOx katalizátokról, SCR rendszerekről nem kell neked kis előadást tartanod, mert maximálisan tisztában vagyok a működésükkel. Mind ezen rendszerek, mind a megfelelő működésükhöz szükséges érzékelők működésével tisztában vagyok. Egyrészt megtanultam, másrészt unalmas óráimban előszeretettel vásárolok külföldi szakkönyveket és képzem magam az újdonságokkal kapcsolatban, ha hiszed, hanem.
Valószínűleg a fentieknek köszönhető, hogy képes vagyok segíteni az ügyfeleimnek, legalábbis azt vallom, hogy úgyis a gyakorlat igazol 🙂
Szeretném hallani, hogy személy szerint hány eldugult katalizátorral vagy részecskeszűrővel találkoztál HHO tisztítást követően. 🙂 Én eddig minden esetben nyomon követtem diagnosztikával a folyamatos és valahogy sosem lett több 1 mbar-ral sem a DPF ellennyomása, valamint egy katalizátor sem ment még tönkre, de biztosan megcsal a tudatom 🙂
Igazi válaszok, érvek hiányában okafogyott lett a beszélgetés
Amikor nincsenek igazi válaszok, jön a poénkodás, ködölés. A fenti szakmai kérdésekből EGYRE SEM válaszolsz, helyette okoskodsz, fellengzősködsz, kioktatsz… ez üres szöveg. Várom a válaszaidat, vagy lépj kicsit hátrébb, mert okoskodásra, tények, mérések, adatok nélkül, és személyeskedésre nincs szükség, ez nem szakmai alap.
Eddig azt gondoltam komolyabb srác vagy, és lehet veled szakmai alapon beszélni, sajnálnám, hogy nem. Egyszerű kérdéseket tettem fel, egyenes válaszokat várok, ha azon a körön belül akarsz maradni, akit szakmailag az olvasók értékelnek, és a tudása alapján ítélnek meg, nem a mellébeszélése alapján. Lehet ezen nevetgélni.
HHO további részletezése, ellenvélemények lent a HOZZÁSZÓLÁSOK részben, mondd el Te is, mit gondolsz!
A téma még pezseg, jönnek a HHO-s ellenvélemények, ezeket ide alulra másolom be a Facebook-ról. Szívesen betenném a szakmai érveket, működést alátámasztó tényeket is, de egyelőre nincsenek. Helyette személyeskedés, fenyegetőzés, butaságok állítása megy…
Mondd el véleményed alul, vagy kérj ajánlatot az autód beállítására IDE kattintva.