HHO carbon cleaning motortisztítás, TerraClean és dióhéjas tisztítás ár és gyakorlati segítség

Szerző: ápr 4, 20200 hozzászólás

HHO carbon cleaning motortisztitás, TerraClean, dióhéjazás?

 

Gyakran kérdeztek HHO motortisztításcarbon cleaning – és egyéb (vegyszeres), vagy üzemanyaggal történő (TerraClean) tisztítási technológiák kapcsán. Véleményem már elmondtam erről (HHO teljesen hülyeség, sőt kártékony is lehet, egyéb vegyszeres technikákat szintén nem javaslom. A TerraClean-ről csak a megosztott videóban tájékozódtam, ami lehet hogy egyoldalú. Mélyebben nem ismerem az üzemanyaggal történő tisztítási módszert.

Szerintem a dióhéjas tisztítás az, ami látványos és biztosan korrekt eredményt ad, szakmailag megalapozott eljárás). Ezek ára nagyon eltérő, az eredményük nem összehasonlítható, ezért:

A Totalcar és Tibi műhelye egy nagyon átfogó tesztben vizsgálta a HHO, TerraClean és dióhéjas módszert. Nézd meg a videót! – Tibi műhelyét bátran ajánlom a dióhéjazásra és bármilyen egyéb szolgáltatással kapcsolatban. A dióhéjazás debreceni partnerünknél a Bálint Garage-nál is elérhető.

Gyakori chiptuning alany a lenti videóban bemutatott 1.4 TSI motort, a 2.0TFSI és egyéb változatok.Ezeknél típushiba a szívósor és beömlő, szelepek elkokszosodás, koromlerakódás. Ez nem a motor jellegzetessége, minden közvetlen befecskendezésű benzinmotor érintett (és dízelek sem kivételek).

Az általunk készített Prémium Pro chiptuning hatékonyságát is nagyban befolyásolja a koromlerakódás, a videó részletezi azon szakmai okokat amelyekre én is mindig felhívom a figyelmet.

Bár mi nem csináljuk, a dióhéjazást ajánlom, főleg a 120e km fölötti futású TSI, TFSI motoroknál nagy segítség és jelentősen fokozza a PPro tuning beállításunk eredményét, hatékonyságát.

 

hho-carbon-cleaning-motortisztitás-terraclean-tisztítás-diohéj

Chiptuning eredményessége vs kokszosodás, lerakódások

 

A matek egyszerű. Ha bármely áramlási csatorna keresztmetszete akár kicsit, akár a kép szerinti brutális 70 százalékkal lecsökken, akkor azonos idő alatt a szükségesnél kevesebb levegő kerül az égéstérbe. Ezt a tényt méri a légtömegmérő, a motorvezérlő ennek köszönhetően (a füstölést elkerülendő) csökkenti a tényleges légmennyiséghez megfelelően az üzemanyag mennyiséget. Így a lekormolódással arányosan csökken a teljesítmény.

Másodlagos teljesítménycsökkenési faktor, hogy a szívószelepek és beömlő kokszosodása miatt nem csak keresztmetszetet veszítünk, de az áramlási szög is változik, valamint nem kívánatos örvénylés is létrejöhet. Ezek bármelyike de együttesen főleg lerontják az égés (detonáció) hatásfokát, így ez tovább fokozza a csökkentett mennyiségek miatt létrejött teljesítményvesztést.

Ilyenkor áll elő az a helyzet (sok egyéb más mellet), hogy az autó nem megfelelően reagál a chiptuningra. Nincs meg az elvárt többlet.
Megfelelő diagnosztikai módszerekkel az állapotfelmérés szakaszban közelebb kerülhetünk az eredménytelenség valódi okához. A rutintalanok a kevés légtömeg láttam gyakran légtömegmérőt cserélnek, holott a mögöttes VALÓDI ok a lerakódás, amely hatékony kezelése a dióhéjas tisztítás. A tisztítást követőn ha minden más mechanikus ok (is) elhárult és egy minőségi Rigotech PPro chiptuning kerül az autóra, akkor garantált a kiváló eredmény. Erőben, dinamikában, és akár kis mértékben javuló fogyasztásban egyaránt. 

Vannak chippesek, akik tudása nem megy ilyen mélyre (vagy simán csak tesznek rá, hogy szétmegy a turbó / motor). A fenti ok miatti kis javulást a beállítás további  “brutális felhúzásával” kompenzálják. Logikus, hogy nagyobb turbónyomás mellet a kis keresztmetszeten is több levegő fog átmenni, csak nem mindegy milyen áron! Az öröm csak átmeneti.

Ilyen módon chippelt, túlhúzott autók esetében gyakori a turbó halála “lepörgése”. Ebben a cikkben olvashatsz az ilyen chiptuningosok után javított projektjeinkről (jó sok van). A másik turbóhibák és chiptuning összefüggésében írt szakcikkem ITT olvashatod.

chiptuning-egr-kokszosodás-mazda-22d

HHO carbon cleaning motortisztitás, vegyszeres tisztítás hátrányai – DPF, katalizátor…

 

A számtalan háttér nélküli “Facebook cég” mellett manapság néhány komolyabb autószerviz is szolgáltatja a HHO carbon cleaning eljárást, amikor víz bontásából származó durranógázt és vízpárát juttatnak a járó motorba, amely az ígéret szerint leoldja a korom lerakódásokat, stb…. Vannak szemléletes fotók ahogy a kipufogón az autó kiköpködi a lerakódásokat. Ahogy a videóban láttuk, a lerakódás minimum 90 százaléka érintetlen marad a “kezelésnél”, viszont a vízpára néha leold szilárd részeket, amelyek jobb esetben valóban távoznak a kipufogón. De mi történik ezekkel pontosan?

A leváló részek az égéstérbe kerülnek, ahol ha szerencsénk van, nem okoznak karcolást, kárt. A levált részek kifele menet minimum találkoznak a katalizátorral amely egy igen finom mechanikai szűrő is egyben, és ezt letömítheti, aminek hátrányos hatása egyértelmű. Fokozza a problémát, ha az autó részecskeszűrős (DPF, GPF) , amely egy még sokkal finomabb szűrő, amelyen a levált korom / egyéb szennyeződés garantáltan nem fog átmenni. A DPF tehát részlegesen vagy teljesen eldugul, ennek tisztítása, cseréje nem kis költség.

A DPF csak egy esetben nem telítődik: ha az alkalmazott HHO carbon cleaning vagy vegyszeres tisztítás teljesen hatástalan, mert ilyenkor nincs semmilyen leváló szilárd részecske.

HHO carbon cleaner motortisztitás ár vs dióhéjazás ár?

 

A HHO carbon cleaner tisztítás ára 40-50 ezer forint között mozog, amely a videó tanulsága szerint kidobott pénz és idő. A dióhéjazás ára 90 ezer forinttól indul, és nagyon motor / típusfüggő. Ennek oka, hogy más időráfordítással és technikával lehet az eltérő autókat szétszerelni, eltérnek a tömítés árak amelyeket ilyenkor cserélnek, valamint maga a tisztítási idő is arányos a hengerszámmal, lökettérfogattal (csatornák mérete miatt).

Összegezve: az autód üzembiztonsága és a pénztárcád érdekében azt javaslom, hogy kerüld el a HHO és vegyszeres eljárásokat. A korrekt tisztítási mód a videóban bemutatott dióhéjas tisztítás, vagy teljes szétszerelés, és a részegységek tisztítása, felújítása.