Mercedes tuning
Mercedes tuning módszerek, chiptuning. Keresd ki a sajátod, 3 kattintás!Chiptuning » Mercedes tuning
Mercedes tuning, chiptuning
Erős Mercedes tuning, chiptuning beállításainkat biztonságos körülmények között, 4×4-es Bosch terhelt mérőpadon fejlesztjük, teljesítménymérés kontrolljával, folyamatos diagnosztika és adatgyűjtés mellett, autód állapotát és kérésedet figyelembe véve.
Mercedes tuning előtt megéri megnézned ezt a videót mert olyan technikákról beszélek benne, amelyek Neked segítenek, ha egy jó autót szeretnél. Lehet, hogy éppen ezeken fog múlni a Mercedes chippelés sikere és jelentős összeget fogsz vele megtakarítani. Kezdd itt, kattints a lejátszásra!
Mercedes tuning, tuningbox és motoroptimalizálás
A listázott Mercedes modellekhez biztosan van tuning technológiánk. Felesleges alkatrészek (Mercedes tuningbox) beépítése nélkül gyári, biztonságos eszközökkel (legtöbbször megbontás nélkül) készül a motoroptimalizálás.
Mercedes chiptuning táblázatunk, adatbázisunk folyamatosan frissítjük. Használd az ajánlatkérőt, válaszd ki ott az autód.

Mercedes tuning és kapcsolódó szakcikkeink
Mercedes cikkeink, méréseink mellett mutatunk néhány a csoportjába sorolt referenciát is: , mivel sok esetben a motorok és rendszerek is azonosak a csoporton belül.
- Mercedes CDI chiptuning E220 170LE referencia videó
- Mercedes CDI chiptuning E220 170LE referencia videó
- Mercedes tuning - A45 AMG 2.0 Ti 360LE 450NM chiptuning - újratuning!
- Mercedes tuning, tökéletesen!
- Merci Sprinter chiptuning és referencia, 2 millió+ km tapasztalatával
- Részecskeszűrő kiiktatás ...
Épp most mértük: legutóbbi Mercedes chip tuning méréseink
- Mercedes E 2.7 CDI 177 LE 2003 Rigotech Prémium Pro csiptuning és dyno teszt
- Mercedes E 2.7 CDI 170 LE Rigotech Prémium Pro chip tuning adatok és dyno teszt
- Mercedes Vito 2.2 CDI 136 LE 2013 Rigotech Prémium Pro motoroptimalizálás és teljesítménymérés
- Mercedes E 2.2 CDI 170 LE 2015 Rigotech Prémium Pro chippelés adatok és teljesítménymérés
- Mercedes Vito 2.1 CDI 136 LE Rigotech Prémium Pro tuning adatok és teljesítménymérés
Mercedes tuning esettanulmányok (legutóbbi néhány...)
- Mercedes C chiptuning CDI 150 Ps 2006 Prémium Pro beállítás
- Mercedes A chiptuning 1.5 CDI 109 Ps 2012 Prémium Pro Stage1
- Mercedes E chiptuning CDI 231 lóerő 2009 Prémium Pro finomhangolás
- Mercedes CLK chiptuning CDI 150 LE 2009 Prémium Pro hangolás
- Mercedes SLK chiptuning benzin 306 lóerő 2011 Prémium Pro finomhangolás
- Mercedes Vito chiptuning CDI 88 Ps 2006 Prémium Pro csippelés
- Mercedes ML chiptuning CDI 190 Ps 2006 Prémium Pro Stage1
- Mercedes E chiptuning CDI 170 lóerő 2013 Prémium Pro hangolás
- Mercedes C chiptuning benzin 129 LE 2016 Prémium Pro finomhangolás
- Mercedes A chiptuning benzin 360 lóerő 2014 Prémium Pro csiptuning
- Ford Ranger chiptuning 3.2 DCi 200 lóerő 2018 Prémium Pro csippelés
- Mitsubishi Outlander chiptuning 2.0 Di 140 lóerő 2007 Prémium Pro finomhangolás
- Mazda CX-5 chiptuning 2.2 Skyactiv-D 175 LE 2018 Prémium Pro Stage1
- Honda Accord chiptuning 2.2 CTDi 140 Ps 2007 Prémium Pro beállítás
- Honda Accord chiptuning 2.2 CTDi 140 Ps 2006 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Mercedes ML TUNING 2.7 CDI chiptuning 163 Ps 2003 Prémium Pro motoroptimalizálás
- Mercedes C200 TUNING 2.0 Kompressor chiptuning 163 Ps 2000 Prémium Pro csippelés
- Mercedes S63 TUNING 5.5 i chiptuning 585 lóerő 2014 Prémium Pro beállítás
- Mercedes E224 TUNING 2.2 CDI chiptuning 170 Ps 2014 Prémium Pro csippelés
- Mercedes E200 2.2 CDI 136 LE chiptuning, Prémium Pro csippelés
- Mercedes ML 3.0 CDI 224 lóerő chiptuning, Prémium Pro motoroptimalizálás
- Mercedes R350 3.0 CDI 211 Ps chiptuning, Prémium Pro hangolás
- Mercedes C200 2.2 CDI 136 Ps chiptuning, Prémium Pro finomhangolás
- Mercedes Gle 258 Ps tuning, Prémium Pro beállítás
- Mercedes E220 2.2 CDI 170 Ps chiptuning, Prémium Pro finomhangolás
- Subaru Outback 2.0 TD 150 LE tuning, Prémium Pro beállítás
- Suzuki Sx4 1.5 i 99 lóerő tuning, Prémium Pro Stage1
- Suzuki Swift 1.3 i 93 LE chiptuning, Prémium Pro csiptuning
- Porsche Boxter 2.7 i 265 LE chiptuning, Prémium Pro beállítás
- Isuzu D-max 3.0 TDI 163 lóerő tuning, Prémium Pro hangolás
További Mercedes tuning fotók és életképek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
További Mercedes dyno képek az adott modell oldalon, tehát válassz modellt ITT!
Chiptuning / egyéb beállítás során, mindig a leggyorsabb és legkevésbé 'fájdalmas' módszert alkalmazzuk.
- OBD = megbontás nélkül a diagnosztikai csatlakozón (OBD-n) keresztül
- VR/Mgb. +OBD = 90%, hogy megy OBD-n, de lehet hogy a vezérlőt meg kell bontani *
- Mgb./ OBD = 80%, hogy megy OBD-n, de ha nem, akkor csak megbontással
- Mgb.+ OBD = a vezérlőegységet megbontjuk, utána már OBD-n írjuk
- Aszt./ Mgb. = a vezérlőt ki kell venni. Vagy a csatlakozóján keresztül, vagy megbontás után kezelhető **
- Mgb. = kizárólag a vezérlőegység megbontásával olvasható/írható a beállítás. ***
- Forr. = nagyon régi típusoknál megbontás után memória ki/be forrasztása szükséges
Gyártmány | Típus | Motor | LE | Nm | Módszer |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes | A45 AMG | 2.0 4Matic 7AT | 360 | 450 | Mgb. |
Mercedes | A45 AMG | 2.0 4Matic 7AT | 381 | 475 | Mgb. |
Mercedes | A-Class | 150 5MT | 95 | 140 | VR/Mgb. +OBD |
Mercedes | A-Class | 150 CVT | 95 | 140 | VR/Mgb. +OBD |
Mercedes | A-Class | 160 5MT | 95 | 140 | VR/Mgb. +OBD |
A Mercedes története
A Mercedes-Benz német járműmárka a német Daimler AG cég számos országban bejegyzett védjegye. Magyarországon a Daimler AG leányvállalatának neve Mercedes-Benz Manufacturing Hungary.
Bár a Mercedes megalapítását sokan a Daimler AG 1998-as megalapítására datálják, ez nem teljesen helytálló. A világ első automobilját ugyanis Carl Benz készítette, őt követte nem sokkal később Gottlieb Daimler. Carl Benz 1884-ben alkotta meg első önjáró, háromkerekű kocsiját, melyet egy elektromos gyújtású, 0,75 lóerős, egyhengeres, négyütemű Otto-motor hajtott, továbbá hűtője és differenciálműve is volt, Benz szíjhajtóműves áttételt és tömörgumi kerekeket alkalmazott. 1886. január 29-én kapott szabadalmi védettséget első benzinmotoros gépkocsijára, amely mai pénzre átszámítva hétmillió forintba került és 16 km/h-ás végsebességre volt képes. Az első hosszútávú utat a felesége, Bertha Benz tette meg, aki két fiúkkal együtt Mannheimből Pforzheimbe hajtott, ami egy 106 km-es táv. Az út során mindenki felfigyelt az önjáró háromkerekű csodára, a felmerült problémák megoldását még nagyobb kíváncsiság övezte, állítólag az asszony ekkor találta fel a fékbetétet egy cipész segítségével.
Daimler és Benz az 1880-as években egymástól függetlenül feltalálták a magas fordulatszámú motort és az automobilt. Pénzügyi támogatók és üzleti partnerek segítségével mindkét mérnök egyéni fejlesztőmunkájához saját vállalkozást alapított, a világháborúk okozta pénzügyi nehézségek és tőkeerő megtartása érdekében pedig 1926-ban az ő vállalkozásaik összeolvadásával jött létre a Daimler-Benz AG. Ezzel egyidőben született meg a Mercedes-Benz márkanév is, így a Mercedes voltaképpen a világ legrégibb autómárkája. Innen indult hódító útjára a Mercedes, mely hamarosan az Opel és az Auto-Union után Németország harmadik legnagyobb autógyára lett.
A Mercedes– legenda Emil Jellinekkel, az Osztrák-Magyar Monarchia egyik diplomatájával kezdődött a századfordulón,aki vásárolt magának egy autót, azonban túl lassúnak találta, így kérte, hogy fejlesszenek neki egy gyorsabb változatot. Mivel roppant gazdag volt, így kérésének eleget is tettek, nemsokkal ezután pedig meg is állapodott Daimler autóinak árusításáról, és egyben kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után Mercedesnek nevezzék. Végül megszületett egy új márkajelzés, amely a korábbi emblémák lényeges elemeit ötvözte, a DMG háromágú csillagát, amelyet körbefogott a „Mercedes” és a szintén dicsőséges „Benz” márkanév, a két márkanevet pedig babérkoszorú kötötte össze. Igaz, egyes történetek szerint a megfelelő márkajel keresése közben Daimlerék nem tudtak dönteni a három- illetve a négyágú csillag között, ezért mindkettőt levédették 1909-ben, de autóik hűtőjére végül csak a háromágú változat került fel. 14 évvel később a csillag kiegészült a körrel, majd a két cég egyesülésekor a Benz emblémából átvett babérkoszorúval lett teljes a márkajel.
A történelem első, 1894-ben megrendezett autóversenyétől kezdve napjainkig, a Mercedes-Benz rendszeres szereplője a motorsportnak, A XIX. századtól kezdve a stuttgarti verseny- és raliautók folyamatosan az élmezőnyben szerepelnek. A Formula 1-ben azóta is aktívan részt vesz a márka saját csapattal, illetve motorszállítóként is helyt áll a top csapatok között. 2018-ban Lewis Hamilton megszerezte ötödik világbajnoki címét, illetve a Mercedes elhódította a csapatok közt az első helyet.
Kínálatukban ekkor már elérhetőek voltak luxus-, és versenyautók egyaránt, melyek mellett nagy számban gyártottak olcsó, de minőségükkel és tartósságukkal kiemelkedő autókat. A márka így lett a világ egyik legismertebbje, amely évtizedekig a német autóépítés magasiskoláját képviselte, nemhiába, hiszen rendkívül sok újítással rukkoltak elő, nem is beszélve az olyan megoldásokról, és műszaki újításokról, amelyeknek kivitelezése akkoriban a lehetetlen kategóriába tartozott. Azonban a cég nem csak az autógyártásban volt aktív, hanem az ipar számtalan területén, terjeszkedésük intenzitására jellemző, hogy csak az ötvenes évektől 22 komolyabb iparvállalatot kebeleztek be! 1998-ban már a Chrysler is felkerült a listára, de az amerikai óriáscéggel való egyesüléssel a cég neve is változott: Daimler Chrysler AG. A Chrysler 2007-es eladása után az új cégnév az időközben a Fordtól visszavásárolt névhasználat jog alapján Daimler AG. lett.
A Mercedes-Benz gyárából 1936-ban gördült ki a világ első sorozatban gyártott dízelmotoros személyautója, a Mercedes-Benz 260D. A megközelítőleg 1500 kg tömegű kocsi 2,6 literes, négyhengeres dízelmotorja 45 lóerőt adott le 3000-es fordulatszámon, végsebessége pedig közelített a 100 km/h-hoz. A modellt eleinte három-, később pedig négyfokozatú, teljesen szinkronizált váltóval szereltek. A kocsi rugózását laprugók biztosították, fékrendszere pedig hidraulikus volt. A Mercedes-Benz 260D-ből az 1940-es leállásig mintegy 2000 példányt készítettek.
Bár a világ összes autógyárához hasonlóan a Daimler-Benz AG is azonnal átállt haditermelésre, mikor kitört a II. világháború, a cég eladásai még így is rendkívül jól alakultak, Hitler is tucatnyi Mercedest vásárolt, többek közt egy flottányi 770-est, illetve egy igen ritka 500K kabriót is, amit csupán három évig gyártottak. Személyes kedvence egy G4-es, 3 tengelyes terepjáró volt, amit katonai célokra fejlesztettek, ebből diktátor barátainak is küldött ajándékba. Mussolini és Franco is kapott belőle egyet-egyet, a spanyol királyi család a mai napig őrzi azt a példányt. További érdekesség, hogy Hollywood is felvásárolt néhány darabot a háborús filmekhez. A legnagyobb és legelegánsabb Mercedest, a 770-est sokszor csak Hitler-Merciként emlegetik, ez volt a kormányzati autója.
1944-re azonban a gyárakat végletesen eltörölte a szövetségesek bombázása, így az alapoktól újjá kellett építeni őket.
A II. világháború utáni, az ország újjáéledése jelképének is tekinthető az 1951-ben debütált Mercedes-Benz 300, amely az ’50-es évek legnagyobb Mercedes modelljeként volt ismert, lényegében a mai S-osztályhoz lehet a legközelebb. Az autó „Adenauer-Mercedes” néven is ismert, mivel a Német Szövetségi Köztársaság első hivatalban lévő, legendás kancellárja, Konrad Adenauer is ilyen autókat használt. Az autót 1957-ig gyártották, majd 300d néven folytatta hódítását, a kora egyik legmodernebb autója volt szervo-rásegítéses fékjeivel, szervókormányával és az opcionálisan rendelhető klímaberendezéssel.
Az 1950-es évek közepétől a Mercedes visszavonult a motorsporttól és az innovációra, az új modellekre fektette a hangsúlyt. Sorra jöttek ki a mára már klasszikusnak számító modellek, mint az 1954-es New York-i autókiállításon bemutatott Mercedes-Benz 300 SL vagy az 59-ben bemutatott W111. Ezt követően a Mercedes-Benz bemutatta a W112-t, amelyet 300SE-ként forgalmaztak és 1962 és 1967 között gyártottak. Többféle változatban készült, klasszikus coupé, kabrió és szedán is futott a W111 alapjaira épített típusból. A 3 literes üzemanyag-befecskendezéses, hathengeres M189-es motoron kívül más luxus funkciókkal is szerelték, ilyen volt a légrugó, a szervókormány és az automata sebességváltó. E típus belső részét fával és bőrrel ékesítették. A 300SEL nyújtott tengelytávval jelent meg 1963-ban, ez egy termékeny év volt, ugyanis lerántották a leplet a 600-as modellről, továbbá bemutatták a mára már fogalommá vált Pagoda sorozat első tagját, a 230 SL-t. A W114-es Magyarországon állólámpásként, Németországban Strich Acht néven vált ismertté, valamint a “per nyolcas” becenévvel is illették a sorozatgyártás első évére utalva, amely 1968 volt. Egészen 1976 végéig gyártották. Ebben az évben már javában folyt a Mercedes-Benz W123-as sorozatgyártása. Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát képviselte. Az impozáns, belül is tágas autó négyféle motorral készült, 1972-80 között több mint 150 000 darab készült belőle. A 280 S kivételével valamennyi változat befecskendezős volt. Az összes típus ugyanolyan kényelmes volt, csak a vásárló pénztárcáján múlott, hogy melyik motort kérte bele. Ez volt az első Mercedes az új vállalati stílussal. Az 1969 végén jóváhagyott formatervezés hatalmas előrelépést jelentett, több határozott vonallal, amelyek elegáns és sportos karaktert alkottak. A W116 volt a Friedrich Geiger utolsó Mercedes-Benz dizájnja, karrierje a Mercedes-Benz 500K-vel kezdődött 1933-ban. A Mercedes-Benz W123 típuskódú modellt 1976 és 1985 között gyártották. Ez volt a Mercedes-Benz történelmének legsikeresebb, legnagyobb darabszámban eladott modellje, összesen 2,7 millió talált gazdára. Készült belőle kupé, limuzin, nyújtott limuzin és kombi változat is. Mostanában az utóbbiak örvendenek a legnagyobb népszerűségnek elegáns vonalvezetésük és a króm kiegészítők miatt. Magyarországon „zöldséges Mercinek” is nevezték, mert előszeretettel használta sok kisvállalkozó. Nemzetközi szinten taxiként is népszerű volt. Napjainkban a Közel-Keleten használják előszeretettel.
A kilencvenes évekre a W140-es „bálna” hét évig képviselte a márka csúcsát. Méretével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán. A közönség az 1991-es Genfi Autószalonon csodálhatta meg először a világ akkoriban legmodernebb autójának számító W140-est. Az új zászlóshajóban bemutatkozott az adaptív felfüggesztés, ami növelte a stabilitást nagysebességű manővereknél, illetve tempós kanyarvételkor, hátul hidropneumatikus, multilink futómű dolgozott. Dupla rétegű, hangszigetelt ablakok garantálták a beltér teljes csendjét, a gombnyomásra behajló, fűtött tükrök és a tolatást segítő, csomagtartóból kiemelkedő fém pöckök akkoriban meglepték a Genfi Autószalon résztvevőit. A „Parameter Steering” elnevezésű kormányzás alacsony sebességnél megkönnyítette a hatalmas limuzin manőverezhetőségét. A fejlesztése állítólag 1 milliárd (!) dollárjába került a Mercedesnek. A németes vállalatfilozófia nem tűrte az ehhez hasonló kilengéseket, így a főmérnöknek, Wolfgang Peternek búcsúznia kellett a Daimler-Benztől.
1998 májusában a Chrysler Corporation és a Daimler-Benz bejelentette, hogy egyesülni fog, a Daimler-Benz több mint 35 milliárd dollár értékben vásárolta meg az amerikai autógyárat. A DaimlerChrysler tőzsdei kereskedése ennek az évnek a végén kezdődött. A megállapodás értelmében kettős székhellyel és külön elnökkel rendelkeztek, és a DaimlerChrysler hivatalos nyelve az angol volt, továbbá a márkákat külön kellett kezelni. A 2000-es évek elején a DaimlerChrysler megpróbálta megerősíteni pozícióját az autóiparban. Megvásárolta a Mitsubishi Motors 34 százalékát, ami a DaimlerChryslert a világ harmadik legnagyobb autógyártójává tette a General Motors és a Ford Motor Company után. A Mitsubishi azonban veszteségesnek bizonyult, és 2005-ben a DaimlerChrysler teljes mértékben lemondott a japán autóipari vállalat részesedéséről. A Chrysler 2006-ban 1,5 milliárd dollár veszteséget könyvelt el, és 2007-ben eladta. A DaimlerChrysler 2007 októberében átnevezte magát a Daimler AG-nek.A 90-es években a biztonság volt a fő csapásirány a vezető autógyártóknak, a 2000-es évek elején pedig a környezetvédelemről szólnak a fejlesztések. A Mercedes több modelljében bevezette a BlueTec technológiát, ami egy kipufogógáz-tisztítási rendszer, az új, környezetbarát dízelmotorjaihoz. Az új moduláris rendszerrel jött ki BlueTec E320, GL320, ML320 és R320 is.
2010-ben bemutatták az SLS AMG-t, aminek vonalait Mark Fetherston designer álmodott meg és alapul a 300SL Gullwinget vette. Az M159-es motorja, akkoriban a világ legerősebb sorozatgyártású erőforrása volt. Nem véletlenül ezt használták a Formula 1-ben Safety Carnak gyári állapotában! A W205 kódjelű C osztályos modell hivatalosan 2013 decemberében a Detroit Auto Show-n mutatkozott be hivatalosan. Ez volt az első olyan autó, amely az új moduláris hátsókerék-meghajtó (MRA) platformot használja, ez lényegesen könnyebb és merevebb, mint az osztályba tartozó egyéb járművek. Ennél a modellnél már felfedezhető egy szemléletváltás a dizájnban, amely a jelenleginek a kezdetleges változata. A GT sorozatot 2014-ben kezdték gyártani, azóta folyamatosan bővül a választható verziók száma. A Porsche 911 riválisának szánt GT-vel a Mercedes a 911-es családhoz hasonló palettát alakított ki. Különböző áron és teljesítményekkel, más-más karosszériaváltozatokkal érhető el ez a sportautó is. Az AMG GT R pedig az egyik legizmosabb változata a sorozatnak. Csaknem 40 év után, 2018-ban a Mercedes bemutatta a G osztály második generációját, a G63 AMG-t, amely első ránézésre nem sokban különbözik elődjétől, viszont teljesen új technikai megoldásokat tartalmaz.
A Mercedes sikere a mai napig abban rejlik, hogy élen jár a fejlesztésben, újításban. Személygépkocsikon kívül transzportereket, buszokat és kamionokat is gyárt. Az utóbbi pár évben társult a Silver Arrows Marine jachtépítő céggel, hogy megépítsék a tengerek ezüst nyilát, amely leginkább az S osztályra hasonlít. 14 méter hosszú, a 960 lóerős motorja 40 csomós végsebességet tesz lehetővé, amely átszámítva 75 km/h.Legújabban összeállt a Lufthansa Technikkel, hogy egy ultraexkluzív gépet tervezzen. A tervekben futurisztikus magángépek és rövid, illetve középhatótávú repülők belső tereit készítették el a csillagos márka munkatársai, a kész munkákból azért visszaköszönnek a mostani Mercedesek belső tereinek formatervezési részletei.