Opel Vectra 1.9 CDTI chiptuning – Kivallattuk az Opelt, aztán leugrott a szívósor – a tiéd mit mutatna?
1.9 CDTI chiptuning – Ez az Opel dúrván alá teljesít – a tiéd mit mutatna?
Az Opel Vectra 1.9 CDTI chiptuning ügyben érkezett Szekszárdra, a gyárilag 150 lovas verzióról van szó. Nem ment rosszul, de kellett volna az a biztonságos plussz, amitől felébred az autó és az átlag autózásnál több örömöt, szabadságot ad, mint gyári beállításon.
Természetesen motordiagnosztikával, az autó szemléjével és méréssel kezdtünk, többször meglepődtünk. Olyan dolgok derültek ki, amelyek mérőpad és hozzáértő szerelő nélkül biztosan nem, ezért is fontos, hogy a chiptuning mindig szakműhelyben készüljön, ne egy benzinkúton. Az sem árt, ha a ‘tuningmester’ nem csak a laptop nyomkodásához ért, hanem tisztában van a motor működésével, és volt már a keze olajos…

Opel 1.9 CDTI chiptuning – Folytatás előtt kis kedvcsináló: egy jól sikerült 120 lovas motoroptimalizálás is
beállítása utáni tesztkörről jelentkezünk, ügyfelünk elmondja miben javult az Opel, és milyen érzés motoroptimalizálásunk után vezetni.

Mi történt ezzel az 1.9 CDTI Opellel pontosan?
Az első nap, a tuningot nem vállaltuk két okból. Egyrészt hengerfej gyanús volt az autó, mivel a hűtővíz kiegyenlítő tartályban oda nem illő buborékokat láttunk. Szervizeléskor (amit máshol végeztek) később szerencsére beigazolódott, hogy átlyukadt EGR hűtő okozta a jelenséget, nem egy átégett hengerfej tömítés, átrepedt hengerfej, így ez szerencsésen zárult.
A másik gond, a teljesítménymérés alapján felvett görbék beesése volt, amely rendellenes működés következménye. Érdekes, hogy a csúcsnyomaték kb. megvan, így mérés nélkül mindössze talán egy másodperces elmaradás a gyorsulásban jelezte volna a hibát, ha leméri egyáltalán valaki. Nálunk minden esetre kizáró ok, az ilyen mértékben műszaki hibás autó chiptuningja. Minden esetben szervizt javaslunk, mivel csak tökéletes mechanikai alapon tudunk kiváló és hosszútávon biztonságos eredményt garantálni.

A Vectra nem volt épp hibamentes
Megszoktuk, hogy ilyen korú Opelnél (bármilyen más autónál) van némi tárolt hiba. Itt ez a változatos hibalista fogadott. A másik amit megtanultunk az évek alatt: sokszor a tényleges hibának nincs nyoma a hibatárban, mint ahogy most sem volt. A nyomatékgörbe beesését, és a jelentős teljesítményvesztést a szívósor lekormolódása, és a szívósor átváltó (swirl flap) mechanikus hibája okozta. Erről egy részletes (angol) leírás itt. A korommentesítés és javítás után a mai nap ismét átnéztük az autót. EGR hűtő ok, kiegyenlítőtartály ok, hibatár ok, láss csodát: a mérés is ok. Az Opel a 15 éves kora ellenére 150LE 328NM csúcsadatot adott, amely hajszálra gyári teljesítmény, és +8NM a katalógusadathoz képest! A teljesítménymérés görbe is nagyon szépen kisímult.
A hátba rúgós élmény és eredmény
Javítás után elkészítettük a kért beállítást, majd teszteltük az autót. A fenti mérésen jól látod, mekkora javulás van a gyári görbéhez képest (nem hogy a legelső hibás állapothoz). Rigotech Prémium Pro chiptuning beállításunkkal az autót 178LE 409NM csúcsadatokkal adtuk át. A váltóra való tekintettel nem szoktuk ennyire felhúzni ezeket, (javasolt a 370-380NM csúcsérték) de kifejezett kérés volt a 400NM átlépése. Az erő brutális, +28LE +81NM többlet repíti az autót, amely gyakoribb olajcsere mellett, ésszerű használattal akár még biztonságos is lehet, de csak úgy!
Keress bátran, kérj ajánlatot IDE kattintva most a saját autódról, és nézzük meg mit tud! Üdv. Richárd és a Rigotech csapata

Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt
- Gyári, lebutított középszerűből
- erős, dinamikus, megbízható
- vezethetőbb, szerethetőbb autót
- Rigotech beállítással!