Renault 1.5 DCI chiptuning, motoroptimalizálás
Renault 1.5 DCi chiptuning és motoroptimalizálás
A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok.
Ez a Renault 1.5DCI gyűjtőoldalunk, ugorhatsz az oldalon belül:
- Kedvcsináló tesztkör videó
- Renault Captur 1.5 DCI 90LE chiptuning (2018)
- Renault Clio 1.5DCi 90LE chiptuning (2015)
- Renault Clio 1.5DCi 75LE chiptuning (2016, 2018)
- Renault Megane 1.5DCi 90LE chiptuning (2009)
- Renault Scenic 1.5DCi 82LE chiptuning (2003)
- Renault Scenic 1.5DCI 110LE chiptuning (2013)
- 1.5DCI beállításaink eredménye, haszna, és technológiák, buktatók!
- Renault 1.5 DCI motorral szerelt chiptuningra alkalmas modellek listája


Kedvcsinálónak egy 2012-es Renualt Laguna 1.5 DCI 110LE Prémium Pro chiptuning tesztkör
„Csodára nem számítottam, mégis azt kaptam!” – köszönjük a szuper referenciát 😉
Renault Captur 1.5 DCi 90LE chiptuning Prémium Pro motoroptimalizálás


Renault Clio 2015 1.5DCi 90LE chip tuning és pados teljesítménymérés


Clio 1.5 DCI chiptuning adatok, pados teljesítménymérés
- Katalógusadat: 1.5 DCI Renault motor 90LE 220NM
- Érkező állapot mérése (környezeti norma korr.): 93LE 232NM (+3LE +13NM)
- Rigotech PPro chiptuning – (PPro1): 119LE 273NM (+26LE +41NM)
- Rigotech PPro chiptuning – egyedi húzottabb (PPro+): nem készült
- Mérési módszer: Bosch teljesítménymérő padon

Renault Clio 1.5 DCI 75LE chiptuning adatok, pados teljesítménymérés


Renault Megane 1.5 DCI 90LE chiptuning adatok, pados teljesítménymérés


Megane 1.5 DCI 90LE tuning és teljesítménymérés

Renault Scenic 1.5 DCI 82LE chiptuning és teljesítménymérés


Renault Scenic 1.5 DCI 110LE chiptuning, motoroptimalizálás







Az 1.5 DCI motoroptimalizálásunk folyamata, eredménye, haszna
Motordiagnosztika, közös tesztkör, majd teljesítménymérés és az érkező állapot mentése után készítjük a megbeszéltek szerinti erős vagy óvatosabb Prémium Pro chiptuning beállításunkat erre az 1.5 DCI motorra. Régebben tovább tartott a folyamat, egyes rendszereknél mert a motorvezérlőt ki kellett venni, szétszedni, ezt követhette az olvasás / írás. Mára már megbízható OBD-n keresztüli (megbontásmentes) gyors megoldásunk van a legtöbb verzióra. Amelyre nincs (még) OBD-s megoldás, ott közvetlenül csatlakozunk a vezérlőre, annak megbontása nem szükséges eszközeinkkel.
Ahogy a mérőpados teljesítménymérés is mutatja, az autók kiválóan felébrednek PPro beállításainkkal. A biztonsággal hozható 30-50NM nyomatéktöbblet szuper dinamikát és erőt ad, és legtöbbször a kuplung és hajtáslánc is csúszás, rezonancia, túlterhelés nélkül átviszi. Természetesen minden környezetvédelmi rendszert DPF, EGR aktívan hagytunk. FONTOS: Nem vállaljuk semmilyen környezetvédelmi rendszer (EGR, DPF, Adblue, stb. ) akár végleges, akár csak diagnosztikai célú lekapcsolását sem. Ezeket nem javaslom, ilyen ügyben kérlek NE keress minket.
Renault 1.5 DCI chiptuning tanulságok, összegzés
Kiválóan érezhető, erős, dinamikus eredményt érünk midnen esetben, amikor az autó érkező műszaki állapota tökéletes. Prémium Pro chiptuning beállításunkkal a fogyasztás legtöbbször csökken, a vezetési élmény, használhatóság nagyban javul.
FONTOS!
Prémium Pro beállításunkat, és a méréseken látható minőségi munkát NE KEVERD ÖSSZE más chiptuning ajánlatokkal. És ne légy szomorú az ésszerű és biztonságos ajánlatunk miatt. A több helyen reklámozott +30-40LE és +50-70NM kizárólag az égési csúcshőmérséklet (EGT) – és turbónyomás drasztikus emelésével történhet, a részecskeszűrő (DPF) kért vagy kéretlen kiherélése mellett! Messze kerüld el azokat a helyeket, ahol erre azt mondják: „Teljesen biztonságos”, – mert nem az!
Ez vagy szándékos megtévesztés, vagy simán csak fogalmuk sincs róla mit (milyen módosításokat tartalmazó vett fájlt) írnak az autódra, vagy sosem mérték le, az „eredményt”. Ha egy ilyen „chippel” szétrepül a turbód, motorod, nagyon drága lesz a javítás, és ezt te fogod fizetni. – ahogy az újratuningot, vagy gyári visszaállítást is – Tehát az olcsó, akciós árú chiptuning rövid örömét hatalmas szívás fogja követni. Amikor mi az ajánlott értéknél ügyfelünk kérésére nagyobbat hozunk a motoron, az agresszív használat esetén fellépő lehetséges mellékhatásokról ügyfeleinket akik hasonlóan brutális eredményt szeretnének, tájékoztatjuk.
Noha a használt rendszerek közül a legrégebbi majdnem 20 éves, de vannak egészen frissek is, pl. a legújabb tuningvédett Bosch verziók 2016 után, majd újabb váltás 2019-től. Ahogy látom programozásuk, számolásuk sokaknak problémát okoz. (Nem én találtam ki, közel 1000 chiptuningsérült autó javítási tapasztalatát osztom meg. ) Gyakori a turbók túlterheléséből adódó meghibásodás, de idesorolható a nem kívánt remegés, rezonancia, egyéb mellékhatások. – itt kell megjegyeznem: rajtunk kívül is azért akad aki hasonlóan jó minőségben írja ezeket, de legyél biztos benne, hogy NEM az 50-60 ezres ajánlatokra gondolok, teljesítménymérés nélkül, alapvető hiányosságokkal… – vagy épp kamu mérésekkel
További Renault referencia videók a youtube-on. Ha tetszett a cikk, csatlakozz most a Facebook oldalunkhoz, ahol további mérések, esettanulmányok várnak nem csak Renault chiptuning ügyben. Kérj ajánlatot a saját autódra IDE kattintva, és kiderül mik a biztonságos lehetőségei!
Ha van kérdésed, észrevételed, hagy üzenetet itt alul, látni fogom és válaszolok rá, üdv Richárd tulajdonos ügyvezető Rigotech Chiptuning
Renault 1.5 DCI motorral szerelt chiptuningra alkalmas modellek listája
29 Renault modell ezzel a DCI motorral, amely alkalmas motoroptimalizálásra:
Captur, Clio, Clio Campus, Clio Campus Evolution, Clio GT, Duster, Fluence, Grand Kangoo, Grand Modus, Grand Scenic, Kadjar, Kangoo, Kangoo be bop, Kangoo Campus, Kubistar, Laguna, Logan, Megane, Megane Grand Coupe, Megane Sporter, Modus, Pulse, Sandero, Sandero Stepway, Scenic, Scenic X-Mod, Symbol, Thalia, SM3
Chiptuninggal kompatibilis évjáratok:
2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020
Teljesítményosztályok és nyomatékadatok amelyek tuningolhatók:
20 teljesítményosztályban készült ez az 1.5 DCI motor 47-85kW között, az alábbi lóerőkkel:
64, 65, 68, 69, 75, 80, 82, 84, 85, 86, 88, 90, 95, 101, 105, 106, 107, 109, 110, 115
Tízféle forgatónyomatékkal (NM):
160, 180, 185, 190, 200, 210, 220, 230, 240, 250, 260,
Te hol tartasz most?
Van már árajánlatod? |
Van már időpontod? |
Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt
- Gyári, lebutított középszerűből
- erős, dinamikus, megbízható
- vezethetőbb, szerethetőbb autót
- Rigotech beállítással!